Time Bandit by FOSS :D
Ufff.... na hamownię dotarłem dopiero w piątek na koniec dnia.
Wynik?... właściwie bez zmian.
Myślałem, że coś przybędzie ale jednak nie.
Inna sprawa, że sterownik silnika zapisuje błąd bezczynności drugich sond lambda co może przekładać się na jego osiągi.
ale...
nie ważne to.
Klimat na hamowni podobny jak u mnie... NUDA ... tylko inny model auta stoi
Co do mojej czarnuli - w weekend zrobiłem jej duży serwis :
- wytargałem chłodniczkę oleju, wymieniłem wszystkie uszczelnienia oraz samą chłodniczkę - nic wprawdzie nie ciekło ale w płynie chłodzącym pojawiło się coś więc zapobiegawczo trzeba było ją zrobić
- wymieniłem pasek rozrządu + napinacz + rolki + pompa wody i termostat
- wymieniłem pasek wielorowkowy + napinacz + rolka
- wymieniłem rurę spryskiwacza reflektorów - uległa uszkodzeniu w bliżej nieznanych mi okolicznościach i płyn sobie kapał pojedynczymi kropelkami
- wymieniłem olej silnikowy + filtr - zalany VALVOLINE VR1 Racing 5W50
- wymieniłem płyn w układzie wspomagania - zalany oczywiście oryginał z ASO
- wymieniłem świece zapłonowe na nowe - tym razem jednoelektrodowe BOSCH
Przy okazji tych prac poszedłem znowuż krok dalej z moim projektem czyli...
- wymieniłem wałki rozrządu na ostrzejsze
- wymieniłem ślizgi na nastawnikach na nowe
Poniżej kilka fotek z prac serwisowych.
.
.
Dla własnego lepszego samopoczucia, przy okazji babrania się z chłodniczką oleju, wyczyściłem również wszystkie styki na alternatorze i rozruszniku.
Zastraszające jest tempo degradacji śrub przy pompie wody - te były nowe z ASO i wpadły do silnika w kwietniu 2014 a już niektóre są złomem
W miarę czysto
.
Dekle głowicy - nie czyszczone
.
Tak wyglądają moje głowice po demontażu dekli. Zaznaczam - nic nie czyszczone, nie robiona żadna płukanka.
Olej - wcześniej MOTUL 8100 x-clean a przez ostatni rok VALVOLINE SYNpower
Zero śladów łańcuchów czyli nastawniki na razie mają się dobrze i po głowicy nic się nie telepie
.
Stare ślizgi - moim zdaniem nadawały się już tylko na śmietnik.
Dobrze, że wcześniej o nich pomyślałem i kupiłem nowe bo na tych starych nie byłoby sensu go składać.
.
Głowice z nowymi wałkami rozrządu
Rozrząd poskładany oczywiście na blokadach - wyszło mi chyba "książkowo"
.
.
Teraz czekam na soft do silnika a potem znowu na hamownię - ciekawe co z tego wyjdzie
aaa.... i czeka mnie jeszcze mała przeróbka dolotu... i dopiero wtedy na hamownię
Wynik?... właściwie bez zmian.
Myślałem, że coś przybędzie ale jednak nie.
Inna sprawa, że sterownik silnika zapisuje błąd bezczynności drugich sond lambda co może przekładać się na jego osiągi.
ale...
nie ważne to.
Klimat na hamowni podobny jak u mnie... NUDA ... tylko inny model auta stoi
Co do mojej czarnuli - w weekend zrobiłem jej duży serwis :
- wytargałem chłodniczkę oleju, wymieniłem wszystkie uszczelnienia oraz samą chłodniczkę - nic wprawdzie nie ciekło ale w płynie chłodzącym pojawiło się coś więc zapobiegawczo trzeba było ją zrobić
- wymieniłem pasek rozrządu + napinacz + rolki + pompa wody i termostat
- wymieniłem pasek wielorowkowy + napinacz + rolka
- wymieniłem rurę spryskiwacza reflektorów - uległa uszkodzeniu w bliżej nieznanych mi okolicznościach i płyn sobie kapał pojedynczymi kropelkami
- wymieniłem olej silnikowy + filtr - zalany VALVOLINE VR1 Racing 5W50
- wymieniłem płyn w układzie wspomagania - zalany oczywiście oryginał z ASO
- wymieniłem świece zapłonowe na nowe - tym razem jednoelektrodowe BOSCH
Przy okazji tych prac poszedłem znowuż krok dalej z moim projektem czyli...
- wymieniłem wałki rozrządu na ostrzejsze
- wymieniłem ślizgi na nastawnikach na nowe
Poniżej kilka fotek z prac serwisowych.
.
.
Dla własnego lepszego samopoczucia, przy okazji babrania się z chłodniczką oleju, wyczyściłem również wszystkie styki na alternatorze i rozruszniku.
Zastraszające jest tempo degradacji śrub przy pompie wody - te były nowe z ASO i wpadły do silnika w kwietniu 2014 a już niektóre są złomem
W miarę czysto
.
Dekle głowicy - nie czyszczone
.
Tak wyglądają moje głowice po demontażu dekli. Zaznaczam - nic nie czyszczone, nie robiona żadna płukanka.
Olej - wcześniej MOTUL 8100 x-clean a przez ostatni rok VALVOLINE SYNpower
Zero śladów łańcuchów czyli nastawniki na razie mają się dobrze i po głowicy nic się nie telepie
.
Stare ślizgi - moim zdaniem nadawały się już tylko na śmietnik.
Dobrze, że wcześniej o nich pomyślałem i kupiłem nowe bo na tych starych nie byłoby sensu go składać.
.
Głowice z nowymi wałkami rozrządu
Rozrząd poskładany oczywiście na blokadach - wyszło mi chyba "książkowo"
.
.
Teraz czekam na soft do silnika a potem znowu na hamownię - ciekawe co z tego wyjdzie
aaa.... i czeka mnie jeszcze mała przeróbka dolotu... i dopiero wtedy na hamownię
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
uuuuuuuuu łłłłłł aaaaaa..... lallalalalllaaaaallaaa..... hahahaha....
ależ to brzmi
po tych katalizatorach i teraz ostrzejszych wałkach wydech dostał takiego brzmienia że normalnie kolana miękkną....
kosa... mega sztos...
jak wysiadam i zamykam auto to już się zastanawiam gdzie by tu jeszcze pojechać aby go znowu posłuchać....
jestem w motoryzacyjnym niebie
fał-łosiem
Kupiłem niedawno zmieniarkę mp3.... i kompletnie nie wiem po co
ależ to brzmi
po tych katalizatorach i teraz ostrzejszych wałkach wydech dostał takiego brzmienia że normalnie kolana miękkną....
kosa... mega sztos...
jak wysiadam i zamykam auto to już się zastanawiam gdzie by tu jeszcze pojechać aby go znowu posłuchać....
jestem w motoryzacyjnym niebie
fał-łosiem
Kupiłem niedawno zmieniarkę mp3.... i kompletnie nie wiem po co
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
przypomniały mi sie sportowe wałki SCHRICK-a kiedy jeszcze miałem MK II 1.8 16V - różnica była taka że auto nie chodziło równo,ale się lepiej zbierałoFOSS pisze:uuuuuuuuu łłłłłł aaaaaa..... lallalalalllaaaaallaaa..... hahahaha....
ależ to brzmi
po tych katalizatorach i teraz ostrzejszych wałkach wydech dostał takiego brzmienia że normalnie kolana miękkną....
kosa... mega sztos...
jak wysiadam i zamykam auto to już się zastanawiam gdzie by tu jeszcze pojechać aby go znowu posłuchać....
jestem w motoryzacyjnym niebie
fał-łosiem
Kupiłem niedawno zmieniarkę mp3.... i kompletnie nie wiem po co
Damian widzę że ostro działasz , bardzo dobrze
hehehe.... no na wolnych obrotach nie chodzi zbyt równo... taki urok ostrych wałkówjordan233 pisze:przypomniały mi sie sportowe wałki SCHRICK-a kiedy jeszcze miałem MK II 1.8 16V - różnica była taka że auto nie chodziło równo,ale się lepiej zbierało
ale jest szansa, że po sofcie to się uspokoi
Coś tam działamjordan233 pisze:Damian widzę że ostro działasz , bardzo dobrze
Ty zresztą też nie próżnujesz jak i paru innych kolegów więc wrześniowy zlot zapowiada się naprawdę ciekawie
Dźwięk wydechu to nie cel do którego dążyłem ale ledwie skutek ubocznyFreeq pisze:Oczekiwałem czegoś innego hahahahahahh
Jaki producent wałków? Jakieś dane techniczne? Bo jeśli dały tylko dźwięk (bo o mocy wzroście nic nie pisałeś) to chyba średni biznes :p
Wałki?... Są. Jakie?... O tym trochę później
O mocy nic nie piszę bo przecież jestem dopiero świeżo po zmianie wałków.
Noi wyraźnie piszę, że czekam na nowy soft do sterownika silnika który uwzględni zarówno nowe katy jak i sondy lambda jak i ostrzejsze wałki rozrządu.
Po to właśnie była pierwsza hamownia... żeby na koniec sprawdzić co się zmieniło
Nowy soft powinien być na koniec tygodnia... o ile człowiek od softu to ogarnie i jeśli dam radę podjechać na jego wgranie.
Ale i tak do finału jeszcze trochę zostało ponieważ przed następną hamownią chciałbym jeszcze zmotać swój dolot... a do tego znowuż potrzeba czasu.
Niestety, doba jest dla mnie za krótka i na własne auto nigdy nie mam wystarczająco czasu
Właściwie to bez konkretnego powodu. Na Motulu jeździłem już dłuższy czas i chciałem się przesiąść na coś innego, również dobrego, Liqui Moly albo Valvoline.Dymian pisze:tak przy okazji pytanie: z jakiego powodu była kiedyś przesiadka z motula na valvo?
LM jakoś nie bardzo jest dostępny a Valvo znalazłem bez problemów u jednego z moich dostawców. Więc jest Valvo.
Jak mój silnik wytrzyma moje przeróbki to będę teraz lał Valvoline VR1 Racing 5W50
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Noi poszedłem za ciosem....
Przy ostatnim serwisie rozrządu stwierdziłem, że obie chłodnice są w stanie słabym - po przygodzie przodem 3 lata temu kupiłem cały pas przedni w komplecie i nie pamiętam ile lat te graty mają.
W piątek wywaliłem ten złom i założyłem nówki nieśmigane, chłodnica wody BEHR i klimatyzacji jak dobrze pamiętam Nissens.
Myślę, że na parę następnych lat wystarczą
I zamontowałem zmieniarkę mp3 i zdjąłem z niej ochronę komponentów.
Jak na moje potrzeby muzyczne to mam już w aucie wystarczająco a na montaż wciąż czeka DVD i tuner DAB... może się wreszcie doczekają
Przy ostatnim serwisie rozrządu stwierdziłem, że obie chłodnice są w stanie słabym - po przygodzie przodem 3 lata temu kupiłem cały pas przedni w komplecie i nie pamiętam ile lat te graty mają.
W piątek wywaliłem ten złom i założyłem nówki nieśmigane, chłodnica wody BEHR i klimatyzacji jak dobrze pamiętam Nissens.
Myślę, że na parę następnych lat wystarczą
I zamontowałem zmieniarkę mp3 i zdjąłem z niej ochronę komponentów.
Jak na moje potrzeby muzyczne to mam już w aucie wystarczająco a na montaż wciąż czeka DVD i tuner DAB... może się wreszcie doczekają
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
czy na nową chłodnice miałeś zaślepkę albo 3 nik bo chyba nie pasują bo róznia się chyba od starych z tego co pamiętam ? może się mylę ale chiałbym rozwiać wątpliwości
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
łańcuchy też wymieniałeś?
lepiej wymienić cały nastawnik czy wystarczy tylko ślizgi ?
po czym to rozpoznać ze starczy tylko slizg a nie nastawnik?
lepiej wymienić cały nastawnik czy wystarczy tylko ślizgi ?
po czym to rozpoznać ze starczy tylko slizg a nie nastawnik?
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
W sprzedaży są tylko chłodnice z czterema króćcami.dracus6662 pisze:czy na nową chłodnice miałeś zaślepkę albo 3 nik bo chyba nie pasują bo róznia się chyba od starych z tego co pamiętam ? może się mylę ale chiałbym rozwiać wątpliwości
Obudowa chłodnicy w pre-FL nie jest na to przygotowana.
Na chłodnicy kazałem obciąć jeden króciec i zaspawać.
Wszystko działa.
Nie.dracus6662 pisze:łańcuchy też wymieniałeś?
Łańcuchy zostawiłem stare - wymienię razem z nastawnikiem.
Wymieniłem same ślizgi ponieważ u mnie przy rozruchu nic nie grzechocze.dracus6662 pisze:lepiej wymienić cały nastawnik czy wystarczy tylko ślizgi ?
Poza tym, jak wyjąłem nastawniki to widać w głowicach, że łańcuchy są napięte (brak śladów ocierania).
Nowe ślizgi zamówiłem przezornie, tak na wyrost.
Ale po stanie starych nastawników widać, że należało je wymienić na nowe.
No, np. po grzechotaniu przy rozruchu.dracus6662 pisze:po czym to rozpoznać ze starczy tylko slizg a nie nastawnik?
Taki dźwięk wskazuje na to, że łańcuch nie jest dostatecznie napięty
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-