części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 98 ] Drgania w przedziale 90-140 km/h

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 25 mar 2015, 10:13

beyer28 pisze:martin_rs4, ernesto, To Wiecie od czego zacząć przynajmniej
ejjjj ale ja drgawek nie mam :D skąd ten pomysł <hmm>
to nie jest zwykły napęd...to

ernesto

Post autor: ernesto » 25 mar 2015, 14:34

martin_rs4 pisze:
beyer28 pisze:martin_rs4, ernesto, To Wiecie od czego zacząć przynajmniej
ejjjj ale ja drgawek nie mam :D skąd ten pomysł <hmm>
Pojechałem za daleko ;) wybacz. Myślałem że też masz bolączki z drgawkami.
Ale ja ze swoimi walczę. Niestety nie będę szukał puki co w półośkach tylko w wale

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 25 mar 2015, 15:00

ernesto pisze:Myślałem że też masz bolączki z drgawkami.
nie no generalnie to mam takie bolączki ale z silnikiem na wolnych obrotach.... ;( na pb i lpg to samo ... ale poza tym to "je git malina" :D :D :D
to nie jest zwykły napęd...to

szybki-ens
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 17 lis 2010, 08:39
Lokalizacja: Północ

Post autor: szybki-ens » 02 kwie 2015, 15:15

półoś wymieniona i jest lepiej ale jednak jeszcze trochę telepie ale już tylko w przedziale 100-110 i to przy mocnym dępnięciu.
Tak poczytałem ten temat.
Sprawdziłem już wszystko oprócz geometrii. Może warto byłoby zaryzykować?
Zawieszenie wykluczone, wał wykluczony, półośki już też.
Teraz auto stoi na letnich 18. Mam jeszcze drugi komplet felg 17cali z zimówkami. Może przełożyć w ramach sportu i zobaczyć jaki będzie efekt?

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 02 kwie 2015, 15:51

przekladaj stawiam ze fele albo opony trafione
bądź sobą, wariatów też lubią

szybki-ens
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 17 lis 2010, 08:39
Lokalizacja: Północ

Post autor: szybki-ens » 02 kwie 2015, 15:58

Mam wrażenie, że ktoś zaliczył mocne uderzenie w tylny prawy bok tym autem.
Skąd taki domysł?
Skrzywiona półoś, zdarty lakier na feldzie, przytarty rant błotnika.
Ok w sobotę w ramach sportu przerzucę koła na próbę. Zobaczymy co wtedy.

Gość

Post autor: Gość » 03 kwie 2015, 13:15

Więc i zawieszka pewnie ma feler.

szybki-ens
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 17 lis 2010, 08:39
Lokalizacja: Północ

Post autor: szybki-ens » 19 kwie 2015, 20:27

Apophis pisze:Więc i zawieszka pewnie ma feler.
Zawieszenie właśnie przepatrzyliśmy i jest wszystko w jak najlepszym porządku. Wszystko sztywne w dobrym stanie.
Jutro rano przerzucam koła. Dam znać czy jest jakiś efekt.
Koła przerzucone z 18 na 17 i też telepie ale mniej (pewnie z racji rozmiaru).
We wtorek jeszcze zbieżność sprawdzę.

EDIT.
Udało mi się nareszcie rozwiązać problem.
Nie obyło by się bez nieocenionej pomocy tomek87g. Zwrócił moją uwagę we właściwym kierunku i ostatecznie pomógł w rozwiązaniu drgań.
Co było?
Okazało się, że most, który siedział w moim aucie pochodził z 4,2 FL - oznaczenie EUS.
Po sprawdzeniu w ASO okazało się, że moje auto powinno mieć most z oznaczeniem EUU. Most EUS ma zupełnie inne przełożenia - stąd drgania.
Wleciał most z oanczeniem EUU i auto idzie teraz jak po sznurku - czy 100 czy 170km/h - żadnych drgań.
Jeszcze raz serdeczne dzięki dla tomek87g - bez jego pomocy i zaangażowania w sprawę dalej bym błądził.

w00dnik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 07 kwie 2014, 21:17
Lokalizacja: ZABRZE

Post autor: w00dnik » 25 kwie 2015, 17:58

To i ja się przyłącze. Ja nie wiem czy to bolączka tych auto czy co ? U mnie w zakresie 90-140 km/h jest takie mrowienie które mnie bardzo drażni. Pedał hamulca lata na boki, fotel kierowcy to samo :/ Opony wyważone, felgi 100% proste.. We wtorek oddaję magiel do regeneracji ponieważ ma baaaardzo duże luzy. Pytanie za 100 pkt: Czy luzy na przekładni mogą mieć wpływ na takie wibracje ?
1. Audi A8 D2 FL 2001 4.2 V8 228 kW
2. Audi A8 D2 preFL 1996 3.7 V8 169 kW

Gość

Post autor: Gość » 25 kwie 2015, 19:14

w00dnik pisze: We wtorek oddaję magiel do regeneracji ponieważ ma baaaardzo duże luzy. Pytanie za 100 pkt: Czy luzy na przekładni mogą mieć wpływ na takie wibracje ?
Nooo

w00dnik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 07 kwie 2014, 21:17
Lokalizacja: ZABRZE

Post autor: w00dnik » 26 kwie 2015, 02:56

Apophis pisze: Nooo
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
1. Audi A8 D2 FL 2001 4.2 V8 228 kW
2. Audi A8 D2 preFL 1996 3.7 V8 169 kW

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 26 kwie 2015, 07:59

w00dnik pisze:
Apophis pisze: Nooo
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
hehe :D grunt to sie dogadac :D
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 26 kwie 2015, 11:53

Oki miałem taki humorek :) Ale problem tkwi w jeszcze jednej kwestii. Jak masz takie duże luzy w maglownicy to zapomnij ze ci to zregenerują :)

w00dnik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 07 kwie 2014, 21:17
Lokalizacja: ZABRZE

Post autor: w00dnik » 03 maja 2015, 00:14

Panowie powiem tak... Jestem po regeneracji przekładni iii.... nie to auto :) Polecam każdemu kto jeszcze ma jakieś wątpliwości... Niestety problem drgania całej budy pozostał.. Szukamy dalej... Po majówce zakładam zimówki do testów.
1. Audi A8 D2 FL 2001 4.2 V8 228 kW
2. Audi A8 D2 preFL 1996 3.7 V8 169 kW

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 03 maja 2015, 08:30

No i mnie od dwóch tygodni męczy ów problem z drganiem, zaczyna się (licznikowo) od 110 i kończy przy 125km/h. Koła proste i wyważone, półosie i wał wykluczam, sprawdzałem na podnośniku rozpędzając auto. Drgania nie występują zawsze, zauważyłem, że im zimniej tym mniej. Stąd domysł, że to mogą być tylne amortyzatory. W tygodniu pojadę zrobić testa, ale wcześniej ...może ktoś z was miał już taki objaw zużytych amorków?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl