części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 07 3.0TDI ] Problem z zawieszeniem pneumatycznym

chrn1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 01 sty 2017, 23:20
Lokalizacja: Pomorskie

[D3 07 3.0TDI ] Problem z zawieszeniem pneumatycznym

Post autor: chrn1 » 01 sty 2017, 23:51

Witam wszystkich mam mały lub duży problem z moim audi mianowicie zacznę od początku zauważyłem że lewa strona auta odpada byłem na wymianie oleju i mechanicy powiedzieli że usterka ta powstaje dlatego że kompresor nie ma siły go napompować przyjechałem do domu i według mnie gdyby kompresor nie miał siły to nie podniósłby auta w trybie podniesienia. Auto przez noc opada do tego stopnia że przednie koło chowa się w nadkole także kolorowo nie jest . Byłem u innego mechanika powiedział że to Amortyzator ( cena za nowy około 7 tyś zł ) i tutaj pojawia się coś czego nie mogę zrozumieć w aucie opada cała lewa strona ale gdy ustawiłem je w tryb podnośnika ( chciałem posłuchać może jakieś syczenie niestety bez rezultatu) zostawiłem auto na noc w trybie podnośnika i odziwo odpadł tylko lewy przód, tył idealnie czy w trybie podnośnika zablokowane są jakieś zaworki , gdzieś na forum wyczytałem że przód ma powiązanie z tyłem ale czy gdy włącze tryb podnośnika pneumatyka blokuje coś między tyłem a przodem ?

Czy jest realna usterka kompresora szczerze nie neguje tego ale jeżeli auto sie unosi to wydaje mi się że to raczej nieszczelność w układzie albo rzeczywiście ten przedni amortyzator puszcza a bez trybu podnośnika powietrze ucieka z całej strony właśnie przez niego

Prosiłbym o informacje czy są jakieś blokady miechów w trybie podnośnika lub może jakieś krytyczne miejsca gdzie przewód może się przetrzeć , prosiłbym o pomoc bo najsensowniej wypada ten amortyzator ale nie chce 7 tys od tak się pozbyć . Z góry dziękuję za pomoc .

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 02 sty 2017, 00:08

chrn1 pisze:są jakieś blokady miechów w trybie podnośnika lub może jakieś krytyczne miejsca gdzie przewód może się przetrzeć
Najczęściej blok zaworowy/rozdzielacz się rozszczelnia także od tego bym zaczął sprawdzanie. Równie dobrze może to być też amortyzator, którego naprawa kosztuje coś około 1500 zł.

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 02 sty 2017, 00:28

chrn1

a bierzesz pod uwage pojechac do serwisu audi ?
tutaj nawet najlepszy ekspert, jednak na odleglosc, niewiele pomoze.

ernesto

Post autor: ernesto » 02 sty 2017, 05:51

chrn1,

<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 02 sty 2017, 05:53

Z cena amorka przesadziles bo jowe to tak ze 4tys max :) ale przody mozna smialo zregenerowac. Zawory pneumatyczne raczej najzadziej padaja (chyba ze czujnik w nich), ale tutaj to ewidentna niesz zelnosc.

Wrazenie opadania tylu powstaje jak jedno kolo idzie w dol w przodu i ciagnie za soba ciezarem strone druga lub tyl...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 02 sty 2017, 11:16

chrn1 pisze:są jakieś blokady miechów w trybie podnośnika lub może jakieś krytyczne miejsca gdzie przewód może się przetrzeć

Każdy amorek ma swój zawór i jest również zespół zaworów odpowiadający właśnie za sterowaniem powietrzem we wszystkich amorkach.

Jeżeli nikt tam nic nie ruszał, nie rozkręcał i auto nie uległo jakiemuś uszkodzeniu to moim zdaniem nie ma żadnego miejsca gdzie przewód może się przetrzeć, załamać, przeciąć.
danishow pisze:Najczęściej blok zaworowy/rozdzielacz się rozszczelnia także od tego bym zaczął sprawdzanie. Równie dobrze może to być też amortyzator, którego naprawa kosztuje coś około 1500 zł.
W bloku zaworów to pada najczęściej czujnik ciśnieniowy ale jeżeli nikt tam nic nie dłubał to raczej rzadko się rozszczelniają.
Wg. mnie powodem opadania zawieszenia najczęściej bywają jednak amorki :)
drago_o pisze:Z cena amorka przesadziles bo jowe to tak ze 4tys max :)
Nowy w ASO przedni kosztuje 7975pln :)
drago_o pisze:... ale przody mozna smialo zregenerowac.
Polecam regenerację, jest skuteczna.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 02 sty 2017, 11:26

FOSS pisze:drago_o napisał/a:
Z cena amorka przesadziles bo jowe to tak ze 4tys max

Nowy w ASO przedni kosztuje 7975pln
Nie byłem świadomy, bo jak pytałem poza ASO to za, podobno, OEM przód-komfort 3600zł wołali :P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 02 sty 2017, 13:04

Również polecam regenerację.Ja już czwarty rok smigam na takich.Sa firmy gdzie możesz oddać swój i wziąć zregenerowana wychodzi taniej <okok>
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

Motostacja

Post autor: Motostacja » 05 sty 2017, 18:45

http://allegro.pl/arnott-audi-a8-d3-amo ... 92081.html

nowy tez da się taniej kupić niż w aso.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 sty 2017, 21:56

raftor pisze:http://allegro.pl/arnott-audi-a8-d3-amo ... 92081.html

nowy tez da się taniej kupić niż w aso.
Nie wiem jak to rozumieć...
"Oryginalny amortyzator OEM został odbudowany przez fabrykę Arnott w USA.
Całkowicie rozłożony, sprawdzony i od nowa zabezpieczony przed korozją.
Wszystkie zużyte elementy zostały wymienione na fabrycznie nowe.
Nowy miech firmy ContiTech ma 4 warstwową gumową membranę, która jest dużo mocniejsza od oryginalnie montowanej.
Produkt posiada dwuletnią gwarancję tak jak w przypadku fabrycznie nowego amortyzatora."


Niby nowy... ale "rozłożony" i "odbudowany" i "wszystkie zużyte elementy wymienione na fabrycznie nowe"....
to chyba jednak regenerowany.
Może jakości nowego i gwarancja jakby nie było jest ale fabrycznie nowe to chyba nie są <hmm>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 05 sty 2017, 22:24

Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

james_dean
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 29 maja 2016, 08:03
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: james_dean » 06 sty 2017, 18:31

Witam
ja mam problem z kompresorem tego typu że :
ogólnie kompresor zachowuje się prawidłowo tzn trzyma poziom, opuszcza i podnosi normalnie itp
ale jeśli rozpędzę się powyżej 40 km/h to kompresor zaczyna dmuchać cały czas aż do zatrzymania i puki jest zimny to chodzi cicho a jak się już rozgrzeje to jak traktor
Dodam jeszcze że gdy podczas jazdy zmienie z comfort na lift lub odwrotnie to kompresor się wyłącza i po chwili znowu zaczyna bić powietrze
Jaka może być przyczyna ? czy może to być czujnik temperatury kompresora czy może coś jeszcze ?
Proszę o sugestie
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 06 sty 2017, 19:55 przez james_dean, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 06 sty 2017, 18:38

Po rozpędzeniu auta powyżej tej prędkości kompresor zaczzyna pompować zasobnik. Może masz tam nieszczelność i nie potrafi nabić go?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

james_dean
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 29 maja 2016, 08:03
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: james_dean » 06 sty 2017, 19:27

a gdzie jest ten zasobnik i na co zwracać uwagę ?

[ Dodano: 2017-01-06, 19:27 ]
czytałem wiele postów o tych kompresorach ale nigdzie nie znalazłem przypadku jak mój

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 06 sty 2017, 19:37

Jeśli dobrze pamiętam to tylne nadkole po stronie kierowcy.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl