A8 D3 4.2 Quattro - Forumowa Książka Serwisowa
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Analizowałeś specyfikacje obu i dlaczego to zmienili ?
Rozumiem, że w 2016 nadal nie aktualizowali, a byłeś tam w 2015r ?
https://www.zf.com/global/media/medien_ ... 145_EN.pdf
Rozumiem, że w 2016 nadal nie aktualizowali, a byłeś tam w 2015r ?
https://www.zf.com/global/media/medien_ ... 145_EN.pdf
Black Cars Matters
Ja czytałem że zf8 jest po prostu nowszy i można nim zastąpić zf6. Na broszurze jakiejś od strony tak było napisane.
Cinek odpowiadając na Twoje pytanie co to adaptacja. To najprościej mówiąc procedura mająca dostosować skrzynie do nowych warunków pracy(świeży olej). Można ją przyspieszyć i uważam że to bardzo dobre podejście ale są to skrzynie adaptacyjne więc i same ja wykonają z czasem.
Cinek odpowiadając na Twoje pytanie co to adaptacja. To najprościej mówiąc procedura mająca dostosować skrzynie do nowych warunków pracy(świeży olej). Można ją przyspieszyć i uważam że to bardzo dobre podejście ale są to skrzynie adaptacyjne więc i same ja wykonają z czasem.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
dokładnie - byłem tam wrzesień 2015 i wtedy do wszystkich 6HPXX zalecali ZF8 i tylko takim zalewali (co widać na fakturze)
również zalecali wymianę oleju tylko metodą dynamiczną i wymieniali cały olej w: 1) skrzynia 2) chłodnica 3) konwerter ......gdzie w PL spece twierdzili, że nie ma możliwości wymiany oleju w konwerterze dlatego warto rozmawiać bezpośrednio z ZF nawet drogą elektroniczną... są bardzo pomocni i kompetentni
a dokumenty, które wypuszczali do sieci w formie elektronicznej mają taką wartość jaką mają i tymi PDF-ami bym się nie podniecał
również zalecali wymianę oleju tylko metodą dynamiczną i wymieniali cały olej w: 1) skrzynia 2) chłodnica 3) konwerter ......gdzie w PL spece twierdzili, że nie ma możliwości wymiany oleju w konwerterze dlatego warto rozmawiać bezpośrednio z ZF nawet drogą elektroniczną... są bardzo pomocni i kompetentni
a dokumenty, które wypuszczali do sieci w formie elektronicznej mają taką wartość jaką mają i tymi PDF-ami bym się nie podniecał
byłem u mechanika looknąć sobie na teile
wygląda to tak:
w tej oto instrukcji wymiany (o ile aktualna, a zakładam, że tak ) jest zawarta informacja o typach skrzyń biegów i oleju jaki powinien być przy nich stosowany (odpowiadam od razu...na wcześniejszej stronie jest tylko olej fluid 6 bądź 5 ):
rozumiem że w kolumnie na końcu jest podana ilość oleju jaka wchodzi do "suchej" skrzyni
no dobra...to szukam jak tą adaptację przeprowadzić po wymianie oleju...
wygląda to tak:
w tej oto instrukcji wymiany (o ile aktualna, a zakładam, że tak ) jest zawarta informacja o typach skrzyń biegów i oleju jaki powinien być przy nich stosowany (odpowiadam od razu...na wcześniejszej stronie jest tylko olej fluid 6 bądź 5 ):
rozumiem że w kolumnie na końcu jest podana ilość oleju jaka wchodzi do "suchej" skrzyni
no dobra...to szukam jak tą adaptację przeprowadzić po wymianie oleju...
to nie jest zwykły napęd...to
Co zalecają jak porozmawiasz a co zaleca firma to też różne tematy. Z tego co wiem to w pierwszych latach również było zalecenie o niewymienianiu oleju. Po dwóch czy trzech latach weszło zalecenie o wymianie tylko i wyłącznie dynamicznej i drogiej, bo jak wspomniałeś, wymagającej drogiego sprzętu który miało mało warsztatów. A ostatecznie jest jak jest. Najlepiej dynamicznie ale może pan statycznie.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
W prefl tylko przy wgrywaniu nowego softu możesz to przyspieszyć. Ale teoretycznie nie trzeba tylko to potrwa dłużej.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
drago_o pisze:W prefl tylko przy wgrywaniu nowego softu możesz to przyspieszyć. Ale teoretycznie nie trzeba tylko to potrwa dłużej.
ok rozumiem, ale idzie tą "samodzielną" adaptację jakoś szczególnie wyczuć ?
Ja mam jeden z pierwszych modeli jaki zjechał z linii produkcyjnej ze skrzynia GNU. A z tym wgraniem nowszego softu to też gdzieś rzuciło mi się w oczy...tyle że nie było napisane nigdzie, że jest to wymagane po wymianie oleju. Raczej w sytuacji kiedy skrzynia zaczyna świrować
to nie jest zwykły napęd...to
Nowszy soft zawsze wychodzi po coś... Nie ma zalecane, jakby było trzeba to pewnie już by tonacja serwisowa załatwiała. Po prostu coś poprawili a przy okazji adaptacja nigdy nie zaszkodzi a czasem coś poprawi
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
zmienili dlatego, że "ZF8 jest nowszym i lepszym olejem... poprawia pracę skrzyni, wydłuża czas życia... i update softu + ZF8 rozwiązuje pewne problemy, które miały skrzynie 6HPXX" - takie informacje uzyskałem od osoby, która wykonywała wymianę i z którą wykonywałem test drive już po wymianiedice111 pisze:Analizowałeś specyfikacje obu i dlaczego to zmienili ?
tak jak wspomniałem wcześniej - nie należy się podniecać tymi PDF-ami, które udostępniajądice111 pisze: Rozumiem, że w 2016 nadal nie aktualizowali, a byłeś tam w 2015r ?
https://www.zf.com/global...it_50145_EN.pdf
https://aftermarket.zf.com/remotemedia/ ... -11-en.pdf
przy takiej wymianie jaką wykonuje CINEK nie robiłbym szejka ze starego ZF6 i świeżego ZF8 mimo, że te oleje teoretycznie są mieszalneCINEK pisze:dice111 napisał/a:
bo Fluid6 jest tańszy od 8 i też będzie dobrze.
a ja wczoraj wymieniłem statycznie olej w skrzyni. Zeszło i weszło ok. 5L bez odkręcania miski..
Nagrałem jak wyglądał ten olej i dla mnie przynajmniej nie wygląda tragicznie... powiedziałbym wręcz, że wygląda całkiem dobrze
Teraz pomigam kilka dni i później micha w dół, czyszczenie, nowy filtr itp...
Nagrałem jak wyglądał ten olej i dla mnie przynajmniej nie wygląda tragicznie... powiedziałbym wręcz, że wygląda całkiem dobrze
Teraz pomigam kilka dni i później micha w dół, czyszczenie, nowy filtr itp...
to nie jest zwykły napęd...to