No i przyszedł czas na podstawowy serwis przed zimą. Wymieniony olej w silniku, filtry oraz klocki hamulcowe.
Tarcze jeszcze w bdb stanie, oddałem tylko do przetoczenia celem zniwelowania rantów. Po tym zabiegu mają jeszcze 32mm, a więc jeszcze mam gruby 1milimetr do minimum
Tego samego dnia wracając do domu znów czas dał o sobie znać
Dziś natomiast, jak już w sumie od kilku dni pojawiła mi się śnieżynka ..tym samym udałem sie od razu na myjnie i zmieniłem sobie koła na zimowe
Oponki Dunlop Wintersport M3 ... Nawet sie spisują jak na rozmiar 245/40/19 ...
Poniewaz poprzedni wlaściciel na pytanie "co Pan za olej lał" odpowiedział "Panie, a ja wim dawalem do serwisu to lali..., ale co lali tego nie wim"
Tak wiec nie chcąc rysykować, ze cos sie rozszczelni to leje ten wkasnie LM 10W40 juz od 4 lat. Moge polecic bo silnik ladnie na tym pracuje. Na 10kkm dolewam jakies 700ml max 1L jesli go czesciej "przebutuje."
Z tym ze zapomnialem dodac ze od jakis dwoch lat nie moge sie zabrac za wymiane uszczelki pod klawiatura z prawej syrony z ktorej mi cieknie,co tez wplywa na dolewki co te 10kkm. Po jej wymianie i prawidlowym uszczelnieniu dolewki powinny sie zmniejszyc.
Tak sie zastanawiam nad konsekwencja zmiany oleju na np. 05W40 ale raczej sie nie odwaze, skoro juz tyle lat na 10W40 latam
Ostatnio zmieniony 12 lis 2017, 21:30 przez CINEK, łącznie zmieniany 1 raz.
Dani to ja wiem, tyle że jakie skutki niesie za sobą taka zmiana na rzadszy olej ??? Bo różne wersję się słyszało, ale wole aby ktoś z doświadczeniem mi powiedział:
* zmieniaj, nie będzie problemu,
* nie zmieniaj, ponieważ ...
zmieniaj a moze nie bedzie problemu , ja tez nie wiedzialem jaki mialem wczesniej wlalem bez wahania 5w40 na dzien dobry przy pierwszej wymianie zezarl mi sporo ale po 2 i 3 wymianie sie ustabilizowal i na 10k nie dolewam nic po 10k olej zaczyna byc przepracowany i dolewam jesli jest taka potrzeba , ba od 2 wymian aplikuje plukanke do silnika extra sprawa polecam
no toż kurde teraz mi mówicie jak już wymieniłem a jeśli po uszczelnieniu silnika dalej będzie brał jakieś tam małe wartości...się okaże, że pierścienie do roboty kurde ileż można pakować w to auto
Z moim opserwacji wynika że po przejściu z 10w na 5w40 uszczelniacze skapitulowały. Różnicy w pracy silnika na plus również nie zauważyłem. Moim zdaniem masz 10w nic się nie dzieje a robisz spory kilometraż to dalej stosuj dobrej jakości olej o takim oznaczeniu.