części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 preFL ALL ] Montaż kierownicy TIPTRONIC F1

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 857
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 18 sty 2016, 02:04

po pierwsze w kierownicy pod ta sruba torx masz sterownik ktory gada z sterownikiem umieszczonym nad nogami kierowcy nr przekaznika 399 lub podobny. Nowa kierownica ma podlaczenia bezposrednie, tzn kabelek do kabelka w tasmie, nastepnie do podłączenia do wtyczki od tipa, sygnalu itp. Powinno być 8 przewodów w tej tasmie od tej nowej kierownicy w sumie.
W starej kierownicy sterownik (ten pod ta blacha)ma 3 wyprowadzone przewody, 2 inne sa do airbaga a za klakson odpowiadaja slizgacze na tasmie.
Nie bedzie CI to działac bez kombinacji i przepiecia przewodów z tyłu tasmy.

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 438
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 18 sty 2016, 08:47

tak wiem o tym sterowniku, ale czy on nie jest tylko od sterowania radiem ? z tipem bede działał później, teraz chce podłączyć tylko klakson. czy w żaden sposób nie podłącze klaksonu w nowej kierownicy za pomocą przewodów nr 3 i 4 z obrazka ?

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 438
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 06 mar 2016, 11:40

jednak uruchomiłem ten klakson ;) podłączyłem piny 3 i 4 pod stelaż kierownicy i wszystko działa :D

zostało mi jeszcze kilka wolnych pinów z taśmy i będę kombinował, żeby podłączyć tego tipa wreszcie ;)

Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 302
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: puzzel1 » 27 lip 2016, 16:13

Koziołek i jak tam, podpiąłeś tego tipa pod kiere?

Ja mam u siebie taka kiere multifunkcyjną:
Obrazek

no i chciałbym zamontować trójramienną z Tipem z tych samych lat produkcji:
Obrazek

więc kabelkologię do taśmy mam taką samą, i chciałem się spytać czy faktycznie jest tak jak napisał martin_rs4, że wolne przewody od sterowania radiem przedłuża się do lewarka i sterowanie tipem działa? Może ktoś robił już identyczną podmiankę ?

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 438
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 27 lip 2016, 16:56

Jeszcze nie... Zostawiłem to sobie na długie zimowe wieczory :P no i mam nadzieje ze ten sposób z przedłużeniem przewodów sterowania radia sie uda bo inaczej będzie potrzebna inna taśma :/

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 462
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 12 gru 2016, 11:01

Zakupiłem taką kierownicę:

Obrazek

ona ma w sobie takie kabelki:

Obrazek

I rzekomo potrzebuję jeszcze jakiejś taśmy. Chodzi o to?

Obrazek

Dodam że moja obecna kierownica nie ma w sobie niczego. Mam ESP.
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 438
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 12 gru 2016, 11:10

do przedlifta będzie potrzebna jeszcze przejściówka z małego na duży wieloklin, ale nie jest to pewne na 100% ;)
no i żeby wszystko działało czyli zmiana biegów i multifunkcja to taśma jest dopiero początkiem zabawy :P

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 462
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 12 gru 2016, 12:02

O tym wieloklinie to wiem. Ponoć jeszcze jest obudowa kolumny. Co oznacza początek zabawy? Trzeba cos strasznie rezac i programować?
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 438
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 12 gru 2016, 12:22

nie wiem jak to jest ze sterowaniem radia miedzy liftem, a preliftem, ale może się okazać, że nie zadziała.
tak czy inaczej jak już będziesz miał nową taśmę to trzeba będzie jakoś doprowadzić wiązkę pod radio i lewarek zmiany biegów i to już musisz sam dołożyć chyba, że dorwiesz gdzieś kawałek wiązki od taśmy pod samo radio z kostkami.

no i po wymianie taśmy też trzeba kalibrować czujnik skrętu czy jakoś tak

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4014
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 12 gru 2016, 12:39

emilus143 pisze:Trzeba cos strasznie rezac i programować?
na pierwszej stronie masz link z audipages.com gdzie jest opisane krok po kroku co trzeba zrobić i kupic aby działała zmiana biegów w kierownicy...

trzeba dobrze zwrócić uwagę na podłączenie pinów pod kostke T10g...ja jak podłączałem swoje przyciski to podłączyłem tak że + zrzucał mi bieg a - wrzucał do góry :D <faktycznie>

no i jak koziolek, pisze może potrzeba będzie zrobić kalibracje czujnika kąta skrętu jeśli przekombinujesz. Może być to nie potrzebne jeśli zamontujesz prawidłowo ten czujnik bez kręcenia nim. Na tej stronie też jest to opisane....
to nie jest zwykły napęd...to

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 352
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 12 gru 2016, 12:54

Pracy a pracy ciebie czeka.
Sterowanie radia jak i tipa w tej kierownicy jest realizowane cyfrowo na szynie LIN.Jest to komunikacja pomiedzy kierownica a jej sterownikiem.Sterownik ten dopiero wydaje komendy zrozumiale dla radia czy skrzyni ,jak tez i odwrotnie przy np zalaczeniu tipa na lewarku maja sie podswietlic przyciski oraz w wersji z grzaniem kiery intensywnosc itp.Sam sterownik kiery wystepuje w szerokim zakresie wersji ,,wyposazenia,,tak samo jak i tasma kierownicy
I teraz.Maly a duzy klin tzn przed i polift to prawda ale do tzw malego liftu w prefl .Okolo 97 roku zmieniono klin na duzy.Sterowanie radiem po montazu zestawu radio tasma i sterownik dziala bez zazutu w kadej opcji wersji kierownicy .Tip natomiast bezproblemowo montuje sie przy kieronicy niemultifunkcyjnej.Tam Tip to czyste sygnaly przelacznikow wpiete bezposrednio do kabli skrzyni.W wersji multi.sygnal jest emitowany dopiero przez sterownik ale niestety cyfrowo wiec aby to zadzialalo trzeba rozbierac przyciski i zrobic z nich zwykle monostyki a reszte kierownicy zostawic w orginale.Tasma niewiedziec czemu ma kilka luznych sciezek we wtyczce tzw pradowej i tamtedy przepuszcza sie sygnal tipa.

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 462
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 12 gru 2016, 14:59

Z tego co piszecie odpuszczę chyba temat bo szykuje się gruba robota. Myślałem że zakupię taśmę, podepnę gdzie trzeba i będzie działać. Czy istniała może kierownica w preFL z tymi funkcjami co ta? A jeśli tak, to czy byłoby z tym mniej roboty?
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 5158
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 12 gru 2016, 15:04

Była kiera "multifunkcyjna" która by pasował do pre-FL (Ty masz pre-FL, ale już z wieloklinem jak w lifcie - po 6, czy 7 msc 97r wchodził tzw międzylift), 4-ramienna, ale z tego co pamiętam, montowano to tylko do A6 C4 i jest to swego rodzaju rarytas:

Obrazek
Black Cars Matters

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 462
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 12 gru 2016, 15:17

Pierwszy raz widzę, ale na takie coś to bym nie poszedł bo dla mnie jest okropna ta kieronica. Już ten tiptronic to bym przebolał jak by go nie było, zalezy mi najbardziej na wielofunkcji - jest to bardzo wygodne, nie trzeba odwracać wzroku.
I`m the LPG master

Udesky
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 01 wrz 2019, 20:01
Lokalizacja: SCI w ZGY

Post autor: Udesky » 13 wrz 2021, 11:04

Zabawie się w archeologa i odkopie kotleta. ;)
Te patenty z wykorzystaniem pinów itp. zadziałają również w preFL z 96r ze skrzynią 4HP gdzie nie ma multifunkcji? Czy to tylko rozwiązanie dla posiadaczy kiery z multifunkcją i 5HP?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl