Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB/LPG ] Zwrotnice przednie pytanie do fachowców  
Autor Wiadomość
Esperak 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Silesia
Wysłany: 2009-10-20, 13:42   [D2 98 4.2PB/LPG ] Zwrotnice przednie pytanie do fachowców

Witam..

Napisałem już ten post na Audiklub ale pewnie nie wszyscy tam bywają wiec powtórzę.

Jak wiadomo mam A8 1998 i od początku walczę z przednim układem hamulcowym już wymieniłem wszystko i dalej beret trzepie przy hamowaniu jak wściekle. Jak wiadomo układ hamulcowy w wersjach przed liftem są troszkę niedopracowane. wiec padł pomysł wymiany układu na układ poliftowy. w sumie wymienia się zaciski, tarcze i powinno śmigać kłopot mam tylko z ustaleniem różnic pomiędzy zwrotnicami przed i po lifcie.

zwrotnica przed liftem 4D0-407-257-L
zwrotnica po lifcie 4D0-407-257-K

obie żeliwo wyglądają podobnie ale jednak różnią się tą ostatnią literką.

Może ktoś już przerabiał temat na czym ta różnica polega czy muszę też wymienić zwrotnice czy zaciski poliftowe podejdą do wersji "L".
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-20, 13:51   

zaciski jak rozumiem zmieniałeś i nic to nie dało?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2009-10-20, 14:08   

Masz układ z 4 klockami ?
Który chcesz montować ? W sumie ich chyba z 4 były (FN3, HP2 (stal), HP2 (alu) i układ Brembo)
_________________
Black Cars Matters
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-20, 14:48   

HP2 stal to najstarszy więc raczej nie to
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Esperak 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Silesia
Wysłany: 2009-10-20, 16:00   

ogólnie układ przedliftowy zamieniam na poliftowy oba dwa tłoczki 4 klocki na stronę.

z 314mm na 323mm
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2009-10-20, 18:47   

Jeśli nie chcesz rzeźbić to musiałbyś kupić ze zwrotnicą (z jej montażem, jak i pozostałych el zawieszenia nie ma problemu).
Jeśli nie - kupić sam zacisk i probowac dopasować do starej zwrotnicy.
Był chyba taki temat na AKP jeśli mnie pamięc nie myli (ktoś przerabiał hamulce, tylko nie wiem, czy akurat ładował te z lifta, czy nie z innego). W każdym razie jak znajde to podrzuce linka.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-12-13, 15:08   

U mnie sieka z hamulcami, znowu piszczą, trzeszczą i skrzypią :evil: A w dodatku jak wiadomo nie hamują po zagrzaniu.

Pomyślałem sobie, żeby założyć na przód heble od S8 FL z tarczami 345mm.
Jak podejrzewam najprościej będzie przerzucić z całymi zwrotnicami jaki pisze dice111.
Posiada ktoś wiedzę czy da się zrobić taką operację w systemie "plug&play" :?:

Dodatkowo wjechały by tarcze i klocki EBC :-D
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2011-12-14, 00:38   

Da sie tylko po co ? To juz predzej zaaplikować zaciski z Ski ale przedliftowej i zakupic EBC, chociaz koszta i tak beda niemałe. Na upartego i inne zaciski zamontujesz na swojej zwrotnicy, bedzie trzeba tylko troche ew porzeźbić.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-12-14, 15:52   

Ogólnie masz rację dice111, pomyślałem tylko że jak już zmieniać tarcze na większe to nie o 9mm tylko o 31mm jak by się dało :-> W sumie to EBC powinno rozwiązać sprawę, ale mam już dosyć tych zacisków które mam teraz :/ Juz raz je regenerowałem, a tu wygląda na to że znowu się na osadzeniu wyrobiły. W dodatku klocki albo cylinderki zaczęły wpadać w drgania i zgrzytać przy lekkim hamowaniu albo skręcie kół :evil: I jak by tego było mało zaczęły na zimę piszczeć klocki znowu :/ I to w ciągu paru dni. Jak bym jechał jakimś gównem na szrocie odpalonym. Szlag mnie już trafia...

Ale się zagotowałem
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2011-12-14, 16:19   

Do przedliftowej Ski koszt samych klocków to ok 1500zł, tarcz przód 700zł na tył ok 300zł za szt
_________________
Black Cars Matters
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-12-15, 08:07   

Kolego, mój plan wymiany zacisków na większa na razie został odłożony w czasie (musiałem wyzbyć się 6 tys zł na naprawę skrzyni w Midparts) ale do tematu na pewno powrócę. Polecam zaciski 6 - cio tłoczkowe brembo i tarcze 360mm - komplet można kupić za 2600 zł (zaciski profesjonalnie zregenerowane, tarcz zimmerman, klocki brembo, przewody w stalowym oplocie)
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-12-15, 10:59   

O proszę, a taki zestaw pasuje plug&play do jakiegoś modelu A/S8? 360mm i 6 tłoczków musi robić robotę :lol: Musiałbym zimówki zmienić na 18, ale w sumie mam w to w planie od jakiegoś czasu. Masz jakiś namiar na sprzedającego takie cuda :?:
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-12-15, 11:16   

Do S8 D2 FL pasuje na 99,99%, będę wiedział jak pojadę na montaż, musiałbyś zdjąć zacisk i tarczę hamulcową i zmierzyć dwa wymiary. 18'' to minimum chociaż widziałem zaciski 6-cio tłoczkowe pod 17'' ale są droższe.

Namiary, muszę poszukać na racingforum.pl
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-12-17, 17:19   

Rozebrałem hamulce, wszystko poczyściłem, przesmarowałem i nałożyłem smar miedziany. Jak ręką odjął :-) Ale i tak przydały by się lepsze heble.

sebos17, jak znajdziesz te namiary to dawaj znaki :-> pompę też trzeba zmieniać czy można zostawić fabryczną?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-12-17, 22:38   

Mucholejkolator napisał/a:
Rozebrałem hamulce, wszystko poczyściłem, przesmarowałem i nałożyłem smar miedziany. Jak ręką odjął :-) Ale i tak przydały by się lepsze heble.

Kacper to może chcesz fabryczne Brembo od S8 D2 FL??... kolega który sobie to kiedyś u mnie zaklepał jednak na tą chwilę odpuścił więc mam komplet zwrotnice + zaciski przód i tył... po szczegóły dzwoń ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.