Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

Audi A8D3 kontra VW Phaeton

Czy warto kupić to auto?... Znalazłem ciekawą ofertę! Opisy, porównania, porady przed zakupem, wróżenie ze zdjęć i z opisów. Dział dotyczy Audi A8/S8 D3.
Dostęp dla zarejstrowanych.
Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 14 gru 2015, 22:06

No odpowiednio wykonany kredens babci też może być piękny... Ja za wzór stylu i dostojności od kąd go zobaczyłem stawiam Bentley Brooklands... VW ma taki jakiś styl właśnie. Nie taki jak Bentley ale w tym stylu.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gość

Post autor: Gość » 14 gru 2015, 22:37

Wychodzi na to ze fejek póki co do fejka wszyscy wzdychacie bo go nie macie :D

Awatar użytkownika
Iceman
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 154
Rejestracja: 28 lis 2009, 21:53
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Iceman » 14 gru 2015, 22:48

Apophis pisze:Wychodzi na to ze fejek póki co do fejka wszyscy wzdychacie bo go nie macie :D
Miałem polecam. Zero problemów oprócz raz wymienionego modułu komfortu. Fajne szybkie i wygodne auto za rozsądną kasę. ;)

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 14 gru 2015, 23:12

Ja bym wybral D3 bo jest lżejsze i do tego aluminiowe. Fejek wraz z rocznikiem zacznie gnić a to wedlug mnie jest mega gruby problem.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 14 gru 2015, 23:35

To się kupuje nowszego :)

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 14 gru 2015, 23:36

Bugalon, i silniki....tam nie ma silników bo MPI kończą się na 2005-2006 a później jest V8 FSI na łańcuchu.... z TDI jest tylko 3.0 V6 które po 1 ma sporo wad po 2 jest za słaby na taką masę... pozostaje W12

z tym gniciem aż tak bym nie przesadzał bo pewne elementy były aluminiowe jak klapa, maska.... dodatkowo cały jest w ocynku więc nie będzie tak gnił jak Merc...czy Japan car

+

ogromna zaleta Phaetona to 2 akumulatory.... nie wiem dlaczego w D3 jest tylko jeden... na taką ilość elektroniki to jakieś nieporozumienie....wystarczy nowy aku pomęczyć trochę webasto i samochód odpala - OK... ale z powodu napięcia sterowniki i elektronika waruje zapisując najróżniejsze błędy... i krzycząc na FIS durnotami <onie> <onie> <onie>

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 15 gru 2015, 08:18

No tak, z silnikami przyznaję w pełni rację - tez mega wazny argument. A w ocynk to ja wierzę ale w starym audi b3/b4. W nowych juz sobie ksiegowy policzyl ze warstwa ocynku chroniaca przez 7 lat to kilka mikrometrów i wiecej tego ocynku nie dadza. Ja a8 wybralem tylko ze wzgledu na aluminiowe nadwozie. Gdyby nie to to bym jezdzil audi S6c5 w kombi.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 15 gru 2015, 09:46

s6c5 chlalo by ci min 5l oleju przy interwale wymiany 10-12k poczytaj na forum jak im chleja olej :) tak sa zajechane te auta ze szok , a z aluminiowego nadwozia wyrosniesz jak niedaj Boże ktos ci cos pourywa na elementach ktorych sie nie da wymienic , mam kolo siebie d3 bezkolizyjne z udokumentowanym przebiegiem 160k do wziecia ... srebne :P wymieniany byl tylko amor ostatnio

[ Dodano: 2015-12-15, 09:46 ]
duperele ale cieszą :D
bądź sobą, wariatów też lubią

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 15 gru 2015, 10:14

Witam wszystkich.Widzę że rozgorzała dyskusja na temat wad i zalet dwóch bolidów więc dozuce dwa grosze od siebie.Jezdze D3 4.2 i miałem również okazję prowadzić Phaetona v10 imusze powiedzieć że bzdura jest to co ludzie wygadują na temat awaryjności tych motorów. Auto było kupione od szefa serwisu VW w Niemczech z przebiegiem 83 tys.km(było to pięć lat temu).Auto serwisowane z dodatkową gwarancją.Kolega przez pięć lat przejechał 70 kkm. I nie robił w nim nic poza wymianami oleju i klockow chamulcowych.Jedyny problem jaki miał to nie zamykająca się klapą bagażnika (złamane przewody)W tym roku zmieniał również tarcze hamulcowe.Co do osiągów to jak startowalismy z bramek szły łeb w leb ale na dwóch pasach nie dało się długo jechać jeden obok drugiego i przy ok.190 km/h kumpel dopuścił bo miał przed sobą inne auto.VW jest cięższy jak się nie myle o ok. 400kg ale za to ma większy moment.Co do wnętrza to proponuje się przewieźć i podczas jazdy spróbować znaleźć któryś z przycisków na konsoli(trzeba się chyba zatrzymac <hmm> ).Kierownica wystrugana z agrestu no i wnętrze zalatuje Ludwikiem14.Ja bym swojej nie zamienił na vw <blee>
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 15 gru 2015, 10:58

Mnie w VW odrzuca srodek, skansen i ta brzydka kierownica. Sylwetka, wyglad ok. Czy phateon ma pneumatyczny zawias w serii?

st@rost
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 271
Rejestracja: 11 sty 2014, 22:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: st@rost » 15 gru 2015, 11:07

Jest jedna niezaprzeczalna zaleta Phaetona - anonimowosc. Wielu ludzi myli go po prostu z Passatem... a dla niektorych ludzi brak "show off" jest bardzo wazny :)

Ale poza tym to D3 wymiata <okok> <brawo>

Gość

Post autor: Gość » 15 gru 2015, 11:47

Ale mega problem z silnikiem. Kupujesz zajechane 5.0 a o to nie problem i swapujesz na 4,2 tdi :)

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 15 gru 2015, 11:52

Zawias jest pneumatyczny ale możesz osobno ustawić wysokość i twardość. U nas to idzie w parze: im niżej tym twardziej. ;)
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 15 gru 2015, 12:52

Apophis pisze:Ale mega problem z silnikiem. Kupujesz zajechane 5.0 a o to nie problem i swapujesz na 4,2 tdi :)
taaa... już to widzę jak ktoś wsadzi 4.2TDI i wszystko będzie pięknie śmigać, gadać z całą elektroniką VW
dodatkowo kupić 4.2TDI ze skrzynią + Phaetona + koszty wsadzenia tego...to wyjdzie taka suma, że nie będzie to uzasadnione ekonomicznie

mój kontakt z Phaetonem był również z silnikiem 5.0V10 TDI wersja 4 osobowa.... bardzo fajnie to się odpychało ale np. Marek (Masters) powiedział, że ten silnik to porażka i traktor a nie nowoczesny TDI więc opinia tego gościa jest dla mnie wiarygodna
sam fakt, że VW wycofał się z tego projektu i po 2006 roku nie było go w ofercie o czymś świadczy

Gość

Post autor: Gość » 15 gru 2015, 12:56

panton, 4,2 tdi to silnik VAGa więc będzie hasac bez problemu w fejku.

Co do kosztów to oczywiście że wyniosą więcej niż ekonomiczne uzasadnienie ale to nie jest zabawa dla kogoś kto chce 2lata jeździć albo oszczędzać na aucie a dla kogoś kto jak ja hajta się z autem na lata i ceni sobie komfort i spokój.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl