części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A8D3 kontra VW Phaeton

Czy warto kupić to auto?... Znalazłem ciekawą ofertę! Opisy, porównania, porady przed zakupem, wróżenie ze zdjęć i z opisów. Dział dotyczy Audi A8/S8 D3.
Dostęp dla zarejstrowanych.
Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 14 gru 2015, 22:06

No odpowiednio wykonany kredens babci też może być piękny... Ja za wzór stylu i dostojności od kąd go zobaczyłem stawiam Bentley Brooklands... VW ma taki jakiś styl właśnie. Nie taki jak Bentley ale w tym stylu.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gość

Post autor: Gość » 14 gru 2015, 22:37

Wychodzi na to ze fejek póki co do fejka wszyscy wzdychacie bo go nie macie :D

Awatar użytkownika
Iceman
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 154
Rejestracja: 28 lis 2009, 21:53
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Iceman » 14 gru 2015, 22:48

Apophis pisze:Wychodzi na to ze fejek póki co do fejka wszyscy wzdychacie bo go nie macie :D
Miałem polecam. Zero problemów oprócz raz wymienionego modułu komfortu. Fajne szybkie i wygodne auto za rozsądną kasę. ;)

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 14 gru 2015, 23:12

Ja bym wybral D3 bo jest lżejsze i do tego aluminiowe. Fejek wraz z rocznikiem zacznie gnić a to wedlug mnie jest mega gruby problem.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 14 gru 2015, 23:35

To się kupuje nowszego :)

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 14 gru 2015, 23:36

Bugalon, i silniki....tam nie ma silników bo MPI kończą się na 2005-2006 a później jest V8 FSI na łańcuchu.... z TDI jest tylko 3.0 V6 które po 1 ma sporo wad po 2 jest za słaby na taką masę... pozostaje W12

z tym gniciem aż tak bym nie przesadzał bo pewne elementy były aluminiowe jak klapa, maska.... dodatkowo cały jest w ocynku więc nie będzie tak gnił jak Merc...czy Japan car

+

ogromna zaleta Phaetona to 2 akumulatory.... nie wiem dlaczego w D3 jest tylko jeden... na taką ilość elektroniki to jakieś nieporozumienie....wystarczy nowy aku pomęczyć trochę webasto i samochód odpala - OK... ale z powodu napięcia sterowniki i elektronika waruje zapisując najróżniejsze błędy... i krzycząc na FIS durnotami <onie> <onie> <onie>

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 15 gru 2015, 08:18

No tak, z silnikami przyznaję w pełni rację - tez mega wazny argument. A w ocynk to ja wierzę ale w starym audi b3/b4. W nowych juz sobie ksiegowy policzyl ze warstwa ocynku chroniaca przez 7 lat to kilka mikrometrów i wiecej tego ocynku nie dadza. Ja a8 wybralem tylko ze wzgledu na aluminiowe nadwozie. Gdyby nie to to bym jezdzil audi S6c5 w kombi.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 15 gru 2015, 09:46

s6c5 chlalo by ci min 5l oleju przy interwale wymiany 10-12k poczytaj na forum jak im chleja olej :) tak sa zajechane te auta ze szok , a z aluminiowego nadwozia wyrosniesz jak niedaj Boże ktos ci cos pourywa na elementach ktorych sie nie da wymienic , mam kolo siebie d3 bezkolizyjne z udokumentowanym przebiegiem 160k do wziecia ... srebne :P wymieniany byl tylko amor ostatnio

[ Dodano: 2015-12-15, 09:46 ]
duperele ale cieszą :D
bądź sobą, wariatów też lubią

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 15 gru 2015, 10:14

Witam wszystkich.Widzę że rozgorzała dyskusja na temat wad i zalet dwóch bolidów więc dozuce dwa grosze od siebie.Jezdze D3 4.2 i miałem również okazję prowadzić Phaetona v10 imusze powiedzieć że bzdura jest to co ludzie wygadują na temat awaryjności tych motorów. Auto było kupione od szefa serwisu VW w Niemczech z przebiegiem 83 tys.km(było to pięć lat temu).Auto serwisowane z dodatkową gwarancją.Kolega przez pięć lat przejechał 70 kkm. I nie robił w nim nic poza wymianami oleju i klockow chamulcowych.Jedyny problem jaki miał to nie zamykająca się klapą bagażnika (złamane przewody)W tym roku zmieniał również tarcze hamulcowe.Co do osiągów to jak startowalismy z bramek szły łeb w leb ale na dwóch pasach nie dało się długo jechać jeden obok drugiego i przy ok.190 km/h kumpel dopuścił bo miał przed sobą inne auto.VW jest cięższy jak się nie myle o ok. 400kg ale za to ma większy moment.Co do wnętrza to proponuje się przewieźć i podczas jazdy spróbować znaleźć któryś z przycisków na konsoli(trzeba się chyba zatrzymac <hmm> ).Kierownica wystrugana z agrestu no i wnętrze zalatuje Ludwikiem14.Ja bym swojej nie zamienił na vw <blee>
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 15 gru 2015, 10:58

Mnie w VW odrzuca srodek, skansen i ta brzydka kierownica. Sylwetka, wyglad ok. Czy phateon ma pneumatyczny zawias w serii?

st@rost
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 271
Rejestracja: 11 sty 2014, 22:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: st@rost » 15 gru 2015, 11:07

Jest jedna niezaprzeczalna zaleta Phaetona - anonimowosc. Wielu ludzi myli go po prostu z Passatem... a dla niektorych ludzi brak "show off" jest bardzo wazny :)

Ale poza tym to D3 wymiata <okok> <brawo>

Gość

Post autor: Gość » 15 gru 2015, 11:47

Ale mega problem z silnikiem. Kupujesz zajechane 5.0 a o to nie problem i swapujesz na 4,2 tdi :)

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 15 gru 2015, 11:52

Zawias jest pneumatyczny ale możesz osobno ustawić wysokość i twardość. U nas to idzie w parze: im niżej tym twardziej. ;)
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 15 gru 2015, 12:52

Apophis pisze:Ale mega problem z silnikiem. Kupujesz zajechane 5.0 a o to nie problem i swapujesz na 4,2 tdi :)
taaa... już to widzę jak ktoś wsadzi 4.2TDI i wszystko będzie pięknie śmigać, gadać z całą elektroniką VW
dodatkowo kupić 4.2TDI ze skrzynią + Phaetona + koszty wsadzenia tego...to wyjdzie taka suma, że nie będzie to uzasadnione ekonomicznie

mój kontakt z Phaetonem był również z silnikiem 5.0V10 TDI wersja 4 osobowa.... bardzo fajnie to się odpychało ale np. Marek (Masters) powiedział, że ten silnik to porażka i traktor a nie nowoczesny TDI więc opinia tego gościa jest dla mnie wiarygodna
sam fakt, że VW wycofał się z tego projektu i po 2006 roku nie było go w ofercie o czymś świadczy

Gość

Post autor: Gość » 15 gru 2015, 12:56

panton, 4,2 tdi to silnik VAGa więc będzie hasac bez problemu w fejku.

Co do kosztów to oczywiście że wyniosą więcej niż ekonomiczne uzasadnienie ale to nie jest zabawa dla kogoś kto chce 2lata jeździć albo oszczędzać na aucie a dla kogoś kto jak ja hajta się z autem na lata i ceni sobie komfort i spokój.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl