części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 ] Przekreślone P z piorunkami i błąd sterownika

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 19 mar 2020, 18:18

Panowie pospieszylem się z ruszeniem do przodu . Tzn. W trakcie spuszczania recznego ruszyłem i wyskoczył bład 02430 a na fisie ręczny z błyskawicą. Jeszcze nie rozbieralem ale jaki moze być powod?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6017
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 19 mar 2020, 18:30

W sumie dziwne, ASB nie powinno Cie puścić na D (zachowanie jak na N), chyba, że trafiłeś już w czas jak poszedł impuls. Błąd powraca jak skasujesz ? Lewy silniczek działa ?
Black Cars Matters

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 19 mar 2020, 18:36

Bład kasowalem kilka razy w sumie nawet nie chce sie skasowac. Błąd jest lewego silniczka. Silniczek słychać że pracuje ale pod koniec jak by inaczej niż wcześniej

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6017
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 19 mar 2020, 18:48

To pewnie mechaniczna już usterka, trzeba by rozebrać, jak to wygląda zobaczysz se no tutaj: https://www.a8team.pl/d3-all-ebc-elektr ... t21461.htm
Jak Cie info z FISa nie denerwuje a działa to bym jeździł, inaczej i tak czeka Cię zapewne regeneracja (możesz próbować sam, zobaczysz sam co się stało, najwyżej jak już nie złożysz to wyślesz) lub wymiana na nowy.
Black Cars Matters

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 19 mar 2020, 19:17

Sprawdzałem hamulec działa
Filmik

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 19 mar 2020, 19:33

Może po prostu przypadek że ruszyłeś i nie spuściłeś, tylko z drugiej strony ręczny sam puszcza podczas ruszania po co naciskać i jeszcze jedno jak chce się ręcznie zwolnić ręczny to nie da rady nie naciskając hamulca nożnego <bezradny>

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 19 mar 2020, 19:45

Sam puszcza ? To nie wiedzialem tzn. Reczny zaciagniety i daje D i jade ? A hamulec nozny był wcisniety nastepnie przycisk recznego puscilem hamulec i rusylem . Moze przypadek ale bład wywalil i nie chce sie usunac. W tlumaczeniu błędu odpornośc na ruch . Ogolnie glosno troche chodzi ten silniczek i tak bylo wczesniej moze musze wyczyscic.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 19 mar 2020, 19:51

dice111 pisze:W sumie dziwne, ASB nie powinno Cie puścić na D (zachowanie jak na N), chyba, że trafiłeś już w czas jak poszedł impuls. Błąd powraca jak skasujesz ? Lewy silniczek działa ?
U mnie zachowuje się to zupełnie inaczej. Auto staje dęba tak jak w tradycyjnym przypadku gdy zapomnimy ręcznego puścić.
chicken20091986 pisze:Panowie pospieszylem się z ruszeniem do przodu . Tzn. W trakcie spuszczania recznego ruszyłem i wyskoczył bład 02430 a na fisie ręczny z błyskawicą. Jeszcze nie rozbieralem ale jaki moze być powod?
To żaden problem bo przecież normalnie z zaciągniętym ręcznym i zapiętymi pasami wciskasz gaz i sam się odpuszcz a auto rusza praktycnzie w tym samym czasie.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 19 mar 2020, 19:55

Ide sprobuje ruszyc na zaciagnietym . A w sumie moze zbieg okolicznosci z tym bledem jutro rozkrece i zerkne

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 19 mar 2020, 19:58

Wiele razy ruszałem ze świateł na dymanic, S, ręczny zapala się zielone i but w podłogę. Taka pseudo procedura startu bo czuć, że auto już delikatnie staje dęba do startu, konwerter się rozkręca aż puści ręczny i pozwoli mu napędzić skrzynie :) Warunek to zapięte pasy. To raczej zbieg okoliczności z wyskoczeniem błędu.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 19 mar 2020, 20:04

Rzeczywiście na zaciągnietym daje na D i reczny sam sie zwalnie i auto rusza. Czyli zbieg okoliczności . Teraz kwestia co go boli jak zaciaga normalnie nic nie bylo grzebane ostatnio a bład wywala i nie znika

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6017
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 19 mar 2020, 20:09

W moim byłym D3 jak miałem zaciągnięty ręczny i dałem z P na D przty zaciagnietym recznym to wchodził tylko na obroty i tyle, tak jak na N, jak spuściłem można było jechać (dla mnie to ma sens, bo jak se zapomnisz to właśnie nie ma efektu ze na sile chce ruszyć a coś trzyma).
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 19 mar 2020, 20:11

02430 - left parking brake motor, resistance to movement

Na moje oko coś się przyciera i dostaje jakiegoś dużego oporu. Może klocek jakoś dziwnie się zeskosował albo cokolwiek. Pozostaje chyba tylko otworzyć zacisk komputerem, zdjąć sprawdzić stan klocków, prowadnic, silniczka, przekładni...

[ Dodano: 2020-03-19, 20:11 ]
dice111 pisze:W moim byłym D3 jak miałem zaciągnięty ręczny i dałem z P na D przty zaciagnietym recznym to wchodził tylko na obroty i tyle, tak jak na N, jak spuściłem można było jechać (dla mnie to ma sens, bo jak se zapomnisz to właśnie nie ma efektu ze na sile chce ruszyć a coś trzyma).
Jak nie zapnę pasa, bo czasami robię to jak już wyjadę z miejsca parkingowego, to normalnie ciągnie na siłę. Ale, że u nas ręczny to chyba oprócz silniczka trzyma na 4 koła hamulce(tak mi się wydaje, nie wiem) to auto podnosi się jak jeżący się kot.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6017
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 19 mar 2020, 20:12

Skoro jest roznica (a ja mialem preFL i Ty takze) to podejrzewam, że można to pewnie gdzies i jakos ustawic, albo mialem popsuty samochód ;p
Inne marki maja coś takiego jak automatyczne i ręczne zwalnianie hamulca ręcznego.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez dice111, łącznie zmieniany 1 raz.
Black Cars Matters

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 19 mar 2020, 20:13

A żeby zdemontować silniczek musze go cofac kompem ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl