Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 04 W12 ] Drgania kierownicy

Brono
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 23 lip 2017, 13:10
Lokalizacja: Trzebinia

[D3 04 W12 ] Drgania kierownicy

Post autor: Brono » 27 lis 2018, 08:04

Cześć,
Proszę o pomoc bo mam problem z dużymi drganiami kierownicy ( bicie ) w przedziale predkośći 110 - 140 km/h.
Obiawy występuja przy przyspieszaniu jak i hamowaniu silnikiek oraz hamowaniu w tym przedziale prędkości.
Takie problemy występowały na oponach letnich jak i teraz po wymianie na zimowe ( opony lato, zima nowe i do tego dwa komplety felg ).
Tarcze z klockami po wymianie około dwa miesiące w użytkowania. <bezradny>
Mechanik twierdzi że wszystko jest ok a jezdzić się nie da. <onie>
Prosze o pomoc i z góry dziękuje.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2018, 10:52 przez Brono, łącznie zmieniany 1 raz.

robrob
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 85
Rejestracja: 16 maja 2016, 10:20
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Robert
Lokalizacja: Łomża

Post autor: robrob » 27 lis 2018, 17:55

a może po prostu źle wyważone felgi

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 27 lis 2018, 18:22

Brono pisze:Tarcze z klockami po wymianie około dwa miesiące w użytkowania.
Przed wymianą były takie objawy ?

Brono
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 23 lip 2017, 13:10
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: Brono » 28 lis 2018, 06:51

Felgi mam dwa komplety lato inne zima inne i objawy były, są cały czas.
Przed wymianą tarcz też były drgania. <hmm>
Dziś jadę jeszcze do innego mechanika może coś znajdzie.

bakutyl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 38
Rejestracja: 05 lip 2016, 12:39
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bakutyl » 17 sty 2019, 22:46

Witam. I jak znalazłeś przyczynę ? U mnie jest odsłonie to samo. Felgi 2 komplety nowe opony wyważane i dobrego gumiarza i dalej to samo.

Na tarczach brak bicia, nie czuje luzow na polosiach, nie mam juz pojecia :(

Wibracje w zakresie 80-120 km/h

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 17 sty 2019, 22:56

za bicie w tym zakresie odpowiedzialne jest wiele czynników i szukanie czasem robi sie tak kosztowne, że można sie pochlastać <cicho>

Jeśli koła i opony są ok, tarcze proste, to zostaje jeszcze:

* zawieszenie - wahacze górne, końcówki
* piasta - skrzywi sie minimalnie i będzie bić
* luzy na maglownicy
* w najgorszym wypadku sama skrzynia

powodzenia <hihi>
to nie jest zwykły napęd...to

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 22 sty 2019, 17:57

piasty to masakra w tym aucie... jak będziesz próbował zmierzyć czujnikiem
to się sirientujesz czemu

a potem drugi szok jak zobaczysz ile trzeba wydać żeby je z łożyskami wymienić...
dlatego ja odpuściłem ale u mnie bicie jest minimalne co ciekawe nie przy jezdzie na wprost
a w samym momencie skrętu oraz pojawiło się po dokładnym oczyszczeniu piast
i powierzchni felg - lepsze wrogiem normalnie :)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 22 sty 2019, 18:37

Łożysko to koszt znośny, a z ciekawości ile piasta?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 22 sty 2019, 18:53

a potem drugi szok jak zobaczysz ile trzeba wydać żeby je z łożyskami wymienić
W mówisz o kosztach całości czyli łożyska razem z piasta czy chodzi Ci o trudności samej wymiany?
to nie jest zwykły napęd...to

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 22 sty 2019, 19:10

CINEK pisze:
a potem drugi szok jak zobaczysz ile trzeba wydać żeby je z łożyskami wymienić
W mówisz o kosztach całości czyli łożyska razem z piasta czy chodzi Ci o trudności samej wymiany?
no wydać czyli koszty... o ile śruby się odkręcą to nie ma większych problemów

no dobra piasta tylko ASO (około 800 sztuka) łozysko z obudową dobry zamiennik ~400
w aso drugie ~800

ale zacznijmy niech kolega zmierzy na nich bicie... u mnie nie ma na to już szans
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 22 sty 2019, 19:17

Łożysko to żaden problem przecież :P talbmi się wydaje, do podobne jak tylne a ona już wymieniałem. Myślałem że drożej. 800 jeszcze do przełknięcia jeśli ma to dać rzeczywiście efekt.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 22 sty 2019, 21:58

sęk w tym że wymiana samych łożysk nie ma sensu (zastanów się chwilę)
więc wydasz ~2500 + wymiana i dopiero wtedy się dowiesz...

na tym polega ból :)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 22 sty 2019, 22:13

jak łożysko 400 / 800 <boisie> ostatnio znajomy wymieniał u siebie w 4.2 przednie łożyska na nowe SKF po 250zł / szt, i wprasowywał w nie piasty..

to co to są za łożyska - zamienniki za 400zł, gdzie SKF szedł na 1szy montaż <hmm>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 22 sty 2019, 22:18

SKF/FAG na tył kosztował coś w okolicy 400zł jak zmieniałem.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 22 sty 2019, 22:21

ok. na tył nie wiem. On wymieniał przednie... Myślałem, że wszystkie 4 łożyska są takie same <hmm>
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl