[D3 ALL ] Pomiar poboru prądu - ODIS
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Damian proszę Cie - wskaż mi jedno auto jeden VIN gdzie fabrycznie był AGM - mowa o A8 D3 oczywiście
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Daj spokój.michalwruszak pisze:Damian proszę Cie - wskaż mi jedno auto jeden VIN gdzie fabrycznie był AGM - mowa o A8 D3 oczywiście
Jak już kiedyś pisałem w swojej bazie posiadam ze 400 numerów VIN od D3.
Jeżeli myślisz, że będę teraz przeglądał każdy z nich żeby coś udowodnić to przeceniasz moje zaangażowanie
Rozmowa zaczęła się od autorytarnego stwierdzenia, że akumulatora AGM nie było ani w A8D3 ani w A6C6 i że nie można zakodować go w sterowniku z literą C.
Od słowa do słowa doszliśmy do tego, że wg. danych producenta akumulator AGM był przewidziany zarówno w D3 jak i do C6.
Na koniec udowodniłem ponad wszelką wątpliwość, że w sterowniku zarządzania energią da się go poprawnie zakodować co zresztą Łukasz potwierdził.
Jeżeli dane producenta wskazują jednoznacznie, że taki akumulator jest przewidziany do tego auta i daje się go poprawnie zakodować i po montażu i zakodowaniu nie ma z nim problemów to nie widzę powodu aby sprawdzać prądy ładowania i rozładowania oraz poziomy ładowania i rozładowania i wiele innych rzeczy.... bo niby po co.
Moim zdaniem, na tą chwilę, dane producenta auta należy traktować jako wiążące a opowieści o błędach programu włożyłbym raczej między bajki.
Zawsze możesz zadzwonić do ASO i sprawdzić osobiście co oni powiedzą - być może montaż akumulatora AGM wymuszał jakąś inną zmianę w konfiguracji auta ale ja tego nie wiem, nigdy tego nie zgłębiałem.
A może drago_o udostępni VIN tej C6 w której AGM jeździ podobno od nowości.... to coś jeszcze wniesie do tematu
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
FOSS potrafisz czytać ze zrozumieniem?FOSS pisze:Wcześniej pisałeś, że zakodować się nie da... że taki akumulator w D3 ani w C6 nie występuje... i że dane producenta są nieprawdziwe....
i bezpośrednio do tego się odnosiłem
Wysłany: 2017-01-06, 20:42
panton pisze:w momencie kodowania WARTA Silver Dynamic AGM 105Ah 950A w programie (VAS/ODIS) mamy do wyboru listę pojemności na której są trzy pozycje (110, XX, XX) i nie ma pojemności 105Ah więc ASO poprawnie tego nie zakoduje...., ale wybrałem sobie pojemność 110Ah a w następnym kroku podałem kodowanie aku (WARTA AGM 105Ah) i sterownik takie kodowanie przyjął (?) więc mam zakodowany aku o pojemności 100Ah, który jest zwykłym kwasiakiem i śmigam na tym 6 miesięcy - wszystko jest OK
w programie VCDS nie ma określania pojemności tylko podajemy Part Number, Serial Number i producenta....sterownik przyjmuje kodowanie
Sterownik łyka wszystkie kodowania tylko co z tego jak nie wie co ma (akumulator jakiego typu) i nie wie jak tym poprawnie zarządzać?
Serwis (ASO) używa oprogramowania VAS/ODIS gdzie w funkcjach prowadzonych jest kodowanie akumulatora...klikając procedurę w pewnym momencie pyta się o pojemność akumulatora (jest do wyboru kilka pojemności) i nie ma tam pojemności 105Ah którą ma AGM VARTA. Ja też popchnąłem kodowanie akumulatora VARTA AGM 105Ah VCDSem tylko co z tego???
https://s23.postimg.org/mjyzfrtyz/VARTA ... M_Code.jpg
Przeczytaj kilka razy moją wypowiedź z dnia 2017-01-06, 20:42 aż zrozumiesz czego dotyczy temat i problem.
Super... ja mam zakodowanego VARTA AGM 105Ah i też problemów z AKU nie mam mimo, że mam zwykłego kwasiaka o innej pojemnościFOSS pisze: AGM kodowałem kiedyś w Q7 i problemów z aku nie było.
Dziury w całym?? Błyszczysz poziom wiedzy (a raczej jego brakiem).FOSS pisze: Prametrów ładowania w odniesieniu do parametrów określanych przez producenta akumulatora nie sprawdzałem bo nie było mi to potrzebne - skoro w danych producenta taki akumulator jest i dało się go poprawnie zakodować to nie widziałem potrzeby aby szukać dziury w całym
Czekam cierpliwie aż zmierzysz i podasz jakim napięciem alternator ładuje tego zakodowanego AGMa + dołączysz instrukcję użytkowania akumulatorów VARTA AGM.
[ Dodano: 2017-01-15, 22:31 ]
Co by nie powielać w kółko tej samej wypowiedzi przeczytaj moją wypowiedź z dnia Wysłany: 2017-01-06, 20:42 (w tym temacie oczywiście). Jest tam również podany link do instrukcji jak należy traktować akumulator AGM (i nie ma znaczenia producent tylko ten typ akumulatorów).drago_o pisze:Panton a jakie powonno byc wedlug producenta?
Ostatnio zmieniony 15 sty 2017, 22:32 przez panton, łącznie zmieniany 1 raz.
uważam że jest inaczejpanton pisze:pebo całe kodowanie aku ma za zadanie poinformować sterownik zarządzania energią co jest podpięte i jak taką bateryjką zarządzać
jeżeli jest zakodowana klasyczna VARTA 110Ah to alternator, którego pracą steruje sterownik ładuje go napięciem 14.4 V i prądem nie większym niż 10% (dlatego sterownik musi znać pojemność by nie walił dużym prądem w aku co może doprowadzić do przeładowania, gazowania i skrócenia życia)
jeżeli jest zakodowana VARTA AGM 105Ah to alternator ładuje napięciem 13.8 V (czasami jest podawany zakres U=13.6 - 13.8 V) dlatego, że akumulatory żelowe, AGM nie można ładować napięciem 14.4 V i wyższym - w wyniku przemian chemicznych, dochodzi do elektrolizy wody i "wysuszenia" akumulatora
BEM który jest w bagażniku to jak widać po zdjęciach jedynie pomiar energii wchodzącej
i wychodzącej z akku na zasadzie pomiaru jak miernik cęgowy, kabel masowy z akku
przechodzi przez środek cewki pomiarowej i trafia na budę, jedyne jego połączenie
do alternatora to to do zacisku D+ czyli na wzbudzenie, nie ma nigdzie regulacji
nawet jeżeli jest podłączony zacisk DF czego nie ma na schematach a jest w blokach
pomiarowych to to jest zacisk pomiarowy czyli BEM odczytuje jaki jest poziom
wykorzystania alternatora zeby odłączać odbiorniki energii gdyby ten poziom
był przekroczony
napięcie ładowania wynika z samego alternatora (regulatora napięcia), np u mnie jest
alternator Hitachi 14V i takie też jego regulator podaje napięcie (a przynajmniej stara się)
sam BEM po zakodowaniu nowego akku mierząc ile weszło, ile wyszło plus czasy
postojów itp szacuje jaki jest stan akumulatora
tak ja to widzę po zgłębieniu problemu przez ostatnie tygodnie
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
panton pisze:drago_o napisał/a:
Panton a jakie powonno byc wedlug producenta?
Co by nie powielać w kółko tej samej wypowiedzi przeczytaj moją wypowiedź z dnia Wysłany: 2017-01-06, 20:42 (w tym temacie oczywiście). Jest tam również podany link do instrukcji jak należy traktować akumulator AGM (i nie ma znaczenia producent tylko ten typ akumulatorów).
maciu pisze:panton napisał/a:
pebo całe kodowanie aku ma za zadanie poinformować sterownik zarządzania energią co jest podpięte i jak taką bateryjką zarządzać
jeżeli jest zakodowana klasyczna VARTA 110Ah to alternator, którego pracą steruje sterownik ładuje go napięciem 14.4 V i prądem nie większym niż 10% (dlatego sterownik musi znać pojemność by nie walił dużym prądem w aku co może doprowadzić do przeładowania, gazowania i skrócenia życia)
jeżeli jest zakodowana VARTA AGM 105Ah to alternator ładuje napięciem 13.8 V (czasami jest podawany zakres U=13.6 - 13.8 V) dlatego, że akumulatory żelowe, AGM nie można ładować napięciem 14.4 V i wyższym - w wyniku przemian chemicznych, dochodzi do elektrolizy wody i "wysuszenia" akumulatora
Tak jest w instrukcji na stronie Varty.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
oczywiście, że jest inaczej ponieważ tak jak napisałeś później sterownik nie potrafi regulować napięciem na alternatorze i daje tyle ile na regulatorze wyjdzie (u mnie zmierzone 14.4V)maciu pisze:uważam że jest inaczej
sterownik jak całe D3 jest z innej epoki kiedy nikt o AGM nie myślał i żadna D3 nie wyjechała z akumulatorem AGM z fabryki
Z tego samego powodu po zakodowaniu AGMa sterownik nie wyjedzie go do zera tylko już wcześniej zacznie odcinać systemy by zabezpieczyć aku przed głębokim rozładowaniem ponieważ traktuje go jak zwykłego kwasiaka.... a dla kwasiaka bardzo niezdrowe jest wyjechanie do przysłowiowego zera bo się zasiarcza i traci swoje parametry (pojemność)
[ Dodano: 2017-01-15, 22:47 ]
http://www.varta-automotive.com/en-gb/p ... al-advice/drago_o pisze:Tak jest w instrukcji na stronie Varty.
zakładka Charging
Ostatnio zmieniony 15 sty 2017, 22:49 przez panton, łącznie zmieniany 1 raz.
w/g mnie ten bem nie potrafi odcinac przy rozladowaniu a jedynie zabezpiecza
alternator przed zbyt duzym poborem i wtedy ewentualnie odcina
co łatwo widać po ilosci rozładowań podczas uzywania auta z wylaczonym silnikiem
i wskazaniach na MMI typu 10%, mozna korzystać z klimy audio swiatel, MMI
do samego konca, co najwyzej po zarejestrowaniu spadku napiecia do jakiejs
tam wartosci dostaniemy komunikat na MMI zeby wlaczyc silnik albo
sie za 3 min wylaczy
alternator przed zbyt duzym poborem i wtedy ewentualnie odcina
co łatwo widać po ilosci rozładowań podczas uzywania auta z wylaczonym silnikiem
i wskazaniach na MMI typu 10%, mozna korzystać z klimy audio swiatel, MMI
do samego konca, co najwyzej po zarejestrowaniu spadku napiecia do jakiejs
tam wartosci dostaniemy komunikat na MMI zeby wlaczyc silnik albo
sie za 3 min wylaczy
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
No dobra, ale w instrukcji obsługi jest podane 14.4V dlatego mnie to dziwiło.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
max jest jako 14.4 podane w tabelce
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
To czemu niedawno w moim temacie o wymianie alternatora wszyscy chwalili się, że mają powyżej 14V?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG