Gdzie szukać usterki. Robiłem dzisiaj geometrie/zbieżność i po tym zabiegu wyskakują mi te błędy:
01119 - Gear Recognition Signal
35-10 - - - Intermittent
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] 01119, 00778 - błędy po ustawieniu geometrii
ten pierwszy to Sygnal Rozpoznania Biegu i tu masz mniej wiecej wyjasnione o co chodzi:
Bardzo krótko: jeżeli sterownik ABS od czasu do czasu wywala Wam błąd 01119, ale pamięć usterek w sterowniku skrzyni biegów jest czysta - zazwyczaj pomaga staranne przeczyszczenie wtyczki (okrągłej) przy skrzyni biegów oraz znajdującego się na tej samej wysokości (nieco w bok po stronie kierowcy) złącza modułu zmiany biegów.
Najlepiej rozłączyć jedno i drugie, bardzo delikatnie przedmuchać niskim ciśnieniem, zastosować niewielką ilość "kontak-spray-u" (ale wysokiej jakości i nieagresywny), a wtyczki i gniazda dodatkowo zabezpieczyć ("na szczelność") śladową ilością smaru silikonowego (nie łapie brudu).
Do napisania topiku skłonił mnie fakt, że coraz więcej osób ma taki problem(-ik) rwąc sobie niepotrzebnie włosy z przerażenia myślami, że psuje się sterownik skrzyni biegów ... .
Błąd 01119 pojawia się również sporadycznie wtedy, kiedy np. kończą się klocki hamulcowe ale po wykasowaniu już nie wraca. Błąd wygenerowany zakłóceniami sygnału spowodowanymi minimalnym (wręcz niewidocznym dla oka) zabrudzeniem wtyczki/gniazda skrzyni biegów - lubi się powtarzać (sporadisch/intermittent)
natomiast ten drugi to czujnik kata skretu. Musisz wejsc VAGiem w bloki pomiarowe i przy kreceniu kierownica patrzec czy dobrze sie wartosci zmiaja, bo moze byc tak ze w jedna lekko skrecisz i bedziesz mial -5 / -10 ° a w druga od razu -360°.
Wtedy muisz robic adaptacje czujnika....i to bedzie naprawdopodobniej to...
Bardzo krótko: jeżeli sterownik ABS od czasu do czasu wywala Wam błąd 01119, ale pamięć usterek w sterowniku skrzyni biegów jest czysta - zazwyczaj pomaga staranne przeczyszczenie wtyczki (okrągłej) przy skrzyni biegów oraz znajdującego się na tej samej wysokości (nieco w bok po stronie kierowcy) złącza modułu zmiany biegów.
Najlepiej rozłączyć jedno i drugie, bardzo delikatnie przedmuchać niskim ciśnieniem, zastosować niewielką ilość "kontak-spray-u" (ale wysokiej jakości i nieagresywny), a wtyczki i gniazda dodatkowo zabezpieczyć ("na szczelność") śladową ilością smaru silikonowego (nie łapie brudu).
Do napisania topiku skłonił mnie fakt, że coraz więcej osób ma taki problem(-ik) rwąc sobie niepotrzebnie włosy z przerażenia myślami, że psuje się sterownik skrzyni biegów ... .
Błąd 01119 pojawia się również sporadycznie wtedy, kiedy np. kończą się klocki hamulcowe ale po wykasowaniu już nie wraca. Błąd wygenerowany zakłóceniami sygnału spowodowanymi minimalnym (wręcz niewidocznym dla oka) zabrudzeniem wtyczki/gniazda skrzyni biegów - lubi się powtarzać (sporadisch/intermittent)
natomiast ten drugi to czujnik kata skretu. Musisz wejsc VAGiem w bloki pomiarowe i przy kreceniu kierownica patrzec czy dobrze sie wartosci zmiaja, bo moze byc tak ze w jedna lekko skrecisz i bedziesz mial -5 / -10 ° a w druga od razu -360°.
Wtedy muisz robic adaptacje czujnika....i to bedzie naprawdopodobniej to...

to nie jest zwykły napęd...to
podjechałem do Boscha http://maciejewski.bosch-service.pl/preston81 pisze:i gdzie w koncu robiles zbieznosc??