części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00 4.2PB/LPG ] Problem z biciem kół

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

[D2 00 4.2PB/LPG ] Problem z biciem kół

Post autor: kryhawrc » 19 sty 2015, 19:41

Mam mały(mozę nie mały) problem. Otóż zmieniłem koła zimowe na wieksze z 17 na 18 cali. Po załozeniu tych 18-stek niestety ale przy predkosci 120-140km/h koła dość mocno biją. Byłem wyważyc koła ale prawie nic sie nie zmieniło. Czy mozliwe ze drgania powstaja od przegóbów,wahaczy czy skrzyni??????????
Choc na poprzednich 17 stkach wszystko było w porzadku-z tym że 17 stki były orginał audi a 18 stki już nie. Są założone pierścienie centrujące- ale nie wiem czy to ma znaczenie
Czy mozliwe ze są zle wyważone???????(maszyna do wyważania kręci kołem niezbyt szybko a drgania są powyżej 100km/h)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 19 sty 2015, 19:47

Najprawdopodobniej masz pogięte/podbite te 18stki i ci nawalają ;)

Pierścienie centrujące jeśli siedzą ciasno na piaście oraz jak nałozysz na felgę i również nie będą mieć luzu to ok, ale ja bym celował tu w krzywe felgi jeśli na 17" było wsio ok.

No i oczywiście mogą być źle wyważone

Możesz podmienić tył z przodem i zobacz jak wtedy będzie i sprawdza te pierścienie
Ostatnio zmieniony 19 sty 2015, 19:49 przez CINEK, łącznie zmieniany 1 raz.
to nie jest zwykły napęd...to

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 19 sty 2015, 19:49

spróbuje podmienić
czyli nie wszystko pokaże im na maszynie???????????

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 19 sty 2015, 19:55

Jeśli felga będzie mieć delikatne podbicie to nie wiem czy maszyna to wylapie <niewiem>

Generalnie jest tak ze jak ci nawalą mnóstwo odważnikow to felga raczej prosta nie jest. ale zanim zaczniesz porostować to podmień koła, sprawdź pierścienie, daj jeszcze raz na wyważarkę...
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 19 sty 2015, 20:09

kryhawrc pisze:Są założone pierścienie centrujące- ale nie wiem czy to ma znaczenie
Kolego czy dystanse miałeś założone też do 17"?

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 19 sty 2015, 21:29

123mielony pisze: Kolego czy dystanse miałeś założone też do 17"?
Nie 17 to były orginały Audi bez dystansów i pierścieni

W sobote podmienie koła zobaczymy co będzie

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 19 sty 2015, 21:36

kryhawrc pisze:Nie 17 to były orginały Audi bez dystansów i pierścieni
No właśnie obawiam się że problem bicia leży właśnie w dystansach lub pierścieniach,skoro koła wyważałeś i wszystko było OK to ten element można wykluczyć z kręgu podejrzanych.
Jakie masz te dystanse z kołnierzem centrującym czy bez?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 19 sty 2015, 21:43

On ma zwykłe pierścienie cętrujące do nieoryginalych felg, a nie dystanse poszerzające osie ;)
na poprzednich 17 stkach wszystko było w porzadku-z tym że 17 stki były orginał audi a 18 stki już nie. Są założone pierścienie centrujące-
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 19 sty 2015, 21:56

martin_rs4 pisze:On ma zwykłe pierścienie cętrujące do nieoryginalych felg, a nie dystanse poszerzające osie ;)
na poprzednich 17 stkach wszystko było w porzadku-z tym że 17 stki były orginał audi a 18 stki już nie. Są założone pierścienie centrujące-
Tak się rozpędziłem że zobaczyłem dystansy <tjaa>

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 19 sty 2015, 22:35

kryhawrc pisze:spróbuje podmienić
czyli nie wszystko pokaże im na maszynie???????????
z tymi maszynami/wulkanizatorami to naprawdę różnie bywa.też miałem problem z biciem, tylko przy hamowaniu. Bywałem u wielu wymieniaczy kół i u jednego mam proste felgi, a u innego już były krzywe. To wyważanie to też o kant można potłuc. U jednego wymieniałem opony i po dwóch dniach połowy odważników nie miałem :) ostatnio też wymiana na zimówki potem bicie, po 2 tyg pojechałem na wyważenie i oczywiście skopane na 3 kołach. U mnie finalnie jajowata opona była powodem bicia. Oczywiście żaden wulkanizator do tego nie doszedł tylko gość od hamulców <tjaa>

ernesto

Post autor: ernesto » 19 sty 2015, 23:02

A tak zapytam o te pierścienie centrujące. Z jakiego materiału są wykonane i czy po osadzeniu felgi razem z tym pierścieniem nie ma zbyt dużego luzu na piaście ? Czy ten pierścień idealnie przylega płaszczyzną do felgi ? Zrób zdjęcie jak to wygląda.
U mnie są na zimówkach pierścienie centrujące i jest spokój ale wiadomo wykonanie jednaego elementu a drugiego może być ogromna róznica.

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 20 sty 2015, 21:06

Pierscienie są plastikowe,dopasowane -wymiar zewnętrzny 70,3(odczytane z felgi) i wewętrzny 50,7(audi).
Podmienie koła na próbe z tyłu do przodu i zobaczymy. Ale dopiero w sobote bo pracuje do późna.

ernesto

Post autor: ernesto » 20 sty 2015, 22:48

kryhawrc pisze:Pierscienie są plastikowe,
To jest odpowiedź na twoje drgania na tych felgach.

Plastik to nie aluminium czy metal, podlega odkształceniu i może powodować drgania. Zmień na pierścienie z jakiegoś metalu. Plastik się nie nadaje do tego.
Raz w życiu miałem na R19 plastikowe pierścienie centrujące uległy minimalnym pęknięciom i też były podobne cuda co u Ciebie.

Skoro na wyważarce jest ok, po założeniu z pierścieniem nie to tu misi byś problem.

Zamów nowe i będzie dobrze.

Dam Ci pewien przykład. Dawno temu miałem Forda Mondeo z podobnymi objawami. Dostawałem szału, zrobiłem całe zawieszenie od góry do dołu, zbieżność, nowe felgi, opony a bicie pozostawało przy dużych prędkościach.
Pewnego razu pojechałem do kumatego gościa i powiedziałem mu o co chodzi. Ten podszedł do auta, zdemontował kołpaki i kazał mi się przejechać. Dosłownie Kaszpirowski.
Pierdoła a narobiła wydatków i nerwów.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2015, 22:57 przez ernesto, łącznie zmieniany 1 raz.

adrian949

Post autor: adrian949 » 20 sty 2015, 22:51

ernesto pisze:
kryhawrc pisze:Pierscienie są plastikowe,
To jest odpowiedź na twoje drgania na tych felgach.
Ja tez mam plastikowe od 3 lat i nic się nie dzieje.

Gość

Post autor: Gość » 20 sty 2015, 22:52

Pierścienie plastykowe są sobie nierówne. Jedne trza wymieniać co sezon inne masz na lata.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl