[D3 ALL ] Pomiar poboru prądu - ODIS
FOSS, na forum A6 ktoś podał najróżniejsze kodowania do wielu typów i pojemności aku (nie koniecznie są do C6)
w D3 nie było AGM-ów do końca produkcji (jeżeli jestem w błędzie to proszę o info) podobnie jak w A6C6 (tego tematu nie zgłębiałem ale patrząc po latach produkcji C6 pewnie jak D3)
sterownik zarządzania energią w D3 był z literką C (nowszego chyba nie było - jeżeli jestem w błędzie to proszę mnie poprawić)
sterownik musi rozumieć kodowania a ta umiejętność jest w sofcie sterownika, który nie przewidywał akumulatorów typu AGM
i teraz dochodzimy do sedna problemu... w momencie kodowania WARTA Silver Dynamic AGM 105Ah 950A w programie (VAS/ODIS) mamy do wyboru listę pojemności na której są trzy pozycje (110, XX, XX) i nie ma pojemności 105Ah więc ASO poprawnie tego nie zakoduje...., ale wybrałem sobie pojemność 110Ah a w następnym kroku podałem kodowanie aku (WARTA AGM 105Ah) i sterownik takie kodowanie przyjął (?) więc mam zakodowany aku o pojemności 100Ah, który jest zwykłym kwasiakiem i śmigam na tym 6 miesięcy - wszystko jest OK
w programie VCDS nie ma określania pojemności tylko podajemy Part Number, Serial Number i producenta....sterownik przyjmuje kodowanie
pebo całe kodowanie aku ma za zadanie poinformować sterownik zarządzania energią co jest podpięte i jak taką bateryjką zarządzać
jeżeli jest zakodowana klasyczna VARTA 110Ah to alternator, którego pracą steruje sterownik ładuje go napięciem 14.4 V i prądem nie większym niż 10% (dlatego sterownik musi znać pojemność by nie walił dużym prądem w aku co może doprowadzić do przeładowania, gazowania i skrócenia życia)
jeżeli jest zakodowana VARTA AGM 105Ah to alternator ładuje napięciem 13.8 V (czasami jest podawany zakres U=13.6 - 13.8 V) dlatego, że akumulatory żelowe, AGM nie można ładować napięciem 14.4 V i wyższym - w wyniku przemian chemicznych, dochodzi do elektrolizy wody i "wysuszenia" akumulatora
wystarczy odnieść się do pierwszej lepszej instrukcji ładowania akumulatorów typu AGM
http://eusklep.pl/public/upload/catalog ... atorow.pdf
z tego samego powodu każda ładowarka, prostownik ma przełącznik dotyczący typu akumulatora (właśnie po to by zmienić napięcie jakim będzie ładować aku )
podsumowując - pebo jeżeli masz zakodowanego AGMa w D3 to sprawdź jakim napięciem i prądem jest ładowany (możesz to sprawdzić w blokach sterownika zarządzania energią)
sprawdź również czy sterownik pozwoli wyjechać aku do samego końca czy zacznie wycinać całe systemu w aucie jak przy klasycznym aku (kwasowo-ołowiowy) chroniąc go przed głębokim rozładowaniem
jeżeli sprawdzisz to zobaczysz ile jest prawdy w stwierdzeniu "Sterownik akumulatora dobrze sobie z tym radzi."
maciu głębokie rozładowanie aku klasycznego (poniżej 9.2V) powoduje jego zasiarczenie a jest to proces nieodwracalny - efektem tego jest spadek pojemności aku (jest to fakt a nie temat do dyskusji), którego nie widzisz "od razu"....chyba, że posiadasz AGMa to wtedy ten problem nie występuje
w D3 nie było AGM-ów do końca produkcji (jeżeli jestem w błędzie to proszę o info) podobnie jak w A6C6 (tego tematu nie zgłębiałem ale patrząc po latach produkcji C6 pewnie jak D3)
sterownik zarządzania energią w D3 był z literką C (nowszego chyba nie było - jeżeli jestem w błędzie to proszę mnie poprawić)
sterownik musi rozumieć kodowania a ta umiejętność jest w sofcie sterownika, który nie przewidywał akumulatorów typu AGM
i teraz dochodzimy do sedna problemu... w momencie kodowania WARTA Silver Dynamic AGM 105Ah 950A w programie (VAS/ODIS) mamy do wyboru listę pojemności na której są trzy pozycje (110, XX, XX) i nie ma pojemności 105Ah więc ASO poprawnie tego nie zakoduje...., ale wybrałem sobie pojemność 110Ah a w następnym kroku podałem kodowanie aku (WARTA AGM 105Ah) i sterownik takie kodowanie przyjął (?) więc mam zakodowany aku o pojemności 100Ah, który jest zwykłym kwasiakiem i śmigam na tym 6 miesięcy - wszystko jest OK
w programie VCDS nie ma określania pojemności tylko podajemy Part Number, Serial Number i producenta....sterownik przyjmuje kodowanie
pebo całe kodowanie aku ma za zadanie poinformować sterownik zarządzania energią co jest podpięte i jak taką bateryjką zarządzać
jeżeli jest zakodowana klasyczna VARTA 110Ah to alternator, którego pracą steruje sterownik ładuje go napięciem 14.4 V i prądem nie większym niż 10% (dlatego sterownik musi znać pojemność by nie walił dużym prądem w aku co może doprowadzić do przeładowania, gazowania i skrócenia życia)
jeżeli jest zakodowana VARTA AGM 105Ah to alternator ładuje napięciem 13.8 V (czasami jest podawany zakres U=13.6 - 13.8 V) dlatego, że akumulatory żelowe, AGM nie można ładować napięciem 14.4 V i wyższym - w wyniku przemian chemicznych, dochodzi do elektrolizy wody i "wysuszenia" akumulatora
wystarczy odnieść się do pierwszej lepszej instrukcji ładowania akumulatorów typu AGM
http://eusklep.pl/public/upload/catalog ... atorow.pdf
z tego samego powodu każda ładowarka, prostownik ma przełącznik dotyczący typu akumulatora (właśnie po to by zmienić napięcie jakim będzie ładować aku )
podsumowując - pebo jeżeli masz zakodowanego AGMa w D3 to sprawdź jakim napięciem i prądem jest ładowany (możesz to sprawdzić w blokach sterownika zarządzania energią)
sprawdź również czy sterownik pozwoli wyjechać aku do samego końca czy zacznie wycinać całe systemu w aucie jak przy klasycznym aku (kwasowo-ołowiowy) chroniąc go przed głębokim rozładowaniem
jeżeli sprawdzisz to zobaczysz ile jest prawdy w stwierdzeniu "Sterownik akumulatora dobrze sobie z tym radzi."
maciu głębokie rozładowanie aku klasycznego (poniżej 9.2V) powoduje jego zasiarczenie a jest to proces nieodwracalny - efektem tego jest spadek pojemności aku (jest to fakt a nie temat do dyskusji), którego nie widzisz "od razu"....chyba, że posiadasz AGMa to wtedy ten problem nie występuje
Co do listy kodowań to nie dyskutuję o tej którą ktoś gdzieś zamieścił na forum A6panton pisze:FOSS, na forum A6 ktoś podał najróżniejsze kodowania do wielu typów i pojemności aku (nie koniecznie są do C6)
w D3 nie było AGM-ów do końca produkcji (jeżeli jestem w błędzie to proszę o info) podobnie jak w A6C6 (tego tematu nie zgłębiałem ale patrząc po latach produkcji C6 pewnie jak D3)
Co do akumulatorów to muszę powiedzieć, że mylisz się.
Właśnie sprawdziłem to wyrywkowo i dla A6 z rocznika modelowego 2008 występuje akumulator o numerach 000915105CE opisany jako "włóknina" z parametrami 92AH/520A czyli AGM.
Co więcej... sprawdziłem wyrywkowo A8 z rocznika modelowego 2008 i z dostępnych akumulatorów występuje również identyczny co do A6 (000915105CE).
A skoro tak jest to znaczy, że można kupić AGM o podobnych parametrach i poprawnie go zakodować zarówno w A6 jak i w naszych A8
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Wyrywkowo takie aku niby z AGM występuje nawet dla 2003r - widać w programie . Osobiście uważam ze jest to błąd w programie i nie ma poprawnej możliwości zakodowania takiego aku bez zmiany sterownika akumulatora od innego auta
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
wychodzi na to że to kodowanie jest potrzebne tylko po to aby
ten diwajs w bagażniku (mierniczęk cęgowy) był w stanie w każdym
momencie wiedzieć jaki jest stan akku.
robi to mierząc ile wychodzi energi z akku i ile wchodzi, do poprawnej pracy
musi znac parametry akku typu pojemność
nie mamy sterowania napięciem ładowania czy AGM wymaga specyficznego
traktowania w tym względzie?
ten diwajs w bagażniku (mierniczęk cęgowy) był w stanie w każdym
momencie wiedzieć jaki jest stan akku.
robi to mierząc ile wychodzi energi z akku i ile wchodzi, do poprawnej pracy
musi znac parametry akku typu pojemność
nie mamy sterowania napięciem ładowania czy AGM wymaga specyficznego
traktowania w tym względzie?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
A kto powiedział że nie ma możliwości zakodowania?michalwruszak pisze:Osobiście uważam ze jest to błąd w programie i nie ma poprawnej możliwości zakodowania takiego aku bez zmiany sterownika akumulatora od innego auta
Próbowałeś?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Na niemieckim forum ludzie próbowali , można go zakodować jako zwykły oczywiscie , ale będzie ładowany wyższym prądem niż AGM potrzebuje , na dłuższą metę pytanie czy to nie zabije samego aku ?
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Nie zrozumiałeś tego co napisałem. Przeczytaj ponownie ze zrozumieniem. Temat akumulatora AGM w D3 przerabiałem na sobie bo miałem plan by coś takiego zakupić do swojego auta i z pomocą Michała nie popełniłem tego błędu.FOSS pisze:Co do akumulatorów to muszę powiedzieć, że mylisz się.
Co prawda Michał napisał.....ale w katalogu VARTA mam możliwość wybrania silnika 4.2TDI dla auta z rocznika 2003... więc Damian do tych wszystkich programów, katalogów itp. nie ma co podchodzić ze 100% pewnością.FOSS pisze:Właśnie sprawdziłem to wyrywkowo i dla A6 z rocznika modelowego 2008 występuje akumulator o numerach 000915105CE opisany jako "włóknina" z parametrami 92AH/520A czyli AGM.
tak wymaga innego napięcia ładowania... wszystko opisałem post wcześniej z przykładem instrukcji akumulatora AGM w którym jest opis ładowania tego typu akumulatorówmaciu pisze:czy AGM wymaga specyficznego traktowania w tym względzie?
AGM występowało fabrycznie w A6 C6 i widziałem to an żywo na własne oczy.
Tutaj foto A6 C6 3.0 (nie wiem czy TDI czy PB) z 2008.
Tutaj foto A6 C6 3.0 (nie wiem czy TDI czy PB) z 2008.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Czytałem ze zrozumieniem - napisałeś:panton pisze:Nie zrozumiałeś tego co napisałem. Przeczytaj ponownie ze zrozumieniem. Temat akumulatora AGM w D3 przerabiałem na sobie bo miałem plan by coś takiego zakupić do swojego auta i z pomocą Michała nie popełniłem tego błędu.
Moim zdaniem jest inaczej i AGM jest możliwy do zastosowania, zarówno w A6C6 jak i A8D3.panton pisze:w D3 nie było AGM-ów do końca produkcji (jeżeli jestem w błędzie to proszę o info) podobnie jak w A6C6 (tego tematu nie zgłębiałem ale patrząc po latach produkcji C6 pewnie jak D3)
Nie opieram się na żadnych katalogach VARTA czy innych producentów części - tam potrafią napisać takie bzdury że aż oczy bolą.panton pisze:Co prawda Michał napisał.....ale w katalogu VARTA mam możliwość wybrania silnika 4.2TDI dla auta z rocznika 2003... więc Damian do tych wszystkich programów, katalogów itp. nie ma co podchodzić ze 100% pewnością.
Korzystam z licencjonowanego programu mającego bezpośredni dostęp do bazy danych producenta w którym wszystkie części zamienne możesz typować po numerze VIN konkretnego samochodu - wiesz o tym dobrze bo to właśnie ja polecałem ten program Michałowi kiedy zaczynał na naszym forum swój biznes z częściami zamiennymi.
Porównanie tego programu do jakiegoś katalogu producenta części jest błędem.
W ten sposób podchodząc do tematu równie dobrze można powiedzieć, że ELSA, ETKA, VAS czy ODIS to takie sobie tam programy których nie należy jednak traktować zbyt poważnie bo mają w sobie masę błędnych informacji
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
marchem kupil AGM do D3 i mial problem by go zakodowac wg tabeli:
panton uwaza, ze nie ma mozliwosci zakodowania w D3 AGMa.
Takze czy ktos moze 100% zaprzeczyc lub potwierdzic i podac wlasciwiy kod, ktory nalezy podac przy adaptacji skoro w/w nie dzialaja ?
Kod: Zaznacz cały
68Ah - (AGM z wloknina) 7L0915105 / 000915105CC
75Ah - (AGM z wloknina) 3D0915105H / 000915105CD
92Ah - (AGM z wloknina) 4F0915105E / 000915105CE
105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 / 000915105CF
Takze czy ktos moze 100% zaprzeczyc lub potwierdzic i podac wlasciwiy kod, ktory nalezy podac przy adaptacji skoro w/w nie dzialaja ?
Black Cars Matters
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Ja też tak uważam - że nie ma możliwości zakodowania AGM w D3
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Podziękuj Michałowipanton pisze:Temat akumulatora AGM w D3 przerabiałem na sobie bo miałem plan by coś takiego zakupić do swojego auta i z pomocą Michała nie popełniłem tego błędu.
Być może źle się to tego zabrałdice111 pisze:marchem kupil AGM do D3 i mial problem by go zakodowac wg tabeli: ...
dice111 pisze:panton uwaza, ze nie ma mozliwosci zakodowania w D3 AGMa.
Takze czy ktos moze 100% zaprzeczyc lub potwierdzic i podac wlasciwiy kod, ktory nalezy podac przy adaptacji skoro w/w nie dzialaja ?
Więc aby zakończyć te teoretyczne dyskusje poszedłem sobie przed chwilą do garażu i zakodowałem u siebie w D3...michalwruszak pisze:Ja też tak uważam - że nie ma możliwości zakodowania AGM w D3
zarówno 000915105CE który po numerach występuje w A8D3 i A6C6
oraz 000915105CF który po numerach występuje w Q7
Także wszystkim którzy uparcie twierdzili, że się nie da mogę powiedzieć: mylicie się
Dziękuję
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Super, że zakodowałeś.... też to zrobiłem prawie rok temu i mam obecnie zakodowanego 105Ah AGM VARTA
a teraz wejdź VCDSem do modułu zarządzania energią i zobacz jakie jest napięcie ładowania (U)
weź do rączki miernik i sprawdź jakie masz napięcie ładowania na aku
zapiszą tą wartość byś nie zapomniał
następnie weź instrukcję obsługi akumulatora AGM, który zakodowałeś (VARTA lub innego producenta) i podaj jakim napięciem (jednostka V ) należy ładować taki typ akumulatora
porównaj te dwie wartości...... wyciągnij wnioski i pochwal się nimi tutaj
a teraz wejdź VCDSem do modułu zarządzania energią i zobacz jakie jest napięcie ładowania (U)
weź do rączki miernik i sprawdź jakie masz napięcie ładowania na aku
zapiszą tą wartość byś nie zapomniał
następnie weź instrukcję obsługi akumulatora AGM, który zakodowałeś (VARTA lub innego producenta) i podaj jakim napięciem (jednostka V ) należy ładować taki typ akumulatora
porównaj te dwie wartości...... wyciągnij wnioski i pochwal się nimi tutaj
Wcześniej pisałeś, że zakodować się nie da... że taki akumulator w D3 ani w C6 nie występuje... i że dane producenta są nieprawdziwe....panton pisze:Super, że zakodowałeś.... też to zrobiłem prawie rok temu i mam obecnie zakodowanego 105Ah AGM VARTA
a teraz wejdź VCDSem do modułu zarządzania energią i zobacz jakie jest napięcie ładowania (U)
weź do rączki miernik i sprawdź jakie masz napięcie ładowania na aku
zapiszą tą wartość byś nie zapomniał
następnie weź instrukcję obsługi akumulatora AGM, który zakodowałeś (VARTA lub innego producenta) i podaj jakim napięciem (jednostka V ) należy ładować taki typ akumulatora
porównaj te dwie wartości...... wyciągnij wnioski i pochwal się nimi tutaj
i bezpośrednio do tego się odnosiłem
AGM kodowałem kiedyś w Q7 i problemów z aku nie było.
Prametrów ładowania w odniesieniu do parametrów określanych przez producenta akumulatora nie sprawdzałem bo nie było mi to potrzebne - skoro w danych producenta taki akumulator jest i dało się go poprawnie zakodować to nie widziałem potrzeby aby szukać dziury w całym
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ciezko mi to ogarnac, że fabrycznie AGM bylo w C6 a po jego zakodowaniu jest niepoprawnie ładowany. Ten akumulator na 100% jest fabrycznie w aucie bo wlasciciel mial go od nowosci z salonu. Postaram sie z nim skontaktowac i poprosic o sprawdzenie ladowania. A moze ladowanie jest podane zalecane a w rzeczywistosci musi byc ladowany w jakims zakresie od-do.
Panton a jakie powonno byc wedlug producenta?
Panton a jakie powonno byc wedlug producenta?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG