części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Pomiar poboru prądu - ODIS

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 15 sty 2017, 19:55

Damian proszę Cie - wskaż mi jedno auto jeden VIN gdzie fabrycznie był AGM - mowa o A8 D3 oczywiście
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 15 sty 2017, 22:07

michalwruszak pisze:Damian proszę Cie - wskaż mi jedno auto jeden VIN gdzie fabrycznie był AGM - mowa o A8 D3 oczywiście
Daj spokój.
Jak już kiedyś pisałem w swojej bazie posiadam ze 400 numerów VIN od D3.
Jeżeli myślisz, że będę teraz przeglądał każdy z nich żeby coś udowodnić to przeceniasz moje zaangażowanie <hihi>

Rozmowa zaczęła się od autorytarnego stwierdzenia, że akumulatora AGM nie było ani w A8D3 ani w A6C6 i że nie można zakodować go w sterowniku z literą C.
Od słowa do słowa doszliśmy do tego, że wg. danych producenta akumulator AGM był przewidziany zarówno w D3 jak i do C6.
Na koniec udowodniłem ponad wszelką wątpliwość, że w sterowniku zarządzania energią da się go poprawnie zakodować co zresztą Łukasz potwierdził.

Jeżeli dane producenta wskazują jednoznacznie, że taki akumulator jest przewidziany do tego auta i daje się go poprawnie zakodować i po montażu i zakodowaniu nie ma z nim problemów to nie widzę powodu aby sprawdzać prądy ładowania i rozładowania oraz poziomy ładowania i rozładowania i wiele innych rzeczy.... bo niby po co.

Moim zdaniem, na tą chwilę, dane producenta auta należy traktować jako wiążące a opowieści o błędach programu włożyłbym raczej między bajki.
Zawsze możesz zadzwonić do ASO i sprawdzić osobiście co oni powiedzą - być może montaż akumulatora AGM wymuszał jakąś inną zmianę w konfiguracji auta ale ja tego nie wiem, nigdy tego nie zgłębiałem.

A może drago_o udostępni VIN tej C6 w której AGM jeździ podobno od nowości.... to coś jeszcze wniesie do tematu :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 15 sty 2017, 22:31

FOSS pisze:Wcześniej pisałeś, że zakodować się nie da... że taki akumulator w D3 ani w C6 nie występuje... i że dane producenta są nieprawdziwe....
i bezpośrednio do tego się odnosiłem <hihi>
FOSS potrafisz czytać ze zrozumieniem? <hmm>

Wysłany: 2017-01-06, 20:42
panton pisze:w momencie kodowania WARTA Silver Dynamic AGM 105Ah 950A w programie (VAS/ODIS) mamy do wyboru listę pojemności na której są trzy pozycje (110, XX, XX) i nie ma pojemności 105Ah więc ASO poprawnie tego nie zakoduje...., ale wybrałem sobie pojemność 110Ah a w następnym kroku podałem kodowanie aku (WARTA AGM 105Ah) i sterownik takie kodowanie przyjął (?) więc mam zakodowany aku o pojemności 100Ah, który jest zwykłym kwasiakiem i śmigam na tym 6 miesięcy - wszystko jest OK
w programie VCDS nie ma określania pojemności tylko podajemy Part Number, Serial Number i producenta....sterownik przyjmuje kodowanie

Sterownik łyka wszystkie kodowania tylko co z tego jak nie wie co ma (akumulator jakiego typu) i nie wie jak tym poprawnie zarządzać?

Serwis (ASO) używa oprogramowania VAS/ODIS gdzie w funkcjach prowadzonych jest kodowanie akumulatora...klikając procedurę w pewnym momencie pyta się o pojemność akumulatora (jest do wyboru kilka pojemności) i nie ma tam pojemności 105Ah którą ma AGM VARTA. Ja też popchnąłem kodowanie akumulatora VARTA AGM 105Ah VCDSem tylko co z tego??? <boisie>

https://s23.postimg.org/mjyzfrtyz/VARTA ... M_Code.jpg

Przeczytaj kilka razy moją wypowiedź z dnia 2017-01-06, 20:42 aż zrozumiesz czego dotyczy temat i problem.

FOSS pisze: AGM kodowałem kiedyś w Q7 i problemów z aku nie było.
Super... ja mam zakodowanego VARTA AGM 105Ah i też problemów z AKU nie mam mimo, że mam zwykłego kwasiaka o innej pojemności ;) <hihi>
FOSS pisze: Prametrów ładowania w odniesieniu do parametrów określanych przez producenta akumulatora nie sprawdzałem bo nie było mi to potrzebne - skoro w danych producenta taki akumulator jest i dało się go poprawnie zakodować to nie widziałem potrzeby aby szukać dziury w całym <faktycznie>
Dziury w całym?? Błyszczysz poziom wiedzy (a raczej jego brakiem).
Czekam cierpliwie aż zmierzysz i podasz jakim napięciem alternator ładuje tego zakodowanego AGMa + dołączysz instrukcję użytkowania akumulatorów VARTA AGM. <prosze>

[ Dodano: 2017-01-15, 22:31 ]
drago_o pisze:Panton a jakie powonno byc wedlug producenta?
Co by nie powielać w kółko tej samej wypowiedzi przeczytaj moją wypowiedź z dnia Wysłany: 2017-01-06, 20:42 (w tym temacie oczywiście). Jest tam również podany link do instrukcji jak należy traktować akumulator AGM (i nie ma znaczenia producent tylko ten typ akumulatorów).
Ostatnio zmieniony 15 sty 2017, 22:32 przez panton, łącznie zmieniany 1 raz.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 15 sty 2017, 22:32

panton pisze:pebo całe kodowanie aku ma za zadanie poinformować sterownik zarządzania energią co jest podpięte i jak taką bateryjką zarządzać
jeżeli jest zakodowana klasyczna VARTA 110Ah to alternator, którego pracą steruje sterownik ładuje go napięciem 14.4 V i prądem nie większym niż 10% (dlatego sterownik musi znać pojemność by nie walił dużym prądem w aku co może doprowadzić do przeładowania, gazowania i skrócenia życia)

jeżeli jest zakodowana VARTA AGM 105Ah to alternator ładuje napięciem 13.8 V (czasami jest podawany zakres U=13.6 - 13.8 V) dlatego, że akumulatory żelowe, AGM nie można ładować napięciem 14.4 V i wyższym - w wyniku przemian chemicznych, dochodzi do elektrolizy wody i "wysuszenia" akumulatora
uważam że jest inaczej

BEM który jest w bagażniku to jak widać po zdjęciach jedynie pomiar energii wchodzącej
i wychodzącej z akku na zasadzie pomiaru jak miernik cęgowy, kabel masowy z akku
przechodzi przez środek cewki pomiarowej i trafia na budę, jedyne jego połączenie
do alternatora to to do zacisku D+ czyli na wzbudzenie, nie ma nigdzie regulacji

nawet jeżeli jest podłączony zacisk DF czego nie ma na schematach a jest w blokach
pomiarowych to to jest zacisk pomiarowy czyli BEM odczytuje jaki jest poziom
wykorzystania alternatora zeby odłączać odbiorniki energii gdyby ten poziom
był przekroczony

napięcie ładowania wynika z samego alternatora (regulatora napięcia), np u mnie jest
alternator Hitachi 14V i takie też jego regulator podaje napięcie (a przynajmniej stara się)

sam BEM po zakodowaniu nowego akku mierząc ile weszło, ile wyszło plus czasy
postojów itp szacuje jaki jest stan akumulatora

tak ja to widzę po zgłębieniu problemu przez ostatnie tygodnie
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 15 sty 2017, 22:36

Z tego co wiem to w NL jak koleś kupił AGM 105ah to ASO kodowało go w ten sposób 000915105DL i niby jest ok ale czy ster będzie dobrze zarządzać akumulatorem na dłuższej przestrzeni czasu to cholera wie

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 sty 2017, 22:42

panton pisze:drago_o napisał/a:
Panton a jakie powonno byc wedlug producenta?


Co by nie powielać w kółko tej samej wypowiedzi przeczytaj moją wypowiedź z dnia Wysłany: 2017-01-06, 20:42 (w tym temacie oczywiście). Jest tam również podany link do instrukcji jak należy traktować akumulator AGM (i nie ma znaczenia producent tylko ten typ akumulatorów).
maciu pisze:panton napisał/a:
pebo całe kodowanie aku ma za zadanie poinformować sterownik zarządzania energią co jest podpięte i jak taką bateryjką zarządzać
jeżeli jest zakodowana klasyczna VARTA 110Ah to alternator, którego pracą steruje sterownik ładuje go napięciem 14.4 V i prądem nie większym niż 10% (dlatego sterownik musi znać pojemność by nie walił dużym prądem w aku co może doprowadzić do przeładowania, gazowania i skrócenia życia)

jeżeli jest zakodowana VARTA AGM 105Ah to alternator ładuje napięciem 13.8 V (czasami jest podawany zakres U=13.6 - 13.8 V) dlatego, że akumulatory żelowe, AGM nie można ładować napięciem 14.4 V i wyższym - w wyniku przemian chemicznych, dochodzi do elektrolizy wody i "wysuszenia" akumulatora

Tak jest w instrukcji na stronie Varty.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 15 sty 2017, 22:47

maciu pisze:uważam że jest inaczej
oczywiście, że jest inaczej ponieważ tak jak napisałeś później sterownik nie potrafi regulować napięciem na alternatorze i daje tyle ile na regulatorze wyjdzie (u mnie zmierzone 14.4V)
sterownik jak całe D3 jest z innej epoki kiedy nikt o AGM nie myślał i żadna D3 nie wyjechała z akumulatorem AGM z fabryki
Z tego samego powodu po zakodowaniu AGMa sterownik nie wyjedzie go do zera tylko już wcześniej zacznie odcinać systemy by zabezpieczyć aku przed głębokim rozładowaniem ponieważ traktuje go jak zwykłego kwasiaka.... a dla kwasiaka bardzo niezdrowe jest wyjechanie do przysłowiowego zera bo się zasiarcza i traci swoje parametry (pojemność)

[ Dodano: 2017-01-15, 22:47 ]
drago_o pisze:Tak jest w instrukcji na stronie Varty.
http://www.varta-automotive.com/en-gb/p ... al-advice/

zakładka Charging

Obrazek
Ostatnio zmieniony 15 sty 2017, 22:49 przez panton, łącznie zmieniany 1 raz.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 15 sty 2017, 22:49

w/g mnie ten bem nie potrafi odcinac przy rozladowaniu a jedynie zabezpiecza
alternator przed zbyt duzym poborem i wtedy ewentualnie odcina

co łatwo widać po ilosci rozładowań podczas uzywania auta z wylaczonym silnikiem
i wskazaniach na MMI typu 10%, mozna korzystać z klimy audio swiatel, MMI
do samego konca, co najwyzej po zarejestrowaniu spadku napiecia do jakiejs
tam wartosci dostaniemy komunikat na MMI zeby wlaczyc silnik albo
sie za 3 min wylaczy
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 sty 2017, 22:52

No dobra, ale w instrukcji obsługi jest podane 14.4V dlatego mnie to dziwiło.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 15 sty 2017, 22:57

to twój altek.

Obrazek

gdzie masz w instrukcji 14.4?

ja w książce nia mam nic, w elsie tez tego nie ma
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 sty 2017, 23:00

max jest jako 14.4 podane w tabelce
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 15 sty 2017, 23:04

maciu, to napięcie z tabliczki znamionowej nie jest stałe - zmierz na klemach i zobacz w sterowniku jakie pojawiają się wartości

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 15 sty 2017, 23:06

stałe nie jest ale nie przekraczam 13.9 mierzone na klemach

cos ta nalepka na altku chyba znaczy....
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 sty 2017, 23:09

To czemu niedawno w moim temacie o wymianie alternatora wszyscy chwalili się, że mają powyżej 14V?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 15 sty 2017, 23:34

będę dalej drażył temat i pytał elektryków o co kaman
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl