A8 D5 ładne...nie ma co gadać
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
- gregor_wroc
- Forum Audi A8
- Posty: 81
- Rejestracja: 23 lip 2014, 18:57
- Lokalizacja: DW
Szkoda, że wszystkie koncerny projektują teraz auta na kilka lat użytkowania przez pierwszego właściciela bo zgadzam się z Tobą w 100% wg nich 4-5 letnie auto powinno się zezłomować i lecieć po nowe. I to w podskokachkrzychu22.p1i pisze:Należy zadać pytanie jak to będzie działać za 15lat Kicz zaczął się od D4 i ten trend jakby nie miał końca
A co do D5 - siedziałem w niej wczoraj. Ekran dotykowy fajnie sygnalizuje naciśnięcie przycisków, działa dosyć płynnie ALE: cały jest uwalony odciskami, w rękawiczkach nie zadziała.
Z zewnątrz wg mnie jest... nudne. Do A8 D4 po fl z matrixami z przodu jej sporo brakuje
Jedynie multum zmyślnych gadżetów może się podobać, jak np to aktywne zawieszenie, unoszenie awaryjne auta czy blokada klamek w przypadku wykrycia nadjeżdżajacego auta które mogłoby (jak to Kornacki powiedział) „wyrwać drzwi z korzeniami”
Pytanie jak czesto ktos otweria dzwi tuz przed jadacymi autami czy rowerzystami? Moze jak ktos uzywa A8 jako taxi/limo, to moze sie przydac, ale mysle, ze wiekszosc kierowcow i ich stalych pasazerow ma odruch sprawdzania co sie dzieje na drodze, zanim otworza drzwi. Zwolnienie ich z myslenia w A8 moze tylko spowodowac, ze przestana myslec wysiadajac z innych samochodow.
A co sadzicie o ksztalcie klamki wewnetrznej i jej praktycznosci? Czy nie jest to nienaturalne, zeby lapac ja od dolu? Trzeba reke przekrecic do tego.
Wracajac do tych ekranow, ktore przestaly mi dzialac w Fordzie, to jakie sa ekrany w A8 nie ma znaczenia, wazne czy dzialaja. Jak przestana kompletnie z jakiegos powodu, to lezymy, bo Ford mial chociaz pare przyciskow pod ekranem. Warto tez zwrocic uwage na umiejscowienie ekranu, i tak musialam oderwac wzrok od drogi, ale w Audi trzeba spojrzec w dol. Nie ma szans zlapac sytuacji na drodze katem oka.
Ford
Audi
A co sadzicie o ksztalcie klamki wewnetrznej i jej praktycznosci? Czy nie jest to nienaturalne, zeby lapac ja od dolu? Trzeba reke przekrecic do tego.
Wracajac do tych ekranow, ktore przestaly mi dzialac w Fordzie, to jakie sa ekrany w A8 nie ma znaczenia, wazne czy dzialaja. Jak przestana kompletnie z jakiegos powodu, to lezymy, bo Ford mial chociaz pare przyciskow pod ekranem. Warto tez zwrocic uwage na umiejscowienie ekranu, i tak musialam oderwac wzrok od drogi, ale w Audi trzeba spojrzec w dol. Nie ma szans zlapac sytuacji na drodze katem oka.
Ford
Audi
blokowanie klamek przy wysiadaniu to kolejny przykład szukania na siłę nowych pomysłów
parkując równolegle na chodniku przy ulicy przodem do kierunku jazdy gdzie ruch jest w non stopie (np. ul. Zachodnia w Łodzi) auto nie pozwoliłoby mi wysiąść bo na radarach cały czas byłby obiekt i klamki zablokowane
normalnie w takich warunkach delikatnie uchylam drzwi i wysuwam się korzystając z szerokości krawężnika
o chińskich tabletach w tej klasie auta już pisałem - kompletne nieporozumienie
Wytrzymałość D5 mechanicznie może być na fajnym poziomie ale ilość elektroniki w tym aucie, której czas życie pewnie przewidywany na 10lat może zabić ten model bo serwis tego modelu przy wymianie całych modułów, zespołów czujników itp. bajerów może być najzwyczajniej nie opłacalny.... szczególnie jak ta elektronika unieruchomi auto lub wyłączy część niezbędnej funkcjonalności jak obsługa klimatyzacji, radia (tablety padną).
dice111, słusznie... prosty temat a tak można zepsuć podobnie jak z klamkami... ten model krzyczy takimi pomysłami... coś zmienić dla zmiany by było inaczej bo to nowy model
parkując równolegle na chodniku przy ulicy przodem do kierunku jazdy gdzie ruch jest w non stopie (np. ul. Zachodnia w Łodzi) auto nie pozwoliłoby mi wysiąść bo na radarach cały czas byłby obiekt i klamki zablokowane
normalnie w takich warunkach delikatnie uchylam drzwi i wysuwam się korzystając z szerokości krawężnika
o chińskich tabletach w tej klasie auta już pisałem - kompletne nieporozumienie
Wytrzymałość D5 mechanicznie może być na fajnym poziomie ale ilość elektroniki w tym aucie, której czas życie pewnie przewidywany na 10lat może zabić ten model bo serwis tego modelu przy wymianie całych modułów, zespołów czujników itp. bajerów może być najzwyczajniej nie opłacalny.... szczególnie jak ta elektronika unieruchomi auto lub wyłączy część niezbędnej funkcjonalności jak obsługa klimatyzacji, radia (tablety padną).
dice111, słusznie... prosty temat a tak można zepsuć podobnie jak z klamkami... ten model krzyczy takimi pomysłami... coś zmienić dla zmiany by było inaczej bo to nowy model
gregor_wroc pisze:krzychu22.p1i napisał/a:
Należy zadać pytanie jak to będzie działać za 15lat Kicz zaczął się od D4 i ten trend jakby nie miał końca
Szkoda, że wszystkie koncerny projektują teraz auta na kilka lat użytkowania przez pierwszego właściciela bo zgadzam się z Tobą w 100% wg nich 4-5 letnie auto powinno się zezłomować i lecieć po nowe. I to w podskokach
Niestety tak to wygląda że co nowszy model to gorzej z jakością itd . Nowe BMW 7 to zgroza po kilku tysiącach kilometrów silniki padają . A8 d4 to już trochę stara konstrukcja jakby nie było i znam przypadki gdzie te auta mają na blacie ponad 500k km i po za eksploatacją i czasami jakimiś drobnymi usterkami te auta świetnie się spisują ( mowa o 4.2 tdi ) więc myślę że D4 to jeszcze nie jest tak źle .
Nawet myślę że lepiej się spisuje niż pierwsze D3 przed liftem gdzie elektronika też potrafiła głupieć .
Za wcześniej mówić o awaryjności D5 ale myślicie że gdyby zaczeli klepać D2 to ktoś by to dziś kupił ? Wątpie nie obrażając nikogo .
Ktoś kto kupuje dziś nową D5 w 90 procentach ma w pumpie co będzie za ponad 2-5 lat .
Bo wybierze nowszy model
- gregor_wroc
- Forum Audi A8
- Posty: 81
- Rejestracja: 23 lip 2014, 18:57
- Lokalizacja: DW
Z tylnego siedzenia się nie upewnisz zbyt dokładnie bo do lusterek za daleko, a słupek C jest masywny. Także kontrola sytuacji mocno utrudniona.Unseen pisze:Pytanie jak czesto ktos otweria dzwi tuz przed jadacymi autami czy rowerzystami? Moze jak ktos uzywa A8 jako taxi/limo, to moze sie przydac, ale mysle, ze wiekszosc kierowcow i ich stalych pasazerow ma odruch sprawdzania co sie dzieje na drodze, zanim otworza drzwi. Zwolnienie ich z myslenia w A8 moze tylko spowodowac, ze przestana myslec wysiadajac z innych samochodow.
Fakt, dosyć dziwnie się tak otwiera.Unseen pisze:A co sadzicie o ksztalcie klamki wewnetrznej i jej praktycznosci? Czy nie jest to nienaturalne, zeby lapac ja od dolu? Trzeba reke przekrecic do tego.
A nie ma sterowania gestami jak w nowym Golfie?Unseen pisze:Wracajac do tych ekranow, ktore przestaly mi dzialac w Fordzie, to jakie sa ekrany w A8 nie ma znaczenia, wazne czy dzialaja. Jak przestana kompletnie z jakiegos powodu, to lezymy, bo Ford mial chociaz pare przyciskow pod ekranem.
Nie mam pojecia, mialam samochod 2 tygodnie z wypozyczalni, instrukcji obslugi nie czytalam. Sprawdzalam pare rzeczy online, bo nie chcial odpalac sie zdalnie, ale tylko tyle. Generalnie unikam takich nowinek, nie gadam i nie macham do telefonow, samochodow, ani innych rzeczy martwych.gregor_wroc pisze:A nie ma sterowania gestami jak w nowym Golfie?Unseen pisze:Wracajac do tych ekranow, ktore przestaly mi dzialac w Fordzie, to jakie sa ekrany w A8 nie ma znaczenia, wazne czy dzialaja. Jak przestana kompletnie z jakiegos powodu, to lezymy, bo Ford mial chociaz pare przyciskow pod ekranem.
Dlatego pisalam wczesniej, ze nie martwie sie wymiana oleju zgodnie z zaleceniami producenta w moim bylym S8, bo to auto predzej zostanie zezlomowane ze wzledu na wysokie koszty naprawy, niz silnik w nim padnie. A ja nie bede juz jego kierowca za te iles lat.rafalr93 pisze: Ktoś kto kupuje dziś nową D5 w 90 procentach ma w pumpie co będzie za ponad 2-5 lat .
Bo wybierze nowszy model
U mnie ceny leasingu na nowe A8 zaczynaja schodzic do podnych cen, co poprzedni model. Tylko patrzyc jak bedzie jakas promocja, zeby wypchnac ich wiecej na rynek. Jedyny problem, to kiepskie wyposazenie standardowe D5, pomijajac pare gadzetow elektronicznych.
Ktoś ma wiedzę kiedy będą dostępne silnika poza V6 w D5? Pan w serwisie mówił, że nie wie czy w przyszłym (2019) roku będzie V8 TDI lub V8TFSI... o co kaman?! ?!
Miałem okazję pomacać to cudo techniki i muszę przyznać, że auto zrobiło na mnie spore wrażenie... stylistycznie środek i buda zdecydowanie ładniej wygląda niż D4 (szczególnie środek i decha... jest piękna... prosta, klasyczna jak w D3....) Bardzo bajeranckie auto.... tylko ta ilość elektroniki i nowych rozwiązań zastanawia jak to wszystko wytrzyma próbę czasu... np. 10lat.
Jedyne co mnie ugryzło to trzeszczące plastiki na wysokości ekranu środkowego tam gdzie jest napis quattro.... od lewej do prawej strony naciskając wszystko trzeszczy - o co kuwa kaman??!!
U siebie naciskając 10letnim struclu jest zupełna cisza.
Miałem okazję pomacać to cudo techniki i muszę przyznać, że auto zrobiło na mnie spore wrażenie... stylistycznie środek i buda zdecydowanie ładniej wygląda niż D4 (szczególnie środek i decha... jest piękna... prosta, klasyczna jak w D3....) Bardzo bajeranckie auto.... tylko ta ilość elektroniki i nowych rozwiązań zastanawia jak to wszystko wytrzyma próbę czasu... np. 10lat.
Jedyne co mnie ugryzło to trzeszczące plastiki na wysokości ekranu środkowego tam gdzie jest napis quattro.... od lewej do prawej strony naciskając wszystko trzeszczy - o co kuwa kaman??!!
U siebie naciskając 10letnim struclu jest zupełna cisza.
panton pisze:Ktoś ma wiedzę kiedy będą dostępne silnika poza V6 w D5? Pan w serwisie mówił, że nie wie czy w przyszłym (2019) roku będzie V8 TDI lub V8TFSI... o co kaman?! ?!
Miałem okazję pomacać to cudo techniki i muszę przyznać, że auto zrobiło na mnie spore wrażenie... stylistycznie środek i buda zdecydowanie ładniej wygląda niż D4 (szczególnie środek i decha... jest piękna... prosta, klasyczna jak w D3....) Bardzo bajeranckie auto.... tylko ta ilość elektroniki i nowych rozwiązań zastanawia jak to wszystko wytrzyma próbę czasu... np. 10lat.
Jedyne co mnie ugryzło to trzeszczące plastiki na wysokości ekranu środkowego tam gdzie jest napis quattro.... od lewej do prawej strony naciskając wszystko trzeszczy - o co kuwa kaman??!!
U siebie naciskając 10letnim struclu jest zupełna cisza.
Miałem możliwość leasingu tego autka , ale choroba wieku niemowlęcego mnie skutecznie powstrzymała , myślę że 3 lata ogarną te niedociągnięcia :-) .
Dlatego zostałem przy D4 .
- dice111
- Moderator
- Posty: 6010
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
39. tydzień 2018 roku:panton pisze:Ktoś ma wiedzę kiedy będą dostępne silnika poza V6 w D5? Pan w serwisie mówił, że nie wie czy w przyszłym (2019) roku będzie V8 TDI lub V8TFSI... o co kaman?! ?!
- W12 quattro tiptronic 430kW/ 585KM (6 litrów)
- 60 e-tron quattro tiptronic 3.0 445KM (Hybryda Audi będzie miała pod maską turbodoładowaną, benzynową jednostkę V6)
Powyższe dotyczy modelu Audi A8 w wersji Lang.
Na ten moment nie ma informacji o V8.
Ogólnie nie jest źle, "pomacaj" se nową serie 7 to złego słowa na D5 nie powiesz.panton pisze:Jedyne co mnie ugryzło to trzeszczące plastiki na wysokości ekranu środkowego tam gdzie jest napis quattro.... od lewej do prawej strony naciskając wszystko trzeszczy - o co kuwa kaman??!!
U siebie naciskając 10letnim struclu jest zupełna cisza.
Black Cars Matters
Takie samo zdanie mam o nowej S'ce od MBdice111 pisze:Ogólnie nie jest źle, "pomacaj" se nową serie 7 to złego słowa na D5 nie powiesz.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG