części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.4 V6 ALF] Problem z LPG

Michal_ST
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 13 wrz 2016, 00:38
Lokalizacja: Sosnowica/Lublin

[A6 C5 2.4 V6 ALF] Problem z LPG

Post autor: Michal_ST » 17 lis 2016, 08:28

Witajcie
Posiadam kilka problemów w mojej instalacji LPG od STAG.
Na wstępie napiszę główne elementy instalacji gazu:
Reduktor Zavoli
Zawór gazowy Zavoli
Wielozawór Tommasetto
Obudowa wielozaworu Tomasetto
Czujnik ciśnienia PS 01 obecnie PS 02
Ecu AC 300 6
Wtryski V 03

Problemy:
1. Dobranie filtra fazy ciekłej ( nie mam pojęcia jaki zastosować)
2. Uszkodzony czujnik ciśnienia jaki zakupić??
3. Wyraźny spadek kultury pracy na zasilaniu LPG. Delikatne falowanie obrotów. Przełączanie na pb podczas szybkiego przyspieszania (redukcja) ok 4500 obr wyraźne szarpnięcie.
4. Zapach gazu za zewnątrz auta.
5. Po zatankowaniu do pełna (61l) po przejechaniu ok. 50-80km ze wskazania pełnego zbiornika spada do rezerwy. Nie pomogła kalibracja przez przytrzymanie przycisku centralki.

Z góry dziękuję Wam za pomoc☺☺

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4014
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 17 lis 2016, 08:54

ad1. odkręć elektrozawór wyciągnij filterek i będziesz wiedzieć ;) ale pewnie masz taki http://www.phjacus.pl/F60-Wklad-filtr-f ... -p428.html

ad.2 no taki sam czujnik tylko nowy ;) były ze starym jakieś problemy?

ad.3 najprawdopodobniej przez uwalony czujnik ciśnienia. Wymień na nowy i jedź na regulacje

ad.4. sprawdź szczelność na wszystkich połączeniach lpg (filtry, wtryski, rurki miedziane itp.) oraz czy wtryski i parownik (podciśnienie) są szczelne

ad.5 może zegarek na wielozaworze padł, albo coś na kablu...A najlepiej to odłącz i tyle. Wiesz ile km na butli zrobisz, to po taknowaniu zeruj licznik i tyle ;)
to nie jest zwykły napęd...to

Michal_ST
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 13 wrz 2016, 00:38
Lokalizacja: Sosnowica/Lublin

Post autor: Michal_ST » 18 lis 2016, 14:34

do czujnika nie wiem czy były problemy. Czujnik ciśnienia mam rozwalony widać że był klejony i od kolektora ssącego ten przewodzik odpadł przy czujniku.
Auto już takie kupiłem.

Od wtrysków przewody do wkrętek są długie i wklejone na jakąś masę uszczelniającą koloru kremowego.

Na przeglądzie mówił że jest ok ze szczelnością. Ale sprawdzał tylko na wtryskach.

Z jazda to mniej więcej 50 km przed końcem tankuje gaz czasem udaje się zrobić 450 czasem więcej zależy od jazdy.

[ Dodano: 2016-11-18, 14:34 ]
Z czasem będę musiał pomyśleć o modernizacji LPG bo nic nie trwa wiecznie :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4014
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 18 lis 2016, 14:38

na pewno zacznij od doprowadzenia do ładu obecnego...bo można tanim kosztem przywrócić do funkcjonalności. ;)
to nie jest zwykły napęd...to

Michal_ST
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 13 wrz 2016, 00:38
Lokalizacja: Sosnowica/Lublin

Post autor: Michal_ST » 18 lis 2016, 18:59

Filtry to wiadomo podstawa. Nie wiem czy dobrze myślę ale chyba przez uszkodzony map sensor rozjeżdża się mapa wtryskowa. Wtryskiwacze tykają podczas pracy ponoć tak ma być :)

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3733
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 20 lis 2016, 16:12

Michal_ST pisze:ale chyba przez uszkodzony map sensor rozjeżdża się mapa wtryskowa
Uszkodzony Mapsensor powodowałby przełączanie na PB, za rozjeżdżanie map PB na pewno odpowiedzialne są ustawienia instalacji gazowej, niewłaściwe korekty, wadliwe wtryskiwacze, źle pracujący reduktor itp. ;)

Michal_ST
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 13 wrz 2016, 00:38
Lokalizacja: Sosnowica/Lublin

Post autor: Michal_ST » 21 lis 2016, 04:21

danishow, Dokończę składanie przodu to będę się brał gaz bo jak tak przewód po przewodzie zacząłem patrzeć to jakaś całkiem składanka bo tu przewód 2011 tam 2014 roku. Ogólnie to szukam cały czas tego filtra fazy ciekłej żeby wykręcić i dokupić odpowiedni. Jest koło reduktora taka malutka puszka zakręcona na śrubę ampulową może to jest to.

Teraz to wygląda pod maską tak
Obrazek

lesdud
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 145
Rejestracja: 23 sie 2014, 19:10
Lokalizacja: ololice Inowrocławia

Post autor: lesdud » 21 lis 2016, 05:35

A odbija Ci zawór jak tankujesz na full-jeśli nie to napewno problem ze rezerwa zapala sie po ujechaniu 50km od full wynika z tego, że ktoś kazał sobie podwiesić plywak w butli by wchodzilo prawie 100% gazu a nie 80% jak powinno byc. Fajnie bo rzadziej na stację się zajeżdża. Trzeba pamiętać tylko latem by tak na full zatankowanego nie zostawiac na słońcu. Butli nie rozerwie ale po co zawór ma puścić nadmiar gazu w atmosfere jak za duże ciśnienie sie zrobi. Szkoda PLN-ów

Ja już w 3 aucie mam tak z butla zrobione. Jednym z nich jeździłem 8lat drugim 6 lat i problemów nie było. Zbiornik lpg jest tak mocny i gruby że nie ma prawa sie mu nic stac

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4014
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 21 lis 2016, 07:48

Michal_ST pisze:Jest koło reduktora taka malutka puszka zakręcona na śrubę ampulową może to jest to.
tak to pewniakiem będzie to! jak możesz zrobić fotke, to cyknij i będziemy wiedzieć :)
to nie jest zwykły napęd...to

Michal_ST
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 13 wrz 2016, 00:38
Lokalizacja: Sosnowica/Lublin

Post autor: Michal_ST » 21 lis 2016, 16:25

lesdud, zbiornik mam 70l i zawór odbija :)

martin_rs4, postaram się cyknąć fotkę. Przyświecę sobie w garażu latarką zdjęcie będzie z góry bo reduktor mam w bliskim sąsiedztwie halogenu :)
Obrazek

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3733
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 21 lis 2016, 20:52

Michal_ST, te Twoje węże z różną datą to najmniejszy problem. Najbardziej przeszkadzają tam zamontowane Valdemordy, do tego brakuj kompensacji a już nie wspomnę w ogóle o mapsensorze który mierzy ciśnienie tylko na jednej listwie na dodatek kilometr od niej <boisie>

No kuwa, jak to ma działać poprawnie ?! <faktycznie>

Michal_ST
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 13 wrz 2016, 00:38
Lokalizacja: Sosnowica/Lublin

Post autor: Michal_ST » 21 lis 2016, 23:27

Co do Valteków słyszałem opinie że to jest najtańsze wtryskiwacze do V6. Instalacja w 2011 roku kosztowała 3000PLN zaś dobra instalacja to wydatek rzędu 3,5k. Propo wtryskiwaczy dużo dobrych opinii słyszałem o barracudach i hana.
Mapsensor ma być przed czy za filtrem fazy gazowej, chce zakupić z podwójnym wylotem rezygnując z tego plastikowego trójnika. Jeśli wierzyć KS to od 2011 auto zrobiło niecałe 200k km na gazie. Silnik wydaje się być ok bo na gazie po odkręceniu korka dalej jest stabilny. Po 10msc użytkowania auta dopiero się zainteresowałem wcześniej dwie naprawy na łącznie 2k to nie wiele.

lesdud
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 145
Rejestracja: 23 sie 2014, 19:10
Lokalizacja: ololice Inowrocławia

Post autor: lesdud » 21 lis 2016, 23:30

Filtr fazy cieklłej znajduje sie w tym malym okraglym "dzwoneczku" do którego wchodzi zwinięty miedziany wężyk.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4014
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 22 lis 2016, 08:54

Michal_ST pisze:martin_rs4, postaram się cyknąć fotkę
Michal_ST, moim zdaniem to jest elektrozawór Lovato a nie Zavoli jak napisałeś wyżej ;) (chyba że to jest to samo <bezradny> )

co do czyszczenia i wymiany filterka (oraz jaki powinien być) wszystko masz opisane tutaj :

http://www.mondeoklubpolska.pl/showthre ... ana-filtra

jeśli chodzi o Valdemary... ja na nich złego słowa powiedzieć nie mogę...Jakieś 7 lat temu tylko takie montowali i to chodziło...u mnie w A4 2,8 V6 Quattro zrobiłem na nich 50kkm dopiero po tym czasie sobie te wtryski sam zregenerowałem (wymieniłem tłoczki, sprężynki, uszczelki, zrobiłem kalibracje) i zrobiłem kolejne 30kkm, z tym że fakt faktem co 10kkm trzeba jes było kalibrować...ale do tych V6stek były ok i sprawowały się ok.

Owszem, teraz bym ich nie założył, bo wolałbym mieć coś bardziej wydajniejszego i trwałego, ale....złe nie były... ;)

obecnie mam barracudy i sprawują się nienagannie.
to nie jest zwykły napęd...to

Michal_ST
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 13 wrz 2016, 00:38
Lokalizacja: Sosnowica/Lublin

Post autor: Michal_ST » 26 lis 2016, 10:54

Być może było coś wymieniane kupując te auto byłem tak zaślepiony Vka że reszta nie miała znaczenia. Mam to auto od 10msc było jeżdżone nie inwestowane. Teraz przyszła wielka kumulacja usterek miedzy innymi gaz bo przedtem mi nie przeszkadzało no puki raz przy wyprzedaniu na gazie auto zgasło.
Wkrętki mam czymś uszczelnione co to jest za klej czy sylikon niewiem.

[ Dodano: 2016-11-26, 10:54 ]
Taki oto jest ten filtr na początku była chwila strachu bo syczało. Oczywiście butla zakręcona aku odpięte :)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl