[D2 preFL ALL ] Montaż kierownicy TIPTRONIC F1
po pierwsze w kierownicy pod ta sruba torx masz sterownik ktory gada z sterownikiem umieszczonym nad nogami kierowcy nr przekaznika 399 lub podobny. Nowa kierownica ma podlaczenia bezposrednie, tzn kabelek do kabelka w tasmie, nastepnie do podłączenia do wtyczki od tipa, sygnalu itp. Powinno być 8 przewodów w tej tasmie od tej nowej kierownicy w sumie.
W starej kierownicy sterownik (ten pod ta blacha)ma 3 wyprowadzone przewody, 2 inne sa do airbaga a za klakson odpowiadaja slizgacze na tasmie.
Nie bedzie CI to działac bez kombinacji i przepiecia przewodów z tyłu tasmy.
W starej kierownicy sterownik (ten pod ta blacha)ma 3 wyprowadzone przewody, 2 inne sa do airbaga a za klakson odpowiadaja slizgacze na tasmie.
Nie bedzie CI to działac bez kombinacji i przepiecia przewodów z tyłu tasmy.
Koziołek i jak tam, podpiąłeś tego tipa pod kiere?
Ja mam u siebie taka kiere multifunkcyjną:
no i chciałbym zamontować trójramienną z Tipem z tych samych lat produkcji:
więc kabelkologię do taśmy mam taką samą, i chciałem się spytać czy faktycznie jest tak jak napisał martin_rs4, że wolne przewody od sterowania radiem przedłuża się do lewarka i sterowanie tipem działa? Może ktoś robił już identyczną podmiankę ?
Ja mam u siebie taka kiere multifunkcyjną:
no i chciałbym zamontować trójramienną z Tipem z tych samych lat produkcji:
więc kabelkologię do taśmy mam taką samą, i chciałem się spytać czy faktycznie jest tak jak napisał martin_rs4, że wolne przewody od sterowania radiem przedłuża się do lewarka i sterowanie tipem działa? Może ktoś robił już identyczną podmiankę ?
nie wiem jak to jest ze sterowaniem radia miedzy liftem, a preliftem, ale może się okazać, że nie zadziała.
tak czy inaczej jak już będziesz miał nową taśmę to trzeba będzie jakoś doprowadzić wiązkę pod radio i lewarek zmiany biegów i to już musisz sam dołożyć chyba, że dorwiesz gdzieś kawałek wiązki od taśmy pod samo radio z kostkami.
no i po wymianie taśmy też trzeba kalibrować czujnik skrętu czy jakoś tak
tak czy inaczej jak już będziesz miał nową taśmę to trzeba będzie jakoś doprowadzić wiązkę pod radio i lewarek zmiany biegów i to już musisz sam dołożyć chyba, że dorwiesz gdzieś kawałek wiązki od taśmy pod samo radio z kostkami.
no i po wymianie taśmy też trzeba kalibrować czujnik skrętu czy jakoś tak
na pierwszej stronie masz link z audipages.com gdzie jest opisane krok po kroku co trzeba zrobić i kupic aby działała zmiana biegów w kierownicy...emilus143 pisze:Trzeba cos strasznie rezac i programować?
trzeba dobrze zwrócić uwagę na podłączenie pinów pod kostke T10g...ja jak podłączałem swoje przyciski to podłączyłem tak że + zrzucał mi bieg a - wrzucał do góry
no i jak koziolek, pisze może potrzeba będzie zrobić kalibracje czujnika kąta skrętu jeśli przekombinujesz. Może być to nie potrzebne jeśli zamontujesz prawidłowo ten czujnik bez kręcenia nim. Na tej stronie też jest to opisane....
to nie jest zwykły napęd...to
Pracy a pracy ciebie czeka.
Sterowanie radia jak i tipa w tej kierownicy jest realizowane cyfrowo na szynie LIN.Jest to komunikacja pomiedzy kierownica a jej sterownikiem.Sterownik ten dopiero wydaje komendy zrozumiale dla radia czy skrzyni ,jak tez i odwrotnie przy np zalaczeniu tipa na lewarku maja sie podswietlic przyciski oraz w wersji z grzaniem kiery intensywnosc itp.Sam sterownik kiery wystepuje w szerokim zakresie wersji ,,wyposazenia,,tak samo jak i tasma kierownicy
I teraz.Maly a duzy klin tzn przed i polift to prawda ale do tzw malego liftu w prefl .Okolo 97 roku zmieniono klin na duzy.Sterowanie radiem po montazu zestawu radio tasma i sterownik dziala bez zazutu w kadej opcji wersji kierownicy .Tip natomiast bezproblemowo montuje sie przy kieronicy niemultifunkcyjnej.Tam Tip to czyste sygnaly przelacznikow wpiete bezposrednio do kabli skrzyni.W wersji multi.sygnal jest emitowany dopiero przez sterownik ale niestety cyfrowo wiec aby to zadzialalo trzeba rozbierac przyciski i zrobic z nich zwykle monostyki a reszte kierownicy zostawic w orginale.Tasma niewiedziec czemu ma kilka luznych sciezek we wtyczce tzw pradowej i tamtedy przepuszcza sie sygnal tipa.
Sterowanie radia jak i tipa w tej kierownicy jest realizowane cyfrowo na szynie LIN.Jest to komunikacja pomiedzy kierownica a jej sterownikiem.Sterownik ten dopiero wydaje komendy zrozumiale dla radia czy skrzyni ,jak tez i odwrotnie przy np zalaczeniu tipa na lewarku maja sie podswietlic przyciski oraz w wersji z grzaniem kiery intensywnosc itp.Sam sterownik kiery wystepuje w szerokim zakresie wersji ,,wyposazenia,,tak samo jak i tasma kierownicy
I teraz.Maly a duzy klin tzn przed i polift to prawda ale do tzw malego liftu w prefl .Okolo 97 roku zmieniono klin na duzy.Sterowanie radiem po montazu zestawu radio tasma i sterownik dziala bez zazutu w kadej opcji wersji kierownicy .Tip natomiast bezproblemowo montuje sie przy kieronicy niemultifunkcyjnej.Tam Tip to czyste sygnaly przelacznikow wpiete bezposrednio do kabli skrzyni.W wersji multi.sygnal jest emitowany dopiero przez sterownik ale niestety cyfrowo wiec aby to zadzialalo trzeba rozbierac przyciski i zrobic z nich zwykle monostyki a reszte kierownicy zostawic w orginale.Tasma niewiedziec czemu ma kilka luznych sciezek we wtyczce tzw pradowej i tamtedy przepuszcza sie sygnal tipa.