![]() |
![]() |
![]() |
[D3 07 3.0TDI ] Problem z zawieszeniem pneumatycznym
[D3 07 3.0TDI ] Problem z zawieszeniem pneumatycznym
Witam wszystkich mam mały lub duży problem z moim audi mianowicie zacznę od początku zauważyłem że lewa strona auta odpada byłem na wymianie oleju i mechanicy powiedzieli że usterka ta powstaje dlatego że kompresor nie ma siły go napompować przyjechałem do domu i według mnie gdyby kompresor nie miał siły to nie podniósłby auta w trybie podniesienia. Auto przez noc opada do tego stopnia że przednie koło chowa się w nadkole także kolorowo nie jest . Byłem u innego mechanika powiedział że to Amortyzator ( cena za nowy około 7 tyś zł ) i tutaj pojawia się coś czego nie mogę zrozumieć w aucie opada cała lewa strona ale gdy ustawiłem je w tryb podnośnika ( chciałem posłuchać może jakieś syczenie niestety bez rezultatu) zostawiłem auto na noc w trybie podnośnika i odziwo odpadł tylko lewy przód, tył idealnie czy w trybie podnośnika zablokowane są jakieś zaworki , gdzieś na forum wyczytałem że przód ma powiązanie z tyłem ale czy gdy włącze tryb podnośnika pneumatyka blokuje coś między tyłem a przodem ?
Czy jest realna usterka kompresora szczerze nie neguje tego ale jeżeli auto sie unosi to wydaje mi się że to raczej nieszczelność w układzie albo rzeczywiście ten przedni amortyzator puszcza a bez trybu podnośnika powietrze ucieka z całej strony właśnie przez niego
Prosiłbym o informacje czy są jakieś blokady miechów w trybie podnośnika lub może jakieś krytyczne miejsca gdzie przewód może się przetrzeć , prosiłbym o pomoc bo najsensowniej wypada ten amortyzator ale nie chce 7 tys od tak się pozbyć . Z góry dziękuję za pomoc .
Czy jest realna usterka kompresora szczerze nie neguje tego ale jeżeli auto sie unosi to wydaje mi się że to raczej nieszczelność w układzie albo rzeczywiście ten przedni amortyzator puszcza a bez trybu podnośnika powietrze ucieka z całej strony właśnie przez niego
Prosiłbym o informacje czy są jakieś blokady miechów w trybie podnośnika lub może jakieś krytyczne miejsca gdzie przewód może się przetrzeć , prosiłbym o pomoc bo najsensowniej wypada ten amortyzator ale nie chce 7 tys od tak się pozbyć . Z góry dziękuję za pomoc .
Najczęściej blok zaworowy/rozdzielacz się rozszczelnia także od tego bym zaczął sprawdzanie. Równie dobrze może to być też amortyzator, którego naprawa kosztuje coś około 1500 zł.chrn1 pisze:są jakieś blokady miechów w trybie podnośnika lub może jakieś krytyczne miejsca gdzie przewód może się przetrzeć
Z cena amorka przesadziles bo jowe to tak ze 4tys max
ale przody mozna smialo zregenerowac. Zawory pneumatyczne raczej najzadziej padaja (chyba ze czujnik w nich), ale tutaj to ewidentna niesz zelnosc.
Wrazenie opadania tylu powstaje jak jedno kolo idzie w dol w przodu i ciagnie za soba ciezarem strone druga lub tyl...

Wrazenie opadania tylu powstaje jak jedno kolo idzie w dol w przodu i ciagnie za soba ciezarem strone druga lub tyl...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
chrn1 pisze:są jakieś blokady miechów w trybie podnośnika lub może jakieś krytyczne miejsca gdzie przewód może się przetrzeć
Każdy amorek ma swój zawór i jest również zespół zaworów odpowiadający właśnie za sterowaniem powietrzem we wszystkich amorkach.
Jeżeli nikt tam nic nie ruszał, nie rozkręcał i auto nie uległo jakiemuś uszkodzeniu to moim zdaniem nie ma żadnego miejsca gdzie przewód może się przetrzeć, załamać, przeciąć.
W bloku zaworów to pada najczęściej czujnik ciśnieniowy ale jeżeli nikt tam nic nie dłubał to raczej rzadko się rozszczelniają.danishow pisze:Najczęściej blok zaworowy/rozdzielacz się rozszczelnia także od tego bym zaczął sprawdzanie. Równie dobrze może to być też amortyzator, którego naprawa kosztuje coś około 1500 zł.
Wg. mnie powodem opadania zawieszenia najczęściej bywają jednak amorki

Nowy w ASO przedni kosztuje 7975plndrago_o pisze:Z cena amorka przesadziles bo jowe to tak ze 4tys max![]()

Polecam regenerację, jest skuteczna.drago_o pisze:... ale przody mozna smialo zregenerowac.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Nie byłem świadomy, bo jak pytałem poza ASO to za, podobno, OEM przód-komfort 3600zł wołaliFOSS pisze:drago_o napisał/a:
Z cena amorka przesadziles bo jowe to tak ze 4tys max
Nowy w ASO przedni kosztuje 7975pln

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Nie wiem jak to rozumieć...raftor pisze:http://allegro.pl/arnott-audi-a8-d3-amo ... 92081.html
nowy tez da się taniej kupić niż w aso.
"Oryginalny amortyzator OEM został odbudowany przez fabrykę Arnott w USA.
Całkowicie rozłożony, sprawdzony i od nowa zabezpieczony przed korozją.
Wszystkie zużyte elementy zostały wymienione na fabrycznie nowe.
Nowy miech firmy ContiTech ma 4 warstwową gumową membranę, która jest dużo mocniejsza od oryginalnie montowanej.
Produkt posiada dwuletnią gwarancję tak jak w przypadku fabrycznie nowego amortyzatora."
Niby nowy... ale "rozłożony" i "odbudowany" i "wszystkie zużyte elementy wymienione na fabrycznie nowe"....
to chyba jednak regenerowany.
Może jakości nowego i gwarancja jakby nie było jest ale fabrycznie nowe to chyba nie są

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 maja 2016, 08:03
- Lokalizacja: Częstochowa
Witam
ja mam problem z kompresorem tego typu że :
ogólnie kompresor zachowuje się prawidłowo tzn trzyma poziom, opuszcza i podnosi normalnie itp
ale jeśli rozpędzę się powyżej 40 km/h to kompresor zaczyna dmuchać cały czas aż do zatrzymania i puki jest zimny to chodzi cicho a jak się już rozgrzeje to jak traktor
Dodam jeszcze że gdy podczas jazdy zmienie z comfort na lift lub odwrotnie to kompresor się wyłącza i po chwili znowu zaczyna bić powietrze
Jaka może być przyczyna ? czy może to być czujnik temperatury kompresora czy może coś jeszcze ?
Proszę o sugestie
Pozdrawiam
ja mam problem z kompresorem tego typu że :
ogólnie kompresor zachowuje się prawidłowo tzn trzyma poziom, opuszcza i podnosi normalnie itp
ale jeśli rozpędzę się powyżej 40 km/h to kompresor zaczyna dmuchać cały czas aż do zatrzymania i puki jest zimny to chodzi cicho a jak się już rozgrzeje to jak traktor
Dodam jeszcze że gdy podczas jazdy zmienie z comfort na lift lub odwrotnie to kompresor się wyłącza i po chwili znowu zaczyna bić powietrze
Jaka może być przyczyna ? czy może to być czujnik temperatury kompresora czy może coś jeszcze ?
Proszę o sugestie
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 06 sty 2017, 19:55 przez james_dean, łącznie zmieniany 1 raz.
Po rozpędzeniu auta powyżej tej prędkości kompresor zaczzyna pompować zasobnik. Może masz tam nieszczelność i nie potrafi nabić go?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Forum Audi A8
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 maja 2016, 08:03
- Lokalizacja: Częstochowa
Jeśli dobrze pamiętam to tylne nadkole po stronie kierowcy.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG