Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[D3 ALL ] swap hamulców D3

Dokładane DVD, tunery TV, radia CB, nawigacje GPS, moduły do telefonów GSM, videorejestratory, przeróbki elektryki i elektroniki zmieniające funkcjonalność auta, nowe gadżety.
maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 05 sty 2019, 14:04

FOSS pisze:
Pczester pisze:I czy ktoś montował kierownice powietrza do tarcz hamulcowych z VW PHAETON, czy w nadkolu trzeba powiększać otwory na przepływ powietrza, lub coś innego przerabiać?
Montowałem wielokrotnie, do A8/S8 D2 i D3, do różnych wersji silnikowych.
I montowałem je do różnych zestawów zacisków i różnych wielkości tarcz chociaż najczęściej było to już 385mm.

Nic nie przerabiasz oprócz tego, że kierownice montujesz oczywiście do osłon również z Phaetona ;)
pan nie zrozumiał pytania... poczyta sobie z linku dwa posty wyżej :)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 sty 2019, 14:46

maciu pisze:pan nie zrozumiał pytania... poczyta sobie z linku dwa posty wyżej :)
No jak nie zrozumiałem?... Przecież wyraźnie było o kierownicach powietrza... czy ktoś montował.

Akebono ze zwykłej Q7 to jak rozumiem pod tarcze np. 360x34.
Czy tarcze z Phaetona czy z A8D3 to żadna różnica bo to jest to samo.

To czego nie zrozumiałem? <hmm>
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 05 sty 2019, 15:30

Zaciski oczywiście pod tarcze 360x34 (1500zl z klockami z 2016r) więc chyba warto. Kierownice również pod ten zestaw, osłona tarczy wraz z kierownicą 200zl komplet.

Powiedz Damian samo założenie tych blach z kierownicą poprawia studzenie tarczy?

[ Dodano: 2019-01-05, 15:30 ]
Zastanawiam się jeszcze czy lepiej się sprawdzi zestaw:
385 + zacisk s8 d3
Czy
360 + zacisk Akebone

I zastanawiam się czy te zaciski się różnią, numery mają inne początki ale zaciski są wizualnie identyczne:

4M0615105BA
4M0615105AT
4H0615105AK
4N0615105T

Wydaje mi się że oznaczania są inne bo są od innych modeli aut, ale nie mam pewności. A ceny są bardzo różne wtedy &#128522;

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6065
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 05 sty 2019, 15:49

Pczester pisze:Zastanawiam się jeszcze czy lepiej się sprawdzi zestaw:
385 + zacisk s8 d3
Czy
360 + zacisk Akebone
Z Q7. Poza tym te Sline czy jak zwa ladniejsze wizualnie.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 sty 2019, 16:15

Pczester pisze:Powiedz Damian samo założenie tych blach z kierownicą poprawia studzenie tarczy?
No taki jest zamysł konstruktorów i moim zdaniem tak właśnie jest.
Zobacz że Phaeton właściwie każdy ma z przodu kierownice powietrza a A8D3 nie.
Z czego to wynika?... Moim zdaniem z masy pojazdu.
Phaeton wyraźnie cięższy więc hamulce bardziej obciążone.
Niedawno miałem jednego Fejtka na serwisie z silnikiem 4.2V8 i masa własna pojazdu z dowodu rej. coś powyżej 2200kg a moje D3 z podobnym przecież silnikiem w dowodzie ma jakieś 1850kg.
Jakby nie było to ponad 300kg masy własnej więcej.

To oczywiście moje subiektywne odczucia i żeby tego dowieść trzeba by wykonać do tego jakieś stanowisko badawcze z pomiarem temperatury tarczy i klocków ale po co...
na pewno ktoś już takie badania wykonał i właśnie dlatego stosowane są takie kierownice powietrza ;)
Pczester pisze:Zastanawiam się jeszcze czy lepiej się sprawdzi zestaw:
385 + zacisk s8 d3
Czy
360 + zacisk Akebone
Moim zdaniem 6-cio tłok Akebono będzie wydajniejszy niż zacisk 2-tłoczkowy pływający ale tarcze 385x36 mają pewnikiem większą wydajność cieplną niż 360x34.

Muszę przyznać, że Akebono na 360 jeszcze u nikogo nie montowałem i nie robiłem porównania tych zestawów :)
Pczester pisze:I zastanawiam się czy te zaciski się różnią, numery mają inne początki ale zaciski są wizualnie identyczne:

4M0615105BA
4M0615105AT
4H0615105AK
4N0615105T

Wydaje mi się że oznaczania są inne bo są od innych modeli aut, ale nie mam pewności. A ceny są bardzo różne wtedy &#128522;
Nie znam różnic ale mogą się czymś różnić.
Inny numer nie musi wynikać wyłącznie z innego modelu a wręcz najczęściej oznaczają jednak różne części. Nawet litera na końcu ma znaczenie.

Patrząc na to z innej strony to jest wiele przypadków kiedy numery pomiędzy różnymi modelami aut są identyczne bo części są identyczne - np. zaciski od S8D3 są takie same jak w S6C6 i mają ten sam numer... albo niektóre części pomiędzy A8/S8 D3 a Phaetonem mają te same numery bo to jest to samo.

Wystarczy że podejście do przewodu hamulcowego jest inne czy inny rozstaw otworów pod jarzmo jest albo inna ich średnica i już masz inne numery bo jakby nie było zacisk inny.
Niestety musiałbyś mieć oba w ręku aby je fizycznie porównać w każdym szczególe ;)
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 05 sty 2019, 18:27

Dzięki za info póki co, blachy zamówione A z zaciskami spróbuję coś jeszcze się dowiedzieć, porównać. Chyba że ktoś jeszcze zna inne zaciski które pasują bez skomplikowanych przeróbek....

[ Dodano: 2019-01-05, 18:27 ]
Jeszcze tylko prośba do was koledzy, którzy macie etke i możecie sprawdzić po numerach części i powiedzieć czym się różnią według niej...

4M0615105AT i 4M0615105BA ewentualnie czy adaptery są te same.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 05 sty 2019, 19:00

FOSS pisze:
maciu pisze:pan nie zrozumiał pytania... poczyta sobie z linku dwa posty wyżej :)
No jak nie zrozumiałem?... Przecież wyraźnie było o kierownicach powietrza... czy ktoś montował.

Akebono ze zwykłej Q7 to jak rozumiem pod tarcze np. 360x34.
Czy tarcze z Phaetona czy z A8D3 to żadna różnica bo to jest to samo.

To czego nie zrozumiałem? <hmm>
no tego że pytanie było o to czy po montażu kierownic robic coś aby w kierownice wpadało więcej
powietrza - to o co ja wczesniej pytałem w wątku do którego podałem link

a nie o to czy mechanicznie trzeba coś przerabiać

wymiary adaptera podawałem pod 385/400 na mniejsze 11mm pewnie będzie ok
ale w drugą stronę powinien wystarczyć mniejszy

ja szukam tych wiekszych zacisków
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 05 sty 2019, 20:49

maciu pisze:... wymiary adaptera podawałem pod 385/400 na mniejsze 11mm pewnie będzie ok
ale w drugą stronę powinien wystarczyć mniejszy

ja szukam tych wiekszych zacisków
Masz może nr tych zacisków większych albo od jakich silników są? Ciekawe po ile chodzą, to może bym wrzucił tarcze 385 &#128526;
Ostatnio zmieniony 06 sty 2019, 00:53 przez Pczester, łącznie zmieniany 1 raz.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 05 sty 2019, 21:25

Wszystko co nie ma końcówki cześci jak te:

nic, A, B, C, E, F, G, H, J, K, Q, BH, BK, BR, BS, BT

czyli te większe to będą np końcówki S, CS, AG, FH.... sporo tego jest
bo kolor inny to już numerek też inny

pooglądasz na A nauczysz się odróżniać od tych mniejszych wizualnie dosyć szybko
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 05 sty 2019, 22:17

4M0615105 - S, CS, AG, FH

Dobrze rozumiem ?

[ Dodano: 2019-01-05, 22:17 ]
Masz rację MACIEK już widzę różnicę: w wyglądzie i Cenie &#128514; 2,5k zaciski i klocki 1k <boisie> no i tarcze jeszcze 385 1k...

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 06 sty 2019, 00:16

jak tarcze 385 (za parę 1000) cie przerażają to 400 zdecydowanie nawet nie sprawdzaj ;)

reszta apropo numerów części jest ok...
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 06 sty 2019, 01:00

maciu pisze:jak tarcze 385 (za parę 1000) cie przerażają to 400 zdecydowanie nawet nie sprawdzaj ;)
Tym bardziej, że te 400mm chyba wciąż poza ASO są niedostępne.

Cena ASO to 2379pln brutto detal za 1 sztukę ;)
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 06 sty 2019, 01:13

ale jak to tak nieprecyzyjnie podawać ceny bez groszy... idź juz lepiej spać ;)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 06 sty 2019, 07:58

Zostane przy 385mm &#128513;&#128513;&#128513; o ile znajdą zaciski w przyzwoitej cenie.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6065
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 06 sty 2019, 11:29

Pczester pisze:Zostane przy 385mm &#128513;&#128513;&#128513; o ile znajdą zaciski w przyzwoitej cenie.
W dobrych cenach wciąż można znaleźć zaciski z D4 <okok>
Black Cars Matters

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl