Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 99 4.2PB/LPG ] Kodowanie pompy ABS

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 03 maja 2013, 21:03

no fakt :oops:
[[Audi A8/S8 (4D)]] ''1994 - 2002'' * [[Audi A8/S8 (4E)]] ''2003 - 2010''
6 KB (1,045 words) - 17:57, 2 May 2013 ;-)

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 03 maja 2013, 22:17

spoko ale kod i login ten sam. nawet sprawdziłem dokumentacje dla A6 c5 z tym samym systemem ABS i się potwierdziło.

fakt pepi vas nawet w v19 nie ma prowadzonych funkcji dla D2 :(
ale za chwile jak sie ogarne wkleje plik po polakiemu z elsy jak się koduje sterownik abs po wymianie :-)
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 03 maja 2013, 22:28

Sposób postępowania podczas wymiany sterownika systemu ESP -J104- lub wymiany czujnika kąta skrętu kierownicy:

Po zamontowaniu nowego czujnika kąta skrętu kierownicy -G85- lub nowego sterownika -J104- należy od nowa zakodować system ESP. A Wymontowanie i zamontowanie sterownika -J104- patrz ELSA
Układ hamulcowy, grupa napraw 45
Po wykonaniu kodowania należy dopasować czujnik kąta skrętu kierownicy -G85-.
K Wskazówka: Nowe sterowniki są dostarczane niezakodowane, tzn. że zasadniczo kod dotychczasowego sterownika jest obowiązujący dla nowego sterownika (w przypadku takiego samego numeru części i indeksu sterownika)
Kodowanie sterownika
Najpierw należy odczytać kod login, a dopiero potem wprowadzić kod kodowania.
Kod login i kod kodowania składają się z 4 znaków, określających różne wersje wyposażenia (typ, układ hamulcowy, silnik, skrzynia biegów). Wersję układu hamulcowego można określić wzrokowo lub na podstawie numeru produkcyjnego (patrz książka przeglądów serwisowych Audi lub naklejka we wnęce koła zapasowego).
Ustalić kod login i kod kodowania na podstawie poniższych tabel.
Pierwszą cyfrą zawsze jest 0.

Za pomocą funkcji 11 wykonać procedurę Login (kod login, patrz tabela poniżej).
Za pomocą funkcji 07 wykonać kodowanie ESP (kod, patrz tabela poniżej).

Tabela login
1. Cyfra: 0
2. Cyfra:
Audi A8 5
Audi A8 wersja przedłużona 6
3. Cyfra, układ hamulcowy: Numer PR.
2FNR 42 AL 18 cali 1 1LJ
2FNR 42 AL 17 cali 2 1LL
FNRG-60 16 cali 4 1LG
Brembo M6 AL 19 cali 1LW A W przypadku tych samochodów kodowanie wykonywać wyłącznie w funkcji Poszukiwanie usterek!
4. Cyfra, silnik:
12-cylindrowy benzynowy 3
6-, 8-cylindrowy wysokoprężny 5
6-cylindrowy wysokoprężny, A8 wersja przedłużona 6
6-, 8-cylindrowy silnik 9
5. Cyfra, skrzynia biegów:
Automatyczna skrzynia biegów 7
09E, 09L
Multitronic 01J 9


Tabela kodów
1. Cyfra 0
2. Cyfra:
Audi A8 8
Audi A8 wersja przedłużona 7
3. Cyfra, układ hamulcowy: Numer PR
2FNR 42 AL 18 cali 6 1LJ
2FNR 42 AL 17 cali 5 1LL
FNRG-60 16 cali 3 1LG
Brembo M6 AL 19 cali 1LW A W przypadku tych samochodów kodowanie wykonywać wyłącznie w funkcji Poszukiwanie usterek!
4. Cyfra, silnik:
12-cylindrowy benzynowy 3
6-, 8-cylindrowy wysokoprężny 5
6-cylindrowy wysokoprężny, A8 wersja przedłużona 6
6-, 8-cylindrowy silnik 9
5. Cyfra, skrzynia biegów:
Automatyczna 09E, 09L 7
Multitronic 01J 9

Dopasowanie czujnika kąta skrętu kierownicy
Warunek: Geometria podwozia jest prawidłowa.
- Zapłon włączony
- Obrócić kierownicę ok. 30 stopni w lewo lub w prawo i z powrotem, aż przednie koła będą znajdowały się w położeniu jazdy na wprost, a kierownica będzie ustawiona poziomo (tolerancja +/- 4,5 stopnia).
- Wprowadzić słowo adresowe 03 - Elektronika hamulców
- Przywołać kod II i wprowadzić kod login 40168
- Przywołać funkcję 04 Nastawy podstawowe
- Wprowadzić 1. cyfrę (czujnik kąta skrętu kierownicy -G85- zostanie skalibrowany)

Wskazówka: Pomiędzy kodowaniem sterownika a dopasowaniem czujnika kąta skrętu kierownicy nie można opuszczać funkcji diagnozy, ani wyłączać zapłonu. W przeciwny razie konieczne jest powtórzenie wszystkich czynności.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 03 maja 2013, 22:45

procedura jest identyczna dla D2 tylko lista kodowań/loginów jest ciut inna ale z pomocą przychodzi ROSSTECH


system 5.3 występuje w A4,A6,A8 więc jest w czym przebierać.

p.s. pepi znów po nocach musze siedzieć w garazu i kombinować :P żonka już mi głowe suszy :D
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 04 maja 2013, 10:44

a która żona nie trzeszczy :-D
znasz taką bo ja nie :roll:

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 05 maja 2013, 22:05

Pepi jak efekty?
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 06 maja 2013, 07:06

nie miałem kiedy bo mam urwanie głowy
:-D
i nawet w niedzielę pracuję
a do wykrzyknika już przywykłem :-P

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 06 maja 2013, 17:47

w d3 nie przywykł byś, bo jeszcze wyje dzwiękiem piekielnym ciągle :P
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 06 maja 2013, 21:07

u mnie też wyło :-D
i darło się po niemiecku :-P
teraz samo ustało

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 24 maja 2013, 20:29

nie mogę zakodować :oops:
niby przyjmuje kod i niby pokazuje zero błędów
ale wykrzyknik nie gaśnie :evil:
po wyjściu z programu babole powracają

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 30 maja 2013, 09:46

więc tak koduję pompę i jest zakodowana na vasie pokazuje że ma kod
niby
ale po wyjściu jest nadal babol
Zastanawia mnie fakt bo zrobiło mi się po wymianie i zmianie taśmy kierownicy
i tak na 100 % nie jestem pewny czy to moja taśma :oops:
wydaje mi się że tak
tą taśmę co miałem poszła do kolegi z forum i u niego wszystko jest ok
tylko teraz pytanie czy to nie moja taśma a jak tą co kupiłem jest zwalona lub nie współpracuje z autem
ta którą mam ma takie numerki
1 J0 959 654M
ktoś może wie czy taśma może wpływać tak na kodowanie pompy ??

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 18 cze 2013, 21:21

zrobiłem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ale to metodą prób i błędów
co prawda jeszcze mi wywaliło babola 00778
niewłaściwy sygnał statyczny
ale jakoś się ułożyło

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 18 cze 2013, 21:22

opowiadaj bom ciekam nieprzeciętnie :-) gratki
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 19 cze 2013, 07:08

bo tamte procedury coś mi podał startowe
z moim vasem i domniemam z innym też delikatnie odbiegają ;-)

Chodziło o to że kodowanie pompy i czujnik kąta musi być na raz przeprowadzone
bo bez pełnej procedury niby przyjmuje kodowanie ale proces
jest nie potwierdzony

I CZEMU MI NIKT NIE POWIEDZIAŁ O MAGICZNYM OCZKU TYLKO SAM DO TEGO MUSIAŁEM DOJŚĆ :oops:
http://obrazki.elektroda.net/62_1215370565.jpg

problem był w nie ustawionej taśmie
i dlatego tak się działo
jeśli nie ma żółtego to się nie zakoduje pompy :D

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 20 lip 2014, 15:11

Koledzy czy po wymiane pompy ABS na inna taka sama trzeba ja zakodowac ponownie ? po wymianie blad sie nie pali juz na desce zaden
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl