Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 94 2.8PB/LPG ] Diagnostyka cewek i modułów

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

[D2 94 2.8PB/LPG ] Diagnostyka cewek i modułów

Post autor: Jarek1988 » 27 mar 2017, 21:31

Witam! Czy uszkodzona cewka lub moduł zapłonowy w przedlifcie pokaże błąd na VAG'u? Idzie to jakoś zdiagnozować komputerem czy tylko na piechotę?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 27 mar 2017, 21:34

Tylko na "piechotę"

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 27 mar 2017, 22:12

Ok dzięki

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 27 mar 2017, 22:21

Pokaże wypadanie zapłonu na danym cylindrze, ale diagnoza czy winna jest cewka czy moduł już na piechotę.
Four rings to rule them all

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 28 mar 2017, 13:09

Nie pokazuje żadnego błędu ale silnik nie pracuje tak jak powinien dlatego chcę zdiagnozować cewki i moduły. Na benzynie i gazie jest tak samo, niby jakiś rok temu mechanik sprawdzał cewki przy okazji wymiany świec to było ok.

tc666
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 13 cze 2017, 12:27
Lokalizacja: Rzeszów

[D2 94 2.8PB/LPG ] Diagnostyka cewek i modułów

Post autor: tc666 » 13 cze 2017, 13:08

Jeżeli masz instalację LPG to najpierw sprawdź czy to jednak nie wina LPG.

Miałem tak przy moim VOLVO 2.5T 5 cyl. Na gazie i na LPG silnik zaczął pracować nierówno na wolnych obrotach i pojawił się problem z odpaleniem samochodu np. rano.
Przy przełączaniu z gazu na benzynę silnik dalej pracował nierówno. Dopiero po przełączeniu się na benzynę, zgaszeniu silnika i spuszczeniu ciśnienia z listwy wtryskiwaczy od LPG, samochód zaczął pracować równo i po całym dniu jazdy na benzynie nie było problemu z odpalaniem rano.
Żeby spuścić ciśnienie z listwy wtryskiwaczy LPG wystarczy poluzować opaskę na wężu wchodzącym do listwy wtryskiwaczy gazu i wyciągnięciu go całkiem (wtedy zejdzie ciśnienie - może syknąć i zaśmierdzieć) a potem założeniu go na nowo, zacisnąć opaskę i nie włączać gazu (przełącznikiem w kabinie) w ogóle. Wtedy sprawdzić czy sytuacja jest taka sama czy może coś się poprawiło. Pojeździć tak cały dzień. U mnie dopiero po tym zabiegu zauważyłem różnicę. Przy zwykłym przełączaniu nie było większej różnicy (w sensie dalej pracował nierówno)

Cewkę można zdiagnozować na pracującym silniku odkręcając ją i powoli wyciągając cewkę. Jak jest sprawna powinna dawać iskrę nawet w pewnej odległości od świecy. Niesprawna przestanie dawać iskrę do świecy już przy niewielkiej odległości.

W moim przypadku padły 2 wtryskiwacze gazu (HANNA) znajdujące się na listwie zespolonej (4szt razem spięte)np takie. Prawdopodobnie nie domykają się do końca i zalewają stąd nierówna praca i problemy z odpaleniem rano po jeździe na LPG.

Pozdrawiam
Tomek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl