Autor |
Wiadomość |
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-01-27, 00:32 A6 C5 avant Quattro- niestabilne w zakrętach
|
|
|
Witam
Panowie mam problemz moją A6. Pacjent A6 C5 Avant 2.8 quattro tiptronic. Auto w cisnych zakrętach jest bardzo nie przewidywalne- wpada w poslizg. Generalnie nie można wyczuć granicy w której auto wyrzuca z zakrętu. Jest to dość niebezpieczne. Wszystko co mogłem wymieniłem a problem nadal nie rozwiązany. Napiszę co było robione:
- zawieszenie przod całe lemforder
-sanki przednie piaskowanie, malowanie proszkowe, 4 nowe tuleje lemforder.
-sanki tylne aluminiowe z S6 + 4 nowe tuleje Swag
-stabilizator tył S6
-wszytskie wachacze tylne piaskowanie+ malowanie proszkowe+ wszystkie tuleje pouliretanowe Strongflex
-tuleje tylnego mostu nowe lemforder
-4 amortyzatory sportowe Bilstein B6 żółte
-4 sprężyny ori Sline
-Ori rozpórka kielichów przód
-zbieżność przód tył 3D
Auto jest bardzo sztywne ale pomimo tego przy szybkiej jeździe w ciasnych zakrętach pływa. Mam też A6 ośkę na takim samym zawieszeniu i jedzie jak po sznurku, a tu w quattro taki cyrk. Może ma ktoś jakieś pomysły |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1297 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-01-27, 09:21
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Po tym co napisałeś, że wszystko wymienione, to nic innego nie zostaje. |
A napęd? Jakby dyfer się przyblokowywał i robiła się szpera 100%, to nie mógłby dawać takiego efektu? Wiem, że to mało prawdopodobna sytuacja, ale nie znaczy, że niemożliwa. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-01-27, 11:46
|
|
|
no właśnie czy dyfer mógłby powodować problem. Jest na nim dość duży luz. W A8 na dyfrze nie mam luzu praktycznie wcale, a tu na postoju mogę ruszyć wałem na około 0,5 cm może troszkę więcej. Jeszcze zastanawiam się czy torsen mógłby mieć na to wpływ?
Co do zbieżności wydaję się że wszystko jest OK. Wszystkie parametry z wydruku są w tolerancji. Geometria ustawiana w ASO Skoda na najnowszym urządzeniu HAWK 3D. Przed ustawieniem autem nie można było jechać po śniegu nawet na prostej ponieważ minimalny ruch kierownicy powodował niestabilność tyłu auta. Teraz na prostej nawet na lodzie wszytko jest OK. |
|
|
|
|
|
|
|
caro86wlkp
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1900
Skrzynia: manualna quattro
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 01 Paź 2012 Posty: 80 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2020-01-28, 11:54
|
|
|
geometria nie do końca zdiagnozuje co może być nie tak, nawet najlepsza, czasami trzeba przyjrzeć się samemu z poziomicą. nie wiem co będzie u Ciebie ale powiem Ci jak walczyłem z ściąganiem przy przyśpieszaniu w golfie mk3 gti. Auto jeździło idealnie, wymiana opon i nagle przy przyśpieszaniu ściąga na lewo. Zmiana opon na stare nie pomogła, na inny komplet kół też nie. Jak zaczęło ściągać tak ściągało ale tylko przy przyśpieszaniu. 4 geometrie podwoziowe objechałem, 3 blacharzy. Później była zamiana przegubów stronami. Regulacja zawieszenia gwintowanego od samej góry do dołu. W końcu wymiana na standardowe i nic. Pół roku szukania gdzie jest problem. Wszyscy mechanicy w okolicy rozkładali ręce. W końcu sam wszedłem do kanału, zacząłem analizować każdy element z miarką a później poziomicą. Przy wymianie opon lewarek był podstawiony pod wahacz z jednej strony. Delikatnie przegięło tył wahacza w górę na tyle żeby powodować ściąganie przy przyśpieszaniu ale nie na tyle żeby wyszły jakieś odchyły na geometrii.
Także ja na twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia elementów stalowych.
Jakbyś mieszkał bliżej to nawet poratował bym cie częściami bo mam a6 c5 q z hamulacami od S6 na części. |
|
|
|
|
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2020-01-28, 12:03
|
|
|
a nic nie piszesz o takiej głupocie jak opony - może są chińczyki, albo stare i wtedy też się robi co sie chce z samochodem... |
|
|
|
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-01-28, 16:07
|
|
|
opony odpadają obecnie są zimowe Dunlopy Sp Sport, na letnich kołach to samo. Na kołach 16 i 17 cali nie ma różnicy tak że to nie jest związane z kołami. W chwili obecnej zostaje tylko dyfer lub torsen, ale nie wiem czy te elementy mogą powodować takie zjawisko. Co do wahaczy to wszystkie są zmienione a na starych było to samo A może inni posiadacze a6 c5 quattro się wypowiedzą czy mają jakieś problemy tego typu. W A8 nawet na ustawieniu zawieszenie na comfort jest dużo pewniejsze zachowanie, a w A6 jest tak twardo że powinna jechać jak po szynach. W aucie jest jeszcze problem wibracji w okolicy 60-70 km na godzine. Tu też wszytko wyminiłem i też problem pozostał- no chyba że wibrację i tańczenie tyłu jest spowodowane przez dyfer lub torsen. |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-01-28, 22:50
|
|
|
Skrzynia i dyfer oryginał z pierwszego montażu. Półosie przód originał z 2016 roku. Skrzynia po przeglądzie i wymianie konwertera. Wał originał ale nie z pierwszego montażu a z 2010 roku z podporą i przegubami w idealnym stanie. Poduszki silnika oryginał 2019 rok. Poduszki skrzyni nowe lemforder. 4 nowe łożyska FAG. Półosie tył z pierwszego montażu ale przeguby nie wykazują luzu. Tak jak pisałem wcześniej jedynie dyfer według mnie ma za duży luz, ale czy to wpływa na drgania i niestabilność w zakrętach trudno powiedzieć. Te drgania nie są duże, ale z raci tego że muszę mieć wszystko na" cacy" to szukam przyczyny. |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-01-31, 22:43
|
|
|
A torsen może mieć ztym coś wspólnego? |
|
|
|
|
caro86wlkp
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1900
Skrzynia: manualna quattro
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 01 Paź 2012 Posty: 80 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2020-02-02, 21:22
|
|
|
nie. Obstawiam że gdzieś jest luz jeśli opony są 100% ok |
|
|
|
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-02-12, 16:09
|
|
|
jedyny luz jest na wale na wyjściu z dyfra |
_________________ A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest |
|
|
|
|
|