części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 preFL ALL ] Opony zimowe, opinia potrzebna, klasa b.ek

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 28 mar 2017, 07:48

Wczoraj zdjąłem nexeny. Prowadzenie na suchym/mokrym jest naprawdę dobre. Nie miałem z nimi problemów w tej kwestii. Codziennie jadę 100 km autostradą.
Ale...
No właśnie. Po nocy są kwadratowe. Czasem nawet po postoju robiło się coś takiego, że samochód wibrował. Wibracje mijają po kilku km jazdy. Na wyważarce cudo - po sezonie jedno koło potrzebowało może 5g zmiany. Przy hamowaniu pojawiają się wibracje i dudnienie. Myślałem nawet, że to hamulce ale dziś na letnich - ani śladu tego. Opony wyglądają dobrze, nie chodzą na boki, nie wybulone.
Może jeszcze wrzucę raz jedną parę raz druga parę na przednią oś aby sprawdzić czy wszystkie tak mają czy może jest widoczna jakaś jedna wadliwa.
Kot też jest Quattro

FranzM
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 12 kwie 2015, 15:33
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: FranzM » 28 mar 2017, 08:34

U mnie po czterech latach jazdy zimą na nexenach w tym sezonie opona się zepsuła. Wizualnie idealna, niewybrzuszona, bez przebić etc, natomiast zrobiło się jajo. Felga prosta, wydaje się jakby opona wewnątrz została uszkodzona. Zaczęło się bicie przy hamowaniu w przedziale 110-100 i szukałem przyczyny w wyważeniu.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 28 mar 2017, 09:52

ja tak mam na zimowych dulopach. Fakt faktem kupiłem używki z 6,5-7 mm bieżnikiem z 2014r. i rano też jest przez chwile odczuwalna krzywizna opony, która później zanika...

na letnich brak takich objawów
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 28 mar 2017, 12:39

Ja mam na pirelkach p7 letnich zjawisko krzywizny. Ale dzieje się to tylko w momencie gdy po długiej jeździe zostawie auto do rana i przez pierwsze 3km auto chodzi później jest ok.

Fakt że opony jużmaja ok 8 lat i jest to ich końcówka.

Zimowe Michelin alpin a3 nic takiego się nie dzieje.

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 04 kwie 2017, 21:40

Nigdy chinoli żadnych nawet nowych ,wo gule to nie jedzie raczej nie hamuje ABS ma co robić ,poślizg za poślizgiem na mokrej . Lepsza 3 letnia używka np pirelli zima 7-8 mm ja używam rozmiaru 245/50/18 rewelacyjne .wcześniej lato były Falkeny 235/60 /16 też rewelacja do momentu zużycia - 4mm i już lipa na mokrej zaczęły świrować . Teraz lato Dunlop z roku 2013 , 9mm, rozmiar 255/45/18 auto świetnie trzyma się drogi na mokrej też świetnie się spisuje, jeszcze nie miałem okazji w ulewnym deszczu, ale słyszałem że też świetnie sobie radzą. Tak że polecam ,jak budżet slaby to nawet lekko używane ale markowe , już od 1500 -2000 można wyrwać prawie nowe mi się trafiły po 6 tyś .przebiegu

[ Dodano: 2017-04-04, 20:40 ]
Dodam ze bardzo często w chinolach odczuwalne jest zjawisko hałasu ,szumu ,jak by łożysko padało w rożnych przedziałach prędkości , wiem z autopsji na swojej c4 po zmianie na pirelli cisza , kolega w hondzie miał to samo ,no i szwagier do busa kopił nówki i dla mnie jest straszna lipa ,hałas potworny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl