[D3 03 ] Wymiana górnych wahaczy
Tryb podnośnika nie podnosi zwieszenia, tylko wyłącza adaptację w przypadku zmian ugięcia poszczególnych wahaczy. Po prostu auto nie stabilizuje się. Jeśli opuścisz autko do dynamic i włączysz tryb podnośnika, to ono tak zostanie. Jeśli musisz wjechać na podnośnik na lifcie, to wjeżdżasz a dopiero na podnośniku opuszczasz na dynamic i po opuszczeniu włączasz tryb podnośnika. Taka moja teoria.
Bądź dobry jak chleb.
Oj pany..... niezależnie od włączonego trybu zawieszenia po podniesieniu auta na podnośniku koło wędruje w dół i bez jego podparcia i tak nie skręcisz wahaczy w poprawnej pozycji.
Albo też, postępując zgodnie z instrukcjami, mierzymy odległość od główki sworzni górnych wahaczy do góry i później skręcając nowe wahacze skręcamy je unosząc je do góry i równając do tegoż wymiaru - na tą metodę również nie ma wpływu tryb w jakim zablokujemy zawieszenie
Na koniec dodam, że wahacze należy skręcać w pozycji "automatic" - na postoju będzie to odpowiadało pozycji "comfort" niezależnie od rodzaju zawieszenia i tu przyjmuje się założenie, że jest to pozycja zawieszenia w której auto porusza się najczęściej.
Jeżeli jest ktoś kto praktycznie non-stop porusza się w pozycji "dynamic" to skręca wahacze w położeniu odpowiadającym pozycji "dynamic" przy czym dotyczy to wyłącznie aut z zawieszeniem standardowym
W swojej teorii mogę się oczywiście mylić
Albo też, postępując zgodnie z instrukcjami, mierzymy odległość od główki sworzni górnych wahaczy do góry i później skręcając nowe wahacze skręcamy je unosząc je do góry i równając do tegoż wymiaru - na tą metodę również nie ma wpływu tryb w jakim zablokujemy zawieszenie
Na koniec dodam, że wahacze należy skręcać w pozycji "automatic" - na postoju będzie to odpowiadało pozycji "comfort" niezależnie od rodzaju zawieszenia i tu przyjmuje się założenie, że jest to pozycja zawieszenia w której auto porusza się najczęściej.
Jeżeli jest ktoś kto praktycznie non-stop porusza się w pozycji "dynamic" to skręca wahacze w położeniu odpowiadającym pozycji "dynamic" przy czym dotyczy to wyłącznie aut z zawieszeniem standardowym
W swojej teorii mogę się oczywiście mylić
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Jasne, zawieszenie naturalnie da sie zblokowac tzn wlaczyc tryb podnosnika w kazdej pozycji.
Dlaczego polecam robic na dynamic ?
Juz pisze, otóz majac na aucie oryginalne wahacze z roku produkcji auta, wymieniajac je po raz pierwszy po pomiarach doszedłem do wniosku ze skrecone są na trybie dynamic ( na tym trybie tez najczesciej sie poruszam, także wiadomo ze na tym trybie takze bede skrecal. Troszke nizej jedynie dla tych ktorzy smigaja na komforcie caly czas. Wiadomym jest takze, ze wahacza nie dokrecisz z zalozonym kolem w trybie dynamic badz automatik bo nie ma na to miejsca.
Co za tym idzie kolo nalezy podeprzec. Jesli robimy to na podnosniku kolumnowym to podstawimy cos pod tarcze i opuscimy. jesli robimy na kobylkach to tarcze podpompujemy lewarkiem i teraz caly myk otoz jesli auto zostawimy na trybie lift to przy sprawnym miechu nie jestesmy w stanie tak podpompowac tarczy, aby zasymulowac naturalne ulozenie kola bo zwyczajnie miech trzyma tryb lift i nie pozwoli nam tak mocno scisnac amortyzator, auto idzie w gore i naturalnie nie jestesmy w stanie tego wykonac.
Suma sumarum.
Nalezałoby blokowac auto w takim trybie w jakim bedziemy sie poruszac. Ja poruszam sie na dynamic blokuje na dynamic Kowalski jezdzi na comfort blokuje na comfort.
Co dzieje sie z wahaczem przy zlym dokreceniu chyba kazdy wie
Dlaczego polecam robic na dynamic ?
Juz pisze, otóz majac na aucie oryginalne wahacze z roku produkcji auta, wymieniajac je po raz pierwszy po pomiarach doszedłem do wniosku ze skrecone są na trybie dynamic ( na tym trybie tez najczesciej sie poruszam, także wiadomo ze na tym trybie takze bede skrecal. Troszke nizej jedynie dla tych ktorzy smigaja na komforcie caly czas. Wiadomym jest takze, ze wahacza nie dokrecisz z zalozonym kolem w trybie dynamic badz automatik bo nie ma na to miejsca.
Co za tym idzie kolo nalezy podeprzec. Jesli robimy to na podnosniku kolumnowym to podstawimy cos pod tarcze i opuscimy. jesli robimy na kobylkach to tarcze podpompujemy lewarkiem i teraz caly myk otoz jesli auto zostawimy na trybie lift to przy sprawnym miechu nie jestesmy w stanie tak podpompowac tarczy, aby zasymulowac naturalne ulozenie kola bo zwyczajnie miech trzyma tryb lift i nie pozwoli nam tak mocno scisnac amortyzator, auto idzie w gore i naturalnie nie jestesmy w stanie tego wykonac.
Suma sumarum.
Nalezałoby blokowac auto w takim trybie w jakim bedziemy sie poruszac. Ja poruszam sie na dynamic blokuje na dynamic Kowalski jezdzi na comfort blokuje na comfort.
Co dzieje sie z wahaczem przy zlym dokreceniu chyba kazdy wie
-
- Super Klubowicz
- Posty: 622
- Rejestracja: 27 lip 2014, 13:12
- Lokalizacja: UK Irlandia polnocna
No w sumie racja co piszesz. Ja generanie czesto latam na comfort- trybie ale nie ukrywam lubie tez dynamic . Mimo to jak mam zmieniac gòrne 2 to bede to robil na comforcie na podnosniku kolumnowym
Mam prośbę koledzy mozecie mi dac numer tej sruby co trzyma dwa wachacze?? Bo zamuwie sobie w servisie . z gòry wielkie dzieki
Mam prośbę koledzy mozecie mi dac numer tej sruby co trzyma dwa wachacze?? Bo zamuwie sobie w servisie . z gòry wielkie dzieki
Tuleje czterech górnych wahaczy z przodu wymienione bezinwazyjnie. Auto na podnośnik w trybie podnośnika w warsztacie, zdjęcie koła. Odkręcenie śruby przy zwrotnicy pneumatem bez problemu, odkręcenie amorka - 3 śruby u góry, odkręcenie amorka u dołu od dolnego wahacza i wyjęcie go bokiem tak, by schodząc na dół nie zatrzymał się na wahaczu. Obracamy amorek z wahaczami górnymi jak chcemy, dzięki czemu bezproblemowy dostęp do śrub. Wahacze na praskę, montaż, i w drogę :-)
PITER82, albo nie mowimy o a8 , albo ktos Ci kiedys zamontowal sruby na odwrot i wtedy bodaj taka opcja jest.Dworek, pieknie idzie jak ktos tam juz grzebal. Kiedys w moim aucie tez ktos sie bedzie cieszyl bo jest tyle miedziuchy tam ze szpilka wyjdzie palcami, ale niestety ja jak robilem to tylko palnik
Dokładnie u kolegi Dworek, ktoś musiał grzebać przy śrubach nie dawno, bo jak dawno nie ruszane, u mnie może od nowości bo wszystkie wahacze jeszcze oryginał to męczyłem kilka godzin jedną stronę i to bez palnika a ze ściągaczem
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.