Każdy ma swoje sposoby, a najlepszym patentem jest prostota i wiedzieć jak coś zrobić dobrze i dokładnie by się nie narobić = stara szkoła ;-)Apophis pisze: Wszystkiego nauczył mnie znajomy-mechanik starej daty który świetnie naprawia auta i nigdy do niego nie wracałem z reklamacją![]()
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Zbieżność - czy prawidłowo ustawiona
Apophis tak samo pręt jak i ustawianie zbieżności na lampy to nie są wogóle nie dokładne jak nowe ustawienia komputerowe
ale zgodzę się z Tobą, że większość nie umie z tego korzystać
i Nas też jeszcze ustawiają 2 warsztaty jeden też na kamerach drugi laserowo i ostatnio ustawiali dla mojego klienta zbieżność bo My mamy tylko od pn-pt otwarte, a klient końcówki sobie zmienił i ustawił u konkurencji i w pn wrócił do Nas bo coś nie tak to zbieżność i było 30 min źle ustawiona
ciągało, że nie dało się jechać
dlatego trzeba się nauczyć ustawiać, ja mam maszynę już ok 2 lat i ponad 3000 aut ustawiłem w niedużym miasteczku, przyjeżdżają ludzie z okolicy 30km do Nas specjalnie na zbieżność, dlatego mówię, że ciężko ustawić idealnie ale jak ktoś umie to będzie sama jechała







Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl
Lukas134, szczerze to mnie krew zalewa jak mi opowiadają znajomi że to na laserach byli a auto prosto jechać nie chce-wtedy ich zawsze kierowałem do pana Henia co na lampach im korygował to 
Kiedys taki nowoczesny warsztat jak Twój sprawdził moja byłą omegę i kazali mi wymieniać wszystkie drążki w układzie a nie tylko końcówki i dopiero do nich wrócić.
Pan Heniek mi ustawił i sprawdził wszystko i było 40zł w plecy a nie 400ileś tam
I taka tendencja w tych super serwisach sie utrzymuje już od lat,biorą pożyczki,kupują nowoczesne lasery i komputery,zatrudniają uczniaków z samochodówki i pajacują za niemałe pieniądze a opinia leci w dół.

Kiedys taki nowoczesny warsztat jak Twój sprawdził moja byłą omegę i kazali mi wymieniać wszystkie drążki w układzie a nie tylko końcówki i dopiero do nich wrócić.
Pan Heniek mi ustawił i sprawdził wszystko i było 40zł w plecy a nie 400ileś tam

I taka tendencja w tych super serwisach sie utrzymuje już od lat,biorą pożyczki,kupują nowoczesne lasery i komputery,zatrudniają uczniaków z samochodówki i pajacują za niemałe pieniądze a opinia leci w dół.
mi to się śmiać chce jak taki pisze o super hiper technice pomiarowej :mrgreen:
ja też mam dorobione tak zwany pręcik tylko u mnie to rurka nastawna
;-)
i jest ok tam gdzie zbieżność się ustawia bo zazwyczaj tyle tylko można bo reszta jest nie ustawialna
a to że auto ciągnie to może być wina opon bo mogły się dopasować do parametrów przed ustawieniem
ja też mam dorobione tak zwany pręcik tylko u mnie to rurka nastawna
;-)
i jest ok tam gdzie zbieżność się ustawia bo zazwyczaj tyle tylko można bo reszta jest nie ustawialna
a to że auto ciągnie to może być wina opon bo mogły się dopasować do parametrów przed ustawieniem
Ara$, jeżeli coś poprawiają tzn, że cały czas coś źle robią
u mnie miałem podobną sutuację, że ściągało i u mnie przyczyną był zły kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i nawet zbieżność była idealnie przód tył kąty i ściągało w prawo, po ustawieniu tego było jak powinno
tomek808, to po ustawieniu nikt nie jeździł na próbę, żeby zobaczyć czy wszystko oki?? ;-)
bo u mnie jest tak, że ustawiamy geometrię mój tato wsiada z klientem w auto i jadą na próbę zobaczyć czy nie ściąga czy kierownica prosto itd i dopiero wtedy auto jest wydawane dla klienta i pobierana opłata


tomek808, to po ustawieniu nikt nie jeździł na próbę, żeby zobaczyć czy wszystko oki?? ;-)
bo u mnie jest tak, że ustawiamy geometrię mój tato wsiada z klientem w auto i jadą na próbę zobaczyć czy nie ściąga czy kierownica prosto itd i dopiero wtedy auto jest wydawane dla klienta i pobierana opłata

Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl
Ara$, duzej regulacji nie ma ale ustawia sie to tak samo jak katy pochylenia jezeli sa rozne. Bo czasami sa rowne i nie da sie ich ustawic a czasami jeden jest dajmy na 0 a drugi + 1 stopien wtedy mozna wyregulowac abyboba byly po + 30 min :-) kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ustawiamy luzujac sruby od sań i lyzka juz regulujemy z ktorej strony trzeba. Tylko zalezy na jakim przyzadzie jest to ustawiane :-/ bo moze nawet nie wyswietlac tych pomiarow na starych urzadzeniach :-/ a na czym Ci ustawiali?? Lasery kamery??
tomek808, aha no to troche nie ladnie z ich strony :-) u Nas w warsztacie troszke inaczej sie podchodzi do tego :-)
tomek808, aha no to troche nie ladnie z ich strony :-) u Nas w warsztacie troszke inaczej sie podchodzi do tego :-)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl
pepi, jeżeli Ci chodzi o ustawienie kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy to nic nie trzeba piłować:) no chyba, że auto jest po dobrym dzwonie to się nie ustawi aż tyle ;-) jest tam trochę luzu na tych tulejkach, że ok 20-30 min da się skorygować
miałem +1'15 na prawym kole pracownik mi naciągnął bez problemu do +0'30 więc całkiem sporo
miałem gdzieś kartkę ze zbieżności, ale chyba nie znajdę bo po sprzedaży auta sporo poszło w śmietnik 



Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl
TO musicie miec tam ładną drogę bo na wiekszości pl dróg nie da sie sprawdzic czy jest ok dopiero po przejechaniu ilus tam km wyjdzie że cos nie tak.Lukas134 pisze:bo u mnie jest tak, że ustawiamy geometrię mój tato wsiada z klientem w auto i jadą na próbę zobaczyć czy nie ściąga czy kierownica prosto itd i dopiero wtedy auto jest wydawane dla klienta i pobierana opłata