[D2 4.2PB ] Jaki olej silnikowy polecacie?
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Każdy będzie polecał swoje... Ja już się nie spinam z olejami i ponad od roku jeżdżę na Orlenowskich Platinum. Mają nie gorsze a przeważnie lepsze parametry od tych wszystkich mobilów, castroli a nawet motulów. Silnik też chodzi jak należy. Jeździłem na 10W60 Rally, teraz na 5W40 i mogę śmiało polecić obydwa polskie oleje :->
Tylko sie zastanawiam - chyba nie warto przechodzić z 5W30 na 10W60, lepiej chyba bedzie przejsc na 5W40 ?
Oleje Orlen-skie to chyba robi o ile sie nie mylę koncern Lotos-u. Ja używam teraz Orlen-a u siebie w t4 i nie mam co narzekać bo spalanie mi w nim spadło do minimum - więc chyba skłonię sie ku niemu.
Kacper a ile u Ciebe twoja pobiera oliwy?
Oleje Orlen-skie to chyba robi o ile sie nie mylę koncern Lotos-u. Ja używam teraz Orlen-a u siebie w t4 i nie mam co narzekać bo spalanie mi w nim spadło do minimum - więc chyba skłonię sie ku niemu.
Kacper a ile u Ciebe twoja pobiera oliwy?
a ja nie polecam polskich olejów
bo się robi masełko na nich jak ktoś śmiga krótkie odcinki :mrgreen:
Mogę powiedzieć tyle tak na prawdę widać co jest wart olej jak się motor rozbiera
jeśli silnik czysty to olej ok a jak spalenizna jest na parę milimetrów :mrgreen:
tak jak zostaje po mobilu 1 :-P
[ Dodano: 2013-12-08, 11:23 ]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db5 ... 828ae.html
widać o co chodzi tej jasny dekiel to motor po przebiegu 500 tys na midlancie :-D
bo się robi masełko na nich jak ktoś śmiga krótkie odcinki :mrgreen:
Mogę powiedzieć tyle tak na prawdę widać co jest wart olej jak się motor rozbiera
jeśli silnik czysty to olej ok a jak spalenizna jest na parę milimetrów :mrgreen:
tak jak zostaje po mobilu 1 :-P
[ Dodano: 2013-12-08, 11:23 ]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db5 ... 828ae.html
widać o co chodzi tej jasny dekiel to motor po przebiegu 500 tys na midlancie :-D
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Rozbierałem swój silnik latem i jest czyściutki.
Po wsadzeniu głowic od S8, które były remontowane, zalałem właśnie 5W40, zrobiłem dopiero ok 4 tys km i tak na prawdę nie sprawdzałem jeszcze ile go łyknął :oops: Ale to dlatego, że silnik dużo oleju nigdy mi nie brał i nie jestem przyzwyczajony do częstego dolewania :-> Dzisiaj sprawdzę to napiszę
Po wsadzeniu głowic od S8, które były remontowane, zalałem właśnie 5W40, zrobiłem dopiero ok 4 tys km i tak na prawdę nie sprawdzałem jeszcze ile go łyknął :oops: Ale to dlatego, że silnik dużo oleju nigdy mi nie brał i nie jestem przyzwyczajony do częstego dolewania :-> Dzisiaj sprawdzę to napiszę
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Myślę że każdy dobrze zrobiony silnik a zwłaszcza jak miał przeprowadzoną regenerację głowic przestanie łykać olej i to jest bezdyskusyjne . kmicic-lt nawet jeśli zalejesz silnik najdroższym i najlepszym olejem to nie powstrzymasz jego apetytu na olej jeśli masz dojechany motor lub nieszczelne uszczelniacze zaworowe .Ja natomiast zalewam niemieckiego CASTROLA już do 4-tej swojej Audicy i nie mam problemów z nadmiernym apetytem na olej , proszę nie sugerować się moją opinią bo tak jak pisałem wszystko zależy w dużej mierze od kondycji jednostki napędowej którą właśnie mamy w swoim aucie .
tutenhamon nie zgodze sie z tobą. Więc wyjasnij mi fakt jak w vw t4 (2.4 D przebieg powyzej 400tys.km) lałem castrola 10W40 i musiałem dolać jakieś ok. 4liry na 10000km (w normie się miesci), a zmieniłem na Mobila i ostatnio teraz na Orlena i na dolewkę wychodzi mi teraz max 1,5 litra. Moja E-ska pobiera olej w normie (czyli ok. max 0.7 na 1000km) i kondycyjnie jest ok., ale jak dla mnie to troche jest za dużo i dlatego chce zmienic producenta.
Dlatego nie wiem czy korzystniej przejsc na 5W40, czy na 10W60?
Dlatego nie wiem czy korzystniej przejsc na 5W40, czy na 10W60?
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Ja od kilku lat jeżdżę na oleju Millers CFS 5w40 NT .
Zalane mam nim trzy auta i z całego serca polecam. Silnik chodzi po prostu aksamitnie.
W esce ok 4 tys od wymiany i na bagnecie trzyma poziom. Jedyna wada to cena, ale myślę że raz na 10.000 km warto. Co ważne , nie jest rozlewany w Polsce.
http://sklep.millersoils.pl/oleje-silni ... sport.html
Zalane mam nim trzy auta i z całego serca polecam. Silnik chodzi po prostu aksamitnie.
W esce ok 4 tys od wymiany i na bagnecie trzyma poziom. Jedyna wada to cena, ale myślę że raz na 10.000 km warto. Co ważne , nie jest rozlewany w Polsce.
http://sklep.millersoils.pl/oleje-silni ... sport.html