części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Limitowana wersja Audi S8 D2?

ernesto

Post autor: ernesto » 13 lis 2013, 14:51

FOSS pisze:
ernesto pisze:pra pra pra babcia Wiki :-P mówi że :
pra pra pra babcia Wiki może jest i fajna ale niestety informacje bywają czasem nieścisłe
Mam przypuszczenia że babuleńka nadużywa biowitalu i dla tego tak koloryzuje :-D

batmanS8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 05 paź 2013, 21:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: batmanS8 » 18 lis 2013, 15:06

Panowie a co z trzema zacnymi literkami "ABT" ? Ta firma przecież też maczała palce w naszych samochodach ...

Miałem okazje kupić S8 D2 po tuningu WALTER ROHRL ,bardzo szczególna wersja pokazowa S8 mająca zaledwie 460KM. Samochód miał jedną bardzo istotną wadę - Nie można było opanować łamania oparcia siedzenia RECARO ,było kilkakrotnie spawane :-P

Z zeznań poprzedniego właściciela mojej S ( pierwszego w Polsce) wynika ,że w Szwajcarii istniała firma która zajmowała się podnoszeniem mocy w S8 D2 8-)
32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży .......

Gość

Post autor: Gość » 18 lis 2013, 15:11

A co to za problem dla profesjonalnej firmy dołożyć kompresor czy turbo do V8?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 18 lis 2013, 15:16

batmanS8 pisze:Panowie a co z trzema zacnymi literkami "ABT" ? Ta firma przecież też maczała palce w naszych samochodach ...
Ale nie mylmy wersji limitowanych z autami fabrycznymi poddanymi tuningowi bo to jednak dwa inne zagadnienia ;-)
batmanS8 pisze:Miałem okazje kupić S8 D2 po tuningu WALTER ROHRL ,bardzo szczególna wersja pokazowa S8 mająca zaledwie 460KM.
Rozumiem, że silnik doładowany?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ernesto

Post autor: ernesto » 18 lis 2013, 16:10

A czy wersja MTM w rzeczywistości wychodziła?


Jest to wersja na specjalne zamówienie, czy MTM jako nadworna firma Audi tak jak Brabus w Mercedesie podukowała te wersje na skale większą niż jako pojazd pokazowy typu co możemy zrobić z S8 by gniotło lepiej

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 18 lis 2013, 16:18

Co jak co, ale pięknie mruczy ten MTM'ik :-D
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

batmanS8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 05 paź 2013, 21:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: batmanS8 » 18 lis 2013, 16:53

FOSS pisze:Rozumiem, że silnik doładowany?
Oczywiście bi-turbo ,Sprężarki GARETT GTR Turbiny tak ssały ,że obawiałem się ,żeby przód nie został wessany :shock:
Samochód stworzony po to aby przesadnie bogaty "Hans" mógł poczuć namiastkę tego co działo się w grupie "B" ,taką historię opowiedział mi właściciel .

Myślę ,że stworzyć coś więcej w tamtych czasach niż S8 D2 to naprawde wyczyn i majstersztyk.
I napewno nie jest to spacer przez plaże nawet dla profesjonalnych firm tuningowych ,to nie rzędowe 6 garów w żeliwnym bloku ....
V8 to stop SILUMINIUM (alu + krzem) z którym to nawet firma BMW nie mogła sobie poradzić w zwykłych silnikach V8 kręcących się do 6tys .
32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży .......

Awatar użytkownika
Konrado84
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 08 lis 2010, 11:49
Lokalizacja: Dąbrowa Tarn./Kraków

Post autor: Konrado84 » 20 lis 2013, 18:24

ernesto pisze:A czy wersja MTM w rzeczywistości wychodziła?


Jest to wersja na specjalne zamówienie, czy MTM jako nadworna firma Audi tak jak Brabus w Mercedesie podukowała te wersje na skale większą niż jako pojazd pokazowy typu co możemy zrobić z S8 by gniotło lepiej
Widziałem ten test w jakiejś niemieckiej telewizji, jeszcze jako dzieciak, bodajże w 2001 roku.
Skoro testowali to auto w popularnym programie motoryzacyjnym to chyba raczej nie był to pojedynczy egzemplarz :)

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 20 lis 2013, 20:42

FOSS pisze: Moc i moment to dwa inne parametry które wcale nie idą ze sobą w parze... tzn. przyrost mocy nie równa się proporcjonalny przyrost momentu.
no proszę pana... poprawisz się sam? :-)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 20 lis 2013, 21:08

maciu pisze:
FOSS pisze: Moc i moment to dwa inne parametry które wcale nie idą ze sobą w parze... tzn. przyrost mocy nie równa się proporcjonalny przyrost momentu.
no proszę pana... poprawisz się sam? :-)
Obrazek
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

ernesto

Post autor: ernesto » 21 lis 2013, 06:21

trzeba by dryndnąć do MTM-u i zapytać się ile tego wypuścili :-D

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 22 lis 2013, 03:01

maciu pisze:
FOSS pisze: Moc i moment to dwa inne parametry które wcale nie idą ze sobą w parze... tzn. przyrost mocy nie równa się proporcjonalny przyrost momentu.
no proszę pana... poprawisz się sam? :-)
No dobra, poprawiam się.... generalnie moment jest wprost zależny od mocy i prędkości obrotowej silnika...... tak, jest nawet wzór to przeliczający ;-)

Ale trochę mnie wyrwałeś z kontekstu chociaż przyznaję, że tam wcześniej napisałem tak, że sam się dziwię to czytając :-x

Generalnie chciałem napisać o tym, że zmienne fazy rozrządu i dolotu powodują u nas właśnie ten dobry "dół" i również mocną "górę" i po wykresach widać, że moment nie przyrasta proporcjonalnie do mocy - tu konkretnie o naszych 4.2V8 bo jak mam wykres sprzed lat z mojej byłej Omegi 2.5V6 to tam nie było jakiegoś zmiennego dolotu i innych bajerów i tam krzywe mocy i momentu są do siebie zbliżone ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 22 lis 2013, 08:04

FOSS pisze:No dobra, poprawiam się.... generalnie moment jest wprost zależny od mocy i prędkości obrotowej silnika...... tak, jest nawet wzór to przeliczający ;-)
Troszke odwrotnie, moc jest zalezna od momentu obrotowego i predkosci obrotowej silnika
Wzor ma postac MOC = (Nm * obr/min) / wspolczynnik = 9549
Ostatnio zmieniony 22 lis 2013, 23:54 przez Korton, łącznie zmieniany 1 raz.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 04 gru 2013, 12:03

no tak jedno jest zależne od drugiego oczywiście mierzy się moment
i z tego wyprowadza moc, straty itp. wpływaja na to że zaleznośc nie jest liniowa
ale jednak jest
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 29 gru 2013, 12:51

FOSS pisze: Omegi 2.5V6 to tam nie było jakiegoś zmiennego dolotu i innych bajerów i tam krzywe mocy i momentu są do siebie zbliżone ;-)
W omedze jest zmienna pojemnosc kolektora dolotowego i nazywa sie to multiram.
w omedze A byl dualram.
W V omegi 1 stopien to skrucenie dolotu poprzez zawor w dolocie przed silnikiem a 2 stopien joz w samej patelni kolektora dolotowego na silniku.

Tak tylko dla scislosci

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl