części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[VW TOUAREG 4.2V8 AXQ ] Wypadanie zapłonu, wymiana silnika?

ernesto

Post autor: ernesto » 24 sie 2014, 21:53

zeus81 pisze:ok, jasne i jak najbardziej ligiczne, ale dlaczego nie mam tego problemu na cylinrze 1, który ma dokładnie takie samo ciśnienie jak 5?
Tak ale tu najwyraźniej masz dwa problemy:
Pierwszy jest to problem z za niskim stopniem sprężania jednostki ( silnika )
Drugi to problem wypadania zapłonu na 5 cylindrze.
zeus81 pisze:
popsikaj wd-40 po wtryskiwaczu paliwa wężyku lpg
nie "kumam" co i jak mam zrobić z WD-40
WD-40 jest tłusty i w razie jakiejś nieszczelności może ukazać pewne nieprawidłowości typu nieszczelność. Pojawią się bańki tam gdzie będzie ssał powietrze.
Dobrze rozumuje pepi ?
Ostatnio zmieniony 24 sie 2014, 22:00 przez ernesto, łącznie zmieniany 1 raz.

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 24 sie 2014, 21:58

Witam!

Grogi kolego!
zeus81 pisze:Dodam, że poprzedni właściciel regenerował obie głowice. Rozmawiałem z mechanikiem, który to robił i powiedział, że dół był w "idealnym stanie" - choć nie wiem czy mogę mu wierzyć.
To jakie "papiery" ma ten pan skoro przy idealnym "dole" i jego autorstwa naprawie "gory" sa takie skutki? Sadze ze taniej bedzie jesli bedziesz sie trzymal od tego Pana daleko!

Ponadto jak swiat swiatem nie moge sobie wyobrazic tego silnika z nawet osmioma (to i tak powyzej "normy") na cylindrze.Ze mna moze by sie jeszcze dogadal ale pewnie sonda zupelnie tego nie zaakceptuje.
Znajdz inny (sprawny) silnik.


Stefan.

zeus81

Post autor: zeus81 » 24 sie 2014, 22:11

Znajdz inny (sprawny) silnik.
No i szukam innsego silnika ale w przypadku jesnostki AXQ to nie jest takie proszte.
Słaba dostępność oraz powalacjące cena!

W pierwszym poscię zadałem pytanie:

Teraz kolejne pytanie - jaki silnik Audi jest odpowiednikiem AXQ? czy AOW lub AQF są podobne?
I cały czas je podtrzymuje - czy można zastapić słupek AXQ którym z jednoste Audi np. AOW lub AQF?
Te silniki są znacznie bardziej dostępne!

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 24 sie 2014, 22:24

Witam!
zeus81 pisze:Te silniki są znacznie bardziej dostępne!
-tyle ze jak zwykle diabel tkwi w szczegolach.Sa koledzy ktory rzezbia roznosci i musisz takiego pasjonata znalezc.Dobre to jednak nigdy nie bedzie.


Stefan.

Awatar użytkownika
robertas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1605
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
Lokalizacja: ślask

Post autor: robertas » 24 sie 2014, 22:34

Slaba komprecha na dwoch z cylindrow to jedno... A wypadanie zaplonu to drugie... Ja doradze tak, zamien wtryski miejscami razem ze swiecami i cewkami, ten piaty z innym dowolnym, jezeli komp dalej bedzie pokazywal wypadanie zaplonu na tym samym cylindrze... To nie jest tu winny uklad paliwowy, ale jednostka sterujaca zaplonem... We wczesniejszych wersjach v8 byly moduly zaplonu... Przypuszczam ze tutaj moze byc problem... W samej elektronice

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4801
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 24 sie 2014, 22:41

Dobrze rozumuje pepi ?
_________________
-nie bardzo bo zassaniu go bez silnik jest zmiana pracy bo wd na chwilę uszczelni
w kolektorze panuje podciśnienie bo silnik zasysa a nie dmucha ;)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3149
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 25 sie 2014, 08:29

zeus81 pisze:Audi np. AOW lub AQF
NIe ma AOW, jest AUW :P

Patrząć po etce to A8:
AQF do -> 4dx 009 000 ---- 077 100 098 MX
AQF i AUW od 4dx 009 001 -> 4d2 009 500 ---- 077 100 098 PX

VW Touareg:
AXQ 077 100 98 RX cały silnik
AXQ 077 100 103 MX

Dodatkowo blok z A8 3.7 AGQ, AKC ma nr 077 100 103 RX

Nie mam bazy danych vw aby porównać parametry silników z ccco :(
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5844
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 25 sie 2014, 10:51

Głowice kompletne z AXQ patrząc po numerach są identyczne z BFM z A8.
Blok (półsilnik) po numerach jest inny ale należałoby prześledzić większą liczbę części składowych bo może się okazać że to jednak to samo - generalnie jeżeli chodzi o Touarega i części wymienne z A8 to szedłbym raczej w kierunku modelu D3 a nie D2 ale półsilnik BFM ma numery 077100104AX więc wydaje się że to już coś innego niż w VW.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

zeus81

Post autor: zeus81 » 25 sie 2014, 11:38

Patrząć po etce to A8:
AQF do -> 4dx 009 000 ---- 077 100 098 MX
AQF i AUW od 4dx 009 001 -> 4d2 009 500 ---- 077 100 098 PX

VW Touareg:
AXQ 077 100 98 RX cały silnik
AXQ 077 100 103 MX
Kompletnie nie rozumiem o co kaman, ale numer AQF i AUW 077 100 098 PX i AXQ 077 100 98 MX różnią się jedną literą, która zapewne coś oznacza - tylko co?

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 25 sie 2014, 17:00

Witam!

jesli sa tak duze problemy ze znalezieniem czegokolwiek do tego silnika to rozwaz dwie podstawowe opcje:

1.Poszukaj gotowca za granica
2.Znajdz kogos sensownego (sa tacy koledzy na Forum) kto okresli rzeczywisty koszt SKUTECZNEJ naprawy

Oba te rozwiazania sa napewno lepsze i sadze ze tansze od wkladania czegos na sile.

Stefan.

zeus81

Post autor: zeus81 » 25 sie 2014, 19:03

gadzam się z przedmówcą i cały czas szukam. Biorę pod uwagę kilka rozwiązań:
1. Szukam gotowca - wszędzie gdzie się da
2. Szukam sensownego fachowca
3. szukam alternatywnego silnia od np. Audi i sądzę, że jest szansa.

Na dzień dzisiejszy:
Po wczorajszym sasowaniu błędu i przejachniu ok. 30km - brak błędów
Zgodnie z zaleceniami wyeliminowałem cewkę - przełożyłem już wcześniej na inny gar i wczoraj błąd pjawił się ponownie na cyl.5
Dzisiaj zamieniłem wtryskiwacze od Pb - jutro trasa ok 150 km i zobaczę wieczorem co się dzieje.

Dodatkowe info:
Opis błędu - wypadanie zapłonu cyl 5 - spradycznie
wszystkie świece nowe - po ponownym wyjęciu wszystkie wyglądają tak samo - z 5cyl sucha.

Zatem czekamy, aż błąd pojawiu się pnownie.

zeus81

Post autor: zeus81 » 26 sie 2014, 21:34

po rzejechaniu 150km byłem u mechaika. Po podłaczeniu kompa pokazało błąd 4 wtryskiwacza - juz całkiem nie wiem o co kaman - przejechałem całą trase na gazie.
Skasowalismy błąd i juto ta sama transa na Pb i zobaczymy co dalej.
Mechanior stwierdził, że błąd może generuje sterownik LPG.
Jutro umówię się na wizyte u gazownika i zobaczymy, co powie kolejny fachowiec.

Panowie - jesli znacie kogos kto jest w stanie mi pomóc to prosze o info.
Bo juz powoli kończą mi się pomysły

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 995
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 26 sie 2014, 21:49

Proponował bym wypiąć całkowicie wiązkę wtryskiwaczy od sterownika lpg i podłączył ori.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4801
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 27 sie 2014, 07:09

jaki sterownik lpg
stag ?

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 476
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 27 sie 2014, 09:31

karol208 pisze:Proponował bym wypiąć całkowicie wiązkę wtryskiwaczy od sterownika lpg i podłączył ori.
Popieram, jeśli nie jest lutowana a podłączona na kostki to duże prawdopodobieństwo, że nie łączy albo żle wpiete.

Podjąłbym się tematu naprawy ale niestety dosyć daleko.

Kompresje bym zostawił w spokoju.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl