części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 03 4.2MPI ] Kompresor i zawieszenie

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 lip 2018, 13:36

Nabój miech pistoletem z zegarem i patrząc chwilę czy coś spada. Jak nie to szukaj w przyłączach bo może coś sienuksylo, wysunęło albo cokolwiek.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Roko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 08 wrz 2013, 23:23
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Roko » 15 lip 2018, 19:52

może i tak spróbuje bo już pomysłów nie mam
a jeszcze pytanko czy w wyspie zaworowej jest jakiś zawór co odpowiada za upuszczanie powietrza?chodzi mi o ten rozdzielacz co jest w nadkolu

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 18 lip 2018, 19:12

upuszczanie powietrza jest w kompresorze
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Roko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 08 wrz 2013, 23:23
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Roko » 18 lip 2018, 21:45

Tak wiem że upuszczanie jest w kompresorze
lecz w rozdzielaczu powietrza jest też jakiś czujnik lub zawór co odpowiada za jakieś ciśnienie
i tu pytanie za jakie?:)

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 19 lip 2018, 06:37

to sie zdecyduj czy chodzi ci o czujnik czy zawor ;)

czujnik cisnienia w wyspie zaworowej
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Roko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 08 wrz 2013, 23:23
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Roko » 19 lip 2018, 11:46

Taka uwaga i pytanie . podpopmpowałem auto do góry i kiedy wysiadłem i zaczołem słuchać przy kole to usłyszałem syczenie przy amortyzatorze około 4-5sek następnie ustało. I tu pytanie czy przy amorze może gdzieś uciekać powietrze do jakiegoś czasu czy upuszczanie jest tylko przy kompresorze bo jeżeli przy amorku niema prawa nic syczeć to powód nieszczelności byłby już znany

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 19 lip 2018, 15:28

jak wysiadasz/zamykasz to on sobie tam cos podkombinowywuje i czesto posykuje
ale to z kompresora który jest tam z prawej z przodu

chwile może syczeć nic w tym niepokojącego
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 19 lip 2018, 17:02

maciu pisze:jak wysiadasz/zamykasz to on sobie tam cos podkombinowywuje i czesto posykuje
ale to z kompresora który jest tam z prawej z przodu

chwile może syczeć nic w tym niepokojącego
Po prostu sie poziomuje ;)

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 22 lip 2018, 15:19

Panowie, czy ciśnienie wytwarzane przez kompresor zawieszenia sprawdzacie w blokach pomiarowych czy podłączacie się bezpośrednio do kompresora? Często w postach czytam o 16 barach, ale czy to jest odczyt z bloku pomiarowego?
Bądź dobry jak chleb.

Roko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 08 wrz 2013, 23:23
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Roko » 22 lip 2018, 19:27

Ja sprawdzam w blokach ale warto jest też zmierzyć bezpośrednio na kompresorze

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 22 lip 2018, 20:36

Roko pisze:Ja sprawdzam w blokach ale warto jest też zmierzyć bezpośrednio na kompresorze
Ale mierząc na kompresorze wiemy jakie ciśnienie daje kompresor, a sprawdzając w blokach wiemy czy są nieszczelności i jak znaczne - o ile dobrze myślę. A w jaki sposób mierzysz ciśnienie na kompresorze tzn. jak się podłączasz i czym?
Bądź dobry jak chleb.

Roko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 08 wrz 2013, 23:23
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Roko » 25 lip 2018, 18:40

samoróbka trochę pomysłów i da sie coś wymyślić

robrob
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 85
Rejestracja: 16 maja 2016, 10:20
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Robert
Lokalizacja: Łomża

Post autor: robrob » 15 sie 2018, 20:14

Koledzy pogrzebałem trochę po forum, ale co znalazłem to nie aktywne. Ale do rzeczy pacjent to D3 2005r 4,2 benzyna, padł mi wczoraj kompresor, muszę kupić drugi pogrzebałem trochę na aledrogo i jest tego sporo cholera wie co wybrać, jest coś takiego https://allegro.pl/kompresor-sprezarka- ... ml#thumb/2 albo https://allegro.pl/audi-a-8-pompa-kompr ... 46858.html i wiele innych, chcę po prostu kupić drugi sprawny i bez żadnych problemów i przeróbek to zamienić. A może wy macie kogoś sprawdzonego kto handluje takim sprzętem

Roko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 08 wrz 2013, 23:23
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Roko » 17 sie 2018, 11:02

Chciałbym zamknąć mój temat.Mianowicie po sprawdzeniu przewodów złączy oraz amortyzatorów
wina nieszczelności leżała po stronie obydwu przednich miechów,oczywiście żadnych syków nie było wcześniej słychać ale auto opadało.
Po zdjęciu lewego miecha okazało się że jest w nim osad w kolorze rdzy,po dokładnych oględzinach znalazła się dziurka lub przetarcie i to była nieszczelność.
Natomiast po wyjęciu prawego amortyzatora z miecha wylała się szklanka wody,oczywiście również dziura w miechu,
Z lewej strony wymieniłem cały amor z miechem z prawej sam miech.
Po adaptacji wszystko jest jak należy kontrolki zgasły kompresor tylko czasami się włączy na chwilkę.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 25 sie 2018, 08:26

To ja dla potomnych mam króciutki materiał (A8 D3 L 4,2 BFM, waga 1780 kg, zawieszenie standardowe):

- z poziomu najniższego (dynamic) do poziomu najwyższego (lift) podniesienie samochodu zajmowało 3 min. 25 sek. W blokach pomiarowych ciśnienie na kompresorze podczas podnoszenia oscylowało na poziomie 7 barów.

Po wymianie głowicy, pierścienia i filtra powietrza (taki oto zestaw: https://allegro.pl/pierscien-glowica-ko ... ule_id=201)

- z poziomu najniższego (dynamic) do poziomu najwyższego (lift) podniesienie samochodu zajmowało 1 min. 3 sek. W blokach pomiarowych ciśnienie na kompresorze podczas podnoszenia przekraczało 5 barów (do 5,8).

Zastanawia fakt, iż przy wyższym ciśnieniu na kompresorze podnoszenie trwało dłużej niż po wymianie. Oba testy były wykonywane po opuszczeniu auta i ustabilizowaniu się zawieszenia. Być może jest to związane z zasobnikiem ciśnienia. Z innych zauważalnych oznak: bardziej cicha praca kompresora. Koszt zakupu części to około 230 PLN. Czy to się opłaca? Pozostawiam Was z tym pytaniem.
Bądź dobry jak chleb.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl