Mam przypuszczenia że babuleńka nadużywa biowitalu i dla tego tak koloryzuje :-DFOSS pisze:pra pra pra babcia Wiki może jest i fajna ale niestety informacje bywają czasem nieścisłeernesto pisze:pra pra pra babcia Wiki :-P mówi że :
Limitowana wersja Audi S8 D2?
Panowie a co z trzema zacnymi literkami "ABT" ? Ta firma przecież też maczała palce w naszych samochodach ...
Miałem okazje kupić S8 D2 po tuningu WALTER ROHRL ,bardzo szczególna wersja pokazowa S8 mająca zaledwie 460KM. Samochód miał jedną bardzo istotną wadę - Nie można było opanować łamania oparcia siedzenia RECARO ,było kilkakrotnie spawane :-P
Z zeznań poprzedniego właściciela mojej S ( pierwszego w Polsce) wynika ,że w Szwajcarii istniała firma która zajmowała się podnoszeniem mocy w S8 D2 8-)
Miałem okazje kupić S8 D2 po tuningu WALTER ROHRL ,bardzo szczególna wersja pokazowa S8 mająca zaledwie 460KM. Samochód miał jedną bardzo istotną wadę - Nie można było opanować łamania oparcia siedzenia RECARO ,było kilkakrotnie spawane :-P
Z zeznań poprzedniego właściciela mojej S ( pierwszego w Polsce) wynika ,że w Szwajcarii istniała firma która zajmowała się podnoszeniem mocy w S8 D2 8-)
32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży .......
Ale nie mylmy wersji limitowanych z autami fabrycznymi poddanymi tuningowi bo to jednak dwa inne zagadnienia ;-)batmanS8 pisze:Panowie a co z trzema zacnymi literkami "ABT" ? Ta firma przecież też maczała palce w naszych samochodach ...
Rozumiem, że silnik doładowany?batmanS8 pisze:Miałem okazje kupić S8 D2 po tuningu WALTER ROHRL ,bardzo szczególna wersja pokazowa S8 mająca zaledwie 460KM.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Oczywiście bi-turbo ,Sprężarki GARETT GTR Turbiny tak ssały ,że obawiałem się ,żeby przód nie został wessany :shock:FOSS pisze:Rozumiem, że silnik doładowany?
Samochód stworzony po to aby przesadnie bogaty "Hans" mógł poczuć namiastkę tego co działo się w grupie "B" ,taką historię opowiedział mi właściciel .
Myślę ,że stworzyć coś więcej w tamtych czasach niż S8 D2 to naprawde wyczyn i majstersztyk.
I napewno nie jest to spacer przez plaże nawet dla profesjonalnych firm tuningowych ,to nie rzędowe 6 garów w żeliwnym bloku ....
V8 to stop SILUMINIUM (alu + krzem) z którym to nawet firma BMW nie mogła sobie poradzić w zwykłych silnikach V8 kręcących się do 6tys .
32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży .......
Widziałem ten test w jakiejś niemieckiej telewizji, jeszcze jako dzieciak, bodajże w 2001 roku.ernesto pisze:A czy wersja MTM w rzeczywistości wychodziła?
Jest to wersja na specjalne zamówienie, czy MTM jako nadworna firma Audi tak jak Brabus w Mercedesie podukowała te wersje na skale większą niż jako pojazd pokazowy typu co możemy zrobić z S8 by gniotło lepiej
Skoro testowali to auto w popularnym programie motoryzacyjnym to chyba raczej nie był to pojedynczy egzemplarz
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
No dobra, poprawiam się.... generalnie moment jest wprost zależny od mocy i prędkości obrotowej silnika...... tak, jest nawet wzór to przeliczający ;-)maciu pisze:no proszę pana... poprawisz się sam? :-)FOSS pisze: Moc i moment to dwa inne parametry które wcale nie idą ze sobą w parze... tzn. przyrost mocy nie równa się proporcjonalny przyrost momentu.
Ale trochę mnie wyrwałeś z kontekstu chociaż przyznaję, że tam wcześniej napisałem tak, że sam się dziwię to czytając :-x
Generalnie chciałem napisać o tym, że zmienne fazy rozrządu i dolotu powodują u nas właśnie ten dobry "dół" i również mocną "górę" i po wykresach widać, że moment nie przyrasta proporcjonalnie do mocy - tu konkretnie o naszych 4.2V8 bo jak mam wykres sprzed lat z mojej byłej Omegi 2.5V6 to tam nie było jakiegoś zmiennego dolotu i innych bajerów i tam krzywe mocy i momentu są do siebie zbliżone ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Troszke odwrotnie, moc jest zalezna od momentu obrotowego i predkosci obrotowej silnikaFOSS pisze:No dobra, poprawiam się.... generalnie moment jest wprost zależny od mocy i prędkości obrotowej silnika...... tak, jest nawet wzór to przeliczający ;-)
Wzor ma postac MOC = (Nm * obr/min) / wspolczynnik = 9549
Ostatnio zmieniony 22 lis 2013, 23:54 przez Korton, łącznie zmieniany 1 raz.
W omedze jest zmienna pojemnosc kolektora dolotowego i nazywa sie to multiram.FOSS pisze: Omegi 2.5V6 to tam nie było jakiegoś zmiennego dolotu i innych bajerów i tam krzywe mocy i momentu są do siebie zbliżone ;-)
w omedze A byl dualram.
W V omegi 1 stopien to skrucenie dolotu poprzez zawor w dolocie przed silnikiem a 2 stopien joz w samej patelni kolektora dolotowego na silniku.
Tak tylko dla scislosci