części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 02 4.2PB/LPG ] Wycie pompy na zimnym silniku

bragi822
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 23 sty 2017, 15:14
Lokalizacja: Kraków

[D2 02 4.2PB/LPG ] Wycie pompy na zimnym silniku

Post autor: bragi822 » 23 sty 2017, 15:24

Witam,
Gdybyście mogli doradzić bo nie znalazłem tego tematu. Otóż pompa wyje dość głośno na zimnym silniku. Gdy się rozgrzeje to trochę cichnie ale ją i tak troszkę słychać. Kupiłem to autko niedawno. Nie wiem jaki był lany płyn. Wygląda na jakiś czerwony. Co z tym zrobić? Wspomaganie chodzi super, tylko to wycie .. Z góry dziękuję za pomoc ;)
Wojtek

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 23 sty 2017, 17:53

Z,tego co wiem to powinien być zielony płyn a nie czerwony, wychodzi na to że masz nie właściwy płyn, są przypadki że po zmianie na oryginalny pompa nie wydaje odglosu
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

ernesto

Post autor: ernesto » 23 sty 2017, 20:17

Puki są chłodne dni bedzie ok. Ale w upalne możesz mieć już problemy.
Początek końca pompy. Ktoś wlał za gęsty olej i na zimnym odpija się to na niej. Właśnie takim wyciem ewentualnie mialczeniem.
Zalecany olej zalej. Dobrze przepłukać układ i zobaczyć co się dzieje.
Prawidłowo odpowietrzyc układ wspomagania by nie dobić pompy już do końca.
http://www.a8team.pl/d2-all-demontaz-ma ... t22359.htm
W tym temacie masz opis odpowietrzania układu wspomagania.

Zalej tym płynem koszt około 45zł za litr
Obrazek

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 23 sty 2017, 21:31

Black Cars Matters

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 23 sty 2017, 21:47

ernesto pisze:Puki są chłodne dni bedzie ok. Ale w upalne możesz mieć już problemy.
Początek końca pompy.
obserwowałem dokładnie odwrotnie jak kolega - czym zimniej tym głośniej
na ciepło i latem zero problemów

po wymianie płynu problem zniknał
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

bragi822
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 23 sty 2017, 15:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bragi822 » 23 sty 2017, 23:09

Dzięki wielkie :) wymienie płyn i zobaczymy
Wojtek

ernesto

Post autor: ernesto » 24 sty 2017, 08:58

maciu, u mnie obiawilo się tak, ze na zimnym wyla jak stado wilków.
A latem już mogłem zapomnieć o kręcenie jedną ręką.
Wymiana pompy pomogła Ale niestety nie jest to idealna sztuka.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 24 sty 2017, 09:05

no to musiała byc inna przypadłość bo wspomaganie u mnie działało
poprawnie

to były bardziej takie zgrzytania... na zimnym ustepowalo dosyc szybko
czasami zgrzytnelo tylko kilka razy po odpaleniu i zakreceniu kierownica pare razy
a potem juz z kazdym ruchem ciszej
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 24 sty 2017, 10:49

pb41ns pisze:powinien być zielony płyn a nie czerwony
Do 2006 roku zalewano zielony mineralny G002000, później wszedł syntetyczny.
Febi w specyfikacji G002000 kosztuje 27-30 zł za litr w sklepach motoryzacyjnych.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 24 sty 2017, 12:15

VAGowner pisze:Febi w specyfikacji G002000 kosztuje 27-30 zł za litr w sklepach motoryzacyjnych.
Febi to można wlać sobie do kosiarki. Wiele razy udowadniane było tu na forum, że po płukance i wymianie płynu na oryginalny wspomaganie wracała, a pompy cichły.
Oczywiście nie mówię, że zawsze tak będzie, bo jak pompa w stanie agonalnym to nic nie pomoże.

Niemniej jednak zaleca się lanie tylko ori płynu do wspomagania, który jak już Erni wyżej napisał kosztuje ok 40-50zł za litr w ASO (i 1L też wchodzi do układu). Wiec nie ma co tu oszczędzać tylko te 20 zł dołożyć. :]
to nie jest zwykły napęd...to

bragi822
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 23 sty 2017, 15:14
Lokalizacja: Kraków

serwis

Post autor: bragi822 » 25 sty 2017, 14:20

Panowie, auto na warsztacie. Wstępna diagnoza to, że są luzy na osi i są opiłki w pompie w związku z tym no i .. pompa nadaje się do wymiany. Ale przy okazji jeszcze wyszedł do wymiany reduktor siły hamowania, czy jest możliwość obejścia tego w jakiś sposób? Czy to na zdjęciu to jest reduktor? Czy może zawór regulacji zawieszenia nivo? Zdjęcie robiłem sam wcześniej bo z tego faktycznie się lało.
Wojtek

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 25 sty 2017, 15:38

To zawór regulacji zawieszenia
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 25 sty 2017, 15:54

bragi822 pisze:Ale przy okazji jeszcze wyszedł do wymiany reduktor siły hamowania, czy jest możliwość obejścia tego w jakiś sposób?
[center]
bragi822, załóż proszę temat w odpowiednim dziale, jeśli masz problem dotyczący uszkodzenia innej kategorii.
[/center]
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl