Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 96 4.2PB ] Jak wymienić olej w ASB - step by step

Zrobiłeś coś w swoim Audi A8 ? Masz do tego fotostory i opis ? Pochwal się innym.
ODPOWIEDZ
chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 659
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

[D2 96 4.2PB ] Jak wymienić olej w ASB - step by step

Post autor: chicken20091986 » 29 cze 2013, 11:04

Witam, chciałbym przedstawić jak prawie krok po kroku zmienić sobie olej w skrzyni wraz z wymianą uszczelek między korpusami uszczelniaczem wału oraz wyjścia na tylny dyfer.
1.Rozgrzane auto, wjazd na kanał i spuszczamy olej ze skrzyni. Następnie wkręcamy korek spustowy.
Obrazek
2.Demontaż całego wydechu, ponieważ nie ma sensu rozszczelniać połączeń na obejmach
- odkręcamy 8 śrub przy kolektorach
Obrazek
Obrazek
-demontaż wieszaków od wydechu
Obrazek
Obrazek
-odkręcamy aluminiową listwę 4 śruby na klucz płaski 13
Obrazek
-następna rzecz to 4 sztuki gum trzymających wydech 2 na końcu i 2 na wysokości zbiornika, teraz wydech można wyciągnąć z tyłu auta .
3.Odkręcamy osłonę termiczną ( 4 śruby)
4.Odkręcamy wał napędowy
Obrazek
Obrazek
5.Przyda się lewarek hydrauliczny do podparcia skrzyni w tym miejscu
Obrazek
6.Teraz poduszki skrzyni
Obrazek
7. I jeszcze parę pierdułek
Obrazek
-wieszaki do wydechów

Obrazek
Obrazek
-osłona , a następnie można odkręcić korek spustowy i zlać resztę oleju , bo się nazbierało
Obrazek
8.Odkręcamy miskę olejową
Obrazek
Obrazek
- czyścimy
Obrazek
9. Odkręcamy pierwszy korpus i wymieniamy w nim uszczelniacz wału ( mi ciekło)
Obrazek
Obrazek
10. drugi korpus
Obrazek
-chwytamy całą "szpulę" i ciągniemy do siebie
Obrazek
11.korpus trzeci
Obrazek
12.Korpus czwarty plus wymiana uszczelniacza wyjścia na tylny dyfer (również cieknie)
Obrazek
13. Zdjęcie pogladowe jak powinien być założony ten palec i jego sprężynka ( ja zrobiłem błąd i rozbierałem skrzynię jeszcze raz Masakra :P)
Obrazek
14. a teraz wszystko składamy
- wszystkie korpusy skrzyni
- montujemy nowy filtr wraz z oringiem
Obrazek
-zakładamy nową uszczelkę, oraz miskę olejową
-wymieniamy podkładkę korka spustowego i dokręcamy go
-mocujemy skrzynię na łapach
-mocujemy linkę od lewarka skrzyni
Obrazek
16.Zalewamy olej przez korek kontrolny ( również zmieniamy tam uszczelkę ) na zgaszonym silniku ok 1,7 l aż zacznie się przelewać takim oto sposobem
Obrazek
wąż wprowadzamy przez komorę silnika nie daleko kolektora wydechowego lewego
17.Wąż nadal jest w misce olejowej i zakładamy stopery na uszy . Odpalamy V8 bez wydechów :P i lejemy olej do momentu ponownego przelewania się przez otwór.
Jak zacznie się przelewać dokręcamy korek , wsiadamy do auta i na hamulcu przesuwamy lewarek w każdej pozycji P,R,N,D,3,2,1. Mi weszło 7 litrów oleju, jak ktoś chce tak jak ja to może się przejechać kawałek tylko spokojnie i tak aby auto doszło do 4 biegu można też tipem powajchować .
18.Teraz można jeszcze na odpalonym silniku sprawdzić czy olej się przelewa przez korek kontrolny, jak nie to dolać jak mocno wylatuje to trzeba troszkę upuścić .
19. montujemy wieszaki , osłonę termiczną , wydechy, listwę aluminiową .

To była moją pierwsza wymiana oleju wraz z uszczelkami i przebiegła pomyślnie nie biorąc pod uwagę ponownego rozbierania z powodu źle zamontowanego palca w czwartym korpusie :P
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2013, 23:15 przez chicken20091986, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2737
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 18 wrz 2013, 21:12

rewelka , ale ja bym sie bał że popsuję :D
bądź sobą, wariatów też lubią

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 659
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 19 wrz 2013, 09:26

preston81 pisze:ja bym sie bał że popsuję
Naprawdę nie ma czego , trochę czasu , kanał lub podnośnik, trochę kluczy i ten lub inny opis jak to zrobić .

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 19 wrz 2013, 15:30

Ja u siebie wymieniałem olej i filterek. Nie musiałem ściągać wydechu ale może to dlatego że nie mam osłony termicznej pod skrzynią. Ważne oby mieć dobre klucze (gwiazdki) bo łatwo rozbić łeb śruby

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 659
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 19 wrz 2013, 15:34

karol208 pisze:Nie musiałem ściągać wydechu ale może to dlatego że nie mam osłony termicznej pod skrzynią.
Wydech demontowałem bo musiałem uszczelniacze wymienić :)

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 29 paź 2013, 20:30

Może sie komuś przyda, mojego autorstwa... :mrgreen:

RemuSkm
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 68
Rejestracja: 20 lip 2014, 13:55
Lokalizacja: Mniszków

Post autor: RemuSkm » 01 sie 2016, 18:40

sory za odgrzanie ale pytanie czy w korpusie jest dużo oleju bo niedawno wymieniałem w asb i nie bardzo chce znowu wymieniać ??

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 05 lut 2017, 21:00

i ja

djmdp
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 28 lis 2016, 15:33
Lokalizacja: Wro

Post autor: djmdp » 27 lut 2017, 14:17

Podłącze się do tematu, muszę wymienić wkrótce olej w swojej ASB, jest po kapitalce w niemczech, ale zauważyłem ostatnio, że kolor oleju to krwisto czerwony (mialem lekki wyciek), ktoś pisał, że prawdopodobnie to dextron 3, który do 5hp24A jest niezalecany, co powinienem zalać w takim razie i jak przeprowadzić wymianę w takim obrocie sprawy?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 27 lut 2017, 14:55

djmdp, użyj opcji "Szukaj". Na forum jest pełno informacji na ten temat!

Awatar użytkownika
matrose1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 235
Rejestracja: 18 sty 2014, 16:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: matrose1983 » 28 mar 2017, 19:59

do wymiany oleju nie musi byc "zimna" skrzynia?
:)

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 28 mar 2017, 20:35

Najlepiej jak jest już trochę zagrzana, przy zimnej skrzyni i wlaniu nowego oleju będziesz czekać z godzinę aż się zagrzeje do odpowiedniej temperatury by sprawdzić poziom. Na pewno nie powinna być mocno rozgrzana ...przejechać się parę minut i na podnośnik czy tam kanał ;)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 29 mar 2017, 08:09

djmdp pisze:kolor oleju to krwisto czerwony (mialem lekki wyciek), ktoś pisał, że prawdopodobnie to dextron 3, który do 5hp24A jest niezalecany
I ktoś tu też pisał, że midland rówżnież jest czerwony i spełnia specyfikację atf 71141.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl