![]() |
![]() |
![]() |
[D4 ALL ] Felgi Rotor 20 w D4
-
- Forum Audi A8
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 paź 2012, 16:37
- Lokalizacja: Poznań
[D4 ALL ] Felgi Rotor 20 w D4
Po pierwsze chciałbym się przywitać z wszystkimi bo to mój pierwszy post na tym forum
Przechodząc do sedna sprawy jeżdżę d4 3.0 tdi na oryginalnych 19 calowych 5-ramiennych felgach już 5 lat i zacząłem myśleć o jakimś odświeżeniu wygląda auta. Jestem wielkim fanem felg Rotor, mam je w A3 8V i są po prostu piękne ale jeżdżę po różnych drogach i dla mnie 21 cali to przegięcie. Przeglądałem mobile.de i widziałem kilka A8 na rotor 20 cali. Pytanie czy pasują koła od a6 (serwis mówi, że nie) czy są to nieoryginalne felgi. Może ktoś badał już temat i wie czy nieoryginalne są warte zachodu, czy potrzebne są pierścienie centrujące, jaka firma etc?
Z góry dziękuje za pomoc
Przechodząc do sedna sprawy jeżdżę d4 3.0 tdi na oryginalnych 19 calowych 5-ramiennych felgach już 5 lat i zacząłem myśleć o jakimś odświeżeniu wygląda auta. Jestem wielkim fanem felg Rotor, mam je w A3 8V i są po prostu piękne ale jeżdżę po różnych drogach i dla mnie 21 cali to przegięcie. Przeglądałem mobile.de i widziałem kilka A8 na rotor 20 cali. Pytanie czy pasują koła od a6 (serwis mówi, że nie) czy są to nieoryginalne felgi. Może ktoś badał już temat i wie czy nieoryginalne są warte zachodu, czy potrzebne są pierścienie centrujące, jaka firma etc?
Z góry dziękuje za pomoc
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Do A8D4 felgi Rotor rzeczywiście były tylko w rozmiarze 9Jx21" z numerami ale nie ma co się ograniczać do felg dedykowanych do konkretnego modelu auta.
Wprawdzie felga Rotor występuje w oryginale w A6C7 ale w rozmiarze 8,5x20" dlatego ASO mówi, że do A8 nie pasuje bo jest za wąska.
Ale Rotor w oryginale występuje również w RS5 w rozmiarze 9Jx20 ET26 i te felgi mogły do A8 podejść... o ile otwór centrujący jest ten sam. ET jest trochę mniejsze więc przy okazji felgi wyjdą trochę na zewnątrz co je bardziej wyeksponuje
Wprawdzie felga Rotor występuje w oryginale w A6C7 ale w rozmiarze 8,5x20" dlatego ASO mówi, że do A8 nie pasuje bo jest za wąska.
Ale Rotor w oryginale występuje również w RS5 w rozmiarze 9Jx20 ET26 i te felgi mogły do A8 podejść... o ile otwór centrujący jest ten sam. ET jest trochę mniejsze więc przy okazji felgi wyjdą trochę na zewnątrz co je bardziej wyeksponuje

FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Wszystko rozchodzi sie o otwor centrujacy. D4 ma cos okolo 64mm a z rs6 maja fi57. Jedynie roztoczenie ale nikt takich nie odkupi to raz a dwa znalezc taka tokarke co wejdzie taka fela nad loze..
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez krzychu22.p1i, łącznie zmieniany 1 raz.
- danishow
- Super Klubowicz
- Posty: 4712
- Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
- Lokalizacja: Leiningen - DE
- danishow
- Super Klubowicz
- Posty: 4712
- Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
- Lokalizacja: Leiningen - DE
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- dice111
- Moderator
- Posty: 6063
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
-
- Forum Audi A8
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 paź 2012, 16:37
- Lokalizacja: Poznań
Dzięki za pomoc. Na dzisiaj na pewno podróby odpadają, 21 też nie planuję. Co ciekawe, parametry rotorów 19 do poprzedniego A5 są na pierwszy rzut oka identyczne jak w A8, nawet ET. Gość niedaleko mnie ma takie na sprzedaż i proponuje przymiarkę. Rotory w tym rozmiarze szału na pewno nie robią, ale chyba z czystej ciekawości jak będę miał chwilę to podjadę.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
W nowszym modelu czyli D4 tylko i wyłącznie fi66.5
dice111, Temat dotyczy D4 i włożenia 20 gdzie dziura jest fi 57 albo jak się znajdzie 66.5. Mowa cały czas o oryginałach a nie gównolicie.
hitch5, Bezproblemowo założysz 21" jak i 20", TYLKO z A6 starszych wymagają roztoczenia otworu. Z nowszych mogą pasować, np z a5, a6, a7 wszędzie tam gdzie otwór centrujący będzie 66.5. Uważać trzeba na parametry bo są różne szerokości (8.5; 9; 9.5") Jak i et (26,35,45) Nośności mają zbliżone (pomiędzy 715 a 730kg)
Ta podejdzie ale ma szerokość 8.5" a nie 9" i et45:
4G0601025AC -> 4G0601025BP (nowy nr)
8t0601025BE -> 8t0601025CD 19" 9j et33
dice111, Temat dotyczy D4 i włożenia 20 gdzie dziura jest fi 57 albo jak się znajdzie 66.5. Mowa cały czas o oryginałach a nie gównolicie.
hitch5, Bezproblemowo założysz 21" jak i 20", TYLKO z A6 starszych wymagają roztoczenia otworu. Z nowszych mogą pasować, np z a5, a6, a7 wszędzie tam gdzie otwór centrujący będzie 66.5. Uważać trzeba na parametry bo są różne szerokości (8.5; 9; 9.5") Jak i et (26,35,45) Nośności mają zbliżone (pomiędzy 715 a 730kg)
Ta podejdzie ale ma szerokość 8.5" a nie 9" i et45:
4G0601025AC -> 4G0601025BP (nowy nr)
8t0601025BE -> 8t0601025CD 19" 9j et33
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Fabryczne Rotory do D4 są w rozmiarze 9Jx21" ET35 a Rotory z RS5 są w rozmiarze 9Jx20" ET26PABLO200 pisze:Z RS nie podejdą wystają nie są po prostu do tego samochodu...
Chcesz powiedzieć że te 9mm różnicy na ET spowoduje, że koła będą wystawać?
W D3 do fabrycznych rozmiarów felg pakujemy dystanse 20-25mm i te koła nie wystają a w D4 niby fabrycznie jest tak na styk?
Oj chyba sprawdzę to na żywym organizmie bo coś mi się nie wydaje

FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-