części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

A8 D3 4.2 Quattro - Forumowa Książka Serwisowa

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 25 paź 2018, 16:40

Obrazek
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 25 paź 2018, 16:57

cholera muszę zadzwonić do centrali ZFa, że mojego klekota 4.2 wzięli za W12 i wlali zły olej.... LOL :D

dice111, A tak poważnie to dokument na który się powołujesz jest z 29-09-2010 i jest nieaktualny. ;)

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 25 paź 2018, 17:57

Analizowałeś specyfikacje obu i dlaczego to zmienili ?

Rozumiem, że w 2016 nadal nie aktualizowali, a byłeś tam w 2015r ?
https://www.zf.com/global/media/medien_ ... 145_EN.pdf
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 25 paź 2018, 18:13

Ja czytałem że zf8 jest po prostu nowszy i można nim zastąpić zf6. Na broszurze jakiejś od strony tak było napisane.

Cinek odpowiadając na Twoje pytanie co to adaptacja. To najprościej mówiąc procedura mająca dostosować skrzynie do nowych warunków pracy(świeży olej). Można ją przyspieszyć i uważam że to bardzo dobre podejście ale są to skrzynie adaptacyjne więc i same ja wykonają z czasem.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 25 paź 2018, 18:16

dokładnie - byłem tam wrzesień 2015 i wtedy do wszystkich 6HPXX zalecali ZF8 i tylko takim zalewali (co widać na fakturze)
również zalecali wymianę oleju tylko metodą dynamiczną i wymieniali cały olej w: 1) skrzynia 2) chłodnica 3) konwerter ......gdzie w PL spece twierdzili, że nie ma możliwości wymiany oleju w konwerterze dlatego warto rozmawiać bezpośrednio z ZF nawet drogą elektroniczną... są bardzo pomocni i kompetentni

a dokumenty, które wypuszczali do sieci w formie elektronicznej mają taką wartość jaką mają i tymi PDF-ami bym się nie podniecał

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 25 paź 2018, 18:18

byłem u mechanika looknąć sobie na teile :D

wygląda to tak:

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

w tej oto instrukcji wymiany (o ile aktualna, a zakładam, że tak ) jest zawarta informacja o typach skrzyń biegów i oleju jaki powinien być przy nich stosowany (odpowiadam od razu...na wcześniejszej stronie jest tylko olej fluid 6 bądź 5 <bezradny> ):

Obrazek

rozumiem że w kolumnie na końcu jest podana ilość oleju jaka wchodzi do "suchej" skrzyni <hmm>

no dobra...to szukam jak tą adaptację przeprowadzić po wymianie oleju...
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 25 paź 2018, 18:21

Co zalecają jak porozmawiasz a co zaleca firma to też różne tematy. Z tego co wiem to w pierwszych latach również było zalecenie o niewymienianiu oleju. Po dwóch czy trzech latach weszło zalecenie o wymianie tylko i wyłącznie dynamicznej i drogiej, bo jak wspomniałeś, wymagającej drogiego sprzętu który miało mało warsztatów. A ostatecznie jest jak jest. Najlepiej dynamicznie ale może pan statycznie.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 25 paź 2018, 18:23

o kurde teraz widzę, że filtr z tamtego roku .. a rabatu nie dali <hmm> <bezradny> :D
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 25 paź 2018, 18:23

W prefl tylko przy wgrywaniu nowego softu możesz to przyspieszyć. Ale teoretycznie nie trzeba tylko to potrwa dłużej.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 25 paź 2018, 18:30

drago_o pisze:W prefl tylko przy wgrywaniu nowego softu możesz to przyspieszyć. Ale teoretycznie nie trzeba tylko to potrwa dłużej.

ok rozumiem, ale idzie tą "samodzielną" adaptację jakoś szczególnie wyczuć ?

Ja mam jeden z pierwszych modeli jaki zjechał z linii produkcyjnej ze skrzynia GNU. A z tym wgraniem nowszego softu to też gdzieś rzuciło mi się w oczy...tyle że nie było napisane nigdzie, że jest to wymagane po wymianie oleju. Raczej w sytuacji kiedy skrzynia zaczyna świrować
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 25 paź 2018, 18:34

Nowszy soft zawsze wychodzi po coś... Nie ma zalecane, jakby było trzeba to pewnie już by tonacja serwisowa załatwiała. Po prostu coś poprawili a przy okazji adaptacja nigdy nie zaszkodzi a czasem coś poprawi :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 25 paź 2018, 18:34

panton pisze:a dokumenty, które wypuszczali do sieci w formie elektronicznej mają taką wartość jaką mają i tymi PDF-ami bym się nie podniecał
Tu się nikt nie podnieca, po prostu Cinek może zalać ASB tym co ma, do tego taniej, bo Fluid6 jest tańszy od 8 i też będzie dobrze.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 25 paź 2018, 18:36

dice111 pisze:bo Fluid6 jest tańszy od 8 i też będzie dobrze.
no jest i to sporo.

1L Fluid 6 = 62zł

1L Fluid 8 = 93zł


a skoro nie widać różnicy ... <cicho>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 25 paź 2018, 18:37

dice111 pisze:Analizowałeś specyfikacje obu i dlaczego to zmienili ?
zmienili dlatego, że "ZF8 jest nowszym i lepszym olejem... poprawia pracę skrzyni, wydłuża czas życia... i update softu + ZF8 rozwiązuje pewne problemy, które miały skrzynie 6HPXX" - takie informacje uzyskałem od osoby, która wykonywała wymianę i z którą wykonywałem test drive już po wymianie
dice111 pisze: Rozumiem, że w 2016 nadal nie aktualizowali, a byłeś tam w 2015r ?
https://www.zf.com/global...it_50145_EN.pdf
tak jak wspomniałem wcześniej - nie należy się podniecać tymi PDF-ami, które udostępniają

https://aftermarket.zf.com/remotemedia/ ... -11-en.pdf
CINEK pisze:dice111 napisał/a:
bo Fluid6 jest tańszy od 8 i też będzie dobrze.
przy takiej wymianie jaką wykonuje CINEK nie robiłbym szejka ze starego ZF6 i świeżego ZF8 mimo, że te oleje teoretycznie są mieszalne

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 31 paź 2018, 15:22

a ja wczoraj wymieniłem statycznie olej w skrzyni. Zeszło i weszło ok. 5L bez odkręcania miski..

Nagrałem jak wyglądał ten olej i dla mnie przynajmniej nie wygląda tragicznie... powiedziałbym wręcz, że wygląda całkiem dobrze <hmm>



Teraz pomigam kilka dni i później micha w dół, czyszczenie, nowy filtr itp...
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl