![]() |
![]() |
[D2 FL ALL ] Wibracje samochodu powyżej 130km/h
witam. chlopaki problem wibracji rozwiazany. przyczyna byla w tylnej lewej feldze.
jednak zostal problem delikatnego pukniecia przy ruszaniu i zastanawiam sie czy moze to byc wina dyfra bo jest lekki luz w nim.
jeszcze jakby komus sie przydalo. to mialem mocne uderzenia po wrzuceniu N lub D i wina lezala w duzych luzach na polosiach. wymiana osiem zniwelowala ten problem do zera i wlasnie mysle czy jego wymiana przypadkiem nie rozwiaze wszystkich problemow ktore opisalem.
jednak zostal problem delikatnego pukniecia przy ruszaniu i zastanawiam sie czy moze to byc wina dyfra bo jest lekki luz w nim.
jeszcze jakby komus sie przydalo. to mialem mocne uderzenia po wrzuceniu N lub D i wina lezala w duzych luzach na polosiach. wymiana osiem zniwelowala ten problem do zera i wlasnie mysle czy jego wymiana przypadkiem nie rozwiaze wszystkich problemow ktore opisalem.
Problemów ciag dalszy
wiec tak zauwazyłem ze dragnia samochodu zaczynaja sie w granicach około 70km/h do 75 i sa odczuwalne mocno, potem ustaja ale dalej lekko czuc je i pojawiaja sie w granicach 90km/h i sa znosne ale sa i wzrastaja mocniej od 120km/h a najmocniej odczywalne sa przy 140km/h po czym znow lekka spadaja ale sa odczuwalne sprawdzałem tylko do 200km/h i lekko czyc nadal. ktos cos moze dodac?
wymieniłem ostatnio dwie przednie półośki kompletne z wszsytkimi przegubami, tylne ośki mechanik powiedział ze zadnego luzu nie mają jedynie mam spory luz na dyfrze tylnym.
koła wywarzane przez ostatni czas 2 razy ale nie daje mi to spokoju i jeszcze raz gdzie indziej wywaze. na zimowych kołach to samo mam.
brak mi juz pomysłów co to moze byc a jest to denerwujce szczegolnie przy jeździe po autostradzie.
w najbliższym czasie mam zamiar wymienic tarcze + klocki przód bo juz kończa sie
i ten dyfer tylny bede wymieniać.
mechanik mi sprawdzac przy robocie z ośkami i podobno całe zawieszenie i reszta ukladu napedowego jest ok
Jakieś przeoczenie mechanika raczej odrzucam bo seriwsuje u niego 3 auta od 5lat i nigdy zadnego najmniejszego problemu nie było i zawsze dobrze stawia diagnoze wiec raczej wszsytko sprawdził solidnie.
Ktoś coś moglby mi doradzić jeszcze ?
wiec tak zauwazyłem ze dragnia samochodu zaczynaja sie w granicach około 70km/h do 75 i sa odczuwalne mocno, potem ustaja ale dalej lekko czuc je i pojawiaja sie w granicach 90km/h i sa znosne ale sa i wzrastaja mocniej od 120km/h a najmocniej odczywalne sa przy 140km/h po czym znow lekka spadaja ale sa odczuwalne sprawdzałem tylko do 200km/h i lekko czyc nadal. ktos cos moze dodac?
wymieniłem ostatnio dwie przednie półośki kompletne z wszsytkimi przegubami, tylne ośki mechanik powiedział ze zadnego luzu nie mają jedynie mam spory luz na dyfrze tylnym.
koła wywarzane przez ostatni czas 2 razy ale nie daje mi to spokoju i jeszcze raz gdzie indziej wywaze. na zimowych kołach to samo mam.
brak mi juz pomysłów co to moze byc a jest to denerwujce szczegolnie przy jeździe po autostradzie.
w najbliższym czasie mam zamiar wymienic tarcze + klocki przód bo juz kończa sie
i ten dyfer tylny bede wymieniać.
mechanik mi sprawdzac przy robocie z ośkami i podobno całe zawieszenie i reszta ukladu napedowego jest ok
Jakieś przeoczenie mechanika raczej odrzucam bo seriwsuje u niego 3 auta od 5lat i nigdy zadnego najmniejszego problemu nie było i zawsze dobrze stawia diagnoze wiec raczej wszsytko sprawdził solidnie.
Ktoś coś moglby mi doradzić jeszcze ?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 mar 2015, 21:41
- Lokalizacja: Tarnogród
ja też borykam się z problemem wibracji w przedziale 110-130, nie są one jakieś straszne ale odczuwalne..... Ja powoli wymiękam, testowane na 3 kompletach kół to samo, zmieniłem 3 wały, z tyłu nowe łożyska z piastami, nowe półosie tył i dalej jest to samo, ani lepiej ani gorzej nie było na żadnym wale, zawsze jest identycznie.... Wibracj są takie jak powoduje ugięta felga.... czuć je z tyłu a nawet bardziej bym powiedział że z lewej strony auta. Tak jak by lewe tylne koło. Ja jeszcze podjerzewam że może tarcza jest walnięta, jak leci się dłużej z dużą prędkości np 120+ to pierwsze hamowanie czuć jak tył bije. Możę płaszczyna tarczy jest nierówna w miejscu gdzie przylega felga? Jeszcze sprawdzę poduchy tylnego dyfra bo o tym nie pomyślałem..... Jak ktoś ma jakieś rady propozycję to mile widziane!
-
- Forum Audi A8
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 mar 2015, 21:41
- Lokalizacja: Tarnogród
no własnie ja przez pomyłke na to natrafiłem i powiem ze u mnie wibracje ustały jest idealnie teraz. wpisz w google i poczytaj o tym a potem poszukaj u siebie w okolicy. u mnie tez 2 razy wywazali i mowili ze bedzie ok a jednak wibrowało. pojechałem wywazyli i jest ok. podejrzewam ze u Ciebie bedzie tak samo.
Masz tu linka poczytaj o tym:
http://korzenopony.pl/test-drogowy-hunter.html
Masz tu linka poczytaj o tym:
http://korzenopony.pl/test-drogowy-hunter.html
Jeśli za komplet, to niedrogo. Ale tak przy okazji, to czy te wyważarki są co jakiś czas kalibrowane? Wiosną zrobiłem mały test: wyważyłem jedno koło u jednego speca a później (tego samego dnia) zawiozłem cały komplet kół do drugiego - gdy przeważył to to koło wyważone też miało odchyłki. Pytanie, który ma źle ustawiony sprzęt. A może jak to w naszym kraju wszystko mieści się w granicach tolerancji, tylko my za dokładne auta mamy...
Bądź dobry jak chleb.