[D4 ALL ] Felgi Rotor 20 w D4
[D4 ALL ] Felgi Rotor 20 w D4
Po pierwsze chciałbym się przywitać z wszystkimi bo to mój pierwszy post na tym forum
Przechodząc do sedna sprawy jeżdżę d4 3.0 tdi na oryginalnych 19 calowych 5-ramiennych felgach już 5 lat i zacząłem myśleć o jakimś odświeżeniu wygląda auta. Jestem wielkim fanem felg Rotor, mam je w A3 8V i są po prostu piękne ale jeżdżę po różnych drogach i dla mnie 21 cali to przegięcie. Przeglądałem mobile.de i widziałem kilka A8 na rotor 20 cali. Pytanie czy pasują koła od a6 (serwis mówi, że nie) czy są to nieoryginalne felgi. Może ktoś badał już temat i wie czy nieoryginalne są warte zachodu, czy potrzebne są pierścienie centrujące, jaka firma etc?
Z góry dziękuje za pomoc
Przechodząc do sedna sprawy jeżdżę d4 3.0 tdi na oryginalnych 19 calowych 5-ramiennych felgach już 5 lat i zacząłem myśleć o jakimś odświeżeniu wygląda auta. Jestem wielkim fanem felg Rotor, mam je w A3 8V i są po prostu piękne ale jeżdżę po różnych drogach i dla mnie 21 cali to przegięcie. Przeglądałem mobile.de i widziałem kilka A8 na rotor 20 cali. Pytanie czy pasują koła od a6 (serwis mówi, że nie) czy są to nieoryginalne felgi. Może ktoś badał już temat i wie czy nieoryginalne są warte zachodu, czy potrzebne są pierścienie centrujące, jaka firma etc?
Z góry dziękuje za pomoc
Do A8D4 felgi Rotor rzeczywiście były tylko w rozmiarze 9Jx21" z numerami ale nie ma co się ograniczać do felg dedykowanych do konkretnego modelu auta.
Wprawdzie felga Rotor występuje w oryginale w A6C7 ale w rozmiarze 8,5x20" dlatego ASO mówi, że do A8 nie pasuje bo jest za wąska.
Ale Rotor w oryginale występuje również w RS5 w rozmiarze 9Jx20 ET26 i te felgi mogły do A8 podejść... o ile otwór centrujący jest ten sam. ET jest trochę mniejsze więc przy okazji felgi wyjdą trochę na zewnątrz co je bardziej wyeksponuje
Wprawdzie felga Rotor występuje w oryginale w A6C7 ale w rozmiarze 8,5x20" dlatego ASO mówi, że do A8 nie pasuje bo jest za wąska.
Ale Rotor w oryginale występuje również w RS5 w rozmiarze 9Jx20 ET26 i te felgi mogły do A8 podejść... o ile otwór centrujący jest ten sam. ET jest trochę mniejsze więc przy okazji felgi wyjdą trochę na zewnątrz co je bardziej wyeksponuje
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3149
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Wszystko rozchodzi sie o otwor centrujacy. D4 ma cos okolo 64mm a z rs6 maja fi57. Jedynie roztoczenie ale nikt takich nie odkupi to raz a dwa znalezc taka tokarke co wejdzie taka fela nad loze..
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez krzychu22.p1i, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3149
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Dzięki za pomoc. Na dzisiaj na pewno podróby odpadają, 21 też nie planuję. Co ciekawe, parametry rotorów 19 do poprzedniego A5 są na pierwszy rzut oka identyczne jak w A8, nawet ET. Gość niedaleko mnie ma takie na sprzedaż i proponuje przymiarkę. Rotory w tym rozmiarze szału na pewno nie robią, ale chyba z czystej ciekawości jak będę miał chwilę to podjadę.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3149
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
W nowszym modelu czyli D4 tylko i wyłącznie fi66.5
dice111, Temat dotyczy D4 i włożenia 20 gdzie dziura jest fi 57 albo jak się znajdzie 66.5. Mowa cały czas o oryginałach a nie gównolicie.
hitch5, Bezproblemowo założysz 21" jak i 20", TYLKO z A6 starszych wymagają roztoczenia otworu. Z nowszych mogą pasować, np z a5, a6, a7 wszędzie tam gdzie otwór centrujący będzie 66.5. Uważać trzeba na parametry bo są różne szerokości (8.5; 9; 9.5") Jak i et (26,35,45) Nośności mają zbliżone (pomiędzy 715 a 730kg)
Ta podejdzie ale ma szerokość 8.5" a nie 9" i et45:
4G0601025AC -> 4G0601025BP (nowy nr)
8t0601025BE -> 8t0601025CD 19" 9j et33
dice111, Temat dotyczy D4 i włożenia 20 gdzie dziura jest fi 57 albo jak się znajdzie 66.5. Mowa cały czas o oryginałach a nie gównolicie.
hitch5, Bezproblemowo założysz 21" jak i 20", TYLKO z A6 starszych wymagają roztoczenia otworu. Z nowszych mogą pasować, np z a5, a6, a7 wszędzie tam gdzie otwór centrujący będzie 66.5. Uważać trzeba na parametry bo są różne szerokości (8.5; 9; 9.5") Jak i et (26,35,45) Nośności mają zbliżone (pomiędzy 715 a 730kg)
Ta podejdzie ale ma szerokość 8.5" a nie 9" i et45:
4G0601025AC -> 4G0601025BP (nowy nr)
8t0601025BE -> 8t0601025CD 19" 9j et33
Fabryczne Rotory do D4 są w rozmiarze 9Jx21" ET35 a Rotory z RS5 są w rozmiarze 9Jx20" ET26PABLO200 pisze:Z RS nie podejdą wystają nie są po prostu do tego samochodu...
Chcesz powiedzieć że te 9mm różnicy na ET spowoduje, że koła będą wystawać?
W D3 do fabrycznych rozmiarów felg pakujemy dystanse 20-25mm i te koła nie wystają a w D4 niby fabrycznie jest tak na styk?
Oj chyba sprawdzę to na żywym organizmie bo coś mi się nie wydaje
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-