[inne] Audi 80 po swapie na ABZ
[inne] Audi 80 po swapie na ABZ
Witam, trafiłem na to forum bo chyba tylko tu mogę uzyskać pomoc, mianowicie mam kilka problemów po swapie silnika ABZ do mojej 80, autko chodzi i cały czas nim jeżdżę ale kilka spraw do rozwiązania.
pierwsza to podłączenie przepływomierza, znaczy po swapie okazało się że 3 kable z przepływki idą do kompa a ten 4 kończy się na kostce i tyle, nie wiem gdzie go podłączyć, kolor tego nieszczęsnego kable to czarny z czerwonym paskiem, próbowałem już różnie ale nic nie działa....
Druga sprawa to szarpanie silnika podczas jazdy, najbardziej czuć to na LPG podczas jednostajnego jechania, po podłączeniu do kompa podczas jazdy wyskakuje co jakiś czas brak spalania na kilku cylindrach, ale najwięcej na cylindrze 1, później na 3, 6 i 7.
mam kilka używanych części i już podmieniałem cewki i czujnik obrotu wałka, mam też nowe świece NGK o przebiegu ok 1000km.
Imo jest ominięte jakim scalakiem, mam możliwość podłączenia Vaga.
A to są błędy z vaga, skanowałem polskim vagiem
545 Połącz.elektryczne Silnik/skrzynia bieg.
brak sygnału
1183 Lampka kontrolna katalizatora -K72
przerwa lub zwarcie do masy
16486 Przepływomierz - niskie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16534 Sonda lambda obwód (strona 2 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17541 Podgrzewana sonda lambda strona 1 i 2 - regulacja podgrzewania -sygnał za mały
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16885 Czujnik prędkości pojazdu zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Kilka z nich jest spowodowanych swapem, miło mi będzie jak ktoś spróbuje mi pomóc, bo już mi ręce opadają
pierwsza to podłączenie przepływomierza, znaczy po swapie okazało się że 3 kable z przepływki idą do kompa a ten 4 kończy się na kostce i tyle, nie wiem gdzie go podłączyć, kolor tego nieszczęsnego kable to czarny z czerwonym paskiem, próbowałem już różnie ale nic nie działa....
Druga sprawa to szarpanie silnika podczas jazdy, najbardziej czuć to na LPG podczas jednostajnego jechania, po podłączeniu do kompa podczas jazdy wyskakuje co jakiś czas brak spalania na kilku cylindrach, ale najwięcej na cylindrze 1, później na 3, 6 i 7.
mam kilka używanych części i już podmieniałem cewki i czujnik obrotu wałka, mam też nowe świece NGK o przebiegu ok 1000km.
Imo jest ominięte jakim scalakiem, mam możliwość podłączenia Vaga.
A to są błędy z vaga, skanowałem polskim vagiem
545 Połącz.elektryczne Silnik/skrzynia bieg.
brak sygnału
1183 Lampka kontrolna katalizatora -K72
przerwa lub zwarcie do masy
16486 Przepływomierz - niskie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16534 Sonda lambda obwód (strona 2 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17541 Podgrzewana sonda lambda strona 1 i 2 - regulacja podgrzewania -sygnał za mały
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16885 Czujnik prędkości pojazdu zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Kilka z nich jest spowodowanych swapem, miło mi będzie jak ktoś spróbuje mi pomóc, bo już mi ręce opadają
Ostatnio zmieniony 13 lis 2016, 00:11 przez witek88, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
545 wyglada na to ze trzeba wykodowac automatyczna skrzynie
1183 kontrolka tzw KAT - u ciebie nie ma wiec drze morde, i bedzie darl chyba ze zamontujesz zaroweczke i wtedy bedzie ok.
16486 przeplywka - instalka jest od silnika ABZ czy jakis ulepek z A80?
16518,16534,17541 - sond lambda raczej nie ma?
17978 modul zablokowany to chyba cos zwiazane z immo, powinien sie skasowac..
16885 sterownik nie zna predkosci auta, szczerze mowiac nie pamietam skad on bierze sygnal...
1183 kontrolka tzw KAT - u ciebie nie ma wiec drze morde, i bedzie darl chyba ze zamontujesz zaroweczke i wtedy bedzie ok.
16486 przeplywka - instalka jest od silnika ABZ czy jakis ulepek z A80?
16518,16534,17541 - sond lambda raczej nie ma?
17978 modul zablokowany to chyba cos zwiazane z immo, powinien sie skasowac..
16885 sterownik nie zna predkosci auta, szczerze mowiac nie pamietam skad on bierze sygnal...
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
A jak można wykodować tą skrzynie? bo jestem w tym zielony.szeryfisch pisze:545 wyglada na to ze trzeba wykodowac automatyczna skrzynie
1183 kontrolka tzw KAT - u ciebie nie ma wiec drze morde, i bedzie darl chyba ze zamontujesz zaroweczke i wtedy bedzie ok.
16486 przeplywka - instalka jest od silnika ABZ czy jakis ulepek z A80?
16518,16534,17541 - sond lambda raczej nie ma?
17978 modul zablokowany to chyba cos zwiazane z immo, powinien sie skasowac..
16885 sterownik nie zna predkosci auta, szczerze mowiac nie pamietam skad on bierze sygnal...
Gdzie wkleić tę żarówkę? fajnie by było usunąć wszystkie błędy
instalacja jest od ABZ, tak jak pisałem ten kabel idzie do niebieskiej kostki i się ślad urywa, doszedłem do tego że idzie do listwy z bezpiecznikami, zmienia kolor i do przekaźników, próbowałem dojść do którego ale mi się nie udało rozkminić co ma być do czego .
sondy są, podejrzewam że gazownicy maczali przy tym łapy, pocieli przy nich kable, muszę zobaczyć co i jak z nimi, kupić inne sondy
zablokowany moduł, jak skasuje błędy to na jakiś czas znika ten błąd ale wraca
wyskakują także błędy braku zapłonu, ale akurat nie było jak jak kopiowałem
No właśnie jedną z opcji którą próbowałem to 12v, ale po podłączeniu silnik strasznie spada z obrotów, czuć jak by go zalewało benzyną, a w vagu wartość zadana to jakieś 20g, w momencie podłączenia 12v wartość przepływanego powietrza to 300g, więc chyba to nie 12vmarekp750 pisze:Ten kabelek z przepływki (czarno-czerwony) ma iść do punktu: E28
Grzanie sondy lambda (inaczej, +12V po zapłonie)
Zmontowem sobie regulator napięcie na 5v, ilość powietrza spadła, ale nadal silnik przylewało
[ Dodano: 2012-10-23, 09:16 ]
No właśnie jedną z opcji o której myślałem taka była, ale po podmiance kostek braki zapłonów zostały głównie na 1 cylindrze, nic się nie zmieniłoArthur pisze:problem z zaplonem mozesz miec od modulow, czesto przy chinskich sa takie objawy
Ale i tak chyba zmienię moduł bo jeden to podróba.
No też już przeglądałem schemat i wychodziło mi z niego dokładnie to co mówisz, nawet jak rozebrałem i oblukałem przekaźniki to wychodzi 12v, a jak podłączę to dzieją się cudamarekp750 pisze:Jeżeli we wtyczce nie masz poprzestawianych kabelków to wg schematów elektrycznych
dla ABZ ten czarno-czerwony to +12 po stacyjce. Nie ma innej opcji.
Po podłączeniu tego kabla do 12v na vagu jest na wolnych
20g/s masa przepływającego powietrza założona
307,5 g/s Przepływ powietrza-regulacja wolnych obrotów
błędy po tym
18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
1183 Lampka kontrolna katalizatora -K72
przerwa lub zwarcie do masy
16487 Przepływomierz - wysokie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
545 Połącz.elektryczne Silnik/skrzynia bieg.
brak sygnału
Zniknęły błędy sond, ale leszcze nie jeździłem, tylko na postoju, aha jak się skasuje błędy to silnik gaśnie, ponowne odpalenie jest już dużo gorsze, znaczy dopala jak by był przylany.
Napięcie sond b1. c1. 0,47 wolt
napięcie sond b2 c1 0,44
[ Dodano: 2012-10-24, 09:42 ]
Ok, zostawmy na chwilę przepływkę, chyba że ktoś w miarę blisko mieszka kto chciałby się podjąć tego zadania, ja nie jestem za dobry w elektryce.
A co do szarpania? co to może być? moduły czy raczej coś innego? jak już pisałem jeden nie jest oryginałem
20g/s masa przepływającego powietrza założona
307,5 g/s Przepływ powietrza-regulacja wolnych obrotów
błędy po tym
18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
1183 Lampka kontrolna katalizatora -K72
przerwa lub zwarcie do masy
16487 Przepływomierz - wysokie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
545 Połącz.elektryczne Silnik/skrzynia bieg.
brak sygnału
Zniknęły błędy sond, ale leszcze nie jeździłem, tylko na postoju, aha jak się skasuje błędy to silnik gaśnie, ponowne odpalenie jest już dużo gorsze, znaczy dopala jak by był przylany.
Napięcie sond b1. c1. 0,47 wolt
napięcie sond b2 c1 0,44
[ Dodano: 2012-10-24, 09:42 ]
Ok, zostawmy na chwilę przepływkę, chyba że ktoś w miarę blisko mieszka kto chciałby się podjąć tego zadania, ja nie jestem za dobry w elektryce.
A co do szarpania? co to może być? moduły czy raczej coś innego? jak już pisałem jeden nie jest oryginałem
kupiłem już 2 oryginalne nowe, jak dojdą, myślę że jutro, to napiszę czy coś to pomogło
Moduły wymienione i w niczym to nie pomogło...
Pojawiły się inne błędy:
18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
1183 Lampka kontrolna katalizatora -K72
przerwa lub zwarcie do masy
16487 Przepływomierz - wysokie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
545 Połącz.elektryczne Silnik/skrzynia bieg.
brak sygnału
16885 Czujnik prędkości pojazdu zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16534 Sonda lambda obwód (strona 2 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16689 Brak zapłonu cylinder 5
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16691 Brak zapłonu cylinder 7
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Kąt wyprzedzenia zapłonu ok 17 stopni, 14 na obrotach
W czasie pracy silnika można zaobserwować braki spalania cyl 1,2 5,7
Tak się zastanawiam czy wypadanie zapłonów nie będzie winą nieprawidłowo działającej przepływki.
Moduły wymienione i w niczym to nie pomogło...
Pojawiły się inne błędy:
18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
1183 Lampka kontrolna katalizatora -K72
przerwa lub zwarcie do masy
16487 Przepływomierz - wysokie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
545 Połącz.elektryczne Silnik/skrzynia bieg.
brak sygnału
16885 Czujnik prędkości pojazdu zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16534 Sonda lambda obwód (strona 2 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16689 Brak zapłonu cylinder 5
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16691 Brak zapłonu cylinder 7
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Kąt wyprzedzenia zapłonu ok 17 stopni, 14 na obrotach
W czasie pracy silnika można zaobserwować braki spalania cyl 1,2 5,7
Tak się zastanawiam czy wypadanie zapłonów nie będzie winą nieprawidłowo działającej przepływki.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Bedzie. Na razie nie szukaj miodu w dupie tylko podlacz prawidlowo przeplywke.
dla ulatwienia
nr pinu przeplywki idzie do
nr 1 kolor brazowy idzie do masy
nr 2 kolor brązowo/szary idzie do sterownika silnika wtyczka B nr 18
nr 3 kolor czarno/czerwony idzie do przekaznika pompy paliwa - jednoczesnie z zalaczeniem pompy, drugi styk przekaznika podaje +12V wlasnie na przeplywke.
nr 4 kolor żółto/brązowy idzie do sterownika silnika wtyczka B nr 19
i jeszcze
lampka K72
sterownik silnika wtyczka C nr 9 kolor niebiesko/zolty idzie do zarowki a z niej do +12V
dla ulatwienia
nr pinu przeplywki idzie do
nr 1 kolor brazowy idzie do masy
nr 2 kolor brązowo/szary idzie do sterownika silnika wtyczka B nr 18
nr 3 kolor czarno/czerwony idzie do przekaznika pompy paliwa - jednoczesnie z zalaczeniem pompy, drugi styk przekaznika podaje +12V wlasnie na przeplywke.
nr 4 kolor żółto/brązowy idzie do sterownika silnika wtyczka B nr 19
i jeszcze
lampka K72
sterownik silnika wtyczka C nr 9 kolor niebiesko/zolty idzie do zarowki a z niej do +12V
Ostatnio zmieniony 25 paź 2012, 23:15 przez szeryfisch, łącznie zmieniany 2 razy.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia