części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 94 4.2PB ] TIP- wyciek oleju.

Gość

Post autor: Gość » 17 cze 2013, 21:21

Braki kultury to poprostu wyczuwalna praca skrzyni ale jak cos pierdyknie czy szarpnie przy zmianie to tak byc nie powinno. Powodów moze być wiele,jak ktos nigdy oleju nie zmieniał to bardzo duzo by gdybac jak ktos ma czysty i swiezy olej tak jak ja to juz szukac powinien najpierw w silniku potem jesli nic niema to w mechatronice i sterowniku ASB. Jesli jest LPG to warto co jakis czas np co poł roku zrobic reset map na samej dobrej benzynce.

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 18 cze 2013, 22:25

Apophis pisze:Powodów moze być wiele,jak ktos nigdy oleju nie zmieniał to bardzo duzo by gdybac jak ktos ma czysty i swiezy olej tak jak ja to juz szukac powinien najpierw w silniku potem jesli nic niema to w mechatronice i sterowniku ASB.
I tu nasuwa się zachowanie mojej skrzyni , olej nie był zmieniany przez ok. 6 lat sprawdzałem jego stan i jest bardzo czarny i śmierdzący :P. Skrzynia lekko podszarpuje czasami jak dostanie mocną redukcję to po powrocie do spokojnej jazdy potrafi jechać na za niskim biegu np 2 z czterech, jak jest zimna to lepiej chodzi . Auto nie dawno zakupiłemł?? ( zero błędów itp.)

Gość

Post autor: Gość » 19 cze 2013, 17:22

chicken20091986 pisze:olej nie był zmieniany przez ok. 6 lat sprawdzałem jego stan i jest bardzo czarny i śmierdzący :P.
Więc twoja ASB już sie sypie. :roll:

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 19 cze 2013, 18:01

Apophis pisze:Więc twoja ASB już sie sypie.
Apophis pisze:
Ok , a zmiana oleju coś poprawi ?? czy tylko pogorszy sytuację . Wymieniane bedą wszystkie uszczelki jeżeli chodziło by o rozszczelnienie się skrzyni.

Gość

Post autor: Gość » 19 cze 2013, 19:01

Jest szansa że juz po wymianie nie bedziesz miał czym jechać ale bez wymiany to też Cię czeka. Zawsze jest szansa że jak teraz zaczniesz robic cos to o iles sie koszta zmniejszą. Wiem że to brzmi pesymistycznie ale lepiej sie tak nastawić-wiem z doświadczenia :)

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 03 lip 2013, 21:51

Czy aby wymienić uszczelniacz wału napędowego trzeba rozkręcać dekle skrzyni czy wystarczy tylko odpiąć wał? Chodzi mi o końcowy uszczelniacz. 4HP = 40x52x7 (kierunkowy prawy) 0734-319-509

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 03 lip 2013, 22:45

W 5HP24 u siebie wymieniałem tylko odkręcając wał i zdejmując flanszę :) myślę, że w 4HP powinno się tak samo dać :) dalej już trzeba chyba coś rozkręcać, a tu na końcu wystarczy zdjąć wał i wyjąć flanszę ;-)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.

Viking
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 28
Rejestracja: 04 cze 2013, 09:16
Lokalizacja: SB

Post autor: Viking » 13 lip 2013, 22:32

Ja wymienialem ale w 4HP18 w C4 to wal i flansza skrecona na imbus. Z tym, ze ja jeszcze potem dodatkowo usczelnialem dekiel i wymienialem olej, to tam jest juz duzo wiecej rozkrecania. No i oczywiscie wydech, bo tam zawsze miejsca jest malo.

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 14 lip 2013, 11:06

Viking pisze:Ja wymienialem ale w 4HP18 w C4 to wal i flansza skrecona na imbus. Z tym, ze ja jeszcze potem dodatkowo usczelnialem dekiel i wymienialem olej, to tam jest juz duzo wiecej rozkrecania. No i oczywiscie wydech, bo tam zawsze miejsca jest malo.
No ja już po wymianie , skrzynia pracuje teraz pięknie, wszystkie wariacje związane ze zrzucaniem biegów wtedy gdy nie potrzeba już przeminęły , zmienia biegi nawet bardziej płynnie . Tutaj cała operacja http://www.a8team.pl/d2-96-42pb-lpg-kro ... t10045.htm

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 14 lip 2013, 15:40

Wymieniłem uszczelniacz i olej mobil 220 w skrzyni 4hp24A nie trzeba demontować wydechu tylko odkręcić wał od skrzyni. U mnie nie było osłony termicznej ktoś sobie ją wyjął.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 14 lip 2013, 16:38

karol208 pisze:U mnie nie było osłony termicznej ktoś sobie ją wyjął.
Teraz czy czasami nie powinieneś jej zamontować, układ wydechowy generuje wysoką temp . Podczas jakiegoś przestoju w korku wydaje mi się że obudowa skrzyni się mocno nagrzewa ciepło idzie do góry a jej odległość od wydechów to ok 5cm a co za tym idzie temp. oleju w skrzyni również wzrasta.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 14 lip 2013, 17:35

chicken20091986 pisze: Teraz czy czasami nie powinieneś jej zamontować, układ wydechowy generuje wysoką temp . Podczas jakiegoś przestoju w korku wydaje mi się że obudowa skrzyni się mocno nagrzewa ciepło idzie do góry a jej odległość od wydechów to ok 5cm a co za tym idzie temp. oleju w skrzyni również wzrasta.
Planuje założyć już mam namierzoną ale to jak będe spawał jedna stronę wydechu żeby pozbyć się tych cybantów co widać na foto. Polski mechanik zalepił dziurę kawałkiem blachy.

Awatar użytkownika
Myski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 75
Rejestracja: 11 lut 2012, 23:46
Lokalizacja: Warszawa/mazowieckie

Post autor: Myski » 31 sie 2016, 19:48

Witam,

nawiazujac do tematu ktory Łukasz opisal na poczatku dyskusji, uszczelniacz mozna wymienic w kilka godzin

grzechu172

Post autor: grzechu172 » 16 sty 2017, 20:18

Witam, mam pytanie do tych, którzy uszczelniali swoje skrzynie jak wyżej opisane; czy jest możliwość po rozebraniu tego tyłu wymiany uszczelniacza wałka przedniego napędu wchodzącego do przedniego mechanizmu różnicowego? I przy okazji jaki w końcu olej, bo nawet w tym temacie pisaliście o kilku firmach <jezyk2>

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 16 sty 2017, 20:57

grzechu172 pisze:Witam, mam pytanie do tych, którzy uszczelniali swoje skrzynie jak wyżej opisane; czy jest możliwość po rozebraniu tego tyłu wymiany uszczelniacza wałka przedniego napędu wchodzącego do przedniego mechanizmu różnicowego?
Nie ma takiej możliwości, do wymiany tego uszczelniacza trzeba rozbierać skrzynie od przodu.
Four rings to rule them all

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl