
![]() |
![]() |
![]() |
A8 D3 4.2 Quattro - Forumowa Książka Serwisowa
Czemu skoro do statycznej kupiłeś aż tyle zapasu oleju? Z tego co się dowiadywałem to 15 na dynamiczną się kupuje a w skrzynie jakieś 11l wchodzi. Nie obawiasz się statycznej po tylu latach auta?CINEK pisze:statycznej
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
No bede robił dwie wymiany statyczne. Pierwsza, to zlewam stary olej i zalewam nowy, z tego co wyczytałem wchodzi ok 6-6,5L . Autem pojezdze tak przez tydzien ( ok. 500km) aby stary olej ktory został w konwerterze wymieszał sie z nowym.
Pozniej już przy drugiej wymianie, zlewam znow całość, odkrecam miske, wszystko czyszcze, nowy filtr, magnesy, uszczelki, sprawidzi sie cewki jeszcze itp... I zalewam znow nowym olejem, mysle ze ok. tych 7L wejdzie. ... Tyle ..
Czego mam sie bac
w D2 robilem tak przy podobnym przebiegu (gdzie pewnikiem był krecony) i skrzynia jezdzila 6lat i jezdzi (chyba) do tej pory
...
Raczej obawiałbym sie wymiany dynamicznej
Pozniej już przy drugiej wymianie, zlewam znow całość, odkrecam miske, wszystko czyszcze, nowy filtr, magnesy, uszczelki, sprawidzi sie cewki jeszcze itp... I zalewam znow nowym olejem, mysle ze ok. tych 7L wejdzie. ... Tyle ..
Czego mam sie bac


Raczej obawiałbym sie wymiany dynamicznej

to nie jest zwykły napęd...to
Ja już sam nie wiem... Każdy trochę inaczej mi pisze o tym ile go tam wchodziCINEK pisze:mysle ze ok. tych 7L wejdzie.

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Jak się nie ściągnie miski i filtra oleju z ASB to wchodzi max 4.5-5L. I to po dłuższym czekaniu
by zleciało. Czasami wejdzie tylko 3.5L. Więc 2x bez ściągania miski raczej Ciebie czeka.
Co do mieszania nowego oleju ze starym to nie trzeba jeździć przez tydzień.
Wystarczy odpalić auto na podnośniku, polatać nim na wszystkich biegach
z 10 minutek i co się miało wybełtać to się wybełtało.
Przepływ oleju przez konwerter jest spory. Tam liczy się w kilku litrach / min. na biegu jałowym
Strzelam, z tymi wartościami. Olej w konwerterze się grzeje i przez niego trzeba
przede wszystkim go chłodzić więc wymiana tego oleju w tym elemencie jest sporawa.
by zleciało. Czasami wejdzie tylko 3.5L. Więc 2x bez ściągania miski raczej Ciebie czeka.
Co do mieszania nowego oleju ze starym to nie trzeba jeździć przez tydzień.
Wystarczy odpalić auto na podnośniku, polatać nim na wszystkich biegach
z 10 minutek i co się miało wybełtać to się wybełtało.
Przepływ oleju przez konwerter jest spory. Tam liczy się w kilku litrach / min. na biegu jałowym
Strzelam, z tymi wartościami. Olej w konwerterze się grzeje i przez niego trzeba
przede wszystkim go chłodzić więc wymiana tego oleju w tym elemencie jest sporawa.
A odbiegając od tematu, czy można w naszej skrzyni zrobić sobie samodzielną kontrolę startu czy sprzęgło dostanie po dupie jak się zagrzeje mocno? Chodzi mi własnie o jego grzanie się.marekp750 pisze:Olej w konwerterze się grzeje i przez niego trzeba
przede wszystkim go chłodzić
Czyli nie mam się bać statycznej wymiany? Też się przymierzam do takiego zabiegu, znaczy wymiany oleju.marekp750 pisze:Jak się nie ściągnie miski i filtra oleju z ASB to wchodzi max 4.5-5L. I to po dłuższym czekaniu
by zleciało. Czasami wejdzie tylko 3.5L. Więc 2x bez ściągania miski raczej Ciebie czeka.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
CINEK pisze:Autem pojezdze tak przez tydzien ( ok. 500km) aby stary olej ktory został w konwerterze wymieszał sie z nowym.
Kiedyś, kiedyś zaczerpnąłem opini . w paru warsztatach. Opinie na temat wymiany był różny, ale w tamcie mieszania się oleju była zgodność, po 500 km to wylelesz dobry olej. Kolejną wymianę statyczną powinno się robić po ok 5000 km lub po 10, by nowy olej mógł wupłukać to co się dało wypłukać.marekp750 pisze:Co do mieszania nowego oleju ze starym to nie trzeba jeździć przez tydzień.
Wystarczy odpalić auto na podnośniku, polatać nim na wszystkich biegach
z 10 minutek i co się miało wybełtać to się wybełtało.
kurcze skoro tak jest i/lub będzie w moim przypadku, to w sumie i może lepiej aby skrzynia nie doznała "szoku", o którym tu jeż czytałem...marekp750 pisze:Jak się nie ściągnie miski i filtra oleju z ASB to wchodzi max 4.5-5L. I to po dłuższym czekaniu
by zleciało. Czasami wejdzie tylko 3.5L.
Później się zmieni już ze zdjętą miską... i filtrem i dołożę, tego ceramizera, o którym Marek pisałeś.
Powiem tak... w D2 się bałem ale zrobiłem i jeździłem przez 6 lata, w ciągu których wymieniałem olej jeszcze 2 x...tutaj też jest pewna obawa, że może coś się pogorszyć, tylko w sumie czemu miało by się tak stać.drago_o pisze:Czyli nie mam się bać statycznej wymiany? Też się przymierzam do takiego zabiegu, znaczy wymiany oleju.
Jestem przekonany że przebieg jest u mnie autentyczny (240KKM) po historii w ASO oraz CEPIKu w Danii, gdzie auto robiło rocznie 10kkm. Więc, cóż..."idziem na żywioł"



a to ja znów czytałem że po 1000km, w różnych warunkach ... ale taka wymiana jak piszesz wymaga już dwukrotnej wymiany filtra oleju. A to że zleje sie nowy olej to wiem. Ja chce za pierwszym razem "przepłukać" skrzynie i zmieszać olej w konwerterze, który już przy drugiej wymianie będzie już w 80% świeży... tak myślęLechu pisze:Kolejną wymianę statyczną powinno się robić po ok 5000 km lub po 10, by nowy olej mógł wupłukać to co się dało wypłukać.

to nie jest zwykły napęd...to
hehee jest dokładnie odwrotnie ale jak to kiedyś powiedział Goebbels "Kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą."CINEK pisze:Raczej obawiałbym sie wymiany dynamicznej
i dlatego jest odpowiednia procdura wymiany oleju metodą dynamiczną, gdzie wyciąga się miskę z filtrem i płucze się całą skrzynię środkami czyszczącymi przepompowując cały olej przez maszynę w której umieszczony jest filt, którego zadaniem jest zbieranie całego syfu i filtrowanie oleju z dodatkami czyszczącymi... dopiero tak przygotowana skrzynia dostaje nowy olej aż cały stary zostanie wygoniony do zbiornika w maszynie......... a dopiero na samym końcu nowy filtr, micha i zalanie michy nowym olejem do odpowiedniego poziomu... update softu........ adaptacja sterownika i test driveLechu pisze:Kiedyś, kiedyś zaczerpnąłem opini . w paru warsztatach. Opinie na temat wymiany był różny, ale w tamcie mieszania się oleju była zgodność, po 500 km to wylelesz dobry olej. Kolejną wymianę statyczną powinno się robić po ok 5000 km lub po 10, by nowy olej mógł wupłukać to co się dało wypłukać.
i adaptacja sterownika nie wymaga zawsze jazdy zgodnie z procedurą i jak niektórzy znawcy, którzy kreują się na speców w swojej dziedzinie.... "o północy jak jest pełnia wyjechać na autobana celem przeprowadzenia jazdy adaptacyjnej" można to wszystko wykonać nie ruszając się z garażu
metodę, którą CINEK opisał a nazywana "wymianą statyczną" stwarza wiele zagrożeń i potencjalnych problemów bo takie dolewanie nowego oleju do starego to robienie szejków a nie wymiana... nowy olej może ruszyć stare złogi, może ruszyć syf, który dalej popchnie pompa i potrafi conieco przytkać? co wpływa na pracę skrzyni? co steruje pracą skrzyni? i później są opinie
"po wymianie oleju skrzynia pracuje gorzej niż przed..."
"po wymianie oleju skrzynia szapie..."
"po wymianie oleju skrzynia trzyma za długo biegi lub za szybko zmienia na wyższy..."
I na koniec pytanie - kiedy wykonujecie adaptacje sterownika?
A). Zaraz po zmianie oleju?
B). Po przejechaniu 100-200km?
C). Po przejechaniu 1000km i więcej?
Jaka jest jakość zaraz po wymianie (skład oleju i właściwości)? Jaka jest po 200km? A jaka po przejechaniu 1000-3000km?
jakim olejem zalewasz swoją skrzynię w D3?
Panowie, przez ostatnie 4 lata wymieniłem olej w ~60 sztukach A8.
Tam gdzie skrzynia pracowała poprawnie to było tylko lepiej. Większość aut: 55 sztuk.
Jak ktoś chciał ratować padniętą skrzynię to zazwyczaj już nic nie dawało. Były takie 3 sztuki.
Dwie sztuki pracowały gorzej ale uważam, że winowajcą było bełtanie oleju Revanol z ZF''em. Właściciele aut upierali się, że tak robić i basta...
Wszystkie to wymiany statyczne. Ani jedna skrzynia nie padła po wymianie.
Olej jak rozpuści coś w skrzyni to i tak wlatuje do miski, gdzie przez filtr oleju jest zasysany
olej do bebechów. Nic się nie dostanie do układu.
Było też z 10 aut A8 ze źle działającymi skrzyniami po wymianach w innych serwisach. Nie robiłem tych aut. Odsyłałem do miejsca gdzie była wykonywana wymiana.
Co było powodem nieprawidłowego działania skrzyni po wymianie w innych serwisach:
1. Niewłaściwy olej, lub bełtany ZF z czymś co tamten serwis uważał za najlepszy
2. Za mała ilość oleju, ktoś potraktował ASB jak manuala, lał olej tylko do momentu kiedy zaczynał wylatywać, zapomniał o dolewaniu podczas pracy pompy olejowej.
3. Niewłaściwie dobrany filtr (5HP)
4. Niewłaściwie uszczelniony filtr (4HP).
Co do adaptacji skrzyni...
4HP i 5HP - nie adaptujemy
6HP - w niektórych, gdzie da się skasować adaptację, lub można podejrzeć w blokach pomiarowych jaki jest stan poszczególnych sprzęgieł, jeżeli nie przeprowadzimy adaptacji
to i tak w końcu się dopasuje sama, tylko dłużej będzie to trwało.
Reszta 6HP sama się zaadaptuje (ta co nie ma możliwości kasowania adaptacji)
Można popędzić adaptację wgrywając nowy soft do skrzyni.
8HP - można skasować adaptację, ale czy wykonamy ją czy nie to i tak skrzynia
w końcu ją wykona sama
A8 z największym przebiegiem, gdzie zmieniałem olej w ASB to: 480000 km.
Olej był zmieniany pierwszy raz, to co zleciało z miski było bardzo interesujące.
Wymiana była, 2x statycznie bez ściągania miski i filtra, później standardowo.
Tam gdzie skrzynia pracowała poprawnie to było tylko lepiej. Większość aut: 55 sztuk.
Jak ktoś chciał ratować padniętą skrzynię to zazwyczaj już nic nie dawało. Były takie 3 sztuki.
Dwie sztuki pracowały gorzej ale uważam, że winowajcą było bełtanie oleju Revanol z ZF''em. Właściciele aut upierali się, że tak robić i basta...
Wszystkie to wymiany statyczne. Ani jedna skrzynia nie padła po wymianie.
Olej jak rozpuści coś w skrzyni to i tak wlatuje do miski, gdzie przez filtr oleju jest zasysany
olej do bebechów. Nic się nie dostanie do układu.
Było też z 10 aut A8 ze źle działającymi skrzyniami po wymianach w innych serwisach. Nie robiłem tych aut. Odsyłałem do miejsca gdzie była wykonywana wymiana.
Co było powodem nieprawidłowego działania skrzyni po wymianie w innych serwisach:
1. Niewłaściwy olej, lub bełtany ZF z czymś co tamten serwis uważał za najlepszy
2. Za mała ilość oleju, ktoś potraktował ASB jak manuala, lał olej tylko do momentu kiedy zaczynał wylatywać, zapomniał o dolewaniu podczas pracy pompy olejowej.
3. Niewłaściwie dobrany filtr (5HP)
4. Niewłaściwie uszczelniony filtr (4HP).
Co do adaptacji skrzyni...
4HP i 5HP - nie adaptujemy
6HP - w niektórych, gdzie da się skasować adaptację, lub można podejrzeć w blokach pomiarowych jaki jest stan poszczególnych sprzęgieł, jeżeli nie przeprowadzimy adaptacji
to i tak w końcu się dopasuje sama, tylko dłużej będzie to trwało.
Reszta 6HP sama się zaadaptuje (ta co nie ma możliwości kasowania adaptacji)
Można popędzić adaptację wgrywając nowy soft do skrzyni.
8HP - można skasować adaptację, ale czy wykonamy ją czy nie to i tak skrzynia
w końcu ją wykona sama
A8 z największym przebiegiem, gdzie zmieniałem olej w ASB to: 480000 km.
Olej był zmieniany pierwszy raz, to co zleciało z miski było bardzo interesujące.
Wymiana była, 2x statycznie bez ściągania miski i filtra, później standardowo.
o Chryste Panieee
zabiłeś mnie teraz tymi pytaniami
Mam D3 co prawda od 2 miesięcy i dopiero sie uczę tak więc:
tematy które przeczytałem nie zawierały takiej informacji
bardzo proszę o takim razie o konkrety, żebym sobie kuku nie zrobił 
Dlatego też dopiero po drugiej wymianie jakość tego oleju powinna wzrosnąć to tych 80% jak napisałem wyżej. Wiem że wymiana statyczna, nawet dwukrotna nie gwarantuje 100% wymiany na olej świeży. Niemniej jednak odnosząc się do :
Wymieniając olej w D2 wymiana była na duży + ... tutaj zobaczymy, ale liczę, że nic się nie pogorszy.
Łukasz,c o do wymiany dynamicznej, czy też statycznej to "nie taki diabeł straszny jak go malują" w obu przypadkach jak widać. Oba sposoby dają szansę 50/50, że coś pójdzie nie tak...


głupio zapytam...jaką adaptację ?panton pisze:I na koniec pytanie - kiedy wykonujecie adaptacje sterownika?



domniemam, że raczej słabej jakości skoro robimy tutaj szejkapanton pisze:Jaka jest jakość zaraz po wymianie (skład oleju i właściwości)? Jaka jest po 200km? A jaka po przejechaniu 1000-3000km?

powiem szczerze, że słyszałem i czytałem owe opinie jw. ale o autach w których próbowano "ratować" skrzynie, która była w stanie agonalnym...panton pisze:później są opinie
"po wymianie oleju skrzynia pracuje gorzej niż przed..."
"po wymianie oleju skrzynia szapie..."
"po wymianie oleju skrzynia trzyma za długo biegi lub za szybko zmienia na wyższy..."

Wymieniając olej w D2 wymiana była na duży + ... tutaj zobaczymy, ale liczę, że nic się nie pogorszy.
zgodnie ze specyfikacją producenta czyli ZF Lifeguard Fluid 6jakim olejem zalewasz swoją skrzynię w D3?
Łukasz,c o do wymiany dynamicznej, czy też statycznej to "nie taki diabeł straszny jak go malują" w obu przypadkach jak widać. Oba sposoby dają szansę 50/50, że coś pójdzie nie tak...
to nie jest zwykły napęd...to
do 6HPXX ZF zaleca olej ZF LifeGuard fluid 8 i taki został zalany przy wymianie metodą dynamiczną w ZFie...
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Odnośnie statycznej to oczywiście, że nie taki diabeł straszny ale są pewne zagrożenia, których nie ma przy dynamicznej.
I wykonując porządnie wymianę oleju w skrzyni automatycznej to tylko metodą dynamiczną.
Aaaa i jeszcze jeden mit, który mi wciskali w PL - po wymianie dynamicznej skrzynia się rozszczelni, padnie, zacznie gorzej pracować a wręcz się po 6 miesiącach rozpadnie.... i co? Minęło 3lata od wymiany dynamicznej i około 55-60kkm...
Paweł jeździ i chyba zastrzeżeń do jej pracy nie ma...
Odnośnie statycznej to oczywiście, że nie taki diabeł straszny ale są pewne zagrożenia, których nie ma przy dynamicznej.

I wykonując porządnie wymianę oleju w skrzyni automatycznej to tylko metodą dynamiczną.
Aaaa i jeszcze jeden mit, który mi wciskali w PL - po wymianie dynamicznej skrzynia się rozszczelni, padnie, zacznie gorzej pracować a wręcz się po 6 miesiącach rozpadnie.... i co? Minęło 3lata od wymiany dynamicznej i około 55-60kkm...

Łukasz ja sprawdzałem po aucie na stronie ZF i jest Fluid 6panton pisze:do 6HPXX ZF zaleca olej ZF LifeGuard fluid 8 i taki został zalany przy wymianie metodą dynamiczną w ZFie...
http://tecapp-portal.tecalliance.net/ap ... sion%20Oil
Nr Oleju ZF S671.090.255 / ASO G 055005A2 i taki też zamówiłem
hahahpanton pisze:Aaaa i jeszcze jeden mit, .....


najważniejsze aby wymienić! Co potem ... będziemy się zastanawiać i obalać koleje mity

to nie jest zwykły napęd...to