Pczester pisze:Powiedz Damian samo założenie tych blach z kierownicą poprawia studzenie tarczy?
No taki jest zamysł konstruktorów i moim zdaniem tak właśnie jest.
Zobacz że Phaeton właściwie każdy ma z przodu kierownice powietrza a A8D3 nie.
Z czego to wynika?... Moim zdaniem z masy pojazdu.
Phaeton wyraźnie cięższy więc hamulce bardziej obciążone.
Niedawno miałem jednego Fejtka na serwisie z silnikiem 4.2V8 i masa własna pojazdu z dowodu rej. coś powyżej 2200kg a moje D3 z podobnym przecież silnikiem w dowodzie ma jakieś 1850kg.
Jakby nie było to ponad 300kg masy własnej więcej.
To oczywiście moje subiektywne odczucia i żeby tego dowieść trzeba by wykonać do tego jakieś stanowisko badawcze z pomiarem temperatury tarczy i klocków ale po co...
na pewno ktoś już takie badania wykonał i właśnie dlatego stosowane są takie kierownice powietrza
Pczester pisze:Zastanawiam się jeszcze czy lepiej się sprawdzi zestaw:
385 + zacisk s8 d3
Czy
360 + zacisk Akebone
Moim zdaniem 6-cio tłok Akebono będzie wydajniejszy niż zacisk 2-tłoczkowy pływający ale tarcze 385x36 mają pewnikiem większą wydajność cieplną niż 360x34.
Muszę przyznać, że Akebono na 360 jeszcze u nikogo nie montowałem i nie robiłem porównania tych zestawów
Pczester pisze:I zastanawiam się czy te zaciski się różnią, numery mają inne początki ale zaciski są wizualnie identyczne:
4M0615105BA
4M0615105AT
4H0615105AK
4N0615105T
Wydaje mi się że oznaczania są inne bo są od innych modeli aut, ale nie mam pewności. A ceny są bardzo różne wtedy 😊
Nie znam różnic ale mogą się czymś różnić.
Inny numer nie musi wynikać wyłącznie z innego modelu a wręcz najczęściej oznaczają jednak różne części. Nawet litera na końcu ma znaczenie.
Patrząc na to z innej strony to jest wiele przypadków kiedy numery pomiędzy różnymi modelami aut są identyczne bo części są identyczne - np. zaciski od S8D3 są takie same jak w S6C6 i mają ten sam numer... albo niektóre części pomiędzy A8/S8 D3 a Phaetonem mają te same numery bo to jest to samo.
Wystarczy że podejście do przewodu hamulcowego jest inne czy inny rozstaw otworów pod jarzmo jest albo inna ich średnica i już masz inne numery bo jakby nie było zacisk inny.
Niestety musiałbyś mieć oba w ręku aby je fizycznie porównać w każdym szczególe
