![]() |
![]() |
[D2 96 4.2PB/LPG ] zrzuca bieg z szarpnięciem
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Wszystko można zrobić na podnośniku demontując miskę skrzyni .
Na tej stronce masz fotki podglądowe - http://www.skrzynie-biegow.com/
Na tej stronce masz fotki podglądowe - http://www.skrzynie-biegow.com/
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
podepne sie pod temat bo mialem (w sumie mam jeszcze) podobny objaw i tez mi stukalo metalicznie przy zrzucaniu biegu z 5 - 4 i czasami z 3 -2.
Przy wymianie tylnego zawieszenia zauwazylem te gumy na tulejach podpory tylnego dyfra byly popekane, wrecz jakby przeciete, wiec kupilem dobra uzywke i zamontowalem. Te stuki jednak nie ustaly, wiec szukalem dalej i podejrzenie padlo na lewa półoś a dokladniej na przegub wewnetrzny! Poloska latala w kazda strone pozostale siedzialy twardo. Wiec zakupilem rowniez uzywana polos z dobrym przegubem wewnetrzym. Nie chcialem tych z alledrogo typu PRZEGUB SUPER MOCNY za ok. 200pln wole jednak ori uzywke w dobrym stanie. Przegub wymieniony, nowy smar i....stuki ustaly w 80%. <hura>
Nie ma juz metalicznego stuku przy zrzucaniu biegow i jest o niebo lepiej, jednak przy mocnym hamowaniu, w sumie tylko z 3 - 2 jest odczuwalne stukniecie na mechanizmie rozocowym z przodu.
Nie uda sie tego pewnie w 100% zniwelowac bo krecac samym walkiem przy skrzyni ten luz jest wyczuwalny. Co moze pomoc to wszystkie luzy wyeliminowac czyli jeszcze wymiana przegubu walu od strony skrzyni (ten od dyfra juz wymienilem) oraz musze sprawdzic podpore walu. Po tym powinno byc jeszcze lepiej
w kazdym badz razie zamiezam jeszcze "otworzyc" wszystki oslony przgubow i wypenic je nowym smarem. Na pewno nie zaszkodzi

Przy wymianie tylnego zawieszenia zauwazylem te gumy na tulejach podpory tylnego dyfra byly popekane, wrecz jakby przeciete, wiec kupilem dobra uzywke i zamontowalem. Te stuki jednak nie ustaly, wiec szukalem dalej i podejrzenie padlo na lewa półoś a dokladniej na przegub wewnetrzny! Poloska latala w kazda strone pozostale siedzialy twardo. Wiec zakupilem rowniez uzywana polos z dobrym przegubem wewnetrzym. Nie chcialem tych z alledrogo typu PRZEGUB SUPER MOCNY za ok. 200pln wole jednak ori uzywke w dobrym stanie. Przegub wymieniony, nowy smar i....stuki ustaly w 80%. <hura>
Nie ma juz metalicznego stuku przy zrzucaniu biegow i jest o niebo lepiej, jednak przy mocnym hamowaniu, w sumie tylko z 3 - 2 jest odczuwalne stukniecie na mechanizmie rozocowym z przodu.


w kazdym badz razie zamiezam jeszcze "otworzyc" wszystki oslony przgubow i wypenic je nowym smarem. Na pewno nie zaszkodzi

to nie jest zwykły napęd...to
no wlasnie chyba nie ;( bo moj mechanik tez mi zwrocil na to uwage. Poduchy od skrzyni wygladaja sie byc ok, natomiast pod silnikiem nie a wiem ze byly chyba wymieniane bo sa bez czujnikow zuzycia i mi blad wywala. Wiec raczej tez bede musial sie tym zajac.
Tak wiec....duzo to roboty przy wymianie poduszek pod silnikiem ?
Tak wiec....duzo to roboty przy wymianie poduszek pod silnikiem ?
to nie jest zwykły napęd...to
A mnie ciekawi jaki powinien byc luz na mechanizmie z przodu? Czy powinno byc sztywno czy powinien byc luz powiedzmy ok kilku mm obrotu? Bo u mnie taki podobny stuk wystepuje (tzn nie ma szarpniecia tylko slychac tyk, czasem bardziej metaliczne). Z tym, ze skrzynie juz mialem na stole, byla robiona. Co wiecej...Mechanizm tez mialem wyjety i nie widac luzow. Wiec gdzie taki luz/stukniecie moze byc? Na podporze walu?
Pukać może ze D na R także wtedy kiedy jest uszkodzony przegub elastyczny wału. Warto sprawdzić czy jest na nim luz, czy guma jest cała, czy jest smar.
O tak to wygląda :
http://allegro.pl/przegub-walu-audi-a4- ... 00742.html
O tak to wygląda :
http://allegro.pl/przegub-walu-audi-a4- ... 00742.html
No quattro no fun 

powoli dochodze do wniosku że to nie luz na różnicowym (choć wyczuwalny) lecz gdzies indziej lezy problem...tzn. prawdopodobnie będą to poduszki pod silnikiem, ale zaczne od wału i przegubu od strony skrzyni oraz podpory.
P - R / P - D / R - D i nazad...
a stuki te wystepuja tylko i wyłącznie przy mocnym hamowaniu jakby cos w skrzyni odbiło sie dwa razy ( w przód i w tył) PUK....PUK.
przy delikatnym "dojazdowym" hamowaniu nie stuka / puka nic...
Przeguby te z alledrogo omijam szerokim łukiem. Do naszych wałów pasuje przegub wewnętrzny od Forda Scorpio rok. 1991-1994. Przerabiałem to w A4 oraz tu w A8 mam wymieniony przegub od strony dyfra.Szopen pisze:wtedy kiedy jest uszkodzony przegub elastyczny wału. Warto sprawdzić czy jest na nim luz, czy guma jest cała, czy jest smar.
O tak to wygląda :
http://allegro.pl/przegub...4117900742.html
no własnie co ciekawe u mnie nie stuka przy zmianie w zednej konfiguracji z :Szopen pisze:Pukać może ze D na R
P - R / P - D / R - D i nazad...

a stuki te wystepuja tylko i wyłącznie przy mocnym hamowaniu jakby cos w skrzyni odbiło sie dwa razy ( w przód i w tył) PUK....PUK.
przy delikatnym "dojazdowym" hamowaniu nie stuka / puka nic...
to nie jest zwykły napęd...to