![]() |
![]() |
![]() |
[D3 02 4.2MPI/LPG ] Problem z zawieszeniem
-
powel19916
- Forum Audi A8

- Posty: 7
- Rejestracja: 24 maja 2016, 15:16
- Lokalizacja: Jaroszewice
[D3 02 4.2MPI/LPG ] Problem z zawieszeniem
Witam to mój pierwszy temat na forum w razie błędów proszę o wyrozumiałość
Po regeneracji sprężarki i zamontowaniu jej wyskakuje błąd 01772 signal from level control pressure sensor. Short to plus (g291). Zawieszenie działa poprawnie podnosi i opuszcza w każdej opcji szybko. Nie opada jak postoi dłużej tak więc układ szczelny. Pomocy 
Audi A8 to jest to 
- dice111
- Moderator

- Posty: 6080
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
A adaptacje zawieszenia robiłeś po wymianie ? Być może sam czujnik/wiązka, lub wystarczy zrobić kalibrację: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... el_Control
Black Cars Matters
-
powel19916
- Forum Audi A8

- Posty: 7
- Rejestracja: 24 maja 2016, 15:16
- Lokalizacja: Jaroszewice
- FOSS
- Super Klubowicz

- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
-
powel19916
- Forum Audi A8

- Posty: 7
- Rejestracja: 24 maja 2016, 15:16
- Lokalizacja: Jaroszewice
-
mmalinas
- Forum Audi A8

- Posty: 145
- Rejestracja: 08 kwie 2016, 14:31
- Lokalizacja: Ostrzeszow
Witam
Dodaje moje 5 groszy.
Czujnik G291 jest w bloku zaworow po drugiej stronie nadkola ( patrz ponizej)
Z reguly w zawieszeniu A8 awaria tego bloku zdaza sie bardzo rzadko.
Ze wzgledu za brak polaczenia elektrycznego polaczenia z agregatem powietrza wykluczam w twoim przypadku wplyw regeneracji kompresora.
Tzn ze blok zaworowy i jego elektronika jest bezposrednio wpieta w J197 sterownik poziomowania pojazdu i przy regeneracji kompresora i wypinaniu wtyczek nie mogles tego polaczenia uszkodzic.
Natomiast istotne jest w jaki sposow wymontowales kompresor tzn czy zostalo w adaptacji spuszczone cisnienie z osi przedniej i tylnej i zbiorniku.
Ostatnio wymienialem kompresor u siebie i przeprowadzilem to na bezcisnieniowym ukladzie .
po montazu napelnilem os przednia , tylnio i zasobnik i przeprowadzilem adaptacje bazowa zawieszenia.
Jak widzisz na schemacie pneumatycznym czujnik G291 poz 11 po odlaczeniu kompresora ustracil cisnie w spobob gwaltowny poniewaz wraz z kompresorem wypiales zawor zwrotny poz 3a.
Przeprowadz adaptacje . Jezeli nie pomoze zdejmin oslone tylna nadkola i sprawdz stan wtyczek przy bloku zaworow i w sterowniku. Przeprowadz diagnoze VAS komponentow.
[ Dodano: 2017-03-01, 14:54 ]
lokalizacja bloku zaworow
[ Dodano: 2017-03-01, 14:56 ]
Lokalizacja bloku zaworow
Dodaje moje 5 groszy.
Czujnik G291 jest w bloku zaworow po drugiej stronie nadkola ( patrz ponizej)
Z reguly w zawieszeniu A8 awaria tego bloku zdaza sie bardzo rzadko.
Ze wzgledu za brak polaczenia elektrycznego polaczenia z agregatem powietrza wykluczam w twoim przypadku wplyw regeneracji kompresora.
Tzn ze blok zaworowy i jego elektronika jest bezposrednio wpieta w J197 sterownik poziomowania pojazdu i przy regeneracji kompresora i wypinaniu wtyczek nie mogles tego polaczenia uszkodzic.
Natomiast istotne jest w jaki sposow wymontowales kompresor tzn czy zostalo w adaptacji spuszczone cisnienie z osi przedniej i tylnej i zbiorniku.
Ostatnio wymienialem kompresor u siebie i przeprowadzilem to na bezcisnieniowym ukladzie .
po montazu napelnilem os przednia , tylnio i zasobnik i przeprowadzilem adaptacje bazowa zawieszenia.
Jak widzisz na schemacie pneumatycznym czujnik G291 poz 11 po odlaczeniu kompresora ustracil cisnie w spobob gwaltowny poniewaz wraz z kompresorem wypiales zawor zwrotny poz 3a.
Przeprowadz adaptacje . Jezeli nie pomoze zdejmin oslone tylna nadkola i sprawdz stan wtyczek przy bloku zaworow i w sterowniku. Przeprowadz diagnoze VAS komponentow.
[ Dodano: 2017-03-01, 14:54 ]
lokalizacja bloku zaworow
[ Dodano: 2017-03-01, 14:56 ]
Lokalizacja bloku zaworow
pozdrawiam
Michal
Michal
-
czaruś
- Forum Audi A8

- Posty: 128
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 21:02
- Lokalizacja: szczecin
Czujnik G291 jest umieszczony w zespole zaworków i jeżeli zaczyna już niedomagać to każdy z nas myśli o kupnie używki z all..edrogo - ale czy kupimy używany - całkowicie sprawny zespół zaworków ? - a czy próbował ktoś z naszego forum zamiast z D3 wymienić na zespół zaworków z D4 ? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3224478.html - ( niby trzeba zamienić ze sobą pin 2 i 8 - i będzie wszystko ok ) - może jest już na tyle poprawiony że nie będzie z nim problemów ?






