![]() |
![]() |
[D2 01 4.2PB/LPG ] LPG do regulacji ? Silnik AUW
Po pierwsze - jak logujesz sondy i ich pracę to wrzuc obok blok z obciążeniem silnika bo nie wiadomo, czy gazujesz auto na postoju czy jednak po postoju ruszasz i jedziesz (uchylenia przepustnicy sugerowaly mi ze pierwszy log sond robiles na postoju)
Logi pokazują generalnie kilka możliwości:
1. Sondy przed katami wyglądają na sprawne (ładnie oscylują)
2. Katy też wyglądają na sprawne. Sondy za katami pokazują prawie cały czas wysokie wartości (nie licząć oczywiście stanów przejściowych)
3. Sondy za katami też wyglądają na sprawne. Pokazują wartości wysokie ale jak jest stan przejściowy to tez oscylują
Żeby potwierdzić to co wyżej napisałem trzeba by trochę z laptopem posiedzieć, pojezdzic i zobaczyć jak to się zachowuje w poszczególnym zakresie obciążeń (których nie widać w Twoich logach)
Problemem jest dla mnie różnica w składzie mieszanek miedzy jedna a druga głowica podczas obciążenia (jak sądzę). Na postoju wszystko działa jak należy, jak ruszasz (do 2k rpm) to głowica prawa idzie mega na bogato, a głowica lewa idzie na maksymalnej biedzie. To wskazuje albo na brak kompensacji LPG między listwami (jeśli logi były robione na gazie) albo na jakieś duże nieszczelności w dolocie za przepustnicą. Możliwa przyczyna to również padnięty mocno jeden z wtryskiwaczy (gazowych).
Dodatkowo korekty długoterminowe masz wręcz kosmiczne (jest mega za bogato na obu czapkach). Ewidentnie samochód jest przelany (nie dziwie się ze masz duże spalanie). Przyczyn tego trzeba szukac najpierw w układzie LPG według mnie a potem w zasilaniu benzyną.
Według mnie zrób tak:
1. Odłącz LPG jak Marcin pisał (zakręć butle), poluznij opaski, żeby ciśnienie lpg z układu fazy lotnej spuscic.
2. Wejdz w VAGa, skasuj błędy w silniku.
3. Pojezdzij z godzine na samej benzynie
4. Zrób logi jeszcze raz dokładnie w takim samym zakresie obrotów i obciążeń jak robiłeś poprzednio
5. Jeśli korekty długoterminowe będą w okolicy 3-5% to problem masz z instalacją LPG i jej regulacją, jeśli te korekty polecą na 10-12% jak masz teraz to ewidentnie problem jest gdzies w układzie paliwowym (regulator ciśnienia paliwa najpewniej)
Logi pokazują generalnie kilka możliwości:
1. Sondy przed katami wyglądają na sprawne (ładnie oscylują)
2. Katy też wyglądają na sprawne. Sondy za katami pokazują prawie cały czas wysokie wartości (nie licząć oczywiście stanów przejściowych)
3. Sondy za katami też wyglądają na sprawne. Pokazują wartości wysokie ale jak jest stan przejściowy to tez oscylują
Żeby potwierdzić to co wyżej napisałem trzeba by trochę z laptopem posiedzieć, pojezdzic i zobaczyć jak to się zachowuje w poszczególnym zakresie obciążeń (których nie widać w Twoich logach)
Problemem jest dla mnie różnica w składzie mieszanek miedzy jedna a druga głowica podczas obciążenia (jak sądzę). Na postoju wszystko działa jak należy, jak ruszasz (do 2k rpm) to głowica prawa idzie mega na bogato, a głowica lewa idzie na maksymalnej biedzie. To wskazuje albo na brak kompensacji LPG między listwami (jeśli logi były robione na gazie) albo na jakieś duże nieszczelności w dolocie za przepustnicą. Możliwa przyczyna to również padnięty mocno jeden z wtryskiwaczy (gazowych).
Dodatkowo korekty długoterminowe masz wręcz kosmiczne (jest mega za bogato na obu czapkach). Ewidentnie samochód jest przelany (nie dziwie się ze masz duże spalanie). Przyczyn tego trzeba szukac najpierw w układzie LPG według mnie a potem w zasilaniu benzyną.
Według mnie zrób tak:
1. Odłącz LPG jak Marcin pisał (zakręć butle), poluznij opaski, żeby ciśnienie lpg z układu fazy lotnej spuscic.
2. Wejdz w VAGa, skasuj błędy w silniku.
3. Pojezdzij z godzine na samej benzynie
4. Zrób logi jeszcze raz dokładnie w takim samym zakresie obrotów i obciążeń jak robiłeś poprzednio
5. Jeśli korekty długoterminowe będą w okolicy 3-5% to problem masz z instalacją LPG i jej regulacją, jeśli te korekty polecą na 10-12% jak masz teraz to ewidentnie problem jest gdzies w układzie paliwowym (regulator ciśnienia paliwa najpewniej)
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Więc ostatnio wymieniłem filtr powietrza który na prawdę miał dosyć oraz świece.
LOG 031 032
http://log.malonetuning.com/chart/34478 ... bDlmxdAQAA
LOG 033 034
http://log.malonetuning.com/chart/34480 ... xew4xfAQAA
LOG 010 011
http://log.malonetuning.com/chart/34479 ... HDqmd6AQAA
[ Dodano: 2017-12-20, 20:24 ]
Wczoraj po 1,5 h trasie na benzynie zrobiłem logi. Od ostatniego czasu została wyczyszczona przepustnica i wyeliminowano nieszczelność pod jej uszczelką
Logi robione na PB
Grupa 002 010 011
http://log.malonetuning.com/chart/36273 ... Z3oBAAA%3D
Grupa 002 031 032
http://log.malonetuning.com/chart/36274 ... AAAA%3D%3D
Grupa 002 033 010
http://log.malonetuning.com/chart/36275 ... RHcBAAA%3D
LOG 031 032
http://log.malonetuning.com/chart/34478 ... bDlmxdAQAA
LOG 033 034
http://log.malonetuning.com/chart/34480 ... xew4xfAQAA
LOG 010 011
http://log.malonetuning.com/chart/34479 ... HDqmd6AQAA
[ Dodano: 2017-12-20, 20:24 ]
Wczoraj po 1,5 h trasie na benzynie zrobiłem logi. Od ostatniego czasu została wyczyszczona przepustnica i wyeliminowano nieszczelność pod jej uszczelką
Logi robione na PB
Grupa 002 010 011
http://log.malonetuning.com/chart/36273 ... Z3oBAAA%3D
Grupa 002 031 032
http://log.malonetuning.com/chart/36274 ... AAAA%3D%3D
Grupa 002 033 010
http://log.malonetuning.com/chart/36275 ... RHcBAAA%3D
Ja dziekuje, czy Ty nie możesz zrobić porządnych logow? Patrzenie w logi z postoju lub krótkiego przejazdu do 2k rpm to jakiś dramat jest. Weź to auto na jakiś prosty odcinek drogi, zapnij 3 bieg na tipie i ciągnij do odcięcia bo tak to nie widać jak silnik odpowiada przy różnych obciążeniach ......
Korekty się poprawily, obie glowice pracują mniej więcej na takim samym składzie (tylko przy jeździe do 2k rpm to można powiedzieć tyle co nic)
Korekty się poprawily, obie glowice pracują mniej więcej na takim samym składzie (tylko przy jeździe do 2k rpm to można powiedzieć tyle co nic)
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
też już mu tak tłumaczyłem, ale jakoś opornie mu idzieBugalon pisze:Ja dziekuje, czy Ty nie możesz zrobić porządnych logow? Patrzenie w logi z postoju lub krótkiego przejazdu do 2k rpm to jakiś dramat jest. Weź to auto na jakiś prosty odcinek drogi, zapnij 3 bieg na tipie i ciągnij do odcięcia bo tak to nie widać jak silnik odpowiada przy różnych obciążeniach ......

to nie jest zwykły napęd...to
Po prostu tym sieę zasugerowałem, ale spoko zrobie, na pełnym bucie zapiętą 3 lub 4 na tipieBugalon pisze:4. Zrób logi jeszcze raz dokładnie w takim samym zakresie obrotów i obciążeń jak robiłeś poprzednio

[ Dodano: 2018-01-03, 18:22 ]
Więc tak, zrobiłem logi niestety warunki drogowe były takie (sraka w mieście i kibel na autostradzie), że nie było gdzie robić do odcięcia

Auto odpalone na PB jeżdżone po mieście też na pb
PB
Grupa 002 010 011
http://log.malonetuning.com/chart/15773 ... w5QAAAA%3D
Grupa 002 031 032
http://log.malonetuning.com/chart/15784 ... AAAA%3D%3D
Grupa 002 033 010
http://log.malonetuning.com/chart/15790 ... wrwAAAA%3D
Po czym auto przełączyłem na LPG i ponowiłem logi
LPG
Grupa 002 010 011
http://log.malonetuning.com/chart/15799 ... AAAA%3D%3D
Grupa 002 031 032
http://log.malonetuning.com/chart/15804 ... AAAA%3D%3D
Grupa 002 033 010
http://log.malonetuning.com/chart/15808 ... wrwAAAA%3D
Zobaczyłem dużo minusów w blokach i ponowiłem loga
Grupa 002 033 010
http://log.malonetuning.com/chart/15814 ... wrwAAAA%3D
dzień przed testami zapalił się check (wcześniej jeździłem na pb,a później lpg)
vcds wypluł
Oroda,03,Styczen,2018,16:39:35:58745
Wersja VCDS: AKP 17.8.0 uruchomiony na Windows 7 x86
www.vcds.pl
Adres 01: Silnik Plik etykiet: PRZEKIER.NIEUDANE!
Oznaczenie elementu: 4D0 907 558 T
Komponent i/lub wersja: 4.2L V8/5V G 0003
3 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one:
16814 - Zespó3 2; system katalizatora
P0430 - 35-10 - za ma3a skutecznooa - Sporadyczny
16804 - Zespó3 1; system katalizatora
P0420 - 35-10 - za ma3a skutecznooa - Sporadyczny
17535 - Zespó3 1; adaptacja mieszanki (mult.)
P1127 - 35-10 - mieszanka za bogata - Sporadyczny
Kody gotowooci: 0000 0000
I nie wiem z czym to związane, ale czasami na ciepłym jak zapale, to jakby miał problem z utrzymaniem obrotów, rzadko zdarzy mu się zgasnąć.
Ostatnio zmieniony 02 lip 2019, 18:38 przez Lechu, łącznie zmieniany 1 raz.
Lechu pisze:Więc tak, zrobiłem logi niestety warunki drogowe były takie (sraka w mieście i kibel na autostradzie), że nie było gdzie robić do odcięcia
Auto odpalone na PB jeżdżone po mieście też na pb




btw odeslalem cie pol roku temu do nowickiego od lpg byles ? mysle ze nie bo zawsze wiesz lepiej

bądź sobą, wariatów też lubią