[D2 94 4.2PB ] TIP- wyciek oleju.
Na temat Dexron III i 4HP24 mam wlasną sprawdzoną teorie której nie chce na forum poruszac ;-) Konkretnie jestem z okolic Słupska wiec troche masz daleko a nie jest to nic z czym sam pewnie Byś sobie nie poradził ;-) Jak coś to dzwoń +48608316686...Olej zakupisz w każdym Intercarsie....ma taki żółty słomiankowy kolor ;-)
Wpadnij w niedziele na parking Matarni do Gdańska na Spocik to pogadamy ;-)
Wpadnij w niedziele na parking Matarni do Gdańska na Spocik to pogadamy ;-)
Zakładam,ze masz skrzynie 4HP,bo w takim przypadku jezeli tylko spusciles olej i zalales to 5,5 litra jest ok....Zakladam rowniez ze olej wlewales na odpalonym silniku do przelania przez otwór wlewowy....Kolejna wazna sprawa to filtr,ma on taki oring ktorego czesto nie ma w zestawie i trzeba przelozyc go ze starego filtra.....jezeli zapomnisz o nim na zimno skrzynia wydawala bedzie metaliczne dzwieki i beda szarpania na biegach...Napisz cos wiecej jaki olej jak z tym dzialales itp.Pozdrawiam ;-)
wlalem dexron 3f oczywiscie lalem na zapalonym silniku a nawet na wszystkich biegach z krotkimi podjazdami nawet na kanale i skrzynia mi glupieje na zimno nie ma metalicznych dzwiekow bo filtr jest wymieniony jak nalezy dzie zrobilem traske ok 300 km i tragdia poprostu strasznie sie zle z tym jezdzi skrzynia zmienia biegi bez powodu raz wiekszy raz mniejszy dojezdzajac do swiatel zwalniajac potrafi zmienic 3 na 2 a po chwili spowrotem trojka bez dotykania pedalu gazu pszy zwalnianiu silnikiem przed wymiana oleju ta skrzynia pracowala duzo plynniej i co o tym myslisz
Ziomal13
Mysle ze dexron 3f to pomylka do tej akurat skrzyni....tylko tyle,nie chce o tym debatowac na forum bo wiem ze wszelkie tabele polecaja ten olej ale...
Ostatnio zmieniony 03 maja 2010, 11:57 przez whisky, łącznie zmieniany 1 raz.
No wlasnie wszystkie tabele go polecaja ale dzis juz widze ze moj tip zaczal juz troche plynniej chodzic nie ma juz poszarpywania i biegami juz mniej miesza no nie wiem zobaczymy co bedzie za jakis czas
[ Dodano: 2010-05-10, 21:44 ]
Whiski chyba faktycznie ten olej jest nie za bardzo na zimno jest jako tako ale jak sie rozgrzeje to masakra miesza biegami poszarpuje upuscilem mu troche oleju ale nic to zbytnio nie dalo minimalnie lepiej ale to nie to co przed wymiana
[ Dodano: 2010-05-10, 21:44 ]
Whiski chyba faktycznie ten olej jest nie za bardzo na zimno jest jako tako ale jak sie rozgrzeje to masakra miesza biegami poszarpuje upuscilem mu troche oleju ale nic to zbytnio nie dalo minimalnie lepiej ale to nie to co przed wymiana
Ziomal13
whisky, w zasadzie minął szmat czasu od twojej zabawy ze skrzynią,ale tam na końcu skrzyni przy wale zalałeś SAE 75W90? jak w tym temacie http://www.a8team.pl/topics14/3293.htm#31080
Słuchajcie jak ściągnąć ten kawałek z łożyskami? Siłowo?
Jest jakieś zabezpieczenie? Nie chcę czegoś urwać...
[ Dodano: 2012-04-17, 20:14 ]
Już wyciągnięte.
Nie ma tam zabezpieczeń.
Podgrzałem obudowę łożyska opalarką. Następnie delikatnie
pociągnąłem za pierwsze łożysko i wyszło.
Ciasno było spasowane.
Jeszcze jedno info.
W 4HP24A w torsenie jest olej ten sam co w skrzyni biegów...
Nie ma korka wlewowego w torsenie.
Za to jest otwór przelewowy z miski skrzyni do części z wyjściem na przeni napęd.
Później otworami w obudowie torseena i przekładni końcowej rozchodzi się po skrzyni rozdzielczej.
[ Dodano: 2012-04-18, 11:33 ]
Dodam dalej:
Uszczelnaicz na flanszę wyjściową wału tylnego w 4HP24A jest inny niż w 5HP24A
4HP = 40x52x7 (kierunkowy prawy) 0734-319-509
[ Dodano: 2012-04-21, 07:46 ]
Dodam dalej:
do 4HP24A (ceny z 15.IV.2012)
018321381 - uszczelka 13 zł
018321381A - uszczelka 13 zł
018321381B - uszczelka 12,60 zł
018321381C - uszczelka 12,60 zł
018409189A - uszczelniacz wyjścia do przedniego dyfra 45 zł
[ Dodano: 2012-04-21, 07:54 ]
4HP24A
uszczelniacz wyjścia na tylny wał
Jest jakieś zabezpieczenie? Nie chcę czegoś urwać...
[ Dodano: 2012-04-17, 20:14 ]
Już wyciągnięte.
Nie ma tam zabezpieczeń.
Podgrzałem obudowę łożyska opalarką. Następnie delikatnie
pociągnąłem za pierwsze łożysko i wyszło.
Ciasno było spasowane.
Jeszcze jedno info.
W 4HP24A w torsenie jest olej ten sam co w skrzyni biegów...
Nie ma korka wlewowego w torsenie.
Za to jest otwór przelewowy z miski skrzyni do części z wyjściem na przeni napęd.
Później otworami w obudowie torseena i przekładni końcowej rozchodzi się po skrzyni rozdzielczej.
[ Dodano: 2012-04-18, 11:33 ]
Dodam dalej:
Uszczelnaicz na flanszę wyjściową wału tylnego w 4HP24A jest inny niż w 5HP24A
4HP = 40x52x7 (kierunkowy prawy) 0734-319-509
[ Dodano: 2012-04-21, 07:46 ]
Dodam dalej:
do 4HP24A (ceny z 15.IV.2012)
018321381 - uszczelka 13 zł
018321381A - uszczelka 13 zł
018321381B - uszczelka 12,60 zł
018321381C - uszczelka 12,60 zł
018409189A - uszczelniacz wyjścia do przedniego dyfra 45 zł
[ Dodano: 2012-04-21, 07:54 ]
4HP24A
uszczelniacz wyjścia na tylny wał
Witam
Mam skrzynię CML z VINu czyli 4HP24A (tak mi napisano na forum) Czy w torsenie (mechanizm różnicowy) jest olej ten sam co w skrzyni biegów ASB czy inny bo piszą mi różne rzeczy i nie wiem co myśleć?
http://www.a8team.pl/topics14/6970.htm
Mam skrzynię CML z VINu czyli 4HP24A (tak mi napisano na forum) Czy w torsenie (mechanizm różnicowy) jest olej ten sam co w skrzyni biegów ASB czy inny bo piszą mi różne rzeczy i nie wiem co myśleć?
http://www.a8team.pl/topics14/6970.htm
Gdzie napisano że w torsenie jest ten sam olej co w skrzyni? Torsen 75W90, skrzynia ATF.riki76 pisze:Witam
Mam skrzynię CML z VINu czyli 4HP24A (tak mi napisano na forum) Czy w torsenie (mechanizm różnicowy) jest olej ten sam co w skrzyni biegów ASB czy inny bo piszą mi różne rzeczy i nie wiem co myśleć?
http://www.a8team.pl/topics14/6970.htm
Cytuje:
1. "To jesli wyciekał mi olej przez tylni simering to dlaczego ubywał mi olej w skrzyni jeśli one są rózne i zapewne odzielone od siebie a mam skrzynie 4hp24a."
2. "Ten olej o którym piszesz wlewa się tak jak na tych ilustracjach które przedstawiłaś, przedni mechanizm różnicowy po prawej stronie skrzyni przy półosi i tylna część na końcu skrzyni z wlewem po prawej stronie............to olej do Torsena.......w skrócie mówiąc mechanizm różnicowy miedzy tylną a przednia osią i nic tam nie trzeba rozbierać , wnioskuje z opisu ,że masz skrzynię CML z wałkiem na zewnątrz............więc tylna część skrzyni nie ma połączenia z olejem w skrzyni"
I co ty na to?
1. "To jesli wyciekał mi olej przez tylni simering to dlaczego ubywał mi olej w skrzyni jeśli one są rózne i zapewne odzielone od siebie a mam skrzynie 4hp24a."
2. "Ten olej o którym piszesz wlewa się tak jak na tych ilustracjach które przedstawiłaś, przedni mechanizm różnicowy po prawej stronie skrzyni przy półosi i tylna część na końcu skrzyni z wlewem po prawej stronie............to olej do Torsena.......w skrócie mówiąc mechanizm różnicowy miedzy tylną a przednia osią i nic tam nie trzeba rozbierać , wnioskuje z opisu ,że masz skrzynię CML z wałkiem na zewnątrz............więc tylna część skrzyni nie ma połączenia z olejem w skrzyni"
I co ty na to?
Każdy szanujący się producent olejów ma w swoim zestawie zgodny olej z Dextron 3.
Valvoline
ELF
Mobil
.
.
.
Lotos...
Jest tego od diabła.
[ Dodano: 2012-04-22, 19:55 ]
Tak wygląda wlew w torsenie 5HP24a. Strzałka B, A-do spuszczania oleju.
W 4HP24a nie ma tego wlewu... nie da się dolac oleju.
Valvoline
ELF
Mobil
.
.
.
Lotos...
Jest tego od diabła.
[ Dodano: 2012-04-22, 19:55 ]
Tak wygląda wlew w torsenie 5HP24a. Strzałka B, A-do spuszczania oleju.
W 4HP24a nie ma tego wlewu... nie da się dolac oleju.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2012, 21:37 przez marekp750, łącznie zmieniany 1 raz.
OK dzięki rozwiałeś moje wątpliwości. Ale widzę że też robiłeś wymianę uszczelnienia powiedz czy żeby odkręcić wał napędowy na tył trzeba nim obracać do odkręcnia śrub czy nie? Bo sam chcę też zrobić naprawę wycieku. I czy do ściągania poszczególnych elementów skrzyni potrzebny jest jakiś ściągacz czy idzie to zdjąć rękoma?
Rozumiem że olej wlewa się przez śrubę nr 2 a nr 1 jest tylko do spuszczania oleju?
Rozumiem że olej wlewa się przez śrubę nr 2 a nr 1 jest tylko do spuszczania oleju?