[D2 96 4.2PB ] Naprawa skrzyni 4.2
[D2 96 4.2PB ] Naprawa skrzyni 4.2
Witam wszystkich, kupiłem a8 d2 4.2 ( wydaje mi się że tanio) z usterką skrzyni mianowicie brak wstecznego. Audi ma wyciek oleju skrzyniowego z chłodniczki i mogło się to przyczynić do tego że wysiadł wsteczny ( tak myślę). Sprawa taka że skrzynie chciałbym naprawić sam lecz nigdy wcześniej nie naprawiałem automatu, czy jest ktoś ogarnięty aby mógł mnie pokierować ewentualnie co i jak? czy są potrzebne jakieś specjalne narzędzia? gdzie kupić części? Jest to automat 4 biegowy.
Druga sprawa że mam do kupienia drugą rozbitą na graty z silnikiem 3.7, jest szansa że te skrzynie będą takie same bo zastanawiam się czy nie wiąć drugiej z tym że stoi 300 km odemnie.
Druga sprawa że mam do kupienia drugą rozbitą na graty z silnikiem 3.7, jest szansa że te skrzynie będą takie same bo zastanawiam się czy nie wiąć drugiej z tym że stoi 300 km odemnie.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2018, 09:04 przez Kao, łącznie zmieniany 1 raz.
dlaczego ci nie odpowiem ale uzytkownik PSG napisal swietny poradnik dzieki niemu naprawilem swoja skrzynie a wlasnie robie druga koledze, co do wstecznego to czeka cie rozbiorka cale skrzyni praktycznie, czesci midparts.pl przykladowo ale kontakuje albo szukaj po necie innych bo sa cenoy rone , pewnie lepiej by bylo kupic druga na podmianke kwestia ceny, a jak naprawiac kwestia twoich umiejetnosci
Co do wymiany na drugą to boję się że mogę kupić w nienajlepszym stanie, dać 3 tysiące za coś co nie będzie działało to tak śrenio opłacalne, Problem jest w tym że mieszkam we francji, tutaj zakup takiej skrzyni będzie trudny i nieopłacalny, z polski sprowadzać też nie bardzo mi pasuje bo jak wyjdzie coś nie tak to bedzie problem aby odesłać czy coś. Ma ktoś info czy z 3.7 może byc taka sama? niestety nie moge tego zweryfikować sam
Możliwe, że się da, ale czy bez problemów, to nie wiem, bo nigdy tego nie robiłem.Kao pisze:A jakbym miał taką całą 3,7 to dało by rade zaadaptować razem ze sterownikiem?
Poza tym skrzynia 5-biegowa z 3.7 (5HP19FL) jest słabsza wytrzymałościowo niż skrzynia 5-biegowa, która była fabrycznie zestawiana z 4.2 (5HP24A).
Four rings to rule them all
Wczoraj wyskoczyłem nią na trasę bo wcześniej nie miałem okazji i stwierdzam że do przodu tez nie za bardzo działa, czuć szarpnięcia delikatne i dodatkowo 4 bieg tak jakby nie dopinał się do końca czasami przy np 120 są obroty ponad 3 tysiące i wyje a czasami tak jak powinno być czyli ok 2.5. Oczywiście mówię o delikatnym muskaniu gazu. 4 się dopina bo jak włączę na ograniczenie do 3 to obroty się podnoszą ale nie znacznie. Nie wiem czy dość jasno tłumaczę jak nie to postaram się nagrać film jak to wygląda.
No i teraz dylemat co z tym fantem zrobić. Rozbebeszać skrzynię i naprawiać na właśną rękę? czy kupować całą a8 z 3.7 i przekładać z niej skrzynię? nie wiem co robić.
No i teraz dylemat co z tym fantem zrobić. Rozbebeszać skrzynię i naprawiać na właśną rękę? czy kupować całą a8 z 3.7 i przekładać z niej skrzynię? nie wiem co robić.
Za Ciebie to nikt nie zdecyduje. Trzeba by mieć szklaną kulę aby ocenić czy skrzynia którą ew. kupisz będzie sprawna albo czy Twoje umiejętności są wystarczające do naprawy.
Filmy nic nie dadzą, skrzynie trzeba rozebrać. Im dłużej się ją używa tym koszty mogą być większe.
Kupowanie skrzyni innej niż masz 1:1 mija się z celem.
Filmy nic nie dadzą, skrzynie trzeba rozebrać. Im dłużej się ją używa tym koszty mogą być większe.
Kupowanie skrzyni innej niż masz 1:1 mija się z celem.
Kot też jest Quattro
jeżeli w 3,7 jest 5hp19 ( tego nie wiem ) to sobie daruj lepiej z innym oznaczeniem kup 5hp24a i poprzekladaj flaki do swojej inne mogo byc plyty ale reszta bedzie ok jak cos mam znajomego co by ci wyslal skrzynie podejrzewam ze do francji tez by ogarnol ale jezeli chcesz robic to polecam ten temat na poczatek
ja swoja zrobilem z pomoca forumowego kolego psg jest bardzo fajny temat jego co i jak po kolei i drugi innego uzytkownika ktory tez wrzucil duzo zdjec co i jak rozebrac, co do przyczyn to jak skrzynia nie daje bledow to trzeba szukac, ale od znajomego skrzyniarza to powiedzial tak: zanim zrzucisz skrzynie zlej olej i sprawdz sterownik odkrec plyte sterujaca sprawdz czy nie jest peknieta ( niestety od srodka peka dokladnie w tym miejscu gdzie jest wybity numer, pomierzyc opornosc cewek i poskladac jak sie uda to mozna samemu sie zamknac w 150pln, 50 uszczelka miski 34 uszczelka plyty i powiedzmy z 50 pln litr oleju na dolewke jezeli nic z tego nie pomorze to skrzynia do zwalenia i rozebrania, ja nie ufalem zadnemu skrzyniarzowi i podparlem sie doslownie 3 tematami z tego forum i niemajac nigdy z tym stycznosci jakos to porozbieralem, moja rada to przeczytaj jeszcze tematy z linkow moze cos cie nakieruje bo jest bardzo duzo informacji a w ciemno to nie ma co strzelac,
https://www.a8team.pl/d2-...jny-vt25081.htm
https://www.a8team.pl/-pr...-c5-vt23008.htm
https://www.a8team.pl/nap...zny-vt11078.htm
wrazie czego pisz czy bledy jakies masz i jakie to sa bo to duzo powie
ja swoja zrobilem z pomoca forumowego kolego psg jest bardzo fajny temat jego co i jak po kolei i drugi innego uzytkownika ktory tez wrzucil duzo zdjec co i jak rozebrac, co do przyczyn to jak skrzynia nie daje bledow to trzeba szukac, ale od znajomego skrzyniarza to powiedzial tak: zanim zrzucisz skrzynie zlej olej i sprawdz sterownik odkrec plyte sterujaca sprawdz czy nie jest peknieta ( niestety od srodka peka dokladnie w tym miejscu gdzie jest wybity numer, pomierzyc opornosc cewek i poskladac jak sie uda to mozna samemu sie zamknac w 150pln, 50 uszczelka miski 34 uszczelka plyty i powiedzmy z 50 pln litr oleju na dolewke jezeli nic z tego nie pomorze to skrzynia do zwalenia i rozebrania, ja nie ufalem zadnemu skrzyniarzowi i podparlem sie doslownie 3 tematami z tego forum i niemajac nigdy z tym stycznosci jakos to porozbieralem, moja rada to przeczytaj jeszcze tematy z linkow moze cos cie nakieruje bo jest bardzo duzo informacji a w ciemno to nie ma co strzelac,
https://www.a8team.pl/d2-...jny-vt25081.htm
https://www.a8team.pl/-pr...-c5-vt23008.htm
https://www.a8team.pl/nap...zny-vt11078.htm
wrazie czego pisz czy bledy jakies masz i jakie to sa bo to duzo powie
marcin85 pisze:ja swoja zrobilem z pomoca forumowego kolego psg jest bardzo fajny temat jego co i jak po kolei i drugi innego uzytkownika ktory tez wrzucil duzo zdjec co i jak rozebrac, co do przyczyn to jak skrzynia nie daje bledow to trzeba szukac, ale od znajomego skrzyniarza to powiedzial tak: zanim zrzucisz skrzynie zlej olej i sprawdz sterownik odkrec plyte sterujaca sprawdz czy nie jest peknieta ( niestety od srodka peka dokladnie w tym miejscu gdzie jest wybity numer, pomierzyc opornosc cewek i poskladac jak sie uda to mozna samemu sie zamknac w 150pln, 50 uszczelka miski 34 uszczelka plyty i powiedzmy z 50 pln litr oleju na dolewke jezeli nic z tego nie pomorze to skrzynia do zwalenia i rozebrania, ja nie ufalem zadnemu skrzyniarzowi i podparlem sie doslownie 3 tematami z tego forum i niemajac nigdy z tym stycznosci jakos to porozbieralem, moja rada to przeczytaj jeszcze tematy z linkow moze cos cie nakieruje bo jest bardzo duzo informacji a w ciemno to nie ma co strzelac,
jak to dobrze, że mam Cie na miejscu w razie co
to nie jest zwykły napęd...to
marcin85 Jak masz kogoś kto ma taką skrzynię to chętnie przyjmę, z wysyłką raczej nie będzie problemu, mam znajomych co jezdzą więc pewnie by wzieli.
Co do oleju w mojej, gość który mi sprzedawał powiedział że uzupełnił olej ale wydaje mi się że tego nie zrobił, na właśną rękę sprawdzę go ale dopiero w sobotę chyba że w tyg uda się, zobaczymy, olej sprawdzamy przy temp oleju 35 stopni i włączonym silniku dobrze myślę?
Autem w ogóle nie jeżdzę, zrobiłem od kupna 50 km.
Co do oleju w mojej, gość który mi sprzedawał powiedział że uzupełnił olej ale wydaje mi się że tego nie zrobił, na właśną rękę sprawdzę go ale dopiero w sobotę chyba że w tyg uda się, zobaczymy, olej sprawdzamy przy temp oleju 35 stopni i włączonym silniku dobrze myślę?
Autem w ogóle nie jeżdzę, zrobiłem od kupna 50 km.