[D3 05 3.0TDI ] Błąd Radio ZF Output to Antenna Amplifie
-
- Forum Audi A8
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 sty 2014, 12:48
- Lokalizacja: pomorskie
[D3 05 3.0TDI ] Błąd Radio ZF Output to Antenna Amplifie
Mam następujący błąd:
Address 56: Radio Labels: 4E0-910-541.lbl
Part No SW: 4E0 910 541 F HW: 4E0 035 541 E
Component: TUNER EU/US/RDW H42 0480
1 Fault Found:
00858 - Connection; Radio ZF Output to Antenna Amplifier
007 - Short to Ground - Intermittent
Domyślam się skąd błąd wynika, mianowicie walczylem ostatnio z zagłówkiem tylnej kanapy, przy okazji naciskając na podsufitkę, za którą jest antena i wtyczki. Zdjąłem tapicerkę i są trzy wtyczki, czy po błędzie można dociec której z nich (jest chyba biała, żółta i siwa) dotyczy problem? Jeżeli coś tam zgniotłem to wolałbym wiedzieć, który element, zastanawiam się też czy nie lepiej kupić antenę, bo możliwe, że to ją uszkodziłem...
Address 56: Radio Labels: 4E0-910-541.lbl
Part No SW: 4E0 910 541 F HW: 4E0 035 541 E
Component: TUNER EU/US/RDW H42 0480
1 Fault Found:
00858 - Connection; Radio ZF Output to Antenna Amplifier
007 - Short to Ground - Intermittent
Domyślam się skąd błąd wynika, mianowicie walczylem ostatnio z zagłówkiem tylnej kanapy, przy okazji naciskając na podsufitkę, za którą jest antena i wtyczki. Zdjąłem tapicerkę i są trzy wtyczki, czy po błędzie można dociec której z nich (jest chyba biała, żółta i siwa) dotyczy problem? Jeżeli coś tam zgniotłem to wolałbym wiedzieć, który element, zastanawiam się też czy nie lepiej kupić antenę, bo możliwe, że to ją uszkodziłem...
Kolego z kodu błędu wynika, że do możliwych przyczyn które mogą mieć wpływ na to, że tuner radiowy nie działa to:
1. Okablowanie / Złącza z / do wzmacniacza anteny uszkodzone,
2. Wzmacniacz antenowy uszkodzony.
U Ciebie ewidentnie występuje zwarcie do masy na wyjściu radia do wzmacniacza antenowego.
1. Okablowanie / Złącza z / do wzmacniacza anteny uszkodzone,
2. Wzmacniacz antenowy uszkodzony.
U Ciebie ewidentnie występuje zwarcie do masy na wyjściu radia do wzmacniacza antenowego.
Cześć, błąd 00858 dotyczy braku połączenia wyjścia częstotliwości pośredniej radia do wzmacniacza anteny. Przyczyną może być przerwany przewód częstotliwości pośredniej do wzmacniacza ( R-24 ) antenowego, uszkodzony wzmacniacz antenowy R-24 lub uszkodzone radio. Do wzmacniacza antenowego dochodzą trzy przewody i problem dotyczy środkowego ( żółtego ). W radiu również końcówka ma kolor żółty. Radio znajduje się pod lewym boczkiem w bagażniku. Jeśli ściągniemy końcówkę podsufitki zakrywającą wzmacniacz to będzie można zmierzyć przejścia - oporność przewodu między końcówką przy radiu a końcówką przy wzmacniaczu. Jeśli przewód jest OK to zostaje zabawa z radiem. Problem ten dotyczy i mojego auta - radio działa bez problemu ale kiedy podłączę VAS-a to pojawia się ten błąd. Niestety nie mogę go skasować. Oporności przewodów zmierzone i wszystko zrobiłem wg. funkcji prowadzonej w programie VAS. Chyba błąd jest w radiu więc narazie chyba dam sobie spokój bo radio działa bez zarzutu. Kolego sprawdź przewód żółty , raczej ciężko jest samemu uszkodzić wzmacniacz antenowy bo jest on zakryty końcówką podsufitki - musiałbyś ją zdemolować. Stawiam więc na uszkodzone w Twoim przypadku radio.
Mam podobny błąd:
1 Fault Found:
00858 - Connection; Radio Intermediate Frequency (IF) Output to Antenna Amplifier
011 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 144
Reset counter: 48
Mileage: 281739 km
Time Indication: 0
Date: 2015.02.24
Time: 16:07:29
czy może to być np tak jak kolega napisał problem z tym zółtym kablem
U mnie mam tak ze jak jadę to np czasem mam wszystkie stacje dostępne a czasem np RMF i jeszcze czegoś tam nie podświetla w MMI tak ze jest niedostępne a jeszcze wczoraj np normalnie można było słuchać.
[ Dodano: 2016-07-30, 08:06 ]
Ponawiam pytanie bo chciałbym powalczyć z tym błędem.
wzmacniacz jest w którym miejscu dokładnie ? z tyłu przy szybie ? wystarczy zdemontować ten pasek osobny z podsufitki ? jakieś info odnośnie jego demontażu żeby nic nie połamać ?
czy błąd ten może powodować też rozwarstwiona szyba tylna ?
1 Fault Found:
00858 - Connection; Radio Intermediate Frequency (IF) Output to Antenna Amplifier
011 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 144
Reset counter: 48
Mileage: 281739 km
Time Indication: 0
Date: 2015.02.24
Time: 16:07:29
czy może to być np tak jak kolega napisał problem z tym zółtym kablem
a jakie wartości ma pokazywać bo ze mnie to elektryk jak z koziej d....y noczaruś pisze: W radiu również końcówka ma kolor żółty. Radio znajduje się pod lewym boczkiem w bagażniku. Jeśli ściągniemy końcówkę podsufitki zakrywającą wzmacniacz to będzie można zmierzyć przejścia - oporność przewodu między końcówką przy radiu a końcówką przy wzmacniaczu.
U mnie mam tak ze jak jadę to np czasem mam wszystkie stacje dostępne a czasem np RMF i jeszcze czegoś tam nie podświetla w MMI tak ze jest niedostępne a jeszcze wczoraj np normalnie można było słuchać.
[ Dodano: 2016-07-30, 08:06 ]
Ponawiam pytanie bo chciałbym powalczyć z tym błędem.
wzmacniacz jest w którym miejscu dokładnie ? z tyłu przy szybie ? wystarczy zdemontować ten pasek osobny z podsufitki ? jakieś info odnośnie jego demontażu żeby nic nie połamać ?
czy błąd ten może powodować też rozwarstwiona szyba tylna ?
ZF to sygnal sterujacy do wzmacniacza diversity.
Jezeli masz sporadyczny blad to sprawdz kiedy sie pojawia i jaka jest jego czestotliwosc.
Open Circuit na ZF oznacze nie podawania zasilania na wzmacniacz .
Dice 111 napisales ze masz pomierzone i dziala .
A podzielisz sie z nami co takiego mierzyles i czym.
pozdrowienia
Michal
Jezeli masz sporadyczny blad to sprawdz kiedy sie pojawia i jaka jest jego czestotliwosc.
Open Circuit na ZF oznacze nie podawania zasilania na wzmacniacz .
Dice 111 napisales ze masz pomierzone i dziala .
A podzielisz sie z nami co takiego mierzyles i czym.
pozdrowienia
Michal
pozdrawiam
Michal
Michal