[A6 C5 2.4 V6 ALF] Problem z LPG
[A6 C5 2.4 V6 ALF] Problem z LPG
Witajcie
Posiadam kilka problemów w mojej instalacji LPG od STAG.
Na wstępie napiszę główne elementy instalacji gazu:
Reduktor Zavoli
Zawór gazowy Zavoli
Wielozawór Tommasetto
Obudowa wielozaworu Tomasetto
Czujnik ciśnienia PS 01 obecnie PS 02
Ecu AC 300 6
Wtryski V 03
Problemy:
1. Dobranie filtra fazy ciekłej ( nie mam pojęcia jaki zastosować)
2. Uszkodzony czujnik ciśnienia jaki zakupić??
3. Wyraźny spadek kultury pracy na zasilaniu LPG. Delikatne falowanie obrotów. Przełączanie na pb podczas szybkiego przyspieszania (redukcja) ok 4500 obr wyraźne szarpnięcie.
4. Zapach gazu za zewnątrz auta.
5. Po zatankowaniu do pełna (61l) po przejechaniu ok. 50-80km ze wskazania pełnego zbiornika spada do rezerwy. Nie pomogła kalibracja przez przytrzymanie przycisku centralki.
Z góry dziękuję Wam za pomoc☺☺
Posiadam kilka problemów w mojej instalacji LPG od STAG.
Na wstępie napiszę główne elementy instalacji gazu:
Reduktor Zavoli
Zawór gazowy Zavoli
Wielozawór Tommasetto
Obudowa wielozaworu Tomasetto
Czujnik ciśnienia PS 01 obecnie PS 02
Ecu AC 300 6
Wtryski V 03
Problemy:
1. Dobranie filtra fazy ciekłej ( nie mam pojęcia jaki zastosować)
2. Uszkodzony czujnik ciśnienia jaki zakupić??
3. Wyraźny spadek kultury pracy na zasilaniu LPG. Delikatne falowanie obrotów. Przełączanie na pb podczas szybkiego przyspieszania (redukcja) ok 4500 obr wyraźne szarpnięcie.
4. Zapach gazu za zewnątrz auta.
5. Po zatankowaniu do pełna (61l) po przejechaniu ok. 50-80km ze wskazania pełnego zbiornika spada do rezerwy. Nie pomogła kalibracja przez przytrzymanie przycisku centralki.
Z góry dziękuję Wam za pomoc☺☺
ad1. odkręć elektrozawór wyciągnij filterek i będziesz wiedzieć ale pewnie masz taki http://www.phjacus.pl/F60-Wklad-filtr-f ... -p428.html
ad.2 no taki sam czujnik tylko nowy były ze starym jakieś problemy?
ad.3 najprawdopodobniej przez uwalony czujnik ciśnienia. Wymień na nowy i jedź na regulacje
ad.4. sprawdź szczelność na wszystkich połączeniach lpg (filtry, wtryski, rurki miedziane itp.) oraz czy wtryski i parownik (podciśnienie) są szczelne
ad.5 może zegarek na wielozaworze padł, albo coś na kablu...A najlepiej to odłącz i tyle. Wiesz ile km na butli zrobisz, to po taknowaniu zeruj licznik i tyle
ad.2 no taki sam czujnik tylko nowy były ze starym jakieś problemy?
ad.3 najprawdopodobniej przez uwalony czujnik ciśnienia. Wymień na nowy i jedź na regulacje
ad.4. sprawdź szczelność na wszystkich połączeniach lpg (filtry, wtryski, rurki miedziane itp.) oraz czy wtryski i parownik (podciśnienie) są szczelne
ad.5 może zegarek na wielozaworze padł, albo coś na kablu...A najlepiej to odłącz i tyle. Wiesz ile km na butli zrobisz, to po taknowaniu zeruj licznik i tyle
to nie jest zwykły napęd...to
do czujnika nie wiem czy były problemy. Czujnik ciśnienia mam rozwalony widać że był klejony i od kolektora ssącego ten przewodzik odpadł przy czujniku.
Auto już takie kupiłem.
Od wtrysków przewody do wkrętek są długie i wklejone na jakąś masę uszczelniającą koloru kremowego.
Na przeglądzie mówił że jest ok ze szczelnością. Ale sprawdzał tylko na wtryskach.
Z jazda to mniej więcej 50 km przed końcem tankuje gaz czasem udaje się zrobić 450 czasem więcej zależy od jazdy.
[ Dodano: 2016-11-18, 14:34 ]
Z czasem będę musiał pomyśleć o modernizacji LPG bo nic nie trwa wiecznie
Auto już takie kupiłem.
Od wtrysków przewody do wkrętek są długie i wklejone na jakąś masę uszczelniającą koloru kremowego.
Na przeglądzie mówił że jest ok ze szczelnością. Ale sprawdzał tylko na wtryskach.
Z jazda to mniej więcej 50 km przed końcem tankuje gaz czasem udaje się zrobić 450 czasem więcej zależy od jazdy.
[ Dodano: 2016-11-18, 14:34 ]
Z czasem będę musiał pomyśleć o modernizacji LPG bo nic nie trwa wiecznie
danishow, Dokończę składanie przodu to będę się brał gaz bo jak tak przewód po przewodzie zacząłem patrzeć to jakaś całkiem składanka bo tu przewód 2011 tam 2014 roku. Ogólnie to szukam cały czas tego filtra fazy ciekłej żeby wykręcić i dokupić odpowiedni. Jest koło reduktora taka malutka puszka zakręcona na śrubę ampulową może to jest to.
Teraz to wygląda pod maską tak
Teraz to wygląda pod maską tak
A odbija Ci zawór jak tankujesz na full-jeśli nie to napewno problem ze rezerwa zapala sie po ujechaniu 50km od full wynika z tego, że ktoś kazał sobie podwiesić plywak w butli by wchodzilo prawie 100% gazu a nie 80% jak powinno byc. Fajnie bo rzadziej na stację się zajeżdża. Trzeba pamiętać tylko latem by tak na full zatankowanego nie zostawiac na słońcu. Butli nie rozerwie ale po co zawór ma puścić nadmiar gazu w atmosfere jak za duże ciśnienie sie zrobi. Szkoda PLN-ów
Ja już w 3 aucie mam tak z butla zrobione. Jednym z nich jeździłem 8lat drugim 6 lat i problemów nie było. Zbiornik lpg jest tak mocny i gruby że nie ma prawa sie mu nic stac
Ja już w 3 aucie mam tak z butla zrobione. Jednym z nich jeździłem 8lat drugim 6 lat i problemów nie było. Zbiornik lpg jest tak mocny i gruby że nie ma prawa sie mu nic stac
Co do Valteków słyszałem opinie że to jest najtańsze wtryskiwacze do V6. Instalacja w 2011 roku kosztowała 3000PLN zaś dobra instalacja to wydatek rzędu 3,5k. Propo wtryskiwaczy dużo dobrych opinii słyszałem o barracudach i hana.
Mapsensor ma być przed czy za filtrem fazy gazowej, chce zakupić z podwójnym wylotem rezygnując z tego plastikowego trójnika. Jeśli wierzyć KS to od 2011 auto zrobiło niecałe 200k km na gazie. Silnik wydaje się być ok bo na gazie po odkręceniu korka dalej jest stabilny. Po 10msc użytkowania auta dopiero się zainteresowałem wcześniej dwie naprawy na łącznie 2k to nie wiele.
Mapsensor ma być przed czy za filtrem fazy gazowej, chce zakupić z podwójnym wylotem rezygnując z tego plastikowego trójnika. Jeśli wierzyć KS to od 2011 auto zrobiło niecałe 200k km na gazie. Silnik wydaje się być ok bo na gazie po odkręceniu korka dalej jest stabilny. Po 10msc użytkowania auta dopiero się zainteresowałem wcześniej dwie naprawy na łącznie 2k to nie wiele.
Michal_ST, moim zdaniem to jest elektrozawór Lovato a nie Zavoli jak napisałeś wyżej (chyba że to jest to samo )Michal_ST pisze:martin_rs4, postaram się cyknąć fotkę
co do czyszczenia i wymiany filterka (oraz jaki powinien być) wszystko masz opisane tutaj :
http://www.mondeoklubpolska.pl/showthre ... ana-filtra
jeśli chodzi o Valdemary... ja na nich złego słowa powiedzieć nie mogę...Jakieś 7 lat temu tylko takie montowali i to chodziło...u mnie w A4 2,8 V6 Quattro zrobiłem na nich 50kkm dopiero po tym czasie sobie te wtryski sam zregenerowałem (wymieniłem tłoczki, sprężynki, uszczelki, zrobiłem kalibracje) i zrobiłem kolejne 30kkm, z tym że fakt faktem co 10kkm trzeba jes było kalibrować...ale do tych V6stek były ok i sprawowały się ok.
Owszem, teraz bym ich nie założył, bo wolałbym mieć coś bardziej wydajniejszego i trwałego, ale....złe nie były...
obecnie mam barracudy i sprawują się nienagannie.
to nie jest zwykły napęd...to
Być może było coś wymieniane kupując te auto byłem tak zaślepiony Vka że reszta nie miała znaczenia. Mam to auto od 10msc było jeżdżone nie inwestowane. Teraz przyszła wielka kumulacja usterek miedzy innymi gaz bo przedtem mi nie przeszkadzało no puki raz przy wyprzedaniu na gazie auto zgasło.
Wkrętki mam czymś uszczelnione co to jest za klej czy sylikon niewiem.
[ Dodano: 2016-11-26, 10:54 ]
Taki oto jest ten filtr na początku była chwila strachu bo syczało. Oczywiście butla zakręcona aku odpięte
Wkrętki mam czymś uszczelnione co to jest za klej czy sylikon niewiem.
[ Dodano: 2016-11-26, 10:54 ]
Taki oto jest ten filtr na początku była chwila strachu bo syczało. Oczywiście butla zakręcona aku odpięte