Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


[D3 04 ] Wspomaganie kierownicy ciężko chodzi

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 25 lip 2014, 00:51

Witam!
Korton pisze:Na 99% mam servotronic, miesiac temu wymieniony olej wspomagania Febi zielony taki jak zaleca producent - ale to nic nie poprawilo sytuacji.

Z opisu wynika ze jesli gestosc oleju spadnie to wspomaganie sie konczy.Przy tego rodzaju ukladzie jest zaworek ktory otwiera sie w miare wzrostu predkosci auta.W przypadku gdy jest odrobine nieszczelny wystepuja takie wlasnie objawy.Nie mozna tez pominac zaworu przelewowego w pompie.Konstrukcja wezy przewiduje odpowiednie opory przeplywu co ma istotny wplyw na prace ukladu.
Co do "zakuc" to faktycznie niektorzy maja dobrze zakute.


Stefan.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 25 lip 2014, 08:13

SenatorS8 pisze:Powiedzial ze te weze maja wbudowane dlawiki(teraz wiem co to za wynalazek tuz przed chlodnica oleju wspomagania)
Dławik to jest na wężu zasilającym maglownicę z pompy, taka rureczka metalowa :) . Dodatkowo była w nim taka dziurkowana plastykowa rureczka z otworkami. Gdy zakuwałem u siebie węże gość mi zrobił bez tej zwężki niej bo stwierdził, że będzie działać no i była du*a :P Przejechałem na nim 2 km a buczało jak odrzutowiec <hihi> Dopiero po wstawieniu tej zwężki (zachowanie odległości i przekroju węży) wyciszyło cały układ <okioki>

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 25 lip 2014, 08:31

O tej rurce na zasilajacym to wiedzialem i byla ona przelozona do nowego zestawu (wczesniej wlasnie czytalem ten problem) Natomiast na powrocie w chlodnice doslownie 3 cm przed nia waz konczy sie zakuciem i dany jest doslownie 3 cm kawalek weza z zakuciem jakby im w fabryce nie ten wymiar wyszedl.To tez jest dlawik.
co do nieszczelnosci
Nieszczelnosci na stronie wysokiego cisnienia to widac tylko wyciek,zapocenie i wsumie nic sie z ukladem nie dzieje .Natomiast jak bedzie nieszczelnosc na ssaniu to pompa zacznie podsysac powietrze i konczy sie jeczeniem badz/oraz slaba praca wspomagania

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 25 lip 2014, 10:30

SenatorS8 pisze:Natomiast na powrocie w chlodnice doslownie 3 cm przed nia waz konczy sie zakuciem i dany jest doslownie 3 cm kawalek weza z zakuciem jakby im w fabryce nie ten wymiar wyszedl.To tez jest dlawik.
U siebie mam taką metalową zwężkę na 2 nakrętki i jest git. Tam jest przejście z fi12 na 10mm albo fi10 na 8mm. Musiałbym zerknąć jeszcze raz bo już nie pamiętam.

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 31 lip 2015, 15:29

Szukam pompy wspomagania, czy sa rozne pompy z ukladem servotronic, lub bez?

Nr do ukladu z servotronicem 4E0 145 155N?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 31 lip 2015, 22:30

nie ma
na allegro masz od 199 pln

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 06 wrz 2015, 21:35

Ile roboty z wymiana pompy jest w D3 + BFM. Pytam, bo moj mechanik w takim aucie tego nie robil i chce sie z nim umowic, ale nie wiem ile czasu powinienem poswiecic.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2295
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 07 wrz 2015, 20:40

Mi to zajęło jakieś 5h ale dlatego że robiłem to na leniucha i po wyjęciu lampy robiłem to przez ten otwór . Przy -2 stopniach . Bez odkręcania przodu dostęp jest słaby .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 07 wrz 2015, 21:30

pioter pisze:Mi to zajęło jakieś 5h ale dlatego że robiłem to na leniucha i po wyjęciu lampy robiłem to przez ten otwór . Przy -2 stopniach . Bez odkręcania przodu dostęp jest słaby .
Dzieki, czyli ciut grubsza robota. Myslalem, ze od spodu po zdjeciu oslon sie mozna dostac.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 08 wrz 2015, 17:35

w d2 od spodu się robi

DODANO:

więc tak niedawno zmieniłem pompę bo mi sprężarka od klimy powiedziała pa pa :]
i no właśnie początkowo było wspomaganie czy ciepły czy zimny po 500 km
robią się powoli jaja
najdziwniejsze jest to że teraz jak skręcam i nawet przy 160 mać to chwile jak by nie było wspomagania i nagle jak załapie to aż człowieka szarpnie w drugą stronę .
wspomaganie też już zanika <bezradny>
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2015, 06:32 przez pepi, łącznie zmieniany 1 raz.

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 09 wrz 2015, 23:23

pepi pisze:więc tak niedawno zmieniłem pompę bo mi sprężarka od klimy powiedziała pa pa :]
i no właśnie początkowo było wspomaganie czy ciepły czy zimny po 500 km
robią się powoli jaja
najdziwniejsze jest to że teraz jak skręcam i nawet przy 160 mać to chwile jak by nie było wspomagania i nagle jak załapie to aż człowieka szarpnie w drugą stronę .
wspomaganie też już zanika <bezradny>
Chwilowy brak wspomagania (dalo sie to zauwazyc przy wiekszych predkosciach powyzej 100km/h przy w wchodzeniu w luk) mialem. Jade, chce zainicjowac skret i cos trzyma kierownice, po uzyciu wiekszej sily puszcza i juz normalnie wspomaganie chodzi. Po wymianie oleju wspomagania z febi na oryginal objawy znikly. Niestety ciezkie wspomaganie na wolnych obrotach pozostaly. Nowa pompe juz mam, na dniach wymiana.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 10 wrz 2015, 07:11

tylko że jam mam nową pompę <bezradny>
już magiel był zrobiony przed kupnem auta chwilę na starej pompie tylko nikło na ciepłym i po dodaniu gazu pojawiało się .
Wiecie co czym bardziej w las to więcej drzew <bezradny> czym bardziej zagłębiam się w temat audi to tyle problemów z tym autem co jest -co prawda ja to i tak mało mam ;)
ale do kórwa mać gdzie ta przewaga dzięki technice ???????????
WSPOMAGANIE POMPA NASTAWNIKI -najlepiej się udać do https://www.google.pl/search?q=wr%C3%B3 ... 80&bih=667 <brawo>

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 10 wrz 2015, 08:28

pepi pisze:tylko że jam mam nową pompę <bezradny>
już magiel był zrobiony przed kupnem auta chwilę na starej pompie tylko nikło na ciepłym i po dodaniu gazu pojawiało się .
Jaki olej do wspomagania masz wlany?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 10 wrz 2015, 17:36

febi <hmm> chyba

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 11 wrz 2015, 00:06

pepi pisze:febi <hmm> chyba
Zmien na oryginal, u mnie pomoglo - przynajmniej z haczeniem wspomagania, na wolnych obrotach problem pozostal, ale tu mam nadzieje ze wymiana pompy pomoze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl