części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 96 4.2PB/LPG ] drgania kierownicy przy 120 km/h

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

[D2 96 4.2PB/LPG ] drgania kierownicy przy 120 km/h

Post autor: robsonik4 » 13 lip 2011, 00:02

pojechałem sobie na wczasy i na autostradzie zauważyłem, że gdy zbliżam sie do prędkości 120 km/h zaczyna lekko drgać kierownica, drgania ustępują przy około 130 km/h. Pojechałem do wulkanizatora, wrzucił koła na wyważarkę i jest ok więc co może być grane ??

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 13 lip 2011, 06:23

stawiam na wyważarkę , pojechał bym na twoim miejscu do innego wulkanizatora i bym sprawdził jeszcze raz .

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 13 lip 2011, 15:26

powiem tak: felgi nowe, opony prawie nowe, zakładałem w zakładzie niedaleko mojego domu, na tamtej wyważarce też było ok, na zimowych tez miałem bicie, ale zwaliłem to na opony zimowe (inne felgi)

adrian949

Post autor: adrian949 » 13 lip 2011, 17:34

Witam! Miałem podobnie jak ty, ja miałem luz na końcówkach maglownicy!

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 13 lip 2011, 18:02

da się to stwierdzić na kanale ??

adrian949

Post autor: adrian949 » 13 lip 2011, 19:05

Ja podniosłem do góry lewarkiem i kołem ruszałem na boki i było czuć luz, wymieniłem i spokój. Pozdro

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 14 lip 2011, 11:33

Może być wiele powodów. Przerabiałem to u mnie kilkanaście razy. Najczęściej te drgania powodują: Końcówki drążków kierowniczych, felgi krzywe, opony przyhamowane (wyważą się ale dalej będą biły), podpora wału może być guma sparciała i już się kończy, skrzynia biegów itd itp. Oby to było coś prostego bo inaczej będziesz się dłuugo męczył i szukał.

Awatar użytkownika
Mikigd
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 21 cze 2009, 15:14
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Mikigd » 09 sie 2011, 20:16

adrian949 pisze:Ja podniosłem do góry lewarkiem i kołem ruszałem na boki i było czuć luz, wymieniłem i spokój. Pozdro
A jak wyglądają te końcówki ?
Obrazek Obrazek


Awatar użytkownika
Mikigd
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 21 cze 2009, 15:14
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Mikigd » 09 sie 2011, 20:54

Dzięki za info . :!:
W sumie wyminiałem je 15tyś temu, ale może znów szlag je trafił, bo bicie nam poownie :cry:
I ręce opadają.
Mam nadzieję, że mechanik prawidłowo ustali usterkę. A nie będzie mi kazał wymianić połowę auta :-/
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 09 sie 2011, 22:22

SERGIO ma racje. Zużyte końcówki drążków są najczęstszą przyczyna drgań nadwozia między 70-80 a 120 km/h. Ja u siebie też cudowałem ze wszystkim innym żeby pozbyć się tych wibracji i dopiero wymiana końcówek pomogła :->

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 09 sie 2011, 23:15

wczoraj byłem w trasie i drgania przy 120km to pikuś, podczas hamowania z prędkości 100-140 km/h ( przed światłami w celu wytracenia prędkości, bez zadziałania ABS-u) Niunia dostała drgań, że aż pasażerowie się wystraszyli łacznię ze mną. Efekt jakbym jechał po wyboistej drodze; puszczenie i ponowne wciśnięcie pedału hamulca to samo. Pedał lekko drgał, kierownica to samo. Znajomy mechanik przez telefon powiedział, że mogą być krzywe tarcze hamulcowe, jak wcześniej wymieniałem klocki to jeden z tłoczków był zatarty, ale został rozruszany.
Strach teraz jeździć szybciej

zauważyłem, że jak tarcze są zimne to jest w miarę ok

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 10 sie 2011, 00:10

robsonik4 pisze:wczoraj byłem w trasie i drgania przy 120km to pikuś, podczas hamowania z prędkości 100-140 km/h ( przed światłami w celu wytracenia prędkości, bez zadziałania ABS-u) Niunia dostała drgań, że aż pasażerowie się wystraszyli łacznię ze mną. Efekt jakbym jechał po wyboistej drodze; puszczenie i ponowne wciśnięcie pedału hamulca to samo. Pedał lekko drgał, kierownica to samo. Znajomy mechanik przez telefon powiedział, że mogą być krzywe tarcze hamulcowe, jak wcześniej wymieniałem klocki to jeden z tłoczków był zatarty, ale został rozruszany.
Strach teraz jeździć szybciej

zauważyłem, że jak tarcze są zimne to jest w miarę ok
Miałem to samo, tez myślałem że to tarcze. Przyczyną były końcówki drążków

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 11 sie 2011, 21:51

U mnie była właśnie taka przyczyna (jedna z tarcz miała bicie około 5 dziesiątych milimetra)
Po przetoczeniu tarcz i założeniu nowych klocków problem ustał. Nawet jak hamowałem ostatnio z 200 do 100 bo mi baran zajechał drogę nie było problemu. Jedyny problem to piszczące klocki. Mimo że hamują bardzo dobrze to strasznie piszczą(TRW)
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
tomek2901
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 61
Rejestracja: 13 cze 2009, 23:28
Lokalizacja: Andrychów

Post autor: tomek2901 » 11 sie 2011, 22:02

Klocki TRW tak mają niby dobre klocki a piszczą

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl