części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 04 4.2MPI/LPG ] Rozdzielacz powietrza, zawory

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 22 lip 2014, 10:43

pebo pisze:Co do trybu podnośnika, to w późniejszych wersjach D3 chyba tego nie ma...
No jak to nie ma?....
Tryb podnośnika jest w każdym D3 niezależnie od rocznika - jeżeli ktoś tego nie ma to auto ma jakąś usterkę.
pebo pisze:... ale bywa, że po wgraniu spolszczenia giną niektóre opcje z ustawień.
Niestety spolczenie często wprowadza jakieś dziwne zmiany w MMI.
Właściwie wszystko zależy od tego jaka jest wersja tego spolszczenia bo są takie naprawdę dobre a są takie beznadziejne które nie tylko nie mają przetłumaczonych wszystkich opcji menu to jeszcze tłumaczenia są tragiczne a na dodatek giną właśnie pozycje w menu albo pojawiają się dodatkowe które nie mają nic wspólnego z wyposażeniem danego auta :/
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
ptasiek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 134
Rejestracja: 24 mar 2013, 22:35
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: ptasiek » 22 lip 2014, 14:55

ok. A gdzie mógłbym sprawdzić jaką mam wersję mmi?
Nie cierpię piratów drogowych! Ciężko się ich wyprzedza!! :)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 22 lip 2014, 16:16

ptasiek pisze:ok. A gdzie mógłbym sprawdzić jaką mam wersję mmi?
Wersję MMI znajdziesz oczywiście w MMI.

Było o tym wielokrotnie... np. tu:
http://www.a8team.pl/d3-all-aktualizacj ... t11076.htm
http://www.a8team.pl/inne-dvd-mmi-2g-2014-vt12315.htm
http://www.a8team.pl/d3-04-40tdi-update ... t10141.htm
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 23 lip 2014, 18:08

FOSS pisze:
pebo pisze:Co do trybu podnośnika, to w późniejszych wersjach D3 chyba tego nie ma...
No jak to nie ma?....
Tryb podnośnika jest w każdym D3 niezależnie od rocznika - jeżeli ktoś tego nie ma to auto ma jakąś usterkę.:/
Wiem że powinno być, ale widziałem kilka D3 bez spolszczenia i nie było tam opcji podnośnika. Sam zachodziłem w głowę jak to możliwe. Tym bardziej, że w instrukcji do auta (wersja 291.561.4E0.11) wyraźnie napisano: "Przed podniesieniem samochodu na podnośniku należy uaktywnić tryb podnośnika -> strona 169." Może wprowadzono jakiś automat czy co? Nie jestem tego pewien, nie pracuję w ASO, dlatego napisałem "chyba".
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 23 lip 2014, 19:02

pebo pisze:Wiem że powinno być, ale widziałem kilka D3 bez spolszczenia i nie było tam opcji podnośnika. Sam zachodziłem w głowę jak to możliwe. Tym bardziej, że w instrukcji do auta (wersja 291.561.4E0.11) wyraźnie napisano: "Przed podniesieniem samochodu na podnośniku należy uaktywnić tryb podnośnika -> strona 169." Może wprowadzono jakiś automat czy co? Nie jestem tego pewien, nie pracuję w ASO, dlatego napisałem "chyba".
Pewnie ktoś tam coś namieszał.

Dla przykładu.... kolega ma tu jedną D3 i nie mogę w niej zrobić update'u softu w MMI.... niby wszystko działa ale w MMI brakuje kilku rzeczy i są problemy z kodowaniem kilku sterowników... mam ori płytki, sprawny napęd a MMI twierdzi, że nie odnajduje softu na płycie...
jak nic ktoś grzebał i jest coś uwalone ale jeszcze nie doszedłem co :/
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 23 lip 2014, 19:10

To prawda, zdarzają się i takie kwiatki. Może dlatego serwis nie bawi się tylko wymienia od razu każdy podejrzany sterownik. Tylko wtedy taka naprawa idzie w dziesiątki tysięcy złotych, a i tak nie ma pewności, że będzie działać. Np. w jednej D3 nie działał przycisk NAVI na panelu sterowania i w ASO poinformowali, ze konieczna jest wymiana całego panelu wraz ze sterownikiem - 4,5 tys. zł. Okazało się, że wystarczyło go dobrze wyczyścić i ponownie zakodować. Nie jestem pewien, czy ASO może zakodować prawie każdy sterownik np. z innym oznaczeniem literowym, ale wydaje mi się że tak. Spotkałem już D3 z różnymi sterownikami o oznaczeniach innych niż w tej serii i okazywało się, że było już coś robione. Wtedy standardowe procedury zawodzą. Pomaga wymiana sterownika na prawidłowy i ponowne zakodowanie - dopiero zaczynają dobrze działać pozostałe sterowniki i funkcje. W D3 jest taka nowość jak funkcje rozproszone i to też czasami potrafi robić schody. No a nie każdy ma garaż pełen zamiennych sterowników do sprawdzania. Chyba że napisać emulator sterowników ;)
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rozdzielacz powietrza, zawory

Post autor: VanDyke » 21 kwie 2015, 07:32

01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
008 - Implausible Signal - Intermittent


U mnie również sporadycznie wyskakuje. Auto nie opada, kompresor pompuje i nie ma żadnych oznak problemów z pneumatyką.

Przejrzałem parę forów i rozwiązania tego błędu są różne:

1. Wymiana kompresora (tutaj wskazywana jest najczęstsza przyczyna)
2. Wymiana bloku zaworów
3. Adaptacja zawieszenia

Czy wymiana tego rozdzielacza zlikwidowała ten błąd?

"01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
008 - Implausible Signal - Intermittent


U mnie również sporadycznie wyskakuje. Auto nie opada, kompresor pompuje i nie ma żadnych oznak problemów z pneumatyką.

Przejrzałem parę forów i rozwiązania tego błędu są różne:

1. Wymiana kompresora (tutaj wskazywana jest najczęstsza przyczyna)
2. Wymiana bloku zaworów
3. Adaptacja zawieszenia

Czy wymiana tego rozdzielacza zlikwidowała ten błąd?

Znalazłem takie info na sieci:
"Błąd 01772 będzie się pojawiał i już tak zostanie, choćbyś dziennie taki moduł sobie zmieniał, gdyż problemem nie jest tak jak wskazuje numer błędu moduł - tylko jest nim nieco wadliwe oprogramowanie sterujące zawieszeniem (jakby nieco zbyt czułe).
Są samochody, w których 01772 pojawia się sporadycznie (lub prawie wcale), są też samochody w których pojawia się za każdym podpięciem komputera i nic z tego nie wynika"
Kontakt: nick + @wp.pl

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 28 cze 2015, 14:36

Ponawiam pytanie
Kontakt: nick + @wp.pl

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 30 cze 2015, 20:23

Witam. U mnie błędu 1772 nigdy nie było - do ostatniego weekendu. Teraz niestety się pojawia, choć podobnie jak piszesz w pracy zawieszenia nie zauważyłem zmian (wszystkie opcje działają, auto opuszcza się i podnosi itp.). Znalazłem w sieci takie cuś: forum. Być może w A8 to jest problem czujnika G291? Czy to jest czujnik w bloku zaworów czy przy kompresorze? Bo wychodzi mi ze schematów, że to w bloku zaworów.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 01 lip 2015, 08:14

Tak, G291 jest zintegrowany z blokiem zaworów. Z dyskusji z linku, którą podałeś wynika, że w 3 na 4 przypadkach pomogła wymiana kompresora (regeneracja). W jednym przypadku wymiana bloku zaworów rozwiązała problem. Na forum A6 również zdecydowanie sugerują wymianę kompresora.

Zastanawiałem się czy nie inwestować w nowy blok zaworów... Koszt 1200zł i nie wiadomo czy to rozwiąże problem na 100%.
Z drugiej strony kompresor u mnie podnosi auto dosyć szybko, max 10 - 15 sekund więc byłoby dziwne gdyby to on nawalał.

Możliwe też, że trzeba przy wtyczce samej pogmerać bo coś nie łączy.

Na razie ten błąd pojawia mi się sporadycznie, 2-3 razy na tydzień.

Dawaj pebo znać co tam wymyśliłeś bo sam nie wiem co robić.

edit: Zerknij jeszcze tutaj
http://www.audiworld.com/forums/a8-s8-d ... e-2880689/

Może warto zrobić ten test.
Ostatnio zmieniony 01 lip 2015, 08:25 przez VanDyke, łącznie zmieniany 1 raz.
Kontakt: nick + @wp.pl

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 01 lip 2015, 08:22

Witam!
VanDyke pisze:Na razie ten błąd pojawia mi się sporadycznie, 2-3 razy na tydzień.
-A co bedzie jak sie pojawi kiedy bedziesz jechal ponad 200 na ciasnym luku?Napiszesz nam o tym?

Stefan.

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 01 lip 2015, 08:34

Rozwiń swoją myśl Stefan bo niestety nie rozumiem. A ostatnio masz skłonności to trollowania na forum <bezradny>
Kontakt: nick + @wp.pl

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 01 lip 2015, 09:36

Witam!
VanDyke pisze:A ostatnio masz skłonności to trollowania na forum
-wystarczy przeczytac i pomyslec albo napiosac na maila to zawsze chetnie wyjasnie.

Rozwijajac mysl zatem ( :) ) : Pojawia sie jakis blad w pneumatyce i nie bardzo wiadomo kiedy i czym to jest spowodowane.Mialem u siebie cos takiego i kilka razy o malo nie polecialem "w swiat" albo i za.No oczywiscie kolega majacy tu zwykle duzo do powiedzenia sprawdzal (?) moje auto i zupelnie te usterke (powtarzala sie kilkaset razy) zignorowal. I tak za jakies durne pare stow bylbym juz tak daleko...

Stefan.

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 01 lip 2015, 09:49

No ok Stefan ale nie chce mi się wierzyć, że miałeś ten sam błąd o którym mowa w tym wątku ;)

Przewałkowałem parę forów polskich, zagranicznych i wg mnie trzeba zrobić to według kolejności:

1. Sprawdzenie wiązki elektrycznej przy zaworach
2. Wymiana zaworów
3. Wymiana kompresora w ostateczności
Kontakt: nick + @wp.pl

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 01 lip 2015, 10:21

majkaistefan pisze:No oczywiscie kolega majacy tu zwykle duzo do powiedzenia sprawdzal (?) moje auto i zupelnie te usterke (powtarzala sie kilkaset razy) zignorowal. I tak za jakies durne pare stow bylbym juz tak daleko...
Wiesz Stefan, podyskutowałbym jakoś rzeczowo ale odnoszę wrażenie, że to bez celu <niechce>

W odpowiedzi użyję twojej jakże konstruktywnej w swojej treści wypowiedzi:
majkaistefan pisze:Poniewaz postanowiles zalatwic te sprawe za posrednictwem Forum (nie dostalem meila) napisze tylko

tyle:

oszczedz sobie wstydu i nie pisz nic wiecej.
Pozdrawiam
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl