![]() |
![]() |
[D2 94 2.8PB/LPG ] Diagnostyka cewek i modułów
[D2 94 2.8PB/LPG ] Diagnostyka cewek i modułów
Witam! Czy uszkodzona cewka lub moduł zapłonowy w przedlifcie pokaże błąd na VAG'u? Idzie to jakoś zdiagnozować komputerem czy tylko na piechotę?
[D2 94 2.8PB/LPG ] Diagnostyka cewek i modułów
Jeżeli masz instalację LPG to najpierw sprawdź czy to jednak nie wina LPG.
Miałem tak przy moim VOLVO 2.5T 5 cyl. Na gazie i na LPG silnik zaczął pracować nierówno na wolnych obrotach i pojawił się problem z odpaleniem samochodu np. rano.
Przy przełączaniu z gazu na benzynę silnik dalej pracował nierówno. Dopiero po przełączeniu się na benzynę, zgaszeniu silnika i spuszczeniu ciśnienia z listwy wtryskiwaczy od LPG, samochód zaczął pracować równo i po całym dniu jazdy na benzynie nie było problemu z odpalaniem rano.
Żeby spuścić ciśnienie z listwy wtryskiwaczy LPG wystarczy poluzować opaskę na wężu wchodzącym do listwy wtryskiwaczy gazu i wyciągnięciu go całkiem (wtedy zejdzie ciśnienie - może syknąć i zaśmierdzieć) a potem założeniu go na nowo, zacisnąć opaskę i nie włączać gazu (przełącznikiem w kabinie) w ogóle. Wtedy sprawdzić czy sytuacja jest taka sama czy może coś się poprawiło. Pojeździć tak cały dzień. U mnie dopiero po tym zabiegu zauważyłem różnicę. Przy zwykłym przełączaniu nie było większej różnicy (w sensie dalej pracował nierówno)
Cewkę można zdiagnozować na pracującym silniku odkręcając ją i powoli wyciągając cewkę. Jak jest sprawna powinna dawać iskrę nawet w pewnej odległości od świecy. Niesprawna przestanie dawać iskrę do świecy już przy niewielkiej odległości.
W moim przypadku padły 2 wtryskiwacze gazu (HANNA) znajdujące się na listwie zespolonej (4szt razem spięte)np takie. Prawdopodobnie nie domykają się do końca i zalewają stąd nierówna praca i problemy z odpaleniem rano po jeździe na LPG.
Pozdrawiam
Miałem tak przy moim VOLVO 2.5T 5 cyl. Na gazie i na LPG silnik zaczął pracować nierówno na wolnych obrotach i pojawił się problem z odpaleniem samochodu np. rano.
Przy przełączaniu z gazu na benzynę silnik dalej pracował nierówno. Dopiero po przełączeniu się na benzynę, zgaszeniu silnika i spuszczeniu ciśnienia z listwy wtryskiwaczy od LPG, samochód zaczął pracować równo i po całym dniu jazdy na benzynie nie było problemu z odpalaniem rano.
Żeby spuścić ciśnienie z listwy wtryskiwaczy LPG wystarczy poluzować opaskę na wężu wchodzącym do listwy wtryskiwaczy gazu i wyciągnięciu go całkiem (wtedy zejdzie ciśnienie - może syknąć i zaśmierdzieć) a potem założeniu go na nowo, zacisnąć opaskę i nie włączać gazu (przełącznikiem w kabinie) w ogóle. Wtedy sprawdzić czy sytuacja jest taka sama czy może coś się poprawiło. Pojeździć tak cały dzień. U mnie dopiero po tym zabiegu zauważyłem różnicę. Przy zwykłym przełączaniu nie było większej różnicy (w sensie dalej pracował nierówno)
Cewkę można zdiagnozować na pracującym silniku odkręcając ją i powoli wyciągając cewkę. Jak jest sprawna powinna dawać iskrę nawet w pewnej odległości od świecy. Niesprawna przestanie dawać iskrę do świecy już przy niewielkiej odległości.
W moim przypadku padły 2 wtryskiwacze gazu (HANNA) znajdujące się na listwie zespolonej (4szt razem spięte)np takie. Prawdopodobnie nie domykają się do końca i zalewają stąd nierówna praca i problemy z odpaleniem rano po jeździe na LPG.
Pozdrawiam
Tomek