[D3 03 3.7MPI ] Szarpanie autem oraz wyciek oleju i płynu
- stillbadboy
- Super Klubowicz
- Posty: 378
- Rejestracja: 25 cze 2014, 17:08
- Lokalizacja: Rzeszów
noo kolego nie ma co wszystkich do jednego wora wrzucac, znajdz dobrego mechanika i tyle a nie chenia co stodole na warsztat przerobil a jak masz spore pojecie to rob sam
wnioskuje że na 99% nie masz dużego skoro pusciles sie w kanał z wytyranym a8 dlatego lepiej żeby ogarniał to ktos kumaty, zaoszczedzisz nerwów i wbrew pozorom pieniędzy.
wnioskuje że na 99% nie masz dużego skoro pusciles sie w kanał z wytyranym a8 dlatego lepiej żeby ogarniał to ktos kumaty, zaoszczedzisz nerwów i wbrew pozorom pieniędzy.
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Procedura wymiany, cytując kolegę Mariusza bo nie masz dostępu do działu Nasze Auta.
ManiekJames pisze: Aby wymienić rurkę plastikową w A8 D3 4.2mpi - wartą w ASO 36zł + 3 uszczelki za 50zł należy:
1) Spuścić całą wodę chłodniczą i odłączyć akumulator,
2) odkręcić cały filtr powietrza itp,
3) zdemontować alternator i rurki chłodzące go,
4) odkręcić rurkę wody idącą od góry obudowy chłodniczki oleju,
5) spuścić olej z obudowy przez ten mały korek spustowy,
6) odkręcić napinacz paska alternatora,
7) zdjąć osłony rozrządu,
8) odkręcić poduszkę silnika przednią z całą łapą, (inaczej NIE wyjdzie obudowa chłodniczki)
9) odkręcić 4 śruby od obudowy i zdjąć ją,
10) wymienić resztki starej rozsypanej rurki na nową z uszczelkami,
11) wymienić uszczelkę w kształcie okularów (u mnie była ok. i tylko lekutko ją potraktowałem silikonem uszczelniającym do misek)
12) wymienić uszczelki rurek alternatora (miałem takie)
13) wymienić uszczelkę górnej rurki wody,
... Składanie:
14) Wkładamy delikatnie obudowę razem z łapą silnika (razem sprawniej wchodzą bo potem ciężko wcisnąć łapę jak obudowa przykręcona)
15) przykręcamy obudowę i łapę,
16) .... i reszta w odwrotnej kolejności rozbierania
Na koniec zalewamy układ nowym płynem i podłączamy akumulator.
Odpalamy i samo się odpowietrza (można pomóc odpowietrznikiem na podszybiu z prawej strony od pasażera)
Bite 5h. roboty - bo robione z kanału i dostęp do śrub jest masakryczny i normalne klucze nie pasują - trzeba sporo główkować
W tym przytoczonym zapisie silikonowanie okulara to najgorsza mozliwa rada. Broń boże nie nakladajcie silikonu na okular bo tam olej leci już za filtrem prosto w magistralę. Jak sie jakiś kawałek silikonu z okulara oderwie (co przy wysokich temperaturach oleju i wysokim jego cisnieniu wcale trudne nie jest) to zablokuje wam jakiś kanał olejowy i silnik dostanie zawału przekręcając jakąś korbę albo demolując głowicę.
Silikon za filtrem to śmierć dla motoru i nie można pod żadnym pozorem go tam nakladac.
Silikon za filtrem to śmierć dla motoru i nie można pod żadnym pozorem go tam nakladac.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
- ManiekJames
- Super Klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 04 maja 2014, 20:59
- Lokalizacja: Kalisz
Ups nie pomyślałem - ale dużo nie było (i wiem że dużo nie trzeba aby coś zatkać )Bugalon pisze: Silikon za filtrem to śmierć dla motoru i nie można pod żadnym pozorem go tam nakladac.
Ale tego już nie zmienię - swoją drogą to już tam ktoś mieszał bo było tam troszkę silikonu wcześniej i na starej już nie istniejącej rurce wodnej też był - więc ktoś już to łatał ten wyciek wody i mu nie poszło zbytnio - bo rurki kupić nie raczył
...
Trzeba żyć i jeździć dalej
Pozdrawiam !!
Fuj, na chłodniczce oleju nigdy nie stosowałem żadnego dodatkowego uszczelnienia i żadna nie ciekniepepi pisze:no nie ale ja zawsze stosuję uszczelniacz i nawet w tym miejscu
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Odświeże temat.
Mam problem z wyciekiem płyny prawdopodobnie z tego nieszczęsnego kroćca przy chlodniczce oleju. Dzisiaj mimo że jest niedziela zabrałem się za demontaż tego przekleństwa i trafiłem na problem. U góry jest rurka która zasłania ostatnia śrubę która została mi do odkrecenia. Ma ktoś sposób jak ja zdemontować? Walczyłem przy tym z 3h i w końcu odpuściłem. Bardzo proszę o jakieś sugestie.
Mam problem z wyciekiem płyny prawdopodobnie z tego nieszczęsnego kroćca przy chlodniczce oleju. Dzisiaj mimo że jest niedziela zabrałem się za demontaż tego przekleństwa i trafiłem na problem. U góry jest rurka która zasłania ostatnia śrubę która została mi do odkrecenia. Ma ktoś sposób jak ja zdemontować? Walczyłem przy tym z 3h i w końcu odpuściłem. Bardzo proszę o jakieś sugestie.