Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 96 4.2PB/LPG ] Szuranie, tarcie w zaciskach hamulcowyc

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

[D2 96 4.2PB/LPG ] Szuranie, tarcie w zaciskach hamulcowyc

Post autor: Marcin1981 » 19 wrz 2014, 22:53

Witam.Mam problem po wymianie klocków hamulcowych,Tarcze 29mm oryginale audi,klocki ATE ,wymieniony płyn hamulcowy też ate,wymienione przewody elastyczne . Problem jest taki że po przejechaniu około 15km klocki zaczynają ocierać się delikatnie o tarcze ,zaciski wyczyszczone tak że wyglądają jak nowe wymieniłem też każdą gumkę w zaciskach i nic dalej to samo . Czy może to być wina serwa lub pompy.
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2014, 15:00 przez Marcin1981, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 20 wrz 2014, 07:36

Marcin1981 pisze:Problem jest taki że po przejechaniu około 15km klocki zaczynają ocierać się delikatnie o tarcze
Hmm, grzeje Ci się hamulec nadmiernie? Bo klocki zawsze delikatnie biegną po tarczy. Jak dzwignięte auto to z dużym oporem obracasz kołem?

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 20 wrz 2014, 08:28

Koło kręci się bez oporów,ale hamulce mocno się grzeją .

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 20 wrz 2014, 10:45

Grzeją się bo hamujesz, to nie wystygnie w 30s. Jak się koło kręci leciutko to znaczy ze go nie hamują i jest jak powinno być.

Awatar użytkownika
bazzzyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 486
Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V6 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Niunia
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bazzzyl » 20 wrz 2014, 10:49

A ja po ostatniej wymianie klocków z tyłu po przejechaniu kilku km słyszę charakterystyczne "ćwierkanie", "popiskiwanie" czy jak tam to zwał. Częstotliwość wzrasta i maleje wraz z prędkością. Wystarczy, że leciutko położę stopę na hamulcu, a "ćwierkanie" ustaje. Na podnośniku koło kręci się bez oporów.

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 20 wrz 2014, 12:25

A jak szybko rozkręcisz to nie "ćwierka"? Bo wydaje się ze to klocek o tarczę pociera i wydaje dzwięki. Ale jak już wcześniej pisałem, klocek zawsze pociera o tarczę i nie znaczy ze coś jest zle, ale takie dzwięki wiem że są drażniące <lipa>

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 20 wrz 2014, 18:36

chyba już po tarczach ,zrobiłem 300 km.jak już wracałem to przy 80 km/h klocki wchodziły w rezonans jak w starym autosanie tylko ciekawe czy klocki ocalały .No i tarcze fioletowe :(

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 20 wrz 2014, 21:46

Marcin, to z przodu czy z tyłu masz taki cyrk?

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 20 wrz 2014, 21:58

Przód,normalnie jakaś masakra ,dwa tygodnie zapobiegawczo wymieniłem klocki bo miały ze 3 mm grubości ,kupiłem klocki textar i przy hamowaniu ze 150 do 100 zagotowały się to kupiłem ate i tylko tyle że nie piszczały ,oczywiście każde zrobiły 200-250 km bez poważnego hamowania byłem na stacji koleś powiedział że wszystko igła .Ale zrobię 15 km po mieście i już zaczynają wpadać w rezonans .Dzisiaj ostro próbowałem za hamować i kicha straszna smród i hamulec pod koniec jak gąbka .Jak dojeżdżam do świateł w wrzucam Neutral i auto się toczy bez żadnych problemów .

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 20 wrz 2014, 22:44

Marcin1981 pisze:No i tarcze fioletowe :(
chyba będą biły już
O ile się dobrze orientuję to masz 4 klocki na kolo, zacisk lukas. Lubisz dynamicznie jezdzić, więc hamulce to będzie to, co zniechęci Cię skutecznie do tego auta. Ja tak miałem i zmieniłem na tarcze 360 z D3 i teraz jest dobrze, wcześniej nie umiałem dojść do ładu z hamulcami.
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2014, 22:49 przez Gabriel, łącznie zmieniany 1 raz.

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 20 wrz 2014, 22:45

Właśnie najlepsze jest to że jeszcze nie biją ;)

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 20 wrz 2014, 22:51

To znaczy ze nic im jeszcze nie ma
Marcin1981 pisze:klocki wchodziły w rezonans jak w starym autosanie
tylko nie wiem co to znaczy w takim układzie

ernesto

Post autor: ernesto » 20 wrz 2014, 22:51

Znam ten ból. Dlatego niestety zamiast inwestować w nowe tarcze i klocki, poszukam zwrotnic od FLa i zakładam zestaw z D3.
Bez obrazy dla konstruktorów ale te zaciski to jest pomyłka, tak samo jak było z UFO w D11.
Jak wszystko nowe to pięknie chodzi ale... no właśnie ale lata lecą.
U mnie też był założony nowy zestaw i po jednym hamowaniu na nagłym czerwonym zaczęła się męczarnia z trzepaniem kiery, teraz piszczenie i ocieranie. Te zaciski to nie jest idealne rozwiązanie konstrukcyjne i nie czarujmy się z biegiem czasu sprawia dużo problemów.

Gość

Post autor: Gość » 21 wrz 2014, 17:39

U mnie nowa seria ma już kilka tyś za sobą(zimmermann+ferrodo) Pare jakiś sytuacji było,czasami delikatnie se popiszczą ale to na zewnątrz tylko słysze. Jednak jak się skończą zakładam z D3-bedzie profi :)

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 24 wrz 2014, 20:29

Cześć.Wymieniłem tarcze na zimmermann i jest super,a o co chodzi że stare się tak zachowywały to hu... wie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl